Comunitats autònomes

Páginas299-309

Page 299

3. Comunitats autònomes
3.1. Activitat legislativa

A cura de Joan Subirats i Belen Noguera

Llei 4/1993, d'1 d'abril, de la funció pública de Cantàbria (BOE núm. 124, de 25 de maig de 1993).

D'acord amb el que es disposa en l'article 21 del seu Estatut d'Autonomia, ha desplegat les bases estatals sobre funció pública recollides en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública i la Llei 23/1988, de 28 de juliol, de modificació de l'anterior.

L'objecte de la Llei que ara comentem és la regulació de la funció pública de l'Administració de la Diputació Regional de Cantàbria i l'establiment del règim estatutari dels seus funcionaris, com també l'aplicable a la resta del personal en l'exercici de les competències atribuïdes per l'Estatut d'Autonomia de Cantàbria en desenvolupament de l'esmentada legislació estatal.

L'esmentada normativa s'aplica a coc el personal al servei de l'Administració de la Diputació Regional de Cantàbria i dels seus organismes autònoms.

El personal al servei de l'Administració de la Diputació Regional de Cantàbria es divideix, d'acord amb aquesta Llei, en funcionaris de carrera, interins, personal laboral i personal eventual.

A més, la Llei comentada, de la mateixa manera que ho han realitzat les lleis respectives de la funció pública de les diferents comunitats autònomes, ha classificat i creat els òrgans superiors en matèria de funció pública i personal. A Cantàbria, i d'acord amb aquesta Llei, els òrgans superiors es divideixen en executius i consultius. Respecte dels primers, estan integrats pel Consell de Govern, el conseller de Presidència i els consellers. Respecte dels segons, únicament s'ha creat el Consell de Funció Pública.

Respecte de l'estructura i l'organització de la funció pública, aquesta es divideix en cossos, escales i categories, per a un millor desenvolupament del servei d'acord amb les dotacions pressupostàries i les dotacions de llocs de treball que inclou la mateixa Llei.

Sobre el règim estatutari dels funcionaris destaquen les normes sobre adquisició i pèrdues de la condició de funcionaris, com també les situacions administratives que es divideixen en servei actiu, serveis especials, excedència en les seves diverses modalitats, suspensió i servei en altres administracions públiques.

Pel que fa a la selecció del personal, es realitzarà d'acord amb una oferta pública d'ocupació mitjançant una convocatòria pública i per mitjà del sistema d'oposició, concurs o concurs-oposició lliure, en els quals es garantiran, en cot cas, diu l'art. 41, els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, com també el de publicitat.

Pel que fa als drets i deures, únicament destacarem les llicències i permisos, ja que, en conjunt, el seu articulat és una concreció del que ja s'ha efectuat en altres normes de la funció públicaPage 300 de les diverses comunitats autònomes.

Pel que fa al règim disciplinari, les faltes es classifiquen, com acostuma a ser habitual, en greus i lleus, i també s'inclou un conjunt de sancions que compleixen amb el principi de legalitat establert en l'article 25 de la Constitució.

L'esmentada Llei es compon, a més, de 7 disposicions addicionals, 6 disposicions transitòries, 1 disposició derogatòria per la qual es deroga la Llei 4/1986, de 7 de juliol, de la funció pública de l'Administració de la Diputació Regional de Cantàbria i 2 disposicions finals.

Joan Manuel Trayter

Llei 6/1993, de 5 d'abril, de carreteres de la Comunitat Autònoma d'Aragó (BOE núm. 107, de 5 de maig de 1993).

Per raó de l'article 148.1.5è de la Constitució i l'article 35.1.6è de l'Estatut d'Autonomia, la Comunitat d'Aragó ha assumit competències plenes en matèria de carreteres l'irinerari de les quals es desenvolupi íntegrament en el terrirori de la Comunitat d'Aragó. El Reial Decret 718/1984, de 8 de febrer, portà a la pràctica la transferència de les carreteres estatals, que, per aquest motiu, passen a dependre de la Comunitat d'Aragó. L'aprovació per les Corts Generals de la Liei 25/1988, de 29 de juliol, de carreteres, que vingué a derogar la Llei de 1974, i que regula exclusivament les carreteres de titu-larítat estatal, fa necessària l'elaboració d'una llei de carreteres per a l'àmbit de la Comunitat Autònoma d'Aragó que, assumint les peculiaritats existents en el territori de la comunitat, proporcioni una cobertura legal més d'acord amb la nova estructura administrativa i amb la funció que ha de desenvolupar la xarxa de carreteres. Tal com s'indica en el preàmbul de la present Llei, era imprescindible regular la planificació, el finançament, la projecció, la construcció, la conservació, l'ús i l'explotació de la xarxa autonòmica de carreteres d'Aragó. Una missió que intenta complir aquesta Llei mirjançant normes que responguin tant a les noves exigències tècniques i a les demandes dels usuaris com a l'ordenació del territori aragonès.

La Llei conté trenta-dos articles i s'estructura en unes disposicions finals.

A les disposicions generals es delimiten l'objecte i l'àmbit de la Llei. Es defineixen els conceptes de carreteres i les seves classes seguint la Llei estatal. Les carreteres compreses a l'àmbit d'aplicació de la Llei, que conformen la xarxa autonòmica de carreteres d'Aragó, es classifiquen en xarxa regional, xarxa comarcal i xarxa local.

Es dedica el capítol 1 a regular el tema de la distribució de competències en l'àmbit de la Comunitat. S'estableixen les competències de la Diputació General i les del Departament d'Ordenació Territorial, Obres Públiques i Transport. Igualment es constitueix la comissió del Pla General de Carreteres d'Aragó, bo i establint la seva composició i les seves funcions.

El capítol II, dedicat a la planificació, es refereix al Pla general de carreteres d'Aragó, i estableix el concepte, contingut, objectius, determinacions que ha d'incloure, i també el procediment d'elaboració, aprovació, revisió i modificació de l'esmentat pla.

El finançament i la construcció són tractats en el capítol III, i s'hi regulen els mitjans de finançament de les actuacions a la xarxa autonòmica de carreteres de la Comunitat.

El capítol IV es dedica a regular l'ús iPage 301 la defensa de les carreteres. En termes gairebé idèntics als de la Llei estatal, s'es-tableixen limitacions de la propietat, i s'indiquen les zones de domini públic, de servitud i d'afecció. També, seguint la legislació estatal, es prohibeix de fer publicitat a les zones de domini públic, servitud i afecció. D'altra banda, com ja havia assenyalat la Llei de carreteres de la Comunitat Valenciana, s'estableix el bilingüisme en la senyalització informativa.

El capítol V regula -en termes molt similars als de la Llei 2/91, de carreteres, de la Rioja- les travessies i els trams urbans i s'adeqüen als seus règims jurídics especials. Després de delimitar tots dos conceptes, indica l'òrgan competent per concedir autoritzacions i llicències d'usos i d'obres en les esmentades zones. Igualment, es refereix a la competència de conservació i exploració dels trams urbans.

Per últim, el capítol VI es dedica a les infraccions i sancions. Es tipifiquen com a infraccions pràcticament les mateixes conductes que recull la Llei estatal, conductes que menyscaben la capacitat de les vies per al compliment de la seva funció o que posen en perill la seguretat dels usuaris. La Llei classifica les esmentades infraccions en lleus, greus i molt greus. S'estableixen com a sanció multes que van des de les deu mil fins als cinc milions de pessetes, i s'indiquen els mateixos criteris de graduació de les sancions que assenyala la Llei estatal. La Llei expressa l'òrgan competent per a la imposició de les sancions en funció de le seva quantia. Igualment, seguint la Llei estatal, la Llei assenyala la possibilitat d'imposició de multes coercitives com a mitjà d'execució forçosa de Tacte sancio-nador. Per últim, es refereix a l'exigència de responsabilitat civil per danys ocasionats a les carreteres o als seus elements funcionals.

Estem, en definitiva, davant d'una regulació sistemàtica i completa d'una matèria que exigia una atenció preferent, atesa la importància que el sistema viari té per al conjunt dels ciutadans i et funcionament de l'economia de la comunitat. Regulació que, d'altra banda, no s'aparta, en línies generals, de les lleis dictades fins ara per la resta de comunitats autònomes que han fet ús de la seva competència en matèria de carreteres.

Àngeles de Palma

Llei 1/1993, de 6 d'abril, d'ordenació del sistema sanitari de Castella i Lleó (BOE núm. 124, de 25 de maig de 1993).

Aquesta Llei és el desenvolupament de la Llei 14/86 general de sanitat, d'acord amb l'art. 149.1.17 de la Constitució, que reconeix competència exclusiva a l'Estat sobre legislació bàsica i règim econòmic de la Seguretat Social, sens perjudici de l'execució dels seus serveis per les comunitats autònemes. La Comunitat de Castella i Lleó, basant-se en aquest article i en el seu Estatut d'Autonomia, que la faculta per legislar en aquesta matèria, ha dictat aquesta norma.

Aquesta Llei pretén regular les activitats sanitàries de la Comunitat Autònoma, construir el seu sistema de salut i la gerència regional de salut, i aspira a crear un instrument efectiu per ordenar els recursos i administrar-los segons les competències assumides.

Per a això es basa en els principis de descentralització, autonomia i responsabilitat de la gestió, promoció de l'interès individual i social per la salut, millora contínua de la qualitat dels serveis, subs-Page 302titució de les prestacions assiscencials per una atenció integral i personalitzada, que no presenten cap novetat pel que fa a lleis anàlogues precedents.

La seva exposició de motius sí que recull com una novetat, que després serà desenvolupada en el títol I, la incorporació de mesures de protecció i de garantia dels drets dels ciutadans en relació amb el sistema sanitari. Uns drets als quals es confereix rang legal. Una llei anterior, com és per exemple la 15/90 d'ordenació del sistema sanitari de Catalunya, no recull aquesta menció als drets i deures dels ciutadans.

Es pretén presentar una administració sanitària garant dels serveis i drets anteriors, i no com una mera gestora i administradora de recursos.

La Llei construeix l'ordenació territorial del sistema sanitari basant-se en les àrees de salut (equivalents a les regions sanitàries a Catalunya), però s'hi reconeixen demarcacions inferiors: les zones bàsiques de salut, en què es produeix l'atenció primària (àrees bàsiques de salut a Catalunya).

S'introdueix com a novetat un òrgan unipersonal per a la gestió de l'equip d'atenció primària. La seva finalitat és incrementar l'autonomia i, al seu torn, la responsabilitat en la gestió dels serveis.

És destacable el reconeixement d'una fórmula alternativa als concerts: la xarxa assistència! d'utilització pública. Però això no és obstacle per deixar la porta oberta a d'altres possibles fórmules de col·laboració amb la iniciativa privada (art. 38.4).

L'instrument de coordinació de tot aquest sistema sanitari el constitueix el Pla de salut. Però corn a ens públics es menciona amb gran rellevància la Gerència Regional de Salut (títol VI). Es configura com un òrgan instrumental per a l'execució de competències administratives i de gestió encomanades per la comunitat autònoma. La seva forma jurídica és la d'un ens públic institucional adscrit a la Conselleria de Sanitat i Benestar Social, amb personalitat jurídica pròpia i amb plena capacitat d'obrar per al compliment dels seus fins. L'art, 38.4 de la Llei preveu la facultat d'aquest ens de poder establir relacions contractuals admeses en dret (s'entén tant de dret públic com privat), o bé operar a través d'entitats instrumentals. És a dir, deixa la porta oberta a l'ús de fórmules típiques del dret privat: societat anònima però amb capital majoritàriament públic, entitats de dret públic sotmeses al dret privat, consorcis... La seva estructura orgànica no presenta novetats. Consta de diversos òrgans de direcció i d'un de parricipació.

El règim sancionador també és tractat per la Llei. Se li dedica tot el capítol. Afegeix noves infraccions no tipificades a la Llei general de sanitat, però la sanció aplicable es quantifica per remissió a aquesta Llei.

En definitiva, és una llei autonòmica que desenvolupa la Llei general de sanitat i que estableix una estructura orgànica i un catàleg de drets i deures dels ciutadans que, juntament amb el règim sancionador, resulta una novetat. La qüestió més important que es pot plantejar en un futur pròxim és l'ús que pugui fer la Gerència Regional de Salut, amb l'acord o aprovació posterior de la Junta de Castella i Lleó, d'aquests mecanismes, propis del dret privat. ] una segona qüestió serà veure quina figura jurídica s'utilitzarà per a aquest fi, perquè la Llei no és gaire precisa. Aquest acord o aprovació esmentat pot ser un autèntic control o un mer formulisme que deixi les mans lliures a la Gerència Regional per actuar d'acord amb el dret privat de manera abusiva. Recordem que gaudeix de personalitat jurídica pròpia i de plena capacitat d'obrar.

M. Àngels Sotorra

Page 303

Lleis promulgades per les comunitats autònomes durant el segon semestre de 1992 i el primer de 1993.

Andalusia

Llei 3/1992, de 22 d'octubre, de fires comercials oficials d'Andalusia. BOJA núm. 114, 7-11-92.

Llei 4/1992, de 30 de desembre, de pressupost de la Comunitat Autònoma d'Andalusia per al 1993. BOJA núm. 136, 31-12-92.

Llei 1/1993, de 19 de gener, de modificació de la Llei 3/1989, de 2 de desembre, per la qual es determina la ca-pitalirar dels pànics judicials situats en el territori de la Comunitat Autònoma d'Andalusia, i es fixa la seu dels jutjats del penal i del social amb jurisdicció inferior a la província. BOJA núm. 11, 2-2-93; BOJA núm. 13, 6-2-93.

Aragó

Llei 9/1992, de 7 d'octubre, del volunta-riat social. BOA núm. 121, 19-10-92.

Llei 10/1992, de 4 de novembre, de finances d'arrendaments i altres contractes. BOA núm. 135, 20-11-92.

Llei 11/1992, de 24 de novembre, d'ordenació del territori. BOA núm. 142, 7-12-92; BOE núm. Ió, 19-1-93.

Llei 12/1992, de 10 de desembre, de caça. BOA núm. 145, 14-1292.

Llei 13/1992, de 18 de desembre, d'actualització de les retribucions del personal al servei de la Comunitat Autònoma d'Aragó en l'exercici de 1992. BOA núm. 151, 30-12-92.

Llei 14/1992, de 28 de desembre, de patrimoni agrari de la Comunitat Autònoma d'Aragó i de mesures específiques de reforma i desenvolupament agrari. BOA núm. 2, 8-1-93-

Llei 1/1993, de 19 de febrer, de mesures bàsiques d'inserció i normalització social. BOA núm. 24, 1-3-93; BOA núm. 31, 17-393.

Llei 2/1993, de 19 de febrer, per la qual es crea l'Institut Aragonès de la Dona. BOA núm. 24, 1-3-93.

Llei 3/1993, de 15 de març, de modificació de la Llei 3/1984, de 22 de juliol, del president de la Diputació General i de l'Administració de la Comunitat Autònoma d'Aragó. BOA núm. 32, 22-3-93.

Llei 4/1993, de 16 de març, d'esports a Aragó. BOA núm. 34, 26-3-93; BOE núm. 101, 28-4-93.

Llei 5/1993, de 29 de març, per la qual s'estableix el règim d'inspecció i procediment en matèria de disciplina turística. BOA núm. 42, 16-4-93-

Llei 6/1993, de 5 d'abril, de carreteres de la Comunitat Autònoma d'Aragó. BOA núm. 42, 16-4-93.

Llei 7/1993, de 4 de maig, de pressupostos de la Comunitat Autònoma d'Aragó per a 1993- BOA núm. 51, 10-5-93

Astúries

Llei 2/1992, de 30 de desembre, de l'Impost sobre el joc del bingo. BOPA núm. 9, 13-1-93.

Page 304

Canàries

Llei 7/1992, de 25 de novembre, de creació de l'Institut Canari de Formació i Ocupació. BOCa núm. 166, 2-12-92.

Llei 8/1992, de 4 de desembre, per la qual es modifica la Llei 6/1986, de 28 de juliol, de l'Impost especial de la Comunitat Autònoma de Canàries sobre combustibles derivats del petroli; se n'estableix un recàrrec transitori per als exercicis de 1992 a 1996, i s'autoritza determinades modificacions als pressupostos generals de ia Comunitat Autònoma de Canàries per a 1992. BOCa núm. 170, 11-12-92.

Llei 9/1992, de 10 de desembre, de creació del Col·legi Professional de Podò-legs de Canàries. BOCa núm. 174, 18-12-92.

Llei 10/1992, de 23 de desembre, de pressupostos de la Comunitat Autònoma de Canàries per a 1993. BOCa núm. 179, 3012-92.

Llei 1/1993, de 26 de març, de creació i regulació de l'Escola de Serveis Sanitaris i Socials de Canàries. BOCa núm. 41, 2-493.

Cantàbria

Llei 6/1992, de 26 de juny, de creació del Consell Econòmic i Social. BOC núm. 139, 17-7-92; BOC núm. 157, 7-8-92.

Llei 7/1992, de 16 de desembre, d'increment de retribucions del personal al servei de la Diputació Regional de Cantàbria i concessió d'una paga de compensació. BOC especial núm. 26, 17-12-92.

Llei 8/1992, de 16 de desembre, per a la determinació de la capitalitat dels partits judicials de la Comunitat Autònoma de Cantàbria. BOC núm. 259, 28-12-92.

Llei 9/1992, de 18 de desembre, de taxes i preus públics de la Diputació Regional de Cantàbria. BOC especial núm. 29, 30-1092.

Llei 1/1993, de 5 de març, de Cantàbria, per la qual es modifica la Llei 5/1984, de 18 d'octubre, d'incompatibilitats d'alts càrrecs. BOC núm. 56, 19-3-93.

Llei 2/1993, de 5 de març, de Cantàbria, per la qual es modifica parcialment en matèria de contractació la Llei 3/1984, de 26 d'abril, de règim jurí-dic del Govern i l'Administració de la Dipuració Regional de Cantàbria. BOC núm. 56, 19-3-93.

Llei 3/1993, de 10 de març, de Cantàbria, de pressupostos generals de la Diputació Regional de Cantàbria. BOC núm. 3extr., 30-3-93.

Llei 4/1993, d'l d'abril, de Cantàbria, de funció pública. BOC núm. 4 extr., 1-4-93.

Castella-La Manxa

Llei 2/1992, de 10 de desembre, d'ordenació i disciplina en matèria turística. DOCM núm. 99, 30-12-92.

Llei 3/1992, de 18 de desembre, de pressupostos generals de Castella-La Manxa per a 1993. DOCM núm. 99, 30-12-92.

Castella i Lleó

Llei 3/1992, de 20 d'octubre, per la qual es regula el Programa d'actuació minera per al període 1992-1995. BOCL núm. 210, 30-10-92.

Page 305

Llei 4/1992, de 20 d'octubre, de concessió d'una subvenció directa i extraordinària a Béjar Patrimonial S.A. BOCL núm. 204, 23-10-92; BOCL núm. 210, 30-10-92.

Llei 5/1992, de 18 de desembre, de creació del sistema de xarxa de centres tecnològics associats a Castella i Lleó. BOCL núm. 247, 23-12-92; BOCL núm. 3, 7-1-93.

Llei 6/1992, de 18 de desembre, de protecció dels ecosistemes aquàtics i de regulació de la pesca de Castella i Lleó. BOCL núm. 247, 23-12-92; BOCL núm. 3, 7-1-93.

Llei 7/1992, de 18 de desembre, per la qual s'autoritza la Junta de Castella i Lleó a concedir l'aval de la Comunitat Autònoma a la Sociedad Española de Productos Fotograficos, S.A. BOCL núm. 248, 24-12-92.

Llei 8/92, de 18 de desembre, per la qual s'autoritza la Junta de Castella i Lleó a concedir l'aval a la Societat Anònima «Nicolàs Correa». BOCL núm. 248, 24-12-92.

Llei 9/1992, de 29 de desembre, de pres-suposcos generals de la Comunitat de Castella i Lleó per a 1993- BOCL núm. 252, 31-1292.

Llei 1/1993, de 6 d'abril, d'ordenació del sistema sanitari. BOCL núm. 77, 27-4-93.

Llei 2/1993, de 6 d'abril, per la qual s'autoritza l'empresa pública Parc Tecnològic de Boecillo, Societat Anònima, a participar majoritàriament en el capital social de l'empresa Cristaloid Europe, Societat Anònima. BOCL núm. 70, 10-4-93.

Extremadura

Llei 4/1992, de 26 de novembre, de finançament agrari extremeny. DOE núm. 99, 22-12-92.

Llei 5/1992, de 26 de novembre, d'ordenació de les produccions agràries a Extremadura. DOE núm. 99, 22-12-92.

Llei 6/1992, de 26 de novembre, de foment de l'agricultura ecològica, natural í extensiva a Extremadura. DOE núm. 99, 2212-92.

Llei 7/1992, de 26 de novembre, de l'agricultor a títol principal i de les explotacions qualificades de singulars. DOE núm. 99, 22-12-92.

Llei 8/1992, de 26 de novembre, de modernització i millora de les estructures de les terres de regadiu. DOE núm. 99, 22-1292.

Llei 9/1992, de 18 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma d'Extremadura per a 1993. DOE núm. 102, 3112-92.

Galícia

Llei 11/1992, de 7 d'octubre, de règim financer i pressupostari de Galícia. DOG núm, 200, 14-10-92.

Llei 12/1992, de 9 de novembre, de creació de determinades escales de personal funcionari al servei de la Xunta de Galícia. DOG núm. 221, 12-11-92.

Llei 13/1992, de 9 de novembre, sobre la revisió del mapa sanitari per crear l'Àrea de Salut del Salnés. DOG núm. 223, 16-11-92.

Llei 14/1992, de 29 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma Gallega per a l'any 1993. DOG núm. 254, 31-12-92.

Page 306

Llei 15/1992, de 30 de desembre, per la qual es modifica la Llei 8/1985, de 13 d'agost, d'eleccions al Parlament de Galícia. DOG núm. 1, 4-1-93.

Llei 1/1993, de 13 d'abril, de protecció d'animals domèstics i salvatges en captivitat. DOG núm. 75, 22-4-93.

Llei 2/1993, de 15 d'abril, per la qual s'aprova una disposició addicional a la Llei 12/1992, de 9 de novembre, de creació de determinades escales de personal funcionari al servei de la Xunta de Galícia. DOG núm. 75, 22-4-93-

Llei 3/1993, de 16 d'abril, de les parce-ries i dels arrendaments rústics històrics de Galícia. DOG núm. 75, 22 493.

Llei 471993, de 16 d'abril, de concessió d'una paga al personal al servei de la Comunitat Autònoma, i també de determinació de l'increment retributiu per a 1993, i concessió d'un crèdit extraordinari per import de 2.683.000.000 de ptes. DOG núm. 84, 5-5-93.

Llei 5/1993, de 16 d'abril, de concessió d'una paga al personal al servei de la Comunitat Autònoma, i també de determinació de l'increment retributiu per a 1993, i concessió d'un crèdit extraordinari per import de 2.683.000.000 de pessetes. DOG núm. 84, 5-5-93-

Illes Balears

Llei 5/1992, de 27 d'octubre, de crèdit extraordinari per a la transferència de capital a la Universicat de les Illes Balears. BOCAIB núm. 141, 21-11-92.

Llei 6/1992, de 22 de desembre, de Pressupostos Generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 1993. 31-12-92. BOCAIB núm. 158,

Llet 7/1992, de 23 de desembre, de modificació de determinats articles de la Llei 1/1991, de 30 de gener, d'Espais Naturals i de Règim Urbanístic de les Àrees d'Especial Protecció de les Illes Balears. BOCAIB núm. 8, 19-1-93.

Llet 1/1993, de 10 de març, del síndic de greuges de les Illes Balears. BOCAIB núm. 42, estra 4-3-93.

Llei 2/1993, de 30 de març, de creació del Parc Balear d'innovació tecnològica. BOCAIB núm. 53, 28-4-93.

Llei 3/1993, de 4 de maig, per a la millora de l'accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques. BOCAIB núm. 72, 20-5-93.

Llei 4/1993, de 28 d'abril, de crèdit extraordinari de subvencions electorals. BOCAIB núm. 67, 1-6-93.

La Rioja

Llei 3/1992, de 9 d'octubre, de taxes i preus públics de la Comunitat Autònoma de la Rioja. BOR núm. 124, 15-10-92; BOR núm. 129, 26-10-92.

Llei 1/1993, de 23 de març, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de la Rioja. BOR núm. 37, 27-3-93.

Llei 2/1993, de 13 d'abril, de pressupostos de la Comunicat Autònoma de la Rioja per a 1993. BOR núm. 45, 15-4-93.

Madrid

Llei 7/1992, de 4 de novembre, de renovació dels òrgans de govern de laPage 307 Caja de Ahorros y Monte de Piedad de Madrid. BOM núm. 274, 17-11-92; BOM núm. 280, 24-11-92.

Llei 8/1992, de 23 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat de Madrid per a 1993. BOCM núm. 311, 31-12-92.

Llei 1/1993, de 14 de gener, de reordenació de funcions i organitzacions de l'Organisme Autònom Institut de l'Habitatge de Madrid. BOCM núm. 16, 20-1-93.

Llei 2/1993, de 23 de març, d'aprovació d'un crèdit extraordinari per un import de 73.000.422 ptes., per sufragar les liquidacions definitives de les subvencions per despeses electorals de les eleccions a l'Assemblea de Madrid, celebrada el 26 de maig de 1991-BOCM núm. 78, 2-4-93; BOCM núm. 86, 134-93.

Llei 3/1993, de 2 d'abril, de creació del Consell de la Dona de la Comunitat de Madrid. BOCM núm. 99, 28-4-93-

Llei 4/1993, de 21 d'abril, d'arxius i patrimoni documental de la Comunitat de Madrid. BOCM núm. 99, 28-4-93.

Llet 5/1993, de 21 d'abril, de modificació de la Llei 7/1991, de 4 d'abril, d'ampliació del Parc Regional de la Conca Alta del Manzanares. BOCM núm. 101, 30-4-93.

Llei 6/1993, de 21 d'abril, de concessió d'aval a l'empresa La Seda de Barcelona, Societat Anònima. BOCM núm. 101, 30-4-93.

Múrcia

Llei 1/1992, de 26 de juliol, per la qual es concedeix un crèdit extraordinari a l'exercici de 1991 i els anteriors i suplement de crèdit a 1992, per atendre obligacions derivades de despeses sanitàries i actuacions en escoles infantils. BORM núm. 176, 30-7-92.

Llei 2/1992, de 28 de juliol, de fixació de la quantia del recàrrec sobre les quaotes mínimes de l'Impost d'activitats econòmiques. BORM núm. 176, 30-7-92.

Llei 3/1992, de 30 de juliol, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de la Regió de Múrcia. BORM núm. 179, 14-8-92.

Llei 4/1992, de 30 de juliol, d'ordenació i protecció del territori de la Regió de Múrcia. BORM núm. 179, 14-8-92.

Llei 5/1992, de 22 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de la Regió de Múrcia per a 1993. BORM núm. 301, 30-12-92; BORM núm. 81, 8-4-93-

Llei 6/1992, de 23 de desembre, de taxes, preus públics i contribucions especials. BORM núm. 301, 30-12-92.

Navarra

Llei foral 11/1992, de 20 d'octubre, de regulació del règim específic del personal adscrit al Servei Navarrès de Sa-lut-Osasaunbidea. BON núm. 131, 30-10-92.

Llei foral 12/1992, de 20 d'octubre, de modificacions tributàries. BON núm. 130, 28-10-92.

Llei foral 13/1992, de 19 de novembre, de l'Imposr sobre el patrimoni. BON núm. 145, 2-12-92.

Llei foral 14/1992, de 21 de desembre, de regulació del sistema i models de finançament de les actuacions protegi-bles em matèria d'habitatge. BON núm. 157, 30-12-92.

Page 308

Llei foral 15/1992, de 21 de desembre, de concessió d'un suplement de crèdit per al Departament d'Agricultura, Ramaderia i Muntanya. BON núm. 157, 30-12-92.

Llei foral 16/1992, de 21 de desembre, de concessió d'un suplement de crèdit per al Departament d'Obres Públiques, Transports i Comunicacions. BON núm. 157, 30-12-92.

Llei foral 17/1992, de 21 de desembre, de concessió d'un crèdit extraordinari per al Servei Navarrès de la Salut. BON núm. 157, 30-12-92.

Llei foral 18/1992, de 28 de desembre, per la qual es modifica el títol V del Decret foral legislatiu 133/1991, de 4 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions de rang legal sobre finançament agrari. BON núm. 158, 31-12-92.

Llei foral 19/1992, de 30 de desembre, de l'Impost sobre le valor afegit. BON núm. 158, 31-12-92.

Llei foral 20/1992, de 30 de desembre, d'impostos especials. BON núm. 158, 31-12-92.

Llei foral 21/1992, de 30 de desembre, de concessió d'un suplement de crèdit per al Departament d'Economia i Hisenda. BON núm. 158, 31-12-92.

Llei foral 1/1993, de 17 de febrer, de creació del Consell Navarrès de Medi Ambient. BON núm. 26, 1-3-93.

Llei foral 2/1993, de 5 de març, de protecció i gestió de la fauna silvestre i dels seus hàbitats. BON núm. 34, 19-3-93.

Llei foral 3/1993, de 30 de març, per la qual s'estableix el mòdul i la seva ponderació per a 1993 aplicable a les actuacions protegibles en matèria d'habitatge, i es fixen els preus màxims corresponents a algunes d'aquestes actuacions. BON núm. 42, 7-4-93,

Llei foral 4/1993, de 15 d'abril, del Pla triennal d'infraestructures locals per al període 1993-1995. BON núm. 50, 23-4-93.

Llei foral 5/1993, de 15 d'abril, per la qual es modifica la Llei foral 14/1992, de 21 de desembre, reguladora del sistema i models de finançament de les actuacions protegibles en matèria d'habitatge. BON núm. 50, 23-4-93.

Llei foral 6/1993, de 15 d'abril, de concessió d'un suplement de crèdit per al Departament d'Indústria, Comerç, Turisme i Treball. BON núm. 50, 23-4-93.

País Basc

Llei 5/1992, de 16 d'octubre, per la qual es complementa la Llei 1/1990, de 6 d'abril, de determinació de la capitalitat dels partits judicials de la Comunitat Autònoma del País Basc. BOPV núm. 213, 2-11-92.

Llei 6/1992, de 16 d'octubre, de l'Impost sobre el joc de bingo i del recàrrec de la taxa sobre el joc que es desenvolupa mitjançant màquines o aparells automàtics aptes per a la realització de jocs d'atzar. BOPV núm. 213, 2-11-92.

Llei 7/1992, de 21 de desembre, que regula determinats aspectes relacionats amb zones regables, plans comarcals de millora i generals de transformació. BOPV núm. 10, 18-1-93.

Llei 8/1992, de 23 de desembre, per la qual s'aproven els pressupostos generals de la Comunitat Autònoma del Pafs Basc per a l'exercici de 1993. BOPV núm. 254, 32-12-92.

Page 309

Llei 1/1993, de 19 de febrer, de l'Escola Pública Basca. BOPV núm. 38, 25-2-93; BOPV núm. 74, 22-4-93.

Llei 2/1993, de 19 de febrer, de cossos docents de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma del País Basc. BOPV núm. 38, 25-2-93; BOPV núm. 74, 22-4-93.

Llei 3/1993, de 20 de maig, de mesures pressupostàries i financeres extraordinàries per a la reactivació econòmica i del treball en l'àmbit del País Basc. BOPV núm. 99, de 28-593.

País Valencià

Llei 6/1992, de 6 de novembre, de la Generalitat Valenciana, de capitalitat del Partit Judicial núm. 18 de la província de València. DOGV núm. 1900, 10-11-92.

Llei 7/1992, de 28 de desembre, de Pressupostos per a l'exercici de 1993-DOGV núm. 1935, 31-12-92; DOGV núm. 1960, 9-2-93.

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR