DECRET 289/2006, de 4 de juliol, de reestructuració parcial del Departament de Medi Ambient i Habitatge.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departamento de Agricultura, Ganadería y Pesca |
Rango de Ley | Decret |
DECRET
289/2006, de 4 de juliol, de reestructuració parcial del Departament de Medi Ambient i Habitatge.
La Llei 4/1991, de 22 de març, crea el Departament de Medi Ambient i disposa que correspon a aquest Departament establir, d'acord amb les orientacions del Govern, les directrius generals de la política de medi ambient i l'exercici de les competències i funcions en aquest àmbit.
Mitjançant el Decret 67/1991, de 8 d'abril, s'assignen les competències i les funcions que corresponen al Departament de Medi Ambient i s'estableix la seva estructura i organització central.
El Decret 150/1993, de 7 de maig, estructura la Direcció General de Patrimoni Natural.
El Decret 272/1996, de 23 de juliol, reestructura la Direcció General de Qualitat Ambiental i, també, la Direcció General de Programació i Educació Ambiental. Aquest Decret és modificat pel Decret 155/1999, d'1 de juny, de modificació de l'estructura del Departament de Medi Ambient, ja que redefineix l'estructura i les funcions de la Direcció General de Qualitat Ambiental i canvia la denominació de la Direcció General de Programació i Educació Ambiental, la qual passa a anomenar-se Direcció General de Planificació Ambiental. El Decret 155/1999, d'1 de juny, també reestructura les delegacions territorials del Departament de Medi Ambient i estableix l'organització de les oficines de gestió ambiental unificada de cada delegació territorial.
El Decret 155/1999, d'1 de juny, reestructura diversos òrgans del Departament.
El Decret 297/1999, de 26 de novembre, assigna les funcions de la Direcció General del Medi Natural del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca a la Direcció General del Patrimoni Natural i Medi Físic del Departament de Medi Ambient.
El Decret 224/2000, de 26 de juny, reestructura la Secretaria General i les delegacions territorials del Departament de Medi Ambient.
El Decret 414/2000, de 27 de setembre, adscriu el Cos d'Agents Rurals al Departament de Medi Ambient i assigna funcions en matèria de prevenció d'incendis forestals.
El Decret 181/2002, de 25 de juny, de reestructuració parcial del Departament de Medi Ambient, crea les direccions generals d'Activitats Cinegètiques i Pesca Continental i de Prevenció de Riscos del Medi Natural i canvia la denominació de la Direcció General de Patrimoni Natural i del Medi Físic, la qual passa a anomenar-se Direcció General de Boscos i Biodiversitat.
El Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, canvia la denominació del Departament de Medi Ambient, el qual passa a anomenar-se Departament de Medi Ambient i Habitatge, i li atribueix les funcions relatives a la qualitat i la planificació ambiental; l'aigua; els boscos, la biodiversitat i la protecció del medi natural, les activitats cinegètiques i la pesca continental; els residus; els servies meteorològics; l'habitatge i la promoció i gestió del patrimoni d'habitatge, i l'impuls de les energies renovables.
Mitjançant el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, es creen i s'atribueixen funcions a la Secretaria d'Habitatge i a la Direcció General d'Habitatge; es canvia la denominació de la Direcció General de Planificació Ambiental, la qual passa a anomenar-se Direcció General de Polítiques Ambientals i Sostenibilitat, i se li atribueixen les seves funcions; es crea i s'atribueixen funcions a la Direcció General del Medi Natural, i es defineixen les funcions de la Direcció General de Qualitat Ambiental. Aquest Decret suprimeix la Direcció General de Boscos i Biodiversitat, la Direcció General de Prevenció de Riscos del Medi Natural i la Direcció General d'Activitats Cinegètiques i Pesca Continental.
La disposició addicional primera del Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat canvia la denominació de les delegacions territorials dels departaments, les quals passen a anomenar-se serveis territorials.
El Decret 400/2004, de 5 d'octubre, estructura la Direcció General d'Habitatge del Departament de Medi Ambient i Habitatge.
El Decret 125/2005, de 14 de juny, de reestructuració dels serveis territorials del Departament de Medi Ambient i Habitatge, adequa les estructures dels serveis territorials i les seves funcions a les necessitats requerides per les competències actuals del Departament i l'eficàcia en la gestió descentralitzada.
Finalment, el Decret 184/2005, de 30 d'agost, crea la Subdirecció General dels Agents Rurals adscrita a la Direcció General del Medi Natural.
Vist que s'han produït modificacions en les funcions de la Secretaria General, direccions i serveis territorials del Departament de Medi Ambient i Habitatge motivades per l'ampliació, descentralització i la intensificació de l'actuació administrativa i de gestió en determinats àmbits sectorials, cal adequar l'estructura i les funcions de les diverses unitats orgàniques a la nova organització i a les actuacions que ha de desenvolupar el Departament de Medi Ambient i Habitatge.
En conseqüència, d'acord amb el que preveu la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, a proposta del conseller de Medi Ambient i Habitatge, i amb la deliberació del Govern de la Generalitat de Catalunya,
Decreto:
Capítol 1
Secretaria General
Secretari/ària General
El/la Secretari/ària general del Departament de Medi Ambient i Habitatge exerceix les funcions que li atribueix l'article 13 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i les altres que li assigni la resta de la normativa vigent.
Estructura de la Secretaria General
La Secretaria General s'estructura en els òrgans i àrea funcional següents:
-
La Direcció de Serveis.
-
L'Assessoria Jurídica.
-
L'Oficina de Suport Tècnic i Seguiment de Disposicions, que es configura com una àrea funcional.
-
Els Serveis Territorials, en els termes que preveu el Decret 125/2005, de 14 de juny.
Direcció de Serveis
3.1 Corresponen a la Direcció de Serveis les funcions següents:
-
Dirigir i administrar els serveis generals del Departament.
-
Dirigir els treballs d'elaboració de l'avantprojecte de pressupost del Departament i ens adscrits, la tramitació de les seves modificacions.
-
Dirigir la gestió econòmica, comptable, patrimonial i contractual.
-
Dirigir i coordinar les unitats que en depenen i les funcions que tenen atribuïdes.
-
Planificar i impulsar les accions encaminades a la integració i a la optimització màximes de les actuacions de les diferents unitats del Departament.
-
Dirigir iniciatives adreçades a la millora de la gestió en els diferents àmbits del Departament.
-
Exercir les funcions de coordinació i supervisió de la implantació i gestió de les noves tecnologies i dels sistemes d'informació del Departament.
-
Coordinar i avaluar la gestió financera, patrimonial, personal, pressupostària, tecnològica i d'informació de tots els ens que formen part i depenen del Departament.
-
Mantenir les relacions funcionals que li encarregui el secretari general.
3.2 De la Direcció de Serveis en depenen els òrgans següents:
-
La Subdirecció General de Recursos Humans i Organització.
-
La Subdirecció General de Gestió Econòmica i Contractació.
-
La Subdirecció General de Coordinació Corporativa.
3.3 De la Direcció de Serveis depèn l'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions
Subdirecció General de Recursos Humans i Organització
4.1 Corresponen a la Subdirecció General de Recursos Humans i Organització les funcions següents:
-
Assistir a la Direcció de Serveis en la Implantació i coordinació de les polítiques del Govern en matèria de recursos humans i organització, en els centres directrius del Departament.
-
Supervisar el règim econòmic, administratiu i disciplinari del personal.
-
Assessorar les unitats directives del Departament en matèria de recursos humans i organització per tal d'adequar les dotacions i procediments a les seves necessitats.
-
Planificar i supervisar els processos de provisió i selecció de personal.
-
Analitzar, elaborar i avaluar propostes en matèria de relacions sindicals i participar en la negociació col·lectiva.
-
Supervisar i coordinar les actuacions del Departament en matèria de prevenció de riscos laborals i salut laboral.
-
Supervisar i coordinar les actuacions del Departament en matèria d'organització i qualitat de servei.
-
Supervisar la gestió interna, els subministraments, els serveis generals, el registre general i les actuacions en matèria de planificació i normalització lingüística.
-
Impulsar, detectar i coordinar les necessitats de formació del personal.
-
Mantenir les relacions i representar al Departament en els òrgans de l'Administració competents en matèria de recursos humans i relacions laborals.
-
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.
4.2 De la Subdirecció General de Recursos Humans i Organització en depenen les unitats següents:
-
Servei de Personal.
-
Servei de Gestió interna, Subministraments i Serveis.
-
Servei de Prevenció de Riscos Laborals.
-
Àrea d'Organització, que es configura com una àrea funcional.
Servei de Personal
5.1 Corresponen al Servei de Personal les funcions següents:
-
Coordinar i controlar els recursos de personal d'acord amb la normativa vigent.
-
...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba