ORDRE BEF/485/2005, de 2 de desembre, per la qual es completa i modifica la relació de fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família.

SecciónDisposicions Generals
EmisorPresidència de la Generalitat
Rango de LeyOrdre

ORDRE

BEF/485/2005, de 2 de desembre, per la qual es completa i modifica la relació de fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família.

Pel Decret 284/2002, de 19 de novembre, d'estructuració i reestructuració parcial de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, el Departament de Benestar i Família va assumir dues unitats directives: la Direcció General d'Atenció a la Infància i Adolescència i l'Institut Català de l'Acolliment i l'Adopció, amb les corresponents aplicacions informàtiques i que són objecte de regulació en aquesta Ordre, tal i com des d'aquest Departament s'han estructurat.

Així mateix, pel Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, es van crear en el Departament de Benestar i Família noves direccions generals que comporten la necessitat de modificació de determinats fitxers. També, en el darrer any, s'han endegat noves aplicacions que cal regular.

D'altra banda, i en virtut del Decret 282/2004, d'11 de maig, de reestructuració parcial dels departaments d'Ensenyament (actualment d'Educació) i de Benestar i Família, el Departament d'Educació va assumir les competències i les funcions en matèria de formació de persones adultes que tenia atribuïdes el Departament de Benestar i Família, amb el corresponent traspàs de fitxers que contenien dades de caràcter personal que això comporta.

Finalment el Decret 448/2004, de 30 de novembre, pel qual es canvia la denominació i es reestructura parcialment la Secretaria de la Família, també va comportar canvis pel que fa a la gestió de les aplicacions informàtiques respectives.

La Llei 5/2002, de 19 d'abril, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades, preveu, a la disposició addicional 3, que els consellers de la Generalitat, dins l'àmbit de competències respectives, resten habilitats per a la creació, modificació i supressió, mitjançant una ordre, dels fitxers que siguin pertinents.

D'acord amb el que preveu l'article 20 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, la creació, modificació o supressió de fitxers de les administracions públiques només podrà fer-se mitjançant una disposició general publicada al diari oficial corresponent. El Reial decret 994/1999, d'11 de juny, pel qual s'aprova el Reglament de mesures de seguretat del fitxers automatitzats que continguin dades de caràcter personal, estableix els diferents nivells de seguretat en funció del tipus de dades que es continguin als fitxers i la seva aplicació.

Per l'Ordre BEF/419/2003, d'1 d'octubre, per la qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família, es varen publicar determinades aplicacions existents al Departament. Aquesta disposició necessita ara d'una actualització pels motius anteriorment expressats.

Per l'Ordre BEF/298/2003, de 19 de juny, per la qual s'obre convocatòria i s'aproven les bases per a la concessió d'ajuts al lloguer de l'habitatge per a determinats col·lectius, es va crear amb caràcter d'urgència el fitxer informatitzat amb el mateix nom i per l'Ordre BEF/179/2003, de 14 d'abril, per la qual s'obre convocatòria per a la concessió d'ajuts complementaris a les pensions de viduïtat, el fitxer relatiu a aquests ajuts, amb les mateixes característiques d'urgència.

El text ha estat sotmès a informació pública mitjançant Edicte d'1 de setembre de 2004, publicat al DOGC núm. 4216, de 10.9.2004, i l'Agència Catalana de Protecció de Dades en va emetre informe preceptivament.

En conseqüència, a fi de fer efectiu el mandat legal i fixar el nivell de seguretat exigible a cada fitxer, garantir la màxima transparència en el tractament de les dades de caràcter personal, i assegurar als ciutadans de Catalunya l'exercici dels drets que els són legítims; en ús de les facultats que m'atorga la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Article 1

Objecte

Es fa pública la relació de fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família, que completa i modifica parcialment la relació publicada per l'Ordre BEF/419/2003, d'1 d'octubre, per la qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família.

Article 2

Relació de fitxers

2.1 Es detallen els nous fitxers amb el contingut següent: denominació, finalitat i usos previstos, persones i col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades de caràcter personal, procediments de recollida de dades, estructura bàsica del fitxer i descripció del tipus de dades de caràcter personal que contenen, cessions de dades previstes, òrgan administratiu responsable, serveis o unitats en les quals es poden exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i d'oposició, i mesures de seguretat aplicables, a l'annex 1 d'aquesta Ordre.

2.2 Es modifiquen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família que s'indiquen a l'annex 2 d'aquesta Ordre, els quals passen a tenir el contingut que hi consta.

2.3 Se suprimeixen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família que consten a l'annex 3, per reassignació de competències entre els departaments de la Generalitat.

Disposicions finals

Primera

Queden modificades les ordres següents: BEF/419/2003, d'1 d'octubre, per la qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família; BEF/298/2003, de 19 de juny, per la qual s'obre la convocatòria i s'aproven les bases per a la concessió d'ajuts al lloguer de l'habitatge per a determinats col·lectius, i BEF/179/2003, de 14 d'abril, per la qual s'obre convocatòria per a la concessió d'ajuts complementaris a les pensions de viduïtat per a l'exercici 2003, pel que fa al contingut dels fitxers creats i publicats per motius d'urgència i de manera individual en les dues darreres ordres esmentades.

Segona

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 2 de desembre de 2005

Anna Simó i Castelló

Consellera de Benestar i Família

Annex 1

Relació de nous fitxers que contenen dades de caràcter personal

Índex

  1. Secretaria General

    Normativa i assessorament jurídic

  2. Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS)

    1. Persones treballadores autònomes

  3. Secretaria de Famílies i d'Infància

    1. Prestacions per a famílies en situació d'especial vulnerabilitat amb infants

    2. Dones que pateixen violència i els seus fills i filles

  4. Direcció General d'Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA)

    1. Gestió d'expedients de menors

    2. Menors indocumentades i indocumentats

    3. Estadístiques d'acolliment de menors

    4. Fitxer de menors amb disminució

    5. Comissió Tècnica Permanent de gestió de places en centres

    6. Ajuts a famílies extenses

    7. Pensions per a filla o fill a càrrec

    8. Pensions d'orfenesa

    9. Proves mèdiques de tuberculina i per a la determinació de l'edat

    10. Majors de 18 anys extutelades i extutelats

    11. Registre específic d'entitats i establiments en matèria d'infància

    12. Expedients de prestacions econòmiques per a menors

    13. Diagnòstics mèdics

    14. Arxiu i custòdia d'expedients de menors

  5. Institut Català de l'Acolliment i de l'Adopció (ICAA)

    1. Famílies acollidores

    2. Famílies sol·licitants d'adopcions internacionals

    3. Gestió dels pagaments a famílies acollidores de Catalunya

    4. Acoblament del menor i la menor a una família

  6. Secretaria General

    Normativa i assessorament jurídic

    Finalitat i usos previstos:

    Registre de recursos administratius i jurisdiccionals

    Persones i col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades:

    Les mateixes persones sol·licitants

    Procediment de recollida de les dades de caràcter personal:

    Oficis judicials i requeriments

    Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal:

    Salut

    Nom i cognoms

    Nacionalitat

    Procediments judicials oberts

    Llocs de treball

    Dades no econòmiques de nòmina

    Historial com a treballador

    Ingressos, rendes

    Infraccions administratives

    Inversions, béns patrimonials

    Dades econòmiques de nòmina

    Subsidis, beneficis

    Compensacions/indemnitzacions

    Cessions de dades: no es preveuen

    Òrgan administratiu responsable

    Secretari general

    Unitats administratives per exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició:

    Secretaria General

    Pl. Pau Vila, 1

    08039 Barcelona

    Mesures de seguretat

    De conformitat amb l'article 3 del Reglament de mesures de seguretat dels fitxers que contenen dades de caràcter personal, aprovat mitjançant el Reial decret 994/1999, d'11 de juny, a aquest fitxer s'aplicaran les mesures de seguretat de nivell alt que s'estableixen al capítol 4.

  7. Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS)

    Persones treballadores autònomes

    Finalitat i usos previstos:

    Gestió de pagament

    Persones i col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades:

    Les mateixes persones sol·licitants.

    Procediment de recollida de les dades de caràcter personal:

    Formularis

    Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal:

    Salut

    DNI/NIF

    Núm. SS/mutualitat

    Nom i cognoms

    Adreça (postal, electrònica, ...)

    Telèfon

    Signatura/empremta

    Formació titulacions

    Experiència professional

    Llocs de treball

    Dades no econòmiques de nòmina

    Historial com a treballador

    Activitats i negocis

    Llicències comercials

    Dades bancàries (comptes, ...)

    Cessions de dades:

    INEM (Ministeri de Treball i Afers Socials - Subdirecció General d'Estadística)

    Tresoreria de la Generalitat de Catalunya

    Articles 21.1 i 11.2.c) de la Llei orgànica de protecció de dades

    Òrgan administratiu responsable:

    Direcció...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR