ORDRE BEF/419/2003, d'1 d'octubre, per la qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família.

SecciónDisposicions Generals
EmisorPresidència de la Generalitat
Rango de LeyOrdre

ORDRE BEF/419/2003, d'1 d'octubre, per la qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família.

Mitjançant el Decret 359/1994, de 29 de novembre, modificat pel Decret 189/1999, de 13 de juliol, es van regular els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar Social.

D'ençà d'aquesta regulació, el règim legal del tractament de dades de caràcter personal ha tingut importants modificacions. Així, la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal ha derogat la Llei orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, de regulació del tractament automatitzat de les dades de caràcter personal, i mitjançant el Reial decret 994/1999, d'11 de juny, s'aprova el Reglament de mesures de seguretat dels fitxers que continguin dades de caràcter personal.

L'actual Llei 5/2002, de 19 d'abril, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades, preveu a la disposició addicional tercera, que els consellers de la Generalitat, dins l'àmbit de competències respectives, resten habilitats per a la creació, modificació i la supressió mitjançant ordre, dels fitxers que siguin pertinents.

La disposició addicional primera de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, estableix també que les administracions públiques responsables de fitxers de titularitat pública hauran d'aprovar la pertinent disposició de regulació dels fitxers o adaptar l'existent en un termini de tres anys, comptadors des de la seva entrada en vigor.

En conseqüència, a fi de fer efectiu el mandat legal de dur a terme, mitjançant disposició general, la creació, la modificació o la supressió de fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats per aquest Departament, fixar el nivell de seguretat exigible a cada fitxer, garantir la màxima transparència en el tractament automatitzat de dades de caràcter personal, i assegurar, d'aquesta manera, a la ciutadania de Catalunya l'exercici dels seus drets legítims; i en ús de les facultats que m'atorga la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Article 1

1.1 Es fa pública la relació dels fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família, que es detallen a l'annex d'aquesta Ordre, i que estan dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, la Llei 5/2002, de 19 d'abril, de l'Agència Catalana de Protecció de dades, i la resta de normativa d'aplicació en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

1.2 Per a cada fitxer es regula el seu tractament automatitzat establint, en el mateix annex, la seva denominació, la finalitat i els usos previstos, les persones i els col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades de caràcter personal, els procediments de recollida de dades, l'estructura bàsica del fitxer i la descripció del tipus de dades de caràcter personal que contenen, les cessions de dades previstes, l'òrgan administratiu responsable, els serveis o les unitats en les quals es poden exercir, si escau, els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i d'oposició, i les mesures de seguretat aplicables.

Article 2

Les persones titulars dels òrgans administratius responsables de cada fitxer automatitzat que conté dades de caràcter personal han d'adoptar, sota la direcció i supervisió de la Secretaria General del Departament de Benestar i Família, les mesures tècniques de gestió i organitzatives necessàries destinades a fer efectius els drets de la ciutadania reconeguts per la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, i en les normes reglamentàries vigents.

Disposició final

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 1 d'octubre de 2003

Irene Rigau i Oliver

Consellera de Benestar i Família

Annex

Relació de fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal

Índex

A. Conselleria.

  1. Consells de Serveis Socials.

  2. Mailing Entitats.

    B. Secretaria general.

  3. Cens d'Òrgans Col·legiats.

  4. Demandes i recursos.

  5. Gestió d'Expedients d'Entitats i Establiments.

    C. Secretaria de la Família.

  6. Entitats (associacions, federacions, fundacions) d'àmbit social i familiar.

  7. Entitats d'àmbit familiar de comunitats autònomes.

  8. Entitats d'àmbit familiar estrangeres.

  9. Membres CTIC (Comissió Interdepartamental de Coordinació de l'Administració de la Generalitat d'actuacions adreçades a infants i adolescents amb discapacitats o risc de patir-ne).

  10. Particulars Informació.

  11. Comissió de Tuteles.

    D. Direcció de Serveis.

  12. Expedients d'obres i llicències del Gabinet Tècnic.

  13. Barreres arquitectòniques.

  14. Manteniment de dades de professionals i empreses.

  15. Control pressupostari (versió host).

  16. Liquidació de Constrenyiment.

  17. Control pressupostari (versió SAP).

  18. Subvencions Benestar i Família.

  19. Borsa de Treball.

  20. Convocatòria Canvi de Destinació Personal Laboral.

  21. Convocatòria Concurs-oposició Personal Laboral.

  22. Data Select.

  23. Expedients del Personal (SIP).

  24. Gestió integral de Personal (Control Horari).

  25. HOST.MDB Base de dades de RRHH pels programes de contractació, cursos i control horari.

  26. Nòmines.

  27. Programa de Cursos.

  28. Programa de Contractació.

  29. Servei Mèdic-Vigilància de la Salut.

  30. Aplicació Informàtica de visites de recepció.

  31. Base de dades de formació lingüística.

  32. Control d'accessos.

  33. Control de visites (versió nova).

  34. Director i Responsable higienicosanitari de serveis residencials.

  35. Entitats titulars de serveis socials.

  36. Règim sancionador.

  37. Registre d'entrada i sortida de documents.

  38. Gestió de comptes corrents i ingressos.

  39. Centres Especials de Treball (Registre Entitats).

  40. Productivitat.

  41. SOHO 2000.

    E. Direcció General d'Acció Cívica.

  42. Entitats Acció Cívica.

  43. Informa't.

  44. Banc d'hores.

  45. Ajuts famílies.

  46. Carnet gent gran.

  47. Noces d'or.

  48. Famílies nombroses.

  49. 4rt. Congrés de la gent gran.

    F. Direcció General de Formació d'Adults.

  50. SIFA i programa FAR.

    G. Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS).

  51. Assignació Recursos Públics.

  52. Beques a disminuïts atesos en centres especialitzats.

  53. Beques menjador.

  54. Centres Especials de Treball (Gestió de Centres).

  55. Expedients de Prestacions Individuals.

  56. Renda Mínima d'Inserció.

  57. Sistema Atenció Persones Disminuïdes.

  58. Escaneig de documents.

  59. Nucli SISS ICASS.

  60. Treball Social.

    H. Direcció General de Serveis Comunitaris.

  61. Ajuts personalitzats a l'allotjament.

  62. Gestió d'Expedients Sancionadors.

    I. Institut Català del Voluntariat (INCAVOL).

  63. Alumnes Pla Formació.

  64. Aplicació d'entitats de Voluntariat.

  65. Aplicació d'entitats Prestació Social Substitutòria.

  66. Cridesvol.mdb.

  67. Estigues informat.

  68. Aplicació de voluntaris.

    A. Conselleria.

  69. Consells de Serveis Socials.

    Finalitat i usos previstos:

    Enviament de convocatòries i altres qüestions pròpies de la secretària dels consells de serveis socials.

    Persones i col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades:

    De les pròpies entitats i persones.

    Procediment de recollida de les dades de caràcter personal:

    Dels propis membres.

    Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal:

    DNI/NIF.

    Nom i cognoms.

    Adreça (postal, electrònica, ...).

    Telèfon.

    Pertinença a associacions professionals.

    Dades bancàries (comptes...).

    Òrgan administratiu responsable.

    Cap del Gabinet de la Consellera.

    Unitats administratives per exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició:

    Conselleria.

    Plaça Pau Vila, 1.

    08039 Barcelona.

    Mesures de seguretat.

    De conformitat amb l'article 3 del Reglament de mesures de seguretat dels fitxers que contenen dades de caràcter personal, aprovat mitjançant el Reial decret 994/1999, d'11 de juny, a aquest fitxer s'aplicaran les mesures de seguretat de nivell mitjà que s'estableixen al capítol 3.

  70. Mailing Entitats.

    Finalitat i usos previstos:

    Tramesa d'invitacions d'actes oficials que realitza el Departament.

    Persones i col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades:

    Gent gran., disminuïts, entitats socioculturals.

    Procediment de recollida de les dades de caràcter personal:

    Les pròpies entitats.

    Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal:

    DNI/NIF.

    Nom i cognoms.

    Adreça (postal, electrònica, ...).

    Telèfon.

    Òrgan administratiu responsable:

    Cap del Gabinet de la Consellera.

    Unitats administratives per exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició:

    Conselleria.

    Plaça Pau Vila, 1.

    08039 Barcelona.

    Mesures de seguretat:

    De conformitat amb l'article 3 del Reglament de mesures de seguretat dels fitxers que contenen dades de caràcter personal, aprovat mitjançant el Reial decret 994/1999, d'11 de juny, a aquest fitxer s'aplicaran les mesures de seguretat de nivell bàsic que s'estableixen al capítol 2.

    B. Secretaria general.

  71. Cens d'Òrgans Col·legiats.

    Finalitat i usos previstos:

    Cens dels Òrgans col·legiats amb participació del Departament de Benestar i Família.

    Persones i col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades:

    Els mateixos interessats i de les Secretaries dels Òrgans Col·legiats.

    Procediment de recollida de les dades de caràcter personal:

    Formularis o cupons.

    Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal:

    Nom i cognoms.

    Adreça (postal, electrònica, ...).

    Telèfon.

    Cos/Escala.

    Categoria/Grau.

    Llocs de treball.

    Òrgan administratiu responsable:

    Secretaria General.

    Unitats administratives per exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició:

    Secretaria General.

    Plaça Pau Vila, 1.

    08039 Barcelona.

    Mesures de seguretat:

    De conformitat amb l'article 3 del Reglament de mesures de seguretat dels fitxers que contenen dades de caràcter personal, aprovat mitjançant el Reial decret...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR