ORDRE VEH/172/2017, de 25 de juliol, d'aprovació de les aplicacions de la Plataforma de serveis de contractació pública i del Sobre digital.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda
Rango de LeyOrdre

El 23 de juny de 2008 es va aprovar, mitjançant l'Ordre ECF/313/2008, l'aplicació de la Plataforma de serveis de contractació pública. Aquesta aplicació, en el marc de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, neix amb la finalitat de constituir l'eina d'informació i prestació de serveis relacionats amb la contractació pública a Catalunya, així com de ser el punt central d'informació en els aspectes relacionats amb les licitacions, adjudicacions i altres relacionats amb la contractació pública.

Posteriorment, mitjançant l'Ordre ECO/58/2012, de 22 de febrer, de modificació de l'Ordre ECF/313/2008, de 23 de juny, per la qual s'aprova l'aplicació de la Plataforma de serveis de contractació pública, i s'incorpora el servei de Sobre digital, es va anar dotant la Plataforma amb noves funcionalitats, en el marc de les bones pràctiques proposades pel Golden Book of e-procurement practices. Les funcionalitats més destacades que es van introduir van ser la creació del perfil de licitador i la presentació electrònica de proposicions, com són la presentació telemàtica de les proposicions i el Sobre digital, en la seva primera versió.

En paral·lel, l'evolució normativa sectorial ha tingut impacte en la informació que cal publicar a la Plataforma, que l'ha anat evolucionant fins a disposar dels continguts actuals. Les normes més rellevants que han tingut impacte a la Plataforma són la Llei 20/2013, de 9 de desembre, de garantia de la unitat de mercat, la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques i el Decret Llei 3/2016, de 31 de maig, de mesures urgents en matèria de contractació pública.

Ara, amb el nou paquet de directives comunitàries en matèria de contractació pública, aprovades pel Parlament Europeu i el Consell el 26 de febrer de 2014 i pendents de transposició a la normativa estatal es dona un impuls definitiu a la contractació pública electrònica i s'estableix una transició gradual a la utilització exclusiva de mitjans electrònics en els procediments de contractació pública dels estats membres de la Unió Europea, que ha de culminar l'últim trimestre del 2018.

D'altra banda, transcorreguts uns anys des de l'aprovació de la primera versió de l'eina del Sobre digital, i tenint en compte les previsions de les directives comunitàries esmentades, es considera convenient evolucionar l'eina del Sobre digital a la versió 2.0. Aquesta nova solució de Sobre digital, plenament integrada amb la Plataforma de serveis de contractació pública, es basa en una solució web mitjançant la qual es realitza el xifratge de les proposicions abans de ser enviades i són els licitadors els que en custodien les claus. Així, les empreses licitadores disposen d'una eina més intuïtiva, usable i estandarditzada per a la presentació electrònica de les proposicions.

Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 12.1 del Decret 96/2004, de 20 de gener, pel qual es regula la utilització dels mitjans electrònics, informàtics i telemàtics en la contractació de l'Administració de la Generalitat, d'acord amb els informes emesos per la Direcció General de Contractació Pública, pel Ple de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa i pel Consorci Administració Oberta de Catalunya i en ús de les atribucions que ens han estat conferides pel Decret esmentat i pel Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, el Decret 40/2017, de 2 de maig, de reestructuració del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda, i pel Decret 45/2016, de 19 de gener, d'estructuració del Departament d'Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència;

D'acord amb el que disposa l'article 61 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, a proposta conjunta del vicepresident del Govern i conseller d'Economia i Hisenda i del conseller d'Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència,

Ordeno:

Capítol I. Disposicions generals

Article 1

Objecte

1.1. S'aprova l'aplicació de la Plataforma de serveis de contractació pública de la Generalitat de Catalunya (en endavant, PSCP) amb l'objectiu d'oferir un punt de referència únic i complet de les licitacions i dels seus resultats a les persones licitadores i contractistes de l'Administració de la Generalitat, els ens que integren l'Administració local a Catalunya, les universitats públiques de Catalunya i els ens del sector públic que en depenen o s'hi vinculen i als gestors públics de la contractació, en els termes establerts en aquesta Ordre. Així mateix, s'aprova l'aplicació del Sobre Digital en els termes previstos en el Capítol II de la present Ordre.

1.2. Les aplicacions han estat desenvolupades d'acord amb els estàndards de programació de la Generalitat de Catalunya i resideixen en les instal·lacions del proveïdor de serveis d'aquesta.

Article 2

Àmbit material

2.1 L'Administració de la Generalitat i els ens del sector públic que en depenen o s'hi vinculen, incloses les universitats públiques de Catalunya, han de publicar els seus perfils de contractant mitjançant la PSCP.

2.2 Els ens que integren l'Administració local a Catalunya, així com els ens del seu sector públic, d'acord amb les previsions de la normativa en matèria de transparència, han d'informar a la PSCP els contractes formalitzats i els que estan en licitació o en altres fases contractuals. Així, les Entitats Locals poden optar per la publicació de la convocatòria de les licitacions i dels seus resultats en la PSCP, bé directament o bé per interconnexió amb dispositius electrònics d'agregació de la informació de les diferents administracions i entitats públiques locals, sempre que compleixin els requisits que estableix la Llei 19/2014, de transparència, accés a la informació i bon govern.

Article 3

Accés i contingut de l'aplicació

3.1 La PSCP és accessible a l'adreça electrònica https://contractaciopublica.gencat.cat .

3.2 L'autenticació de totes les persones usuàries que accedeixen a la part de l'aplicació d'ús de l'Administració (gestió interna) es realitza a través del Gestor d'identitats i control d'accés a recursos corporatiu de la Generalitat (GICAR) o a través de l'eina de gestió d'identitats de l'extranet de les administracions catalanes, l'EACAT, que gestiona el Consorci Administració Oberta de Catalunya (en endavant, Consorci AOC).

Les funcions de publicació d'informació requereixen accés amb certificat digital qualificat o reconegut de treballador públic, emès o admès pel Consorci AOC.

L'accés al Portal (gestió externa) no està subjecte a control d'accés, excepte pel que fa al perfil de licitador. L'accés a l'alta i les gestions específiques des d'aquest perfil requereix l'autenticació amb certificat digital qualificat o reconegut admès pel Consorci AOC.

3.3 La PSCP consta dels mòduls següents:

Gestió...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR