DECRET 40/2017, de 2 de maig, de reestructuració del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda
Rango de LeyDecret

El Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya ha modificat l'àmbit competencial dels diferents departaments de l'Administració de la Generalitat així con la seva denominació. Mitjançant el Decret 33/2016, de 19 de gener, de reestructuració del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda i el Decret 204/2016, d'1 de març, de modificació del Decret 33/2016, de 19 de gener, de reestructuració del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda, es van fer els canvis organitzatius imprescindibles per adequar l'estructura de l'anterior Departament d'Economia i Coneixement en l'actual Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda. Aquesta primera fase de transformació de l'estructura departamental mantenia la vigència del Decret 38/2014, de 25 de març, però transcorreguts uns mesos des de l'entrada en vigor d'aquestes darreres modificacions estructurals, cal completar l'actualització de l'estructura del Departament.

Per això, s'ha optat per redactar un text nou sobre l'estructura departamental i les funcions de les unitats que la componen, per tal de garantir una major seguretat jurídica.

Les modificacions més significatives que inclou aquest Decret són la creació de la Direcció General de la Intervenció, que depèn de la Intervenció General, i que coordinarà les intervencions adjuntes, excepte la Intervenció Adjunta per al Control del Sector Sanitari, que manté la dependència de la Intervenció General; la creació de l'Àrea de Competència i Regulació i l'Àrea de Promoció Econòmica, que depenen de la Direcció General de Promoció Econòmica, Competència i Regulació. I, a més, a la Direcció de Serveis, es crea un servei per fer més eficaç la gestió dels xofers del servei de representació i, a la Direcció General del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, una àrea funcional per agilitar la tramitació i gestió d'herències. Finalment, a la Direcció General de Tributs i Joc, se suprimeix la Secció de Registre i Homologació, per ajustar-ne l'estructura.

Per altra banda i amb la voluntat de contribuir a una major transparència i simplicitat de les normes i disminuir la dispersió normativa existent i, en aplicació del que estableix l'article 111-10 apartat 2 del Codi civil de Catalunya, aquest text normatiu deroga expressament el Decret 38/2014, de 25 de març, de reestructuració del Departament d'Economia i Coneixement; el Decret 249/2015, de 24 de novembre, de modificació del Decret 38/2014, de 25 de març, de reestructuració del Departament d'Economia i Coneixement; el Decret 33/2016, de 19 de gener, de reestructuració del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda; el Decret 204/2016, d'1 de març, de modificació del Decret 33/2016, de 19 de gener, de reestructuració del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda.

Així mateix, i per donar compliment al que preveu l'Acord GOV/114/2016, de 2 d'agost, pel qual s'aprova el Pla de simplificació normativa 2016-2017, es procedeix a derogar de forma expressa les normes enumerades a la disposició derogatòria del Decret, que ja havien estat derogades de forma tàcita per diversos motius, com ara, la pèrdua d'objecte, el transcurs del temps o l'aprovació de normes posteriors que les han desplaçat en l'aplicació.

Per tot això, de conformitat amb l'article 23.4 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya;

A proposta del vicepresident del Govern i conseller d'Economia i Hisenda i d'acord amb el Govern

Decreto:

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda, sota la direcció del vicepresident/a, s'estructura en:

  1. La Secretaria General.

  2. La Secretaria d'Economia.

  3. La Secretaria d'Hisenda.

  4. La Intervenció General.

  5. L'Oficina per a la Millora de les Institucions d'Autogovern.

  6. Les delegacions territorials del Govern.

    1.2 S'adscriuen al Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda les entitats següents:

  7. Mitjançant la Secretaria General, l'empresa Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, SAU.

  8. Mitjançant la Secretaria d'Economia, l'Institut d'Estadística de Catalunya.

  9. Mitjançant la Secretaria d'Hisenda, l'Agència Tributària de Catalunya i l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat de Catalunya.

    1.3 Es relacionen amb el Govern de la Generalitat de Catalunya a través del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda els organismes següents:

  10. Mitjançant la Secretaria General, l'Institut Català de Finances.

  11. Mitjançant la Secretaria d'Economia, l'Autoritat Catalana de la Competència.

    1.4 El Consell de Direcció assisteix el titular del Departament en les funcions de coordinació general i en l'elaboració de la seva política, i en fa el seguiment de l'execució. Està integrat per la persona titular del Departament, que el presideix; pels titulars de les unitats directives amb nivell orgànic de secretaria general; per la persona titular de l'Oficina del Vicepresident/a i per altres persones que el titular del Departament designi. A més, hi poden assistir, d'acord amb el que determini la presidència del Consell, els titulars de la resta d'unitats directives del Departament i ens que en depenen.

Article 2

Oficina del Vicepresident/a del Govern

2.1 L'Oficina del Vicepresident/a depèn del titular del Departament.

2.2 L'Oficina del Vicepresident/a té les funcions següents:

  1. Facilitar l'assistència al vicepresident/a del Govern.

  2. Coordinar i dirigir el seguiment i la preparació de la informació per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya en relació amb el Departament.

  3. Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.

    2.3 De l'Oficina del Vicepresident/a en depenen:

  4. El Gabinet de Relacions Externes i Protocol.

  5. El Gabinet de Comunicació.

  6. La Secretaria del Vicepresident/a.

  7. El Gabinet de Relacions Institucionals.

    2.3.1 El Gabinet de Relacions Externes i Protocol té les funcions següents:

  8. Organitzar i programar les relacions externes i els actes públics del vicepresident/a, en el vessant de relacions públiques i de protocol.

  9. Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.

    2.3.2 El Gabinet de Comunicació té les funcions següents:

  10. Dirigir la política de comunicació del vicepresident/a.

  11. Donar suport i assessorar el vicepresident/a en les seves relacions institucionals amb les empreses i entitats del sector de premsa i comunicació.

  12. Coordinar les relacions dels diversos òrgans del Departament amb els mitjans de comunicació.

  13. Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.

    2.3.3 La Secretaria del Vicepresident/a té les funcions següents:

  14. Assegurar l'assistència personal al vicepresident/a.

  15. Dirigir i coordinar el suport administratiu al vicepresident/a.

  16. Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.

    2.3.4 El Gabinet de Relacions Institucionals té les funcions següents:

  17. Proporcionar l'assistència en el seguiment i la preparació de la informació per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya en relació amb el Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda.

  18. Fer el seguiment de l'activitat parlamentària de les altres institucions estatals en tots els assumptes que interessin el Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda.

  19. Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.

    2.4 Les persones titulars de l'Oficina del Vicepresident/a i de les unitats esmentades en aquest article són personal eventual, d'acord amb el que estableix el Decret 2/2005, d'11 de gener, sobre el règim jurídic del personal eventual de l'Administració de la Generalitat.

Article 3

Secretaria General

La persona titular de la Secretaria General exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, les altres que li assigni la resta de la normativa vigent i les encomanades per delegació de la persona titular del Departament. Així mateix, li correspon donar suport al vicepresident/a en relació amb la supervisió i el seguiment de les estratègies polítiques per a la implementació de les estructures institucionals, així com la supervisió, la coordinació i el seguiment de l'Oficina per a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR