ORDRE ECO/58/2012, de 22 de febrer, de modificació de l'Ordre ECF/313/2008, de 23 de juny, per la qual s'aprova l'aplicació de la Plataforma de serveis de contractació pública, i s'incorpora el servei de sobre digital.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT
Rango de LeyOrdre

Per l’Ordre ECF/313/2008, de 23 de juny, es va aprovar l’aplicació de la Plataforma de serveis de contractació pública. Aquesta eina, que ha estat i és fonamental per implementar l’estratègia corporativa de contractació electrònica per a tota l’Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic, ha d’anar evolucionant per tal de promoure l’accés de les empreses a la contractació pública, donant impuls especialment a les pimes, en el sentit de facilitar les eines de comunicació entre els òrgans de contractació i els operadors econòmics.

Ara, en l’evolució d’aquesta eina, es dota la Plataforma de noves funcionalitats, complementàries de les ja existents, com és la creació d’un perfil de licitador, des del qual l’empresa interessada pot gestionar totes les transaccions que resultin del seu interès i disposar d’un espai propi de gestió. Així mateix, cal destacar la creació d’un espai de trobada d’empreses als efectes d’oferir i cercar col·laboracions per accedir a les licitacions i la creació d’una bústia d’innovació on les empreses puguin fer arribar als compradors públics les novetats tecnològiques que es troben disponibles al mercat.

Ara bé, amb l’objectiu de finalitzar la construcció del sistema integral de contractació electrònica, cal completar la Plataforma amb les eines necessàries per a la presentació electrònica de proposicions, com són el sobre digital i la subhasta electrònica. Recentment, ja ha estat objecte d’aprovació l’aplicació concreta per a la prestació dels serveis de subhasta electrònica integrats a la Plataforma de serveis de contractació pública per l’Ordre ECF/457/2010, de 29 de setembre. Ara, mitjançant aquesta Ordre, s’incorpora també el servei de sobre digital.

Aquestes eines conformen el sistema integral de contractació pública electrònica de la Generalitat de Catalunya, que permet donar compliment al Pla d’acció sobre administració electrònica i2010 i al Pla d’acció europeu sobre administració electrònica 2011-2015, en garantir que la gestió de la contractació pública pugui efectuar-se per via electrònica, i que respon a la necessitat establerta al Codi europeu de bones pràctiques de facilitar l’accés de les pimes als contractes públics.

Aquestes actuacions són necessàries també per donar compliment a les previsions contingudes en el Decret 56/2009, de 7 d’abril, per a l’impuls i el desenvolupament dels mitjans electrònics a l’Administració de la Generalitat, i, en especial, a la Llei 29/2010, de 3 d’agost, de l’ús de mitjans electrònics al sector públic de Catalunya, que dóna un impuls decidit a la incorporació dels mitjans electrònics en les relacions de les entitats del sector públic de Catalunya amb les empreses. En aquest sentit, les eines que ara s’incorporen contribueixen al desenvolupament de la societat de la informació a Catalunya per part de la ciutadania i, molt especialment, en l’àmbit empresarial.

Per tot això, d’acord amb el que disposa l’article 12.1 del Decret 96/2004, de 20 de gener, d’acord amb els informes emesos per l’Agència Catalana de Certificació, la Junta Consultiva de Contractació Administrativa i el Consorci AOC, i en ús de les atribucions que m’han estat conferides pel Decret esmentat i pel Decret 310/2011, de 12 d’abril, de reestructuració del Departament d’Economia i Coneixement,

Ordeno:

Article 1

Creació del Capítol I a l’Ordre ECF 313/2008, de 23 de juny, pel qual s’aprova l’aplicació de la Plataforma de serveis de contractació pública

Es crea el Capítol I, amb el títol “Disposicions generals”, que comprèn els articles 1 a 6 ambdós inclosos.

Article 2

Modificació de l’article 3 de l’Ordre ECF 313/2008, de 23 de juny, pel qual s’aprova l’aplicació de la Plataforma de serveis de contractació pública

Es modifiquen els apartats 2 i 3 de l’article 3 de l’Ordre ECF 313/2008, de 23 de juny, que queden redactats de la manera següent:

“3.2 L’autenticació de totes les persones usuàries que accedeixen a la part de l’aplicació d’ús de l’Administració (BackOffice) es realitzarà a través del Gestor d’Identitats i Control d’Accés a Recursos corporatiu (GICAR).

El control d’accés al BackOffice es farà en base al directori corporatiu de la Generalitat (LDAP: Lightweight Directory Access Protocol-Protocol Lleuger d’Accés a Directoris). Es permetrà l’accés amb usuari-contrasenya i/o certificat digital d’empleat públic emès o classificat per l’Agència Catalana de Certificació (CATCert). Les persones usuàries validadores hauran d’accedir necessàriament amb certificat per a realitzar les funcions de publicació d’informació.

En el cas dels òrgans de contractació d’ens, organismes o entitats d’àmbit local, el control d’accés es farà a través de l’eina de gestió d’identitats de l’extranet de les administracions catalanes, l’EACAT, que gestiona el Consorci Administració Oberta de Catalunya (Consorci AOC).

3.3 La Plataforma consta dels mòduls següents:

BackOffice.

Manteniment i publicació de la informació general de contractació.

Perfil de contractant.

Manteniment de dades bàsiques del perfil.

Manteniment d’adreces i contactes del perfil.

Gestió i publicació de documents associats al perfil.

Gestió i publicació de notícies i avisos del perfil.

Gestió i publicació d’enllaços d’interès del perfil.

Manteniment dels estils personalitzats del perfil, per als òrgans d’àmbit

local i universitats.

Espais virtuals de licitació.

Manteniment i consulta de les dades bàsiques de l’espai.

Gestió i publicació dels documents d’un espai virtual de licitació: propera licitació, anunci previ, anunci de licitació, adjudicació provisional, adju- dicació definitiva (mentre duri el règim transitori de la Llei 34/2010, de 5 d’agost), adjudicació, formalització i qüestió de nul·litat.

Sol·licitud de publicació dels anuncis de licitació i adjudicació.

Enviament de notificacions relatives a l’expedient publicat a l’espai virtual.

Gestió de proposicions.

Intercanvi de preguntes/respostes amb les empreses licitadores.

Recepció de proposicions electròniques.

Administració del sistema.

Manteniment dels àmbits organitzatius, òrgans de contractació i unitats de contractació depenents.

Manteniment de les persones usuàries associades a un òrgan de contrac- tació: administrador/a, editor/a i validador/a.

Manteniment de dades mestres.

Gestió d’històrics. Enviament de la informació d’expedients tancats a la plataforma d’iArxiu.

Gestió de les propostes innovadores enviades per les empreses...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR