DECRET 86/2008, de 15 d'abril, de la Taula de Ciutadania i Immigració.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Accio Social i Ciutadania
Rango de LeyDecret

DECRET

86/2008, de 15 d'abril, de la Taula de Ciutadania i Immigració.

El Consell Assessor de la Immigració fou creat mitjançant el Decret 275/1993, de 28 de setembre, de creació de la Comissió Interdepartamental d'Immigració i del seu Consell Assessor. Més endavant, i per tal de racionalitzar i perfilar la composició, el funcionament i les funcions dels diferents òrgans que actuaven en l'àmbit de la immigració, com també per refondre en una sola disposició la normativa dispersa sobre la matèria, es publicà el Decret 125/2001, de 15 de maig, de la Comissió Interdepartamental d'Immigració i del seu Consell Assessor.

Després de més de 14 anys d'experiència de funcionament del Consell Assessor de la Immigració, convé crear un nou òrgan col·legiat complex, que reforci el seu funcionament d'espai estable de participació en base als criteris de representativitat, inclusió i obertura. Per tal de reforçar l'operativitat i l'eficàcia el nou òrgan treballarà a través de diversos òrgans interns: el Plenari, la Comissió permanent, els Grups de treball i les Taules territorials. Per treballar amb més representativitat social des del punt de vista de les organitzacions, entitats i persones que poden formar part de cada òrgan, es flexibilitzen les normes per poder formar part de tres dels quatre òrgans interns (les regles bàsiques de pertinença a la Comissió permanent són similars a les de pertinença al Consell Assessor de la Immigració del Decret 125/2001). Alhora, els òrgans presenten una composició mixta atès que comptaran amb representació dels Departaments de la Generalitat relacionats amb la matèria i amb representants de la societat civil i dels ens locals. També, es reforça la coordinació amb la Comissió Interdepartamental d'Immigració.

Aquest Decret s'aprova amb el consens dels membres del Consell Assessor de la Immigració. En els treballs de preparació de la present reforma legal s'ha comptat amb la col·laboració de la Direcció General de Participació Ciutadana del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació.

Atès l'article 138.1.c) de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, segons el qual correspon a la Generalitat l'establiment i la regulació de les mesures necessàries per a la integració social i econòmica de les persones immigrades i per a llur participació social;

Atesos el Decret 168/2004, de 10 de febrer, mitjançant el qual la Secretaria per a la Immigració queda adscrita orgànicament al Departament de Benestar i Família, i el Decret 421/2006, de 28 de novembre, pel qual el referit Departament passa a denominar-se Departament d'Acció Social i Ciutadania i se li atribueix la política d'immigració i de suport a la migració catalana;

Per tot això, de conformitat amb la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta de la consellera d'Acció Social i Ciutadania,

Decreto:

Capítol 1

Creació, naturalesa jurídica i objectius

Article 1

Creació

Es crea la Taula de Ciutadania i Immigració amb l'objectiu de fomentar la cooperació estratègica entre l'Administració de la Generalitat de Catalunya, els ens locals i la societat civil en l'àmbit de les polítiques relacionades amb la immigració estrangera.

Article 2

Naturalesa jurídica

La Taula de Ciutadania i Immigració és un òrgan col·legiat, complex, de l'Administració, de caràcter deliberatiu, per a la participació del conjunt de la població i de les seves organitzacions en les polítiques de ciutadania i d'immigració, i adscrit orgànicament al Departament que té assignades les funcions en matèria d'immigració mitjançant la Secretaria per a la Immigració.

Article 3

Objectius

Els objectius de la Taula de Ciutadania i Immigració són els següents:

3.1 Fomentar la participació de la població immigrada estrangera, de la població retornada i del conjunt de la població en el seguiment d'aquelles matèries i polítiques vinculades al fet migratori.

3.2 Contribuir a la incorporació de la població immigrada i retornada en el teixit associatiu de la societat catalana.

3.3 Sensibilitzar la societat catalana sobre el fet migratori i la no discriminació.

3.4 Recollir i fer propostes per donar respostes a les necessitats específiques de les dones migrades i retornades.

Capítol 2

Òrgans interns

Article 4

Òrgans interns de la Taula de Ciutadania i Immigració

4.1 Els òrgans interns de la Taula de Ciutadania i Immigració són els següents:

  1. Plenari.

  2. Comissió permanent.

  3. Grups de treball.

  4. Taules territorials.

    4.2 La composició dels òrgans de la Taula de Ciutadania i Immigració es fonamenta en els principis de representativitat, inclusió i obertura:

  5. Representativitat. La composició ha de ser respectuosa amb la diversitat de la societat catalana i, sobretot, hi han de participar les organitzacions més rellevants de la societat i de les persones d'origen estranger.

  6. Inclusió. Tots els valors o d'interessos relacionats amb la immigració estrangera i la cohesió de la societat catalana han de ser presents en les deliberacions de la Taula de Ciutadania i Immigració.

  7. Obertura. Les persones convocades a les sessions de la Taula de Ciutadania i Immigració en representació dels departaments de la Generalitat o d'altres Administracions públiques, així com d'entitats públiques o privades vinculades a la immigració i el retorn, variaran en funció dels assumptes que s'hagin de tractar.

    4.3 La Secretaria per a la Immigració ha de garantir la representació de la diversitat de la població catalana que inclou, entre altres criteris, la presència paritària de dones i homes, assolint la participació d'un mínim del 40% de persones de cada sexe, als òrgans interns de la Taula.

Article 5

Plenari

5.1 Funcions:

  1. Deliberar i fer propostes sobre l'acollida, l'acomodació i la integració de la immigració estrangera i la retornada.

  2. Formular propostes i recomanacions sobre l'adaptació dels serveis públics de Catalunya a la diversitat social.

  3. Debatre i emetre informes sobre els projectes de normativa de caràcter general i els projectes de pactes, plans i programes en matèria d'immigració i retorn, així com en relació amb el seguiment de la seva execució i evolució.

  4. Fer el seguiment de l'evolució de la despesa pública en matèria d'immigració i retorn, incorporant també la perspectiva de gènere.

  5. Fer el seguiment de les polítiques locals, estatals, europees, d'organitzacions internacionals i d'altres, en matèria d'immigració i retorn.

  6. Formular propostes i recomanacions per fomentar la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR