DECRET 66/2014, de 13 de maig, de regulació dels Serveis d'Informació, Difusió i Atenció Turística de Catalunya.

Fecha de Entrada en Vigor 5 de Junio de 2014
SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ
Rango de LeyDecret

L’Estatut d’autonomia de Catalunya proclama, a l’article 171, la competència exclusiva de la Generalitat de Catalunya en la promoció del turisme i la gestió de la xarxa d’establiments turístics de titularitat de la Generalitat.

La Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya, determina a l’article 3, entre les finalitats que han d’atendre les administracions turístiques, la necessitat de fomentar el turisme com a mitjà de coneixement, de comunicació i d’intercanvi entre els pobles i les cultures, i la d’incrementar els corrents turístics, tant els interiors com els exteriors, amb una atenció especial al turisme de qualitat, així com impulsar l’activitat turística com a sector estratègic de l’economia i de l’ocupació i factor clau de l’equilibri territorial i la prosperitat de Catalunya.

La Llei de turisme de Catalunya esmentada també adverteix, al seu preàmbul, de l’atenció imprescindible i del respecte als drets dels usuaris turístics i de la necessitat que rebin un tracte adequat i uns serveis de qualitat. En aquest context, el present Decret tracta de posar a disposició dels usuaris turístics un seguit de serveis d’informació, difusió i atenció turística que facilitin i tractin d’optimitzar el gaudiment dels recursos turístics del nostre país, així com orientar i satisfer les necessitats que puguin sobrevenir en el transcurs del seu viatge o estada itinerant, per fer possible un acolliment global i de qualitat a la destinació. En aquest sentit, les oficines de turisme han de gaudir de les condicions per poder construir una experiència turística a partir del coneixement dels recursos turístics i la capacitat de tracte personalitzat i l’ús mes avançat de les noves tecnologies. La prestació d’aquests serveis es porta a terme, principalment, mitjançant les oficines de turisme i la senyalització turística.

L’article 59 de la Llei de turisme de Catalunya defineix les oficines de turisme i preveu la seva adhesió a la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya, detallada a l’article 72 de la Llei esmentada. L’apartat tercer de l’article 72 preveu que s’han d’establir per reglament les característiques (horari, requisits, funcions, etc.) que han de complir les oficines integrades a la Xarxa, així com els avantatges o les prestacions de l’Administració de la Generalitat a les quals poden accedir, i el procediment per sol·licitar l’adhesió voluntària a la Xarxa.

En desenvolupament de la regulació legal esmentada, el Govern de la Generalitat va aprovar el Decret 127/2010, de 14 de setembre, de regulació de la Xarxa de Serveis d’Informació, Difusió i Atenció Turística, el qual establia els requisits necessaris per tal que les oficines de turisme s’integrin en la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya.

El present Decret adequa al context econòmic actual la regulació de la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya que estableix el Decret 127/2010 esmentat, i racionalitza els requisits de les oficines de turisme integrades a la Xarxa. A més, aquest nou Decret té per objectiu adaptar les oficines de turisme de la Xarxa a l’ús avançat de les noves tecnologies, d’acord amb el subprograma 4.2 del Pla estratègic de turisme de Catalunya 2013-2016, i estableix el requisit de disposar d’accés a internet per a les persones usuàries, així com la possibilitat que els punts d’atenció turística es puguin constituir en espais virtuals.

Pel que fa a la senyalització turística, les polítiques públiques en matèria de turisme responen a la demanda i les necessitats del territori i del sector turístic, i consideren la senyalització turística com un dels elements d’informació més rellevants. En aquest context, el subprograma 2.1 del Pla estratègic de turisme de Catalunya 2013-2016 recull les actuacions destinades a l’evolució del sistema de senyalització territorial i temàtica i a la revisió dels recursos turístics actualment senyalitzats.

El text d’aquest Decret s'ha sotmès a la valoració preceptiva del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya, que ha emès dictamen sobre el Projecte de decret.

De conformitat amb el que disposen els articles 39 i 40 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern;

Per tot això exposat, a proposta del conseller d’Empresa i Ocupació, d’acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

Capítol 1

Serveis d'informació, difusió i atenció turística de Catalunya

Article 1

Objecte

Aquest Decret té per objecte l'ordenació dels Serveis d'Informació, Difusió i Atenció Turística de Catalunya.

Article 2

Informació, difusió i atenció turística

2.1 Els Serveis d’Informació, Difusió i Atenció Turística (en endavant, Serveis IDAT), es configuren com una plataforma de serveis d'interès general.

2.2 Conformen els Serveis IDAT el conjunt d'instal·lacions, activitats i recursos humans, materials i tecnològics que les administracions competents en matèria de turisme a Catalunya posen a disposició de les persones visitants, usuàries i agents turístics en l'àmbit territorial català, amb l'objectiu de facilitar el màxim coneixement, aprofitament i gaudi possible dels recursos turístics catalans.

Els Serveis IDAT els poden prestar, així mateix, agents privats.

2.3 Els Serveis IDAT inclouen:

  1. Informació turística.

    És l'activitat d’exposar i posar en coneixement del visitant l'oferta de productes, serveis i recursos turístics existents en l'àmbit territorial de referència de l'equipament o la instal·lació concreta.

    El servei d'informació turística inclou la senyalització dels recursos turístics de Catalunya. Els manuals de senyalització turística estableixen els paràmetres i els criteris tècnics adients per a aquesta senyalització, que han de respectar els organismes, les entitats, els ens i les administracions que la promoguin.

    Els manuals de senyalització turística preveuen tres àmbits:

    Urbà.

    Rural.

    Viari.

    El departament competent en matèria de turisme aprova els manuals de senyalització turística urbana i rural per a vianants, on s'estableixen els paràmetres i els criteris tècnics bàsics per a aquesta...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR