DECRET 13/2000, de 10 de gener, de reestructuració parcial del Departament de Justícia.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

13/2000, de 10 de gener, de reestructuració parcial del Departament de Justícia.

Mitjançant aquest Decret es reestructura el Departament de Justícia. Aquesta reestructuració es concreta en la creació de l’Observatori de Dret Privat de Catalunya, en la reestructuració de la Secretaria General del Departament de Justícia, amb la creació de la Direcció de Serveis, i en la creació de la Secretaria Sectorial d’Execució Penal.

L’Observatori de Dret Privat de Catalunya suposa dotar al Govern d’un instrument especialitzat per portar a terme la seva acció política en les matèries regulades pel dret privat vigent a Catalunya, mitjançant la creació d’un òrgan que ha de facilitar l’assessorament, l’estudi, el debat i la divulgació de les accions de modernització i de codificació del dret civil català i de seguiment dels ordenaments jurídics privats autonòmic, estatal i europeu.

La creació de la Direcció de Serveis respon a la necessitat de fer front a l’augment de les activitats de gestió experimentat pel Departament de Justícia, sobretot a partir de 1996, com a conseqüència de l’assumpció de noves competències relacionades amb l’Administració de Justícia i amb l’atenció a la infància. La incorporació dels nous traspassos ha implicat una forta transformació en les dimensions del Departament, que fa aconsellable utilitzar aquesta figura prevista a l’article 11.4 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. La creació d’aquest òrgan obliga a un redisseny organitzatiu de la Secretaria General del Departament de Justícia que passa per destacar el paper del secretari general com a segona autoritat del Departament i en l’alliberament de certes activitats de gestió a favor de la Direcció de Serveis creada.

Per últim, l’aprovació del nou Codi penal ha implicat una important transformació del sistema punitiu i un increment notable de la complexitat en l’execució penal. Aquest fet, juntament amb la necessitat d’impulsar polítiques avançades amb un fort contingut de caràcter social, fan convenient la creació de la Secretaria Sectorial d’Execució Penal com a òrgan de direcció, planificació, coordinació i execució de les polítiques d’execució penal de la Generalitat de Catalunya. La creació d’aquest òrgan ha d’oferir, al conjunt d’operadors jurídics i socials, i a les persones que atén, un referent únic, tant respecte de l’aplicació de penes privatives de llibertat, com de l’aplicació de mesures penals alternatives, la qual cosa afavorirà l’aplicació d’aquestes últimes.

Aquesta estructura també repercutirà favorablement en l’aplicació de la recentment aprovada llei de la responsabilitat penal del menor, per a l’execució de la qual, el Departament de Justícia ja duu a terme actuacions i programes experimentals que han de permetre una aplicació pionera a l’Estat d’aquesta llei i que, en el moment corresponent, comportarà l’atribució de noves funcions per decret a l’estructura que ara es crea i en la qual tindran cabuda.

De conformitat amb el que s’ha exposat, atès el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat, a proposta de la consellera de Justícia i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol I

Estructura del Departament i òrgans d’assistència al conseller

Article 1

Estructura del Departament de Justícia

—1 El Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, sota la direcció del seu titular, s’estructura en els òrgans següents:

a) Secretaria General.

b) Secretaria Sectorial d’Execució Penal.

c) Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques.

d) Direcció General de Relacions amb l’Administració de Justícia.

e) Direcció General d’Atenció a la Infància.

—2 Estan adscrits al Departament de Justícia:

a) L’organisme autònom administratiu Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada.

b) L’organisme autònom administratiu Institut Català de l’Acolliment i l’Adopció.

c) L’Observatori de Dret Privat de Catalunya.

—3 L’empresa pública Centre d’Iniciatives per a la Reinserció es relaciona amb la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament de Justícia.

Article 2

Òrgans d’assistència al conseller

—1 Les unitats d’assistència i suport al conseller de Justícia són les següents:

a) El Gabinet del conseller.

b) El Gabinet de Comunicació.

c) La Secretaria del conseller.

—2 Del Gabinet del conseller depenen:

a) L’Oficina de Protocol.

b) L’Oficina de Relacions Institucionals.

—3 El Gabinet del conseller, les unitats que en depenen i la Secretaria del conseller tenen les funcions regulades a l’article 2 del Decret 100/1987, de 20 de febrer, de reestructuració orgànica del Departament de Justícia, modificat pel Decret 101/1995, de 24 de març.

—4 El Gabinet de Comunicació té les funcions següents:

a) La coordinació i la promoció de les relacions amb els mitjans de comunicació.

b) L’elaboració i la transmissió de notes de premsa.

c) La preparació d’entrevistes i rodes de premsa.

d) La generació d’informació.

e) L’anàlisi del contingut informatiu dels mitjans de comunicació i la seva repercussió en el Departament.

f) L’assessorament del conseller sobre la matèria que li es pròpia.

g) Qualsevol altra funció, que d’acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada pel conseller.

—5 Els titulars de les unitats esmentades ocupen llocs de treball que es proveeixen mitjançant personal eventual, el qual es regeix per la normativa que li és pròpia.

Capítol II

Observatori de Dret Privat de Catalunya

Article 3

Creació de l’Observatori de Dret Privat de Catalunya

Es crea l’Observatori de Dret Privat de Catalunya, com a òrgan desconcentrat del Departament de Justícia, sense personalitat jurídica pròpia, i adscrit directament al titular del Departament, amb la finalitat d’actuar com un instrument especialitzat de l’acció política del Govern de la Generalitat en matèria de dret privat de Catalunya i com un centre de seguiment, estudi, debat i divulgació d’aquest i de relacions amb altres organismes estatals i internacionals amb finalitats semblants.

Article 4

Funcions de l’Observatori

Les funcions de l’Observatori són les següents:

a) El...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR