STSJ Cataluña 8505/2014, 22 de Diciembre de 2014

JurisdicciónEspaña
Número de resolución8505/2014
EmisorTribunal Superior de Justicia de Cataluña, sala social
Fecha22 Diciembre 2014

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA

CATALUNYA

SALA SOCIAL

NIG : 08121 - 44 - 4 - 2013 - 8036759

AF

Recurso de Suplicación: 4898/2014

ILMO. SR. IGNACIO MARÍA PALOS PEÑARROYA

ILMA. SRA. M. MAR GAN BUSTO

ILMO. SR. LUIS REVILLA PÉREZ

En Barcelona a 22 de diciembre de 2014

La Sala de lo Social del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña, compuesta por los/as Ilmos/as. Sres/ as. citados al margen,

EN NOMBRE DEL REY

ha dictado la siguiente

S E N T E N C I A núm. 8505/2014

En el recurso de suplicación interpuesto por AJUNTAMENT DE VILASSAR DE DALT y D. Manuel frente a la Sentencia del Juzgado Social 2 Mataró de fecha 14 de marzo de 2014 dictada en el procedimiento nº 607/2013 y siendo recurridos MINISTERI FISCAL y FONS DE GARANTIA SALARIAL. Ha actuado como Ponente el Ilmo. Sr. LUIS REVILLA PÉREZ.

ANTECEDENTES DE HECHO
PRIMERO

Con fecha 23 de julio de 2013 tuvo entrada en el citado Juzgado de lo Social demanda sobre Despido en general, en la que el actor alegando los hechos y fundamentos de derecho que estimó procedentes, terminaba suplicando se dictara sentencia en los términos de la misma. Admitida la demanda a trámite y celebrado el juicio se dictó sentencia con fecha 14 de marzo de 2014 que contenía el siguiente Fallo:

"ESTIMAR la demanda interposada pel treballador demandant Manuel, dirigida contra l'Ajuntament de Vilassar de Dalt i contra el FOGASA, DECLARANT IMPROCEDENT l'acomiadament del treballador demandant de data 7 de juny de 2013; CONDEMNANT a l'Ajuntament de Vilassar de Dalt a optar entre readmetre al treballador en les mateixes condicions laborals anteriors, amb abonament en aquest cas per part de l'Ajuntament dels salaris deixats de percebre, tot i que en aquest cas també amb retorn per part del treballador de la indemnització rebuda fins ara, 31.374'06 euros, o satisfer al treballador una indemnització, a partir del salari brut mensual, amb inclusió de la prorrata de pagues extres, de 2.307'71 euros, de 45 dies de salari per any treballat amb prorrateig dels períodes inferior a l'any i amb un màxim de 42 mensualitats, calculada entre el dia d'antiguitat 30 d'octubre de 1.986, i el dia de publicació del Rd 3/2012 de reforma del mercat laboral, 11 de febrer de 2012, per quantia de 87.688'80 euros, més una indemnització a raó de 33 dies de salari per any treballat, calculada entre el dia d'entrada en vigor d'aquella normativa, 12 de febrer de 2012, i el dia de l'acomiadament, 7 de juny de 2013, per quantia de 3.384'48 euros, havent-se de tenir en compte, però, el que preveu la Disposició Addicional 5ª de la Llei 3/2012, de 6 de juliol, a partir de la qual la indemnització màxima serà de 87.688'80 euros, havent-se de descomptar en cas d'optar-se per la indemnització la part ja rebuda, 31.374'06 euros.

Respecte el FOGASA, procedeix la seva absolució, sense perjudici de les responsabilitats legals que en el seu cas li puguin correspondre.

L'Ajuntament condemnat disposarà d'un termini de 5 dies des de la notificació de la sentència per a optar entre la readmissió o el pagament de les indemnitzacions procedents; opció que a més haurà de realitzar per escrit o compareixença davant la Secretaria del Jutjat, amb advertiment a l'Ajuntament condemnat conforme si no opta en el termini indicat de 5 dies i en la forma establerta s'entendrà que procedeix la readmissió. "

SEGUNDO

En dicha sentencia, como hechos probados, se declaran los siguientes:

PRIMER

Don. Manuel va iniciar prestació de serveis per compte de l'Ajuntament de Vilassar de Dalt i com a professor d'educació física en data 26 de març de 1.984, passant a ser després tècnic mig A2, en exercici i desenvolupament de tasques de coordinació i consergeria al pavelló esportiu de l'Ajuntament, amb relació laboral indefinida, realitzant jornada completa i rebent un salari mensual brut, amb inclusió de la prorrata de pagues extres, de 2.307'71 euros.

SEGON

Entre el Sr. Manuel i l'Ajuntament es signa primer contracte temporal de data 26 de març de 1.984, amb durada de 3 mesos, per a passar llavors a una prestació entre els dies 25 d'octubre de 1.984 i 24 de juliol de 1.985, a la que segueix una altra prestació entre els dies 1 d'octubre de 1.985 i 30 de juny de

1.986, signant les parts després contracte temporal, concretament de data 30 d'octubre de 1.986, amb durada de nou mesos, fins el 30 de juliol de 1.987, signant-se llavors el següent contracte, concretament en data 3 de setembre de 1.987, que va ser prorrogat en dates 3 de setembre de 1.989 i 3 de setembre de 1.990. El Sr. Manuel no va superar en cap moment cap convocatòria per a la cobertura com a fix d'un lloc de treball que figuri o hagi figurat a la plantilla de l'Ajuntament, tot i que en la relació de plantilla de l'entitat no es feia constar com a vacant el seu lloc de treball.

TERCER

Al Sr. Manuel, en data 23 de maig de 2013, se li comunica per Decret de l'Alcaldia l'extinció del seu contracte per causes objectives econòmiques i organitzatives i amb efectes des del dia 7 de juny de 2013. El Decret d'Alcaldia amb el que es decideix extingir la relació laboral del demandant consta en la causa. Sense perjudici de donar totalment per reproduït el seu contingut, cal destacar al menys que en ell l'Ajuntament explica que decideix, en el marc de l'aprovació del Pressupost General i de la plantilla de personal per a l'exercici 2013, amortitzar la plaça de tècnic mig A2, coordinador de pavelló, que fins aleshores ocupava el demandant Sr. Manuel, amb remissió a la memòria de la regidoria d'esports de data 6 de març de 2013, l'informe conjunt de secretaria, intervenció i recursos humans de data 6 de març de 2013, la memòria de la regidoria d'esports de data 7 de maig de 2013 i l'informe conjunt de secretaria, intervenció i recursos humans de data 7 de maig de 2013, relacionat tot això amb l'article 52 c) de l'Estatut dels Treballadors i, així, declarant extingida per causes objectives econòmiques i organitzatives la relació laboral amb el Sr. Manuel amb efectes des del dia 7 de juny de 2013, posant a disposició del treballador la quantia de 31.374'06 euros en concepte d'indemnització calculada a raó de 20 dies de salari, amb un màxim de 12 mensualitats.

No es discuteix que al treballador se li va entrega d'aquest quantia indemnitzatòria.

La indemnització va ser calculada tenint en compte una antiguitat de data 3 de setembre de 1.990.

Les memòries i els informes als quals es remet el Decret consten adjuntades amb el mateix. Del seu contingut, que també es dóna per reproduït, al menys cal destacar que en ells es fa esment a la deficient situació econòmica en la que es trobarien els comptes de l'Ajuntament, amb la necessitat d'optimitzar la gestió dels ingressos i de contenir fermament la despesa corrent, considerant l'existència d'un romanent de tresoreria negatiu per a l'exercici 2012 en la quantia de 1.254.866 euros, amb un endeutament financer de 13.485.802 euros, amb una situació de desequilibri estructural, atenent a despeses estructurals i ingressos conjunturals, negatiu des de l'any 2008; situació econòmica aquesta que duria a una proposta de reorganització, amb inclusió de l'amortització del lloc de treball de coordinador del pavelló, considerant que les tasques en què consisteix aquesta feina serien pròpies de la tècnica d'esports, podent ser assumides per altra banda les tasques de consergeria que també duria a terme el demandant pels conserges ja existents a l'Ajuntament, el qual esperaria assolir amb aquesta amortització un estalvi anual de 39.373'36 euros. La memòria de 6 de març de 2013 quedaria complementada amb l'informe de secretaria, intervenció i recursos humans de març de 2013, en el que es té en compte que el lloc de treball de coordinador del pavelló que ocupa el Sr. Manuel no tindria la consideració legal de servei mínim obligatori.

I, finalment, la memòria de la regidoria d'esports de data 7 de maig de 2013, amb remissió al seu temps a l'informe conjunt de secretaria, intervenció i recursos humans de la mateixa data, remarca la necessitat de reduir la despesa estructural de l'Ajuntament, amb contenció de la despesa i per tant reducció de personal, considerant en concret pel que fa al lloc de coordinador que les funcions pròpies d'aquest lloc de treball han de ser encabides en el lloc de treball de tècnic d'esports i que les funcions de consergeria poden ser perfectament assumides pels altres conserges de l'entitat.

QUART

El desequilibri estructural de l'any 2012 en l'Ajuntament de Vilassar de Dalt donaria un resultat positiu en 439.915'82 euros, convertit, però, en negatiu atenent a amortització financera per valor de 703.685'54 euros. Resultat negatiu doncs de 263.769'72 euros, sense haver-se discutit la resta de dades econòmiques exposades en l'extinció de la relació laboral del demandant.

CINQUÈ

En el Pressupost de l'Ajuntament per a l'exercici 2013 es preveuen uns ingressos d'11.913.782'60 euros i unes despeses de 10.890.556'53 euros.

SISÈ

En el pressupost de 2013 es decideix la creació d'una plaça de sergent policial, grup C1. També es decideix l'amortització d'altres llocs de treball en l'entitat.

SETÈ

El lloc de treball amortitzat del demandant Sr. Manuel incloïa tant tasques de coordinació del pavelló esportiu, com tasques de consergeria en el mateix.

Les tasques de coordinació es traspassen a qui ocupa el lloc de treball de tècnic d'esports, en tant que lloc de treball que estaria destinat també, entre d'altres funcions, a la supervisió i gestió de les instal.lacions i equipaments esportius.

Les tasques de consergeria es traspassen als altres conserges de l'entitat.

VUITÈ

El lloc de treball de tècnic d'esports es troba també ocupat per un treballador indefinit sense superar com el demandant cap convocatòria per a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR