DECRET 58/2012, de 29 de maig, de reestructuració parcial de la Direcció General de la Policia.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Interior
Rango de LeyDecret

El Decret 415/2011, de 13 de desembre, va estructurar la funció policial de la Direcció General de la Policia, que estava regulada pel Decret 243/2007, de 6 de novembre. Aquesta estructuració de la funció policial ha suposat una modificació profunda de la Direcció General de la Policia per tal d’adaptar-la als importants canvis de tipus demogràfic, social, econòmic i tecnològic, amb incidència en la seguretat, que viu Catalunya en els darrers anys.

En el Decret esmentat, i conjuntament amb l’estructura de la funció policial, es van regular dos òrgans administratius de suport a la funció policial i dependents directament de la persona titular de la Direcció General de la Policia, el Gabinet del Director, com a òrgan de suport en l’exercici de funcions protocol·làries i de comunicació, i el Servei d’Assessorament Jurídic, com a òrgan d’assessorament jurídic en l’àmbit de la direcció general.

Escau ara la reestructuració de les unitats administratives de la Direcció General de la Policia per tal d’adaptar-les a la nova estructura operativa i per fer els ajustos organitzatius necessaris per aprofundir en la racionalització i modernització de l’actuació de la policia de la Generalitat-mossos d’esquadra.

Així doncs, la Direcció General de la Policia desplega en el present Decret una part de la seva estructura administrativa amb l’objectiu de configurar una estructura més racional, simple, reduïda i eficient que l’actual, i que s’emmarca en un context de crisi econòmica i restricció pressupostària de la despesa pública.

Per tot això, de conformitat amb l’article 23 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya,

A proposta de la persona titular del Departament d’Interior i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Estructura de la Direcció General de la Policia

1.1 L’objectiu d’aquest Decret és regular l’estructura administrativa que dóna suport a la policia de la Generalitat-mossos d’esquadra.

1.2 De la persona titular de la Direcció General de la Policia en depenen:

  1. Estructura operativa, regulada pel Decret 415/2011, de 13 de desembre.

  2. El Gabinet del Director i el Servei d’Assessorament Jurídic, també regulats en el Decret 415/2011, de 13 de desembre.

  3. La Subdirecció General d’Administració i Serveis.

  4. La Subdirecció General de Recursos Humans.

Article 2

Subdirecció General d’Administració i Serveis

2.1 Corresponen a la Subdirecció General d’Administració i Serveis les funcions següents:

  1. Dirigir, coordinar i supervisar les funcions d’administració i gestió dels recursos materials i de serveis de la Direcció General de la Policia, així com la seva avaluació de conformitat amb criteris d’eficàcia i eficiència.

  2. Dirigir, coordinar i supervisar el funcionament i l’organització de les unitats que en depenen.

  3. Dirigir i coordinar els serveis administratius territorials que donen suport directe a les unitats operatives del cos de mossos d’esquadra.

  4. Dirigir i coordinar els treballs de planificació i elaboració de la proposta de l’avantprojecte de pressupost de la Direcció General.

  5. Dirigir i supervisar la gestió econòmica del pressupost de la Direcció General, la tramitació dels expedients de despesa i contractació, així com la gestió dels béns patrimonials.

  6. Dirigir, coordinar i impulsar els programes i les actuacions adreçats a la millora i modernització de l’organització i funcionament administratiu de la Direcció General.

  7. Administrar el règim interior i la gestió dels serveis generals de la Direcció General.

  8. Organitzar les actuacions de manteniment dels edificis de la Direcció General de la Policia en col·laboració amb la Direcció de Serveis.

  9. Exercir qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin.

    2.2 Depenen de la Subdirecció General d’Administració i Serveis els òrgans següents:

  10. El Servei de Gestió Econòmica i Logística.

  11. El Servei d’Organització Administrativa i Documentació.

  12. Els serveis d’Administració a què fa referència l’article 7 d’aquest Decret.

Article 3

Servei de Gestió Econòmica i Logística

3.1 Corresponen al Servei de Gestió Econòmica i Logística les funcions següents:

  1. Planificar i elaborar la proposta d’avantprojecte de pressupost anual de la Direcció General de la Policia.

  2. Proposar ampliacions i modificacions del pressupost de la Direcció General.

  3. Controlar la gestió econòmica ordinària de la Direcció General i efectuar el seguiment de l’execució del seu pressupost.

  4. Supervisar la comptabilitat interna de l’habilitació de la Direcció General i controlar les subhabilitacions dels serveis d’administració territorials previstos a l’article 7 d’aquest Decret.

  5. Planificar l’adquisició de recursos materials a partir de la detecció de necessitats efectuada per la resta d’unitats de la Direcció General.

  6. Elaborar les propostes d’expedients de contractació d’obres i de subministraments de béns i serveis de la Direcció General.

  7. Gestionar l’inventari patrimonial de la Direcció General.

  8. Elaborar i estudiar sistemes d’indicadors de gestió i estratègics que permetin l’avaluació dels serveis i la presa de decisions en l’àmbit dels recursos materials.

  9. Realitzar estudis i informes per a l’assessorament en matèria econòmica als òrgans de la Direcció General.

  10. Exercir qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin.

    3.2 El Servei de Gestió Econòmica i Logística s’estructura en els òrgans següents:

  11. La Secció de Gestió Econòmica.

  12. La Secció de Recursos Materials i Logística.

Article 4

Secció de Gestió Econòmica

Corresponen a la Secció de Gestió Econòmica les funcions següents:

  1. Elaborar la documentació necessària per a la confecció de la proposta d’avantprojecte de pressupost anual de la Direcció General.

  2. Gestionar l’execució del pressupost de despeses de la Direcció General, incloent l’elaboració i la tramitació a la Secretaria General dels expedients de proposta de modificació pressupostària, la redacció dels informes periòdics de control pressupostari, així com el control dels comptes bancaris restringits.

  3. Gestionar la comptabilitat pressupostària, de costos, per programes i de l’habilitació i controlar les subhabilitacions de la Direcció General.

  4. Imputar i analitzar el càlcul dels costos dels serveis i elaborar la informació relacionada amb l’execució del pressupost.

  5. Tramitar a la Secretaria General els expedients sancionadors incoats per la Direcció General de la Policia, per tal que s’iniciï la via de constrenyiment.

  6. Iniciar i fer el seguiment dels expedients de contractació i de les propostes de conveni que afectin la Direcció General.

  7. Elaborar i, si s’escau, supervisar els plecs de prescripcions tècniques i els criteris d’adjudicació a partir de les necessitats detectades per la resta d’unitats de la Direcció General.

  8. Dur a terme les relacions amb les entitats que subministren productes o serveis a la Direcció General, sens perjudici de les competències atribuïdes a la Secretaria General.

  9. Col·laborar en la tramitació dels expedients d’adquisició, cessió o arrendament dels béns mobles adscrits a la Direcció General.

  10. Realitzar la confecció i el manteniment de l’inventari de béns mobles de les unitats de la Direcció General.

  11. Exercir qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin.

Article 5

Secció de Recursos Materials i Logística

Corresponen a la Secció de Recursos Materials i Logística les funcions següents:

  1. Analitzar i programar els processos d’adquisició i reposició del parc mòbil a partir dels requeriments formulats per les unitats policials.

  2. Iniciar i fer el seguiment dels tràmits administratius d’adquisició i renovació del parc mòbil i supervisar la recepció i distribució dels vehicles adscrits a la Direcció General.

  3. Controlar els costos, l’ús i conservació del parc mòbil, així com la utilització dels dispositius emprats per al pagament de peatges i carburants.

  4. Controlar l’emmagatzematge i la distribució del material adquirit entre els diferents magatzems territorials de la Direcció General.

  5. Fer el seguiment i l’avaluació dels consums dels recursos materials.

  6. Exercir qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin.

Article 6

Servei d’Organització Administrativa i Documentació

Corresponen al Servei d’Organització Administrativa i Documentació les funcions següents:

  1. Col·laborar amb els òrgans centrals i territorials de la Direcció General en el disseny i avaluació dels procediments i circuits administratius i dictar circulars i instruccions per coordinar la seva implantació.

  2. Gestionar el coneixement organitzatiu de la Direcció General, elaborar conjuntament amb les diferents unitats els sistemes d’indicadors de gestió i estratègics corresponents a la gestió administrativa i coordinar i fer el seguiment del quadre de comandament de la Direcció General de la Policia.

  3. Elaborar les propostes de creació i modificació de l’estructura administrativa central i territorial de la direcció, quantificar-ne els efectius i definir-ne les funcions, en col·laboració amb la Subdirecció General de Recursos Humans.

  4. Coordinar la implantació en l’àmbit de la Direcció General de les polítiques de modernització i racionalització, i la implementació de sistemes de millora de la qualitat de serveis en l’àmbit administratiu.

  5. Elaborar i actualitzar la carta de serveis de la policia de la Generalitat-mossos d’esquadra.

  6. Controlar i mantenir actualitzada la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR