DECRET 147/2002, de 28 de maig, de reestructuració parcial de la Direcció General de Seguretat Ciutadana.

SecciónDisposicions Generals
Emisore. a. de Jocs i Apostes de la Generalitat
Rango de LeyDecret

DECRET

147/2002, de 28 de maig, de reestructuració parcial de la Direcció General de Seguretat Ciutadana.

El Decret 19/2002, de 22 de gener, va reestructurar parcialment la Direcció General de Seguretat Ciutadana, que estava regulada pel Decret 105/1993, de 23 de març. Aquesta reestructuració parcial ha suposat una modificació profunda de la Subdirecció General de la Policia.

Escau ara la reestructuració de les unitats administratives de la Direcció General per tal d'adaptar-les al desenvolupament per part de la policia de la Generalitat-mossos d'esquadra de les funcions assignades per la Llei 10/1994, d'11 de juliol, de la policia de la Generalitat-mossos d'esquadra, a l'increment de les activitats de gestió, derivat del procés de desplegament territorial per la substitució de les forces i cossos de seguretat de l'Estat, així com fer els ajustaments organitzatius necessaris per aprofundir en la racionalització i modernització de l'actuació del cos de mossos d'esquadra.

La reestructuració de la policia de la Generalitat-mossos d'esquadra a partir d'un nou model descentralitzat i de corresponsabilitat dels membres de l'organització amb la gestió de les funcions assignades obliga a adaptar l'organització administrativa als nous requeriments funcionals i operatius de la policia de la Generalitat-mossos d'esquadra, amb la finalitat d'obtenir un grau elevat de coordinació i harmonia entre les estructures policials i administratives que permetin identificar-ne clarament les seves característiques i responsabilitats.

La nova estructura administrativa de la Direcció General de Seguretat Ciutadana conté com a principal canvi la creació de la Subdirecció General de Recursos Humans. La creació d'aquesta nova Subdirecció facilita la consecució dels objectius generals de la Direcció General i de la policia de la Generalitat-mossos d'esquadra, en particular, mitjançant la planificació, gestió i control de les polítiques de personal de la Direcció General de Seguretat Ciutadana a través d'un òrgan especialitzat.

Més concretament, com a conseqüència de la continuada assumpció de les competències en la resta del territori de Catalunya on el cos de mossos d'esquadra no té la condició de policia ordinària i integral, dóna lloc a un increment considerable del nombre d'efectius. Aquest fet aconsella, necessàriament, la creació d'una subdirecció general encarregada de la gestió directa dels recursos humans de la Direcció General de Seguretat Ciutadana.

Com a Subdireccions directament dependents de la Direcció General, a més d'aquesta nova Subdirecció General de Recursos Humans, es mantenen la Subdirecció General de la Policia -reestructurada mitjançant el Decret 19/2002, de 22 de gener- la Subdirecció General d'Administració i Serveis i la Subdirecció General de Coordinació de Policies Locals.

Així mateix, s'ha considerat convenient canviar la dependència del Servei d'Assessorament Jurídic que passa a dependre directament de la Direcció General tant per garantir una major eficàcia i qualitat en l'assessorament jurídic dels assumptes que gestionen les diferents Subdireccions Generals com per facilitar una visió més extensa de les diferents actuacions de les estructures policials i administratives, que són cada vegada més àmplies i complexes.

Per tant, de conformitat amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, a proposta del conseller d'Interior i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

La Direcció General de Seguretat Ciutadana, modificada pel Decret 19/2002, de 22 de gener, de reestructuració parcial de la Direcció General de Seguretat Ciutadana, s'organitza, a més, en les unitats següents:

  1. Subdirecció General d'Administració i Serveis.

  2. Subdirecció General de Recursos Humans.

  3. Subdirecció General de Coordinació de les Policies Locals.

  4. Servei d'Assessorament Jurídic.

Article 2

Corresponen a la Subdirecció General d'Administració i Serveis, per tal de satisfer les necessitats de la policia de la Generalitat-mossos d'esquadra en els àmbits tècnic i administratiu, les funcions següents:

  1. Dirigir, coordinar i supervisar les tasques d'administració i de gestió dels recursos materials i de serveis de la Direcció General.

  2. Dirigir i coordinar el funcionament i l'organització de les unitats que en depenen.

  3. Dirigir i coordinar els treballs de planificació i d'elaboració de la proposta de l'avantprojecte de pressupost de la Direcció General en coordinació amb la Secretaria General.

  4. Dirigir i supervisar la gestió econòmica ordinària, la tramitació dels expedients de despesa i contractació i la gestió dels béns patrimonials de la Direcció General en coordinació amb la Secretaria General.

  5. Dirigir, coordinar i impulsar les actuacions i els programes adreçats a la millora i modernització de l'organització administrativa de la Direcció General.

  6. Coordinar les actuacions relatives a la planificació i la implementació dels equips i les xarxes de telecomunicacions de la Direcció General.

  7. Coordinar la planificació i la gestió dels sistemes d'informació de la Direcció General.

  8. Supervisar l'exercici de les competències de la Direcció General en matèria de seguretat privada, així com establir criteris de coordinació funcional en aquesta matèria, en relació amb els altres òrgans competents.

  9. Exercir qualsevol altra funció que se li encomani.

Article 3

De la Subdirecció General d'Administració i Serveis en depenen els següents òrgans:

  1. Servei de Gestió Econòmica i Logística.

  2. Servei d'Organització Administrativa.

  3. Gabinet de Telecomunicacions.

  4. Servei d'Informàtica.

  5. Servei de Seguretat Privada.

  6. Servei d'Administració de les Demarcacions de Barcelona, Tarragona i Terres de l'Ebre.

  7. Servei d'Administració de la Regió Policial Girona.

  8. Servei d'Administració de les Regions Policials Pirineu Occidental i Ponent.

  9. Servei d'Administració de la Regió Policial Central.

  10. Servei d'Administració de la Regió Policial Metropolitana Nord.

Article 4

4.1 El Servei de Gestió Econòmica i Logística exerceix les funcions següents:

  1. Planificar i elaborar la proposta de l'avantprojecte de pressupost anual de la Direcció General de Seguretat Ciutadana en col·laboració amb la Secretaria General.

  2. Proposar ampliacions i modificacions del pressupost de la Direcció General.

  3. Controlar la gestió econòmica ordinària de la Direcció General i el seguiment de l'execució del seu pressupost.

  4. Supervisar la comptabilitat interna de l'habilitació de la Direcció General i controlar les subhabilitacions dels serveis d'administració a què fa referència l'article 9.

  5. Planificar l'adquisició de recursos materials a partir de les necessitats detectades pels diferents òrgans de la Direcció General.

  6. Col·laborar amb la Secretaria General en la planificació i supervisió dels projectes d'obra de la Direcció General.

  7. Elaborar les propostes d'expedients de contractació d'obres i de subministraments de béns i serveis de la Direcció General.

  8. Gestionar l'inventari patrimonial de la Direcció General en coordinació amb la Secretaria General del Departament.

  9. Estandarització dels materials utilitzats per la policia de la Generalitat-mossos d'esquadra, en col·laboració amb la Subdirecció General de la Policia.

  10. Proposar millores en la gestió dels recursos materials de la Direcció General.

  11. Analitzar i avaluar la informació estadística sobre el funcionament i utilització dels subministraments, equipaments i vehicles en col·laboració amb la Subdirecció General de la Policia.

  12. Realitzar estudis i informes per a l'assessorament en matèria econòmica als òrgans de la Direcció General.

  13. Qualsevol altra funció que se li encomani.

    4.2 El Servei de Gestió Econòmica i Logística s'estructura en les Seccions següents:

  14. Secció d'Infrastructures.

  15. Secció de Contractació.

  16. Secció del Parc Mòbil.

  17. Secció de Gestió Pressupostària.

    4.3 Corresponen a la Secció d'Infrastructures les funcions següents:

  18. Col·laborar amb la Secretaria General en la planificació, l'elaboració i supervisió dels projectes d'obra, a partir de les necessitats detectades per la Subdirecció General de la Policia.

  19. Col·laborar amb la Secretaria General en el seguiment de les obres en execució en les instal·lacions de la Direcció General.

  20. Proposar, en coordinació amb el Gabinet d'Assistència Mèdica i Prevenció de Riscos Laborals, les millors solucions tècniques en matèria de seguretat física de les instal·lacions, a partir de les necessitats detectades per la Subdirecció General de la Policia.

  21. Elaborar els plans i programes de manteniment d'edificis, instal·lacions i maquinària, per a la seva conservació, reparació, rehabilitació i millora, en col·laboració amb la Secretaria General.

  22. Coordinar i inspeccionar els equips tècnics que intervinguin en l'execució dels programes per a la conservació de les instal·lacions de la Direcció General.

  23. Assessorar els diferents serveis d'administració a què fa referència l'article 9 en el manteniment dels seus edificis.

  24. Qualsevol altra funció que se li encomani.

    4.4 Corresponen a la Secció de Contractació les funcions següents:

  25. Col·laborar amb la Secretaria General en la tramitació dels expedients de contractació i les propostes de conveni que afectin la Direcció General, sens perjudici de les funcions de la Subdirecció General de Coordinació de Policies Locals.

  26. Elaborar els plecs de prescripcions tècniques i els criteris d'adjudicació a partir de les necessitats detectades per la resta de Subdireccions Generals.

  27. Portar a terme la relació directa amb tots els proveïdors de la Direcció General, sens perjudici de les competències atribuïdes a altres òrgans de la Subdirecció General d'Administració i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR