ORDRE EMO/116/2012, de 18 d'abril, per la qual es dóna publicitat a la relació de les taxes vigents del Departament d'Empresa i Ocupació.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ
Rango de LeyOrdre

La disposició addicional tercera del Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, estableix que en el termini de dos mesos a comptar de la data d’entrada en vigor de la llei que modifiqui o creï taxes o n’actualitzi els imports, els departaments de la Generalitat de Catalunya que gestionin les taxes afectades han de publicar al DOGC, mitjançant una ordre del conseller o consellera competent en la matèria, i amb efectes merament informatius, una relació de les taxes vigents que gestionen, en què identifiquin els serveis i les activitats que meriten cadascuna i la quota corresponent.

L’article 48 de la Llei 1/2012, de 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012, actualitza les taxes amb tipus de quantia fixa.

La Llei 5/2012, de 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives i de creació de l’impost sobre les estades en establiments turístics, crea, modifica i suprimeix taxes que afecten el Departament d’Empresa i Ocupació.

Per tot això, i d’acord amb l’article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya,

Ordeno:

Es dóna publicitat, només amb efectes informatius, a la relació de les taxes vigents que gestiona el Departament d’Empresa i Ocupació, i que s’especifiquen als annexos d’aquesta Ordre.

D’acord amb la disposició final onzena de la Llei 5/2012, del 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives i de creació de l’impost sobre les estades en establiments turístics, la taxa per les actuacions del Registre d’empreses acreditades de Catalunya, les taxes pels serveis prestats per la Direcció General d’Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, la taxa pels drets d’inscripció a les proves d’habilitació de guia de turisme de Catalunya que convoca la Direcció General de Turisme, i d’ampliació d’idiomes, i la taxa pels drets de renovació o emissió de duplicats del carnet acreditatiu de l’habilitació de guia de turisme de Catalunya, entren en vigor el 24 de juny de 2012.

Barcelona, 18 d’abril de 2012

F. Xavier Mena

Conseller d’Empresa i Ocupació

Annex 1

Comerç

Taxes del títol VII del Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya.

Capítol I

Taxa per a la tramitació de la llicència comercial de la Generalitat: 4,30 euros per metre quadrat de superfície de venda.

Capítol II

Taxa per a la tramitació de la certificació necessària perquè les botigues de conveniència puguin vendre tabac mitjançant màquines expenedores.

Quota per l’expedició de la certificació acreditativa de la condició de botiga amb oferta de conveniència segons els paràmetres que determina l’article 2.2 de la Llei 8/2004, amb les corresponents visites prèvies de comprovació a càrrec de la inspecció adscrita a la Direcció General de Comerç: 70 euros.

Annex 2

Consum

Taxa del títol VII bis del Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya.

Capítol I

Taxa per l’emissió d’informes preceptius de l’Agència Catalana del Consum a petició dels particulars, com a conseqüència d’activitats regulades o en procediments reglats.

La quota s’estableix en 200 euros per informe.

Annex 3

Indústria

Taxes del títol XIV del Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya.

Capítol I

Taxa per la prestació de serveis en matèria de metrologia, autoritzacions d’instal·lacions i inscripcions al Registre d’establiments industrials, control d’aparells i vehicles, ordenació minera i certificacions tècniques d’informes.

—1 Metrologia.

1.1 Aprovació de model, modificació de l’aprovació de model, autorització d’ús metrològic, autorització o habilitació de laboratoris o altres organismes de control, pròrrogues d’aprovació de model d’aparells metrològics, certificats d’ús metrològic i certificats d’assajos metrològics: la quota per a la tramitació és de 129,10 euros per model o família de tipus.

1.1.1 Trasllats, ampliacions i modificacions de laboratoris, autoritzats o habilitats, i també la inscripció al Registre de control metrològic: la quota de tramitació és de 64,65 euros.

1.2 Verificació primitiva, verificació de la Unió Europea i primeres verificacions:

1.2.1 Fetes per l’Administració: la quota d’emissió de l’etiqueta o del certificat de verificació és: 7,90 euros.

1.2.2 Fetes per un laboratori habilitat o per una empresa amb certificació de la Unió Europea: la quota de tramitació és d’1,90 euros per aparell.

1.3 Verificació després de reparació o modificació:

1.3.1 Feta per l’Administració: la quota d’emissió de l’etiqueta o del certificat de verificació és: 6,90 euros.

1.3.2 Feta per un laboratori habilitat o una entitat verificadora autoritzada: la quota de tramitació és d’1,65 euros per aparell.

1.4 Verificació periòdica:

1.4.1 Feta per l’Administració: la quota d’emissió de l’etiqueta o del certificat de verificació és: 6,90 euros.

1.4.2 Feta per un laboratori habilitat o una entitat verificadora autoritzada: la quota de tramitació és d’1,65 euros per aparell o com a màxim el 3% de la tarifa aplicada per l’entitat verificadora autoritzada.

1.5 Verificacions per motius de reclamacions d’equips de mesura:

1.5.1 Comptadors d’aigua de capacitat igual o inferior a 20 m 3 /h: 19 euros.

1.5.2 Comptadors d’aigua de capacitat superior a 20 m 3 /h: 142 euros.

1.5.3 Comptadors de gas de capacitat igual o inferior a 20 m 3 /h: 34 euros.

1.5.4 Comptadors de gas de capacitat superior a 20 m 3 /h: 458 euros.

1.5.5 Comptadors elèctrics monofàsics: 41 euros.

1.5.6 Comptadors elèctrics trifàsics: 225 euros.

—2 Resolució d’expedients de concessió i autorització d’activitats industrials i instal·lacions subjectes a reglaments de seguretat industrial i normalització, i comprovació d’activitats i instal·lacions que no requereixen autorització o concessió prèvies o l’atorgament de les quals no correspon a la Generalitat de Catalunya.

2.2 Altres tipus d’expedients.

2.2.1 Nova instal·lació o ampliació (base: valor de la instal·lació o de l’ampliació en euros).

Per a qualsevol valor de la instal·lació o de l’ampliació s’han d’abonar 200 euros + 2.000 * N

(N=valor base dividit per un milió).

2.2.2 Per la inscripció d’instal·lacions que per la seva escassa importància no necessiten projecte tècnic s’aplica el 50% de la quota corresponent de l’apartat 2.2.1.

2.2.3 Per les pròrrogues i les modificacions de les instal·lacions que afecten la seguretat quan no pressuposen ampliació de les inscrites al Registre s’aplica el 25% de la quota corresponent de l’apartat 2.2.1. La base, en aquest cas, és el valor de les modificacions.

2.2.4...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR