DECRET 270/2013, de 23 de desembre, de reestructuració del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'AGRICULTURA, RAMADERIA, PESCA, ALIMENTACIÓ I MEDI NATURAL
Rango de LeyDecret

El Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l’àmbit de competència dels departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, va establir les competències del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

Per mitjà del Decret 48/2011, de 4 de gener, d’estructuració del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, es van determinar les competències bàsiques de diferents unitats que van servir per conformar la distribució de competències dins del Departament.

El Decret 336/2011, de 10 de maig, de reestructuració del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, va completar l’estructura atorgant les funcions que corresponen als diferents òrgans administratius del Departament.

No obstant això, en aquesta norma no es va completar l’estructura corresponent als diferents òrgans dels Serveis Territorials per sota del nivell de serveis, excepte les secretaries administratives. Amb aquest Decret, doncs, s’estableix aquesta estructura adaptada a cadascun dels Serveis Territorials, atès que existeixen diferències quant a la càrrega administrativa que suporten.

D’altra banda i atès el temps transcorregut des de l’entrada en vigor del Decret 336/2011, de 10 de maig, s’ha optat per modificar algunes funcions dels òrgans administratius amb l’objectiu de clarificar-les, i així obtenir més seguretat jurídica envers l’administrat, i en altres casos s’ha optat per simplificar l’organigrama, eliminant òrgans amb l’objectiu d’assolir una reducció en l’estructura administrativa, i millorar l’eficiència i l’eficàcia de les actuacions administraves, cosa que comporta, per raons de seguretat jurídica i clarificació, l’adopció d’un nou Decret que reculli les funcions de tots els òrgans del Departament i la derogació del Decret 336/2011, de 10 de maig.

Per això, de conformitat amb l’article 23 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya;

Per tot això, a proposta del conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents:

  1. La Secretaria General.

  2. La Direcció General d'Agricultura i Ramaderia.

  3. La Direcció General de Desenvolupament Rural.

  4. La Direcció General d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries.

  5. La Direcció General de Pesca i Afers Marítims.

  6. La Direcció General del Medi Natural i Biodiversitat.

    1.2 Resten adscrits al Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural:

  7. L'Institut Català de la Vinya i el Vi.

  8. L'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries.

  9. El Centre de la Propietat Forestal.

    1.3 Es relacionen amb el Govern de la Generalitat:

  10. Mitjançant la persona titular del Departament, la Societat Promotora d'Exportacions Catalanes, SA.

  11. Mitjançant la Direcció General de Medi Natural i Biodiversitat, Forestal Catalana, SA.

Article 2

Gabinet del/de la conseller/a

2.1 La unitat d'assistència i suport al/a la conseller/a és el Gabinet del/de la conseller/a.

2.2 Són funcions del Gabinet del/de la conseller/a, com a unitat d'assistència del/de la conseller/a, les següents:

  1. Donar suport i assistència a les activitats del/de la conseller/a.

  2. Coordinar les unitats que en depenen.

  3. Qualsevol altra funció que li encomani el/la conseller/a.

    2.3 Del Gabinet del/de la conseller/a en depenen els òrgans següents:

  4. L'Oficina de Relacions Institucionals.

  5. L'Oficina de la Secretaria del/de la conseller/a.

  6. L'Oficina de Comunicació.

  7. L'Oficina de Protocol.

    2.4 L'Oficina de Relacions Institucionals té les funcions següents:

  8. Fer el seguiment i preparar la informació necessària per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya i dels informes sol·licitats pel Síndic de Greuges.

  9. Fer el seguiment de l'activitat parlamentària de les altres institucions estatals i en tots els assumptes que interessin el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

  10. Elaborar els informes i assessorar, en matèria de relacions institucionals, la persona titular del Departament.

  11. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada expressament.

    2.5 L'Oficina de la Secretaria del/de la conseller/a té les funcions següents:

  12. Coordinar i realitzar les tasques administratives de suport a la persona titular del Departament.

  13. Assistir la persona titular del Departament en l'organització de la seva agenda d'activitats.

  14. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada expressament.

    2.6 L'Oficina de Comunicació té les funcions següents:

  15. Donar suport i assistir la persona titular del Departament en l'exercici de les seves funcions en matèria de mitjans de comunicació.

  16. Dissenyar la política de comunicació del Departament.

  17. Coordinar les relacions dels diversos òrgans del Departament amb els mitjans de comunicació.

  18. Fer l'anàlisi, la difusió interna i la repercussió del contingut informatiu dels diferents mitjans de comunicació.

  19. Transmetre notes de premsa i comunicats i preparar entrevistes, reportatges i rodes de premsa.

  20. Elaborar els informes que li siguin encarregats sobre aquest àmbit d'actuació.

  21. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada expressament.

    2.7 L'Oficina de Protocol té les funcions següents:

  22. Gestionar les relacions amb la unitat competent en matèria de protocol de la Presidència.

  23. Coordinar les activitats de protocol, d'actes públics organitzats pel Departament i d'actes en què participa.

  24. Assessorar i assistir, en matèria de protocol, la persona titular del Departament.

  25. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada expressament.

Article 3

Secretaria General

3.1 La Secretaria General exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, les altres que li assigni la normativa vigent i les encomanades per delegació de la persona titular del Departament.

3.2 Li correspon igualment a la Secretaria general:

  1. Supervisar la coordinació de les relacions amb la Unió Europea en les matèries que corresponguin al Departament, així com el seguiment de les activitats de les institucions europees en matèria de política agrària i alimentària, i del medi natural.

  2. Dirigir i establir les línies d’actuació en el marc de les relacions exteriors del Departament en matèries de la seva competència.

Article 4

Estructura de la Secretaria General

4.1 La Secretaria General s'estructura en els òrgans següents:

  1. La Direcció de Serveis.

  2. L'Assessoria Jurídica, en els termes previstos al Decret 57/2002, de 19 de febrer.

  3. El Gabinet Tècnic i d'Estudis Sectorials.

  4. La Subdirecció General d'Auditoria i Inspecció Internes.

  5. Els Serveis Territorials.

    4.2 S'adscriuen a la Secretaria General, a través del Gabinet Tècnic i d'Estudis Sectorials:

  6. La Taula Agrària.

  7. L'Observatori Agroalimentari de Preus.

Article 5

Direcció de Serveis

5.1 A la Direcció de Serveis li corresponen les funcions següents:

  1. Dirigir la preparació i l'elaboració de les propostes d'avantprojecte de pressupost del Departament, la tramitació de les seves modificacions, i la gestió econòmica, comptable, patrimonial i contractual.

  2. Desenvolupar en l'àmbit departamental les polítiques impulsades pel Govern de la Generalitat en matèria de personal i dirigir les actuacions relacionades amb la prevenció de riscos i seguretat laboral així com la protecció i promoció de la salut del personal del Departament.

  3. Planificar i impulsar accions encaminades a la integració i a la rendibilitat i optimització màximes de les actuacions de les diferents unitats del Departament i dirigir les iniciatives conduents a la millora de l'avaluació de la gestió en els diferents àmbits del Departament.

  4. Coordinar i supervisar la simplificació administrativa, la informatització i els sistemes d'informació del Departament i impulsar les polítiques de seguretat informàtica.

  5. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani o se li atribueixi per normativa sectorial.

    5.2 La Direcció de Serveis s'estructura en els òrgans i àrea següent:

  6. La Subdirecció General de Recursos Humans, Organització i Relacions Laborals.

  7. La Subdirecció General de Gestió Econòmica, Contractació i Patrimoni.

  8. L'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

  9. El Servei de Règim Interior.

Article 6

Subdirecció General...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR