DECRET 298/1999, de 9 de novembre, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior d'assessoria d'imatge personal.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

DECRET

298/1999, de 9 de novembre, pel qual s’estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior d’assessoria d’imatge personal.

El Reial decret 627/1995, de 21 d’abril, ha establert el títol de tècnic superior en assessoria d’imatge personal i els corresponents ensenyaments mínims, en consonància amb el Reial decret 676/1993, de 7 de maig, el qual fixa les directrius generals sobre els títols de formació professional i els ensenyaments mínims corresponents.

El Reial decret 777/1998, de 30 d’abril, ha desenvolupat determinats aspectes de l’ordenació de la formació professional en l’àmbit del sistema educatiu, alguns d’aquests aspectes modifiquen el Reial decret que va establir el títol corresponent a aquest cicle formatiu.

De conformitat amb l’article 4 de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, d’ordenació general del sistema educatiu, correspon a les administracions educatives competents establir el currículum del cicle formatiu corresponent.

D’acord amb el Decret 332/1994, de 4 de novembre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments de formació professional específica a Catalunya, correspon al Govern de la Generalitat de Catalunya l’establiment del currículum dels ensenyaments de formació professional.

El currículum dels cicles formatius de formació professional específica s’estableix tenint present les necessitats generals de qualificació de cada àmbit professional detectades a Catalunya i les diverses mesures que permeten adequacions del currículum a les necessitats específiques de l’àmbit socioeconòmic dels centres docents.

L’autonomia pedagògica i organitzativa dels centres i el treball en equip del professorat permeten desenvolupar actuacions flexibles i possibiliten concrecions particulars del currículum en cada centre docent. El currículum establert en aquest Decret ha de ser desplegat en les programacions elaborades per l’equip docent, les quals han de potenciar les capacitats clau de l’alumnat i han de respondre al requisit d’integració dels continguts del cicle formatiu.

En virtut d’això, a proposta del conseller d’Ensenyament, amb l’informe del Consell Escolar de Catalunya, d’acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

Article 1

Aquest Decret estableix el currículum per a l’ensenyament de formació professional vinculat al títol de tècnic superior en assessoria d’imatge personal regulat pel Reial decret 627/1995, de 21 d’abril, pel qual s’aproven els ensenyaments mínims.

Article 2

2.1 La denominació, el nivell i la durada del cicle formatiu són els que s’estableixen a l’apartat 1 de l’annex d’aquest Decret.

2.2 El perfil professional és el que s’indica a l’apartat 2 de l’annex.

2.3 Els objectius generals del cicle formatiu són els que s’estableixen a l’apartat 3.1 de l’annex.

2.4 Els continguts del currículum s’estructuren en els crèdits que s’estableixen a l’apartat 3.2 de l’annex.

2.5 Els objectius terminals són els criteris que serveixen de referència per a l’avaluació.

2.6 Les hores a disposició del centre s’estableixen a l’apartat 3.3 de l’annex.

Article 3

La relació dels crèdits en què s’estructuren els mòduls professionals de l’ensenyament corresponent al títol de tècnic superior en assessoria d’imatge personal s’estableix a l’apartat 3.4 de l’annex.

Article 4

Les especialitats exigides al professorat que imparteix els crèdits corresponents a aquest cicle formatiu són les que s’expressen a l’apartat 4 de l’annex.

Article 5

5.1 Els mòduls susceptibles de convalidació per estudis de formació professional ocupacional o de correspondència amb la pràctica laboral són els que s’especifiquen, respectivament, als apartats 5.1 i 5.2 de l’annex.

5.2 Els estudis universitaris als quals dóna accés aquest títol són els indicats a l’apartat 5.3 de l’annex.

Disposicions addicionals

—1 El conseller d’Ensenyament pot desplegar el currículum a què es refereix aquest Decret, tant en la modalitat d’educació presencial com en la d’educació a distància, el pot adequar a les característiques dels alumnes amb necessitats educatives especials i el pot adaptar a les característiques singulars de col·lectius d’alumnat.

—2 El conseller d’Ensenyament pot autoritzar la realització d’experimentacions sobre aquest currículum d’acord amb el que disposa el capítol 6 del Decret 332/1994, de 4 de novembre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments de formació professional específica a Catalunya.

Disposició final

Aquest Decret entra en vigor l’endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 9 de novembre de 1999

Jordi Pujol

President de la Generalitat de Catalunya

Josep Xavier Hernández i Moreno

Conseller d’Ensenyament

Annex

—1 Identificació del títol.

1.1 Denominació: assessoria d’imatge personal.

1.2 Nivell: formació professional de grau superior.

1.3 Durada del cicle formatiu: 1.700 hores.

1.3.1 Formació al centre educatiu: 1.260 hores (crèdits de l’1 al 9 i l’11).

1.3.2 Formació en centres de treball: 440 hores (crèdit 10).

—2 Perfil professional.

2.1 Competència general.

És competència general d’aquest tècnic potenciar la imatge personal d’un individu i del seu entorn o d’un col·lectiu, i adequar tots els aspectes de la seva presència, el comportament i l’entorn a les diferents situacions, conductes i activitats, mitjançant l’aplicació de tècniques d’estètica, perruqueria, normes de protocol, vestuari, i expressió verbal i corporal. I alhora dur a terme l’administració, gestió i comercialització en una empresa dedicada a l’assessoria de la imatge personal o bé que s’integra en un equip multidisciplinari, de manera que optimi el desenvolupament de l’activitat de l’empresa sota la supervisió corresponent.

2.2 Competències professionals.

Les competències i realitzacions més rellevants que ha de manifestar el professional són:

a) Assessorar sobre els aspectes relatius a l’embelliment personal i supervisar l’execució tècnica dels canvis proposats:

  1. Obtenir, elaborar, processar i mantenir actualitzada la documentació que permet establir els patrons estètics respecte a la perruqueria i l’estètica personal aplicables a tots i cadascun dels assessoraments realitzats.

  2. Efectuar el diagnòstic de les necessitats del client, ajustat a l’estètica mitjana, als usos socials en bellesa personal, i conjuminar-hi d’una manera adequada les seves demandes i les dades objectives sobre la seva activitat sociolaboral i el seu perfil psicosocial, establint el nivell d’actuació en el procés d’assessorament.

  3. Respondre a les demandes/necessitats del client mitjançant l’elaboració i la presentació de la proposta tècnica i el pla d’intervenció.

  4. Seleccionar, coordinar i supervisar l’equip de professionals necessaris per a l’execució tècnica en les condicions establertes i reeixir en la coordinació i la realització del treball d’acord amb els objectius del pla d’actuació.

  5. Instruir el client o supervisar-ne la instrucció en els aspectes relacionats amb el manteniment de la imatge adquirida en altres circumstàncies.

  6. Elaborar un pla de continuïtat que permeti al client mantenir i potenciar la imatge personal adquirida, en funció dels canvis físics que experimenti i de la variació de la seva activitat sociolaboral.

    b) Assessorar el client sobre l’estil i la línia d’indumentària i complements que s’han d’adoptar:

  7. Obtenir, elaborar, processar i mantenir actualitzada la documentació que permeti establir els patrons estètics respecte a l’estilisme en el vestir, aplicables a tots i cadascun dels assessoraments realitzats.

  8. Efectuar el diagnòstic de les necessitats del client, ajustar-lo a l’estètica mitjana i a les normes d’ús social i de protocol en el vestir, i conjuminar d’una manera adequada les seves demandes i les dades objectives sobre la seva activitat sociolaboral i el seu perfil psicosocial.

  9. Respondre a les demandes/necessitats del client mitjançant l’elaboració i la presentació de la proposta tècnica.

  10. Instruir el client en els aspectes relacionats amb la selecció, l’elecció i la utilització correcta, en funció dels cànons estètics a l’ús, de les peces de vestir i els complements.

  11. Elaborar el pla de continuïtat que permeti al client adquirir un criteri estètic propi en el vestir, i mantenir i potenciar la seva nova imatge personal.

    c) Assessorar el client sobre les actuacions de protocol i els usos i les habilitats socials:

  12. Obtenir, elaborar, processar i mantenir actualitzada la documentació que hi ha sobre les normes de protocol social i empresarial que s’han d’observar en els actes oficials i protocol·laris i sobre les normes d’ús social, amb repercussió en la imatge personal del client.

  13. Efectuar el diagnòstic de les necessitats del client, ajustat a les normes de protocol i als usos i les habilitats socials, i conjuminar-hi adequadament les seves demandes i les dades objectives sobre la seva activitat sociolaboral i sobre el "corpus d’hàbits" externs que condicionen el seu comportament social.

  14. Respondre a les necessitats/demandes del client mitjançant l’elaboració i presentació de la proposta tècnica i el pla d’intervenció per dur a terme els canvis previstos en les actuacions de protocol i en les habilitats socials, i proposar-ne al client la realització.

  15. Instruir el client sobre les pautes de comportament o normes de protocol que s’han d’aplicar en cada situació.

  16. Generar informació tècnica verbal o escrita per a ús propi o d’altres professionals, en funció de la proposta tècnica feta.

    d) Assessorar al client sobre els aspectes relacionats amb la imatge que ha d’oferir en la compareixença davant de públic i audiències i en l’adequació de la imatge del seu entorn a la seva imatge personal:

  17. Obtenir, elaborar, processar i mantenir actualitzada la informació i establir els criteris per organitzar el fitxer d’experts i empreses que poden intervenir en...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR