STSJ Galicia 5266/2011, 24 de Noviembre de 2011

JurisdicciónEspaña
Número de resolución5266/2011
Fecha24 Noviembre 2011

T.S.J.GALICIA SALA DE LO SOCIAL A CORUÑA

PLAZA DE GALICIA

Tfno: 981184 845/959/939

Fax:98118 4853/2155/2211

NIG: 15078 44 4 2010 0002996

402250

TIPO Y Nº DE RECURSO: RECURSO SUPLICACION 0004017 /2011 js

JUZGADO DE ORIGEN/AUTOS: DEMANDA 0000982 /2010 JDO. DE LO SOCIAL nº 001 de SANTIAGO DE COMPOSTELA

Recurrente/s: Pedro Antonio

Abogado/a: JAVIER MATEO CARDO

Procurador/a:

Graduado/a Social:

Recurrido/s: AEROPUERTOS ESPAÑOLES Y NAVEGACION AEREA (AENA)

Abogado/a: ABOGADO DEL ESTADO

Procurador/a:

Graduado/a Social:

ILMO. SR. PRESIDENTE:

ANTONIO OUTEIRIÑO FUENTE

ILMOS/AS SRES/AS MAGISTRADOS/AS:

JOSÉ ELIAS LÓPEZ PAZ

LUIS FERNANDO DE CASTRO MEJUTO

En A CORUÑA, a veinticuatro de Noviembre de 2011.

Tras haber visto y deliberado las presentes actuaciones, la T.S.J.GALICIA SALA DE LO SOCIAL, de acuerdo con lo prevenido en el artículo 117.1 de la Constitución Española,

EN NOMBRE DE S.M. EL REY

Y POR LA AUTORIDAD QUE LE CONFIERE

EL PUEBLO ESPAÑOL

ha dictado la siguiente

S E N T E N C I A En el RECURSO SUPLICACION 0004017 /2011, formalizado por la representación de Pedro Antonio

, contra la sentencia dictada por JDO. DE LO SOCIAL N. 1 de SANTIAGO DE COMPOSTELA en el procedimiento DEMANDA 0000982 /2010, seguidos a instancia de Pedro Antonio frente a AEROPUERTOS ESPAÑOLES Y NAVEGACION AEREA (AENA), siendo Magistrado-Ponente el/la Ilmo/a Sr/Sra D/Dª JOSÉ ELIAS LÓPEZ PAZ.

De las actuaciones se deducen los siguientes:

ANTECEDENTES DE HECHO
PRIMERO

D/Dª Pedro Antonio presentó demanda contra AEROPUERTOS ESPAÑOLES Y NAVEGACION AEREA (AENA), siendo turnada para su conocimiento y enjuiciamiento al señalado Juzgado de lo Social, el cual, dictó sentencia de fecha cuatro de Marzo de 2011

SEGUNDO

En la sentencia recurrida en suplicación se consignaron los siguientes hechos expresamente declarados probados:

PRIMEIRO

Que o demandante, prestan servizos para a entidade demandada de forma ininterrumpida dende data de 8-11974, ca categoría profesional de controlador de circulación aérea-posto de técnico supervisor en TACC, a tempo completo, percibindo un salario anual de 376.960, 87 euros con prorrateo de pagas extra. SEGUNDO.- a empresa demandada adicase a actividade de control de actividade aérea, sendo entidade publica empresarial.-TERCEIRO.- con data de 1-1-1999, entra colectivo profesional, suscrito entre sindicato USCA, con efectos ata data de 31-12-2004.- CUARTO.- o salario de controlador de tráfico aéreo, estructuras conforme o seguintes conceptos : salario base, complemento de antigüedade, complemento de nivel profesional, complemento de posto de traballo, complemento de xefatura e complemento diverso. QUINTO.- a xornada dos controladores de tráfico aéreo e ou ben a turnos os cales teñen unha duración máxima, 1200 horas anuais, sen que a programación mensual supere as 120 horas; os postos que non estén suxeitos a turnicidade, será de 37 horas e 30 minutos semanais continuada en horario de maña, e realizase durante os primeiros dias da sema, a razón de 7 horas e 30 minutos diarios; e en caso de xornada mixta, os controladores que ocupen posto con posibilidade de entrar en turnicidade, en caso de prestación fora de sa de operacions,

realizaran unha xornada ordinaria especifica de 30 horas semanais, en horario de maña ou de tarde, de 6 hora diarias. SEXTO.- a programación dos turnos realizarase, faise por mes natural e cunha antelación de 90 dias, sendo que calquera modificación dos mesmos, require a aceptación fehaciente, de AENA e do interesado. SETIMO.- a idade limite operativa e de 55 anos, sendo que os controladores que prefiran continuar deberán superar os controles necesarios para o exercicio da actividade. OITAVO.- O convenio colectivo, establece a posibilidade de que cegada a idade de 55 año como límite de idade operativa,m os contraladores poidan continuar desempeñando postos operativos. NOVENO. - dende data de 31-12-2004 data de finalización de vixencia do convenio colectivo de controladores aéreos, producense un total de 65 reunions, entre e entidede demandada Aena e o sindicato de controladores USCA, sin resultados de revisar o convenio concertado no seu dia. DECIMO.- durante a vixencia do convenio colectivo, entre as partes AENA e USCA, realizanse pactos sobre retribución xornada, todos entre os anos 1999, e 2010. DECIMOPRIMEIRO.-os pactos realizados entre as partes, son consecuencia do escaso número de controladores cos que contaba AEna para a regulación do tráfico aéreo de xeito que se precisabe unha constante ampliación da xornada para atender a todas as necesidades, así as horas que excedían do máximo da xornada estipulada, de 1200 horas anuais, eran horas extraordinarias necesarias paraa cumplir co servizo, pactándose a sua retribución ata alcanzar o valor de 2,65 veces o prezo da hora ordinaria. DECIMOSEGUNDO.- todos os controladores aéreos realizan unha xornada extraordinaria por encima das 1200 horas anuais, de xornada ordinaria, alcanzandose de media de retribución anual bruta por cada controlador durante o ano 2007 a cantidade de 304.874 euros. DECIMOTERCEIRO.- os incrementos retributivos alcanzados entre os anos 1992 ata 1999, non contanban ca autorización do CECIR. DECIMOCUARTO.- o Reglamento 550 / 2004 de Unión europea, regula de forma urxente o rexime de dereitos e obrigas de prestadores de servizos de tránsito aéreo,hacia un espacio aéreo único europeo, en garantía dunha maior eficacia da prestación de servizos, de maneira eficaz, continuada,e económicamente sostible. DECIMOQUINTO.- a organización para a seguridade de navegación aérea, denominada Eurocontrol, como organismo internacional sendo España parte do mesmo, emite díctame en maio do 2009, acerca de eficiencia e productividade, conclue que o sistema de xestión tráfico aéreo en España, resultando a imposibilidade de cumprir por parte do estado español o disposto no regulamento nomeado, os costes totais, do sistema español, de xestion de trafico aéreo, e comunicacions, navegación, e vixiancia, son os mais altos de europa, Cunha desviación por parte de AENa do 50 % con respecto da media europea, cun coste por parte de Aena por cada controlador mais alto de todos os proveedores europeos. DECIMOSEXTO.- con data de 5-2-2010, publicase no BOE, o RDI 1/2010, de 5 de febreiro, que foi convalidado, por resolución, de data de 11-2-2010, para con data de 15-4-2010, publicase no BOE, a lei 9 / 2010, de 134 de abril, sobre prestacion de servizos de transito aéreos, establecense as obrigas para os proveedores civis, de ditos servizos, asi como aspectos laborais de controladores civis de tránsito aéreo. DECIMOSETIMO.- a disposición Lei 9 / 2010, de abril, sobre prestación de servizos de tráfico aéreo, establecesen as seguintes modificacions : reducción do prazo anticipado sobre a prestación de servizos por cada controlador en relación a turnicidade de traballo, a flexibilización da programación do traballo, as vacacions fora das datas de maior trafico aéreo, reducción do tempo de descanso, modificación do acceso a licencia especial retribuida. DECIMOITAVO.- os controladores de trafico aéreo, presentan ante a comisión europea, reclamación contra a Lei 9 / 2010, sendo declarada a legalidade da nomeada disposición pola comisión. DECIMONOVENO.- durante este periodo transitorio despois da Lei 9 / 2010, e ata que se concerte o II convenio colectivo de controladores aéreos, a xornada ordinaria anual máxima e de 1670 horas mais un total e 80 proas extras, a xornada a turnos programase dacordo a carga de traballo prevista en cada dependencia de forma anual, a retribución básica de cada controlador, esta composta por SOF e por complemento persoal, transitorio, non absorbible, sendo este variable incluindose no calculo do valor da hora ordinaria, con efectos económicos dende data de 6-2-2010, os descanso son do 25 % da xornada de dia e do 33 % de noite, sendo retribuidos, e garantizandose unha media salarial por cada controlador de 200.000 euros anuais. VIXESIMO.-a disposición transitoria 1° da lei 9 / 2010, establece o seguinte: VIXESIMOPRIMEIRO.- con data de 5-3-2010, presentase demanda de conflicto colectivo, ante a sa do social de audiencia nacional, por parte de USCA, contra AENA, contra o Ministerio de Fomento, solicitando que as modificacións introducidas por RDI 10 / 2001

, e a lei 9 / 2010, non se axustan a dereito, sendo desestimadas as suas pretensions por sentenza de AN de data de 10-5-2010, pola cal se establece que a modificación introducida polas normas impugnadas son acordes a dereito sendo necesarias para o cumprimento obrigatorio do contido do Regulamento 550 / 2004 de Unión europea, regula de forma urxente o rexime de dereitos e obrigas de prestadores de servizos de tránsito aéreo, hacia un espacio aéreo único europeo, en garantía dunha maior eficacia da prestación de servizos, de maneira eficaz, continuada,e económicamente sostible. VIXESIMO

SEGUNDO

no procedemento de conflicto colectivo a parte demandante USCA, desiste da su pretensión inicial acerca de modificación por parte de AENA das condicións de traballo o abeiro do artigo 41 do ET. VIXESIMOTERCEIRO .- con data de 13 de abril do 2010, o demandante solicita ante a empresa demandada o cambio a un posto non operativo, o abeiro do artigo 11 5 do convenio dentro da mesma dependencia, para con data de 15 de abril do 2010, a parte demanda comunica o actor o cambio de posto, non operativo nas suas dependenzas, o alcanzar a idade de 57 anos, na aréa de supervisión, con forme a disposición adicional da Lei 9 / 2010 . VIXESIMOCUARTO.- a disposición adicional cuarta da Lei 9 / 2010, que entra en vigor o mesmo dia da sua publicación en data de 15 de abril do 2010, indica que os controladote aereos cando alcancen a idade de 57 anos deixaran de realizar funcions operativas,...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
2 sentencias
  • STSJ Galicia 402/2012, 20 de Enero de 2012
    • España
    • 20 Enero 2012
    ...puntualmente el criterio y argumentos expresados en sus recientes y previas SSTSJ Galicia 22/11/11 R. 4012/11, 24/11/11 R. 3551/11 y 24/11/11 R. 4017/11, concernientes también a otros controladores aéreos en la misma situación que el 1.- Esta Sala no acoge ninguna de las modificaciones inte......
  • STSJ Galicia 323/2012, 31 de Enero de 2012
    • España
    • 31 Enero 2012
    ...puntualmente el criterio y argumentos expresados en sus recientes y previas SSTSJ Galicia 22/11/11 R. 4012/11, 24/11/11 R. 3551/11 y 24/11/11 R. 4017/11, concernientes también a otros controladores aéreos en la misma situación que el 1.- Esta Sala no acoge ninguna de las modificaciones inte......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR