ORDRE TRE/165/2008, de 15 d'abril, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts per a la realització de projectes i accions per a l'ocupació amb les entitats locals i s'obre la convocatòria per al període 2008-2009.

SecciónDisposicions Generals
EmisorServei D'Ocupació de Catalunya
Rango de LeyOrdre

ORDRE

TRE/165/2008, de 15 d'abril, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts per a la realització de projectes i accions per a l'ocupació amb les entitats locals i s'obre la convocatòria per al període 2008-2009.

La Llei 17/2002, de 5 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i de creació del Servei d'Ocupació de Catalunya, estableix que el Servei d'Ocupació de Catalunya ha de preveure que l'ordenació del sistema ocupacional de Catalunya, així com l'organització i l'actuació del propi Servei d'Ocupació de Catalunya, s'ajustin a uns principis i criteris rectors. Pel que fa a l'ordenació i la gestió de les polítiques d'ocupació, el principi rector és el de subsidiarietat, segons el qual s'han d'establir la cooperació i la col·laboració amb el sistema d'ocupació de Catalunya de les administracions locals. D'aquesta manera, la gestió ocupacional s'ha de dur a terme en l'àmbit que garanteixi el màxim nivell d'eficàcia i eficiència. D'altra banda, s'ha de garantir la participació de l'Administració local en els processos d'anàlisi, prospectiva, determinació d'objectius, seguiment, avaluació i control de les polítiques d'ocupació.

D'acord amb l'article 8 d'aquesta Llei, el Servei d'Ocupació de Catalunya pot establir concerts, acords, convenis o fórmules de gestió integrada o compartida amb entitats públiques o privades amb l'objectiu de millorar l'eficiència de la seva gestió i a fi i efecte de gestionar i executar els serveis ocupacionals.

Dins d'aquest marc de col·laboració, el Servei d'Ocupació de Catalunya basarà el desenvolupament de les seves actuacions i projectes en criteris d'igualtat d'oportunitats, cohesió social i territorial així com en la concertació i planificació de polítiques, projectes i actuacions. Per tant, es potenciarà l'execució dels projectes i actuacions més adequats a les necessitats dels nostres territoris, fent especial incís en les fases de concertació i planificació, per posteriorment facilitar la implementació de les polítiques i els projectes.

En aquest procés el Servei d'Ocupació de Catalunya establirà les prioritats i el model de serveis ocupacionals a Catalunya de manera que es garanteixi la prestació equitativa de serveis, la continuïtat del sistema, l'ordenació dels recursos i planificació coherent del sistema. Addicionalment fixarà els criteris generals del model de prestació de serveis i les directrius i criteris per garantir la continuïtat i la integració de l'atenció a persones i empreses en el territori i, per últim, donarà suport metodològic i assistència tècnica constant en la fase d'implementació i acompanyarà les entitats beneficiàries en l'avaluació de l'eficiència i eficàcia dels programes de polítiques actives per a l'ocupació, avaluació que ha de servir per millorar la planificació futura.

Vistos el capítol IX del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya (DOGC núm. 3791A, de 31.12.2002), modificat per la Llei 12/2004, de mesures financeres (DOGC núm. 4292, de 31.12.2004), la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003), i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que la desenvolupa (BOE núm. 176, de 25.7.2006);

Atès el que preveu el Reglament (CE) núm. 1081/2006, del Parlament Europeu i del Consell de 5 de juliol de 2006 (DOUE L210, de 31.7.2006), el Reglament (CE) núm. 1083/2006, del Consell de l'11 de juliol de 2006, pel qual s'estableixen les disposicions generals relatives al FEDER, FSE i al Fons de Cohesió (DOUE L210, de 31.7.2006) i el Reglament (CE) núm. 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006, pel qual es fixen normes de desplegament per al Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell (DOUE L 371/1, de 27.12.2006);

En exercici de les competències atorgades per l'article 170.1.b) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya;

Escoltat el Consell de Direcció del Servei d'Ocupació de Catalunya, amb els informes previs de l'Assessoria Jurídica i de la Intervenció Delegada, i en ús de les facultats que em són conferides,

Ordeno:

Article 1

Objecte

Aquesta Ordre té per objecte aprovar les bases que han de regir els ajuts per a la realització de projectes i accions per a l'ocupació amb les entitats locals, projectes i accions per a l'ocupació que constitueixen un element important de millora de la planificació, programació i execució de les entitats locals en matèria de polítiques actives d'ocupació i de promoció econòmica del territori, sens perjudici del que disposen les ordres reguladores vigents d'aquests programes locals, i convocar aquests ajuts per al període 2008-2009.

Títol 1

Bases reguladores dels projectes i accions per a l'ocupació

Article 2

Tipus de projectes i accions per a l'ocupació

Els projectes i accions per a l'ocupació que regula aquesta Ordre podran ser de tres tipus:

  1. Projectes integrals per a l'ocupació que comprenen accions relatives a les diferents polítiques actives d'ocupació i promoció econòmica per al territori que es derivin d'un pla estratègic d'acció local. Aquests projectes només els podran sol·licitar els beneficiaris previstos a l'article 12 d'aquesta Ordre que representin municipis a Catalunya de més de 30.000 habitants.

  2. Accions de polítiques actives d'ocupació i promoció econòmica que no formen part d'un projecte integral, especialment dirigides a municipis de menys de 30.000 habitants, que podran sol·licitar els beneficiaris previstos a l'article 12 d'aquesta Ordre.

  3. Projectes integrals per a l'ocupació o accions de polítiques actives d'ocupació i promoció econòmica que, a partir de les necessitats detectades al territori, i tot impulsant la creació de xarxes municipals, complementin l'oferta de serveis en aquest territori, o desenvolupin línies estratègiques de caràcter supramunicipal. Aquests projectes només els podran sol·licitar entitats locals d'àmbit supramunicipal.

Article 3

Línies estratègiques dels projectes i accions

Els projectes i/o les accions hauran d'incidir en alguna de les següents línies estratègiques:

Igualtat d'oportunitats dona/home.

Projectes en l'àmbit de la transició escola/treball, per tal d'incidir en un major èxit escolar i professional.

Millora de l'ocupabilitat de persones amb especials dificultats d'inserció laboral o en risc d'exclusió i aconseguir una inserció de qualitat al mercat de treball.

Orientació professional com a acompanyament permanent i amb especial incidència en les situacions d'atur de llarga durada.

Desenvolupament territorial amb la finalitat de crear ocupació i donar suport a les pimes locals.

Article 4

Durada dels projectes i accions per l'ocupació

4.1 El període d'execució dels projectes integrals per a l'ocupació dels apartats a) i c) de l'article 2 d'aquesta Ordre abastarà dos exercicis econòmics. La durada de les accions estarà en funció del que determina la normativa específica de cadascú dels programa previstos als articles 8, 9, 10 i 11 d'aquesta Ordre.

4.2 Les accions no emmarcades en un projecte integral per a l'ocupació tindran igualment la durada prevista a la normativa específica dels esmentats programes.

4.3 Totes les actuacions que hagin estat aprovades a càrrec d'un determinat exercici pressupostari s'hauran d'iniciar dins d'aquest exercici, i hauran de finalitzar en els terminis màxims establerts a la normativa reguladora específica de cada programa.

Article 5

Col·lectius prioritaris

Als projectes i accions per a l'ocupació es prioritzaran els col·lectius següents:

Persones en situació de risc d'exclusió social.

Persones amb més de 6 mesos en situació d'atur.

Persones aturades majors de 45 anys.

Joves amb dificultat d'inserció laboral.

Dones que han patit situacions de violència de gènere.

Dones per reduir desequilibris en ocupacions on es troben subrepresentades.

Persones amb discapacitat física, psíquica, mental o sensorial.

Persones perceptores de subsidi d'atur, Renda Activa d'Inserció o Renda Mínima d'Inserció.

Article 6

Sectors prioritaris

6.1 Es prioritzaran els projectes i accions de caràcter innovador emmarcats en els sectors següents:

Medi ambient.

Noves tecnologies.

Serveis de proximitat o vinculats a la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.

Serveis a la comunitat.

6.2 Es prioritzaran actuacions que tinguin impacte sobre aquells sectors considerats emergents en un determinat territori, així com sobre aquells sectors que concentrin ocupacions de difícil cobertura a Catalunya.

Article 7

Contingut dels projectes i accions per a l'ocupació

7.1 Els projectes integrals per a l'ocupació podran contenir accions coherents que derivin del pla estratègic d'acció local, compreses entre els articles 8 a 11 d'aquesta Ordre i adreçades a:

La informació i orientació professional.

L'articulació de programes mixtes de formació i treball que indueixin a una millora de la qualificació provisional dels beneficiaris.

La promoció activa de l'ocupació.

Desenvolupament territorial amb la finalitat de crear ocupació i donar suport a les pimes locals.

7.2 Les accions de polítiques actives d'ocupació es sol·licitaran a partir de les que es presenten als articles 8 a 11 d'aquesta Ordre.

Article 8

Programes d.informació i orientació professional

Els programes d.informació i orientació professional, regulats a l'article 2.1.a) de l'Ordre TRI/213/2006, de 13 de març, reguladora dels programes d'informació i orientació...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR