DECRET 342/2011, de 17 de maig, de reestructuració del Departament de Territori i Sostenibilitat.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Territori i Sostenibilitat
Rango de LeyDecret

DECRET

342/2011, de 17 de maig, de reestructuració del Departament de Territori i Sostenibilitat.

El Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, va determinar les competències del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Aquest Decret va comportar la creació del Departament de Territori i Sostenibilitat, que assumia les competències de l'anterior Departament de Política Territorial i Obres Públiques, i una part de les competències de l'anterior Departament de Medi Ambient i Habitatge, en concret, les referents a l'habitatge, la planificació i qualitat ambiental, així com les polítiques davant el canvi climàtic. De conformitat amb aquest àmbit competencial, el Decret 44/2011, de 4 de gener, d'estructuració del Departament de Territori i Sostenibilitat, va establir l'estructura del Departament i va determinar les competències bàsiques dels seus òrgans.

Mitjançant el present Decret, el Departament de Territori i Sostenibilitat desplega i alhora simplifica en alguns aspectes aquesta estructura bàsica, determina de manera clara les competències dels diferents òrgans administratius i adapta l'estructura de les unitats ja existents a fi d'ajustar-les a la nova organització departamental. Així mateix, amb la voluntat d'assolir més seguretat jurídica i evitar la dispersió normativa actualment existent, es deroguen el Decret 44/2011, de 4 de gener, i les normes reguladores anteriors.

Per tot això, de conformitat amb l'article 23 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del titular del Departament de Territori i Sostenibilitat, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Estructura del Departament de Territori i Sostenibilitat

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament de Territori i Sostenibilitat, sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents:

  1. La Secretaria General.

  2. La Secretaria de Territori i Mobilitat.

  3. La Secretaria d'Habitatge i Millora Urbana.

  4. La Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat.

    1.2 Resten adscrites al Departament de Territori i Sostenibilitat les entitats següents:

  5. Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat.

  6. Infraestructures Ferroviàries de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat.

  7. L'Institut Cartogràfic de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat.

  8. L'Institut Geològic de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat.

  9. Ports de la Generalitat de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat.

  10. Aeroports de Catalunya, en els termes previstos legalment, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat.

  11. L'Institut Català del Sòl, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat, sens perjudici de la seva coordinació amb la Secretaria d'Habitatge i Millora Urbana per a les activitats en matèria de promoció de l'habitatge protegit i de sòl per a habitatge protegit.

  12. L'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (IDECE), mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat.

  13. L'Institut per al Desenvolupament i Promoció de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA), mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat.

  14. L'Agència de l'Habitatge de Catalunya, mitjançant la Secretaria d'Habitatge i Millora Urbana.

  15. L'Agència Catalana de l'Aigua, mitjançant la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat.

  16. L'Agència de Residus de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat.

  17. Aigües Ter Llobregat (ATLL), mitjançant la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat.

  18. El Servei Metereològic de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat.

    1.3 Resten adscrites al Departament de Territori i Sostenibilitat les societats mercantils següents:

  19. TABASA, Infraestructures i Serveis de Mobilitat, SA, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat.

  20. Túnel del Cadí, SAC, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat.

  21. Centrals i Infraestructures per a la Mobilitat i les Activitats Logístiques, SA (CIMALSA), mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat.

  22. Aeroports Públics de Catalunya, SLU, en els termes previstos legalment, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat.

    Capítol 2

    Unitat d'assistència i suport al/a la conseller/a

Article 2

Gabinet del/de la Conseller/a

2.1 La unitat d'assistència i suport al/a la conseller/a és el Gabinet del/de la Conseller/a.

2.2 Són funcions del Gabinet del/de la Conseller/a, com a unitat d'assistència del/de la conseller/a, les següents:

  1. Donar suport i assistir a les activitats del/de la conseller/a.

  2. Coordinar les unitats que en depenen.

  3. Qualsevol altra funció que li encomani el/la conseller/a.

    2.3 Del Gabinet del/de la Conseller/a depenen les unitats següents:

  4. L'Oficina de Relacions Institucionals.

  5. L'Oficina de la Secretaria del/de la Consellera.

  6. L'Oficina de Comunicació.

  7. L'Oficina de Protocol.

    2.4 L'Oficina de Relacions Institucionals té les funcions següents:

  8. Fer el seguiment i preparar la informació necessària per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya i dels informes sol·licitats pel Síndic de Greuges.

  9. Fer el seguiment de l'activitat parlamentària de les altres institucions estatals i en tots els assumptes que interessin el Departament.

  10. Elaborar els informes i assessorar en matèria de relacions institucionals la persona titular del Departament.

  11. Qualsevol altra funció que d'acord amb la seva naturalesa li sigui encomanada expressament.

    2.5 L'Oficina de la Secretaria del/la Conseller/a té les funcions següents:

  12. Coordinar i realitzar les tasques administratives de suport a la persona titular del Departament.

  13. Assistir la persona titular del Departament en l'organització de la seva agenda d'activitats.

  14. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.

    2.6 L'Oficina de Comunicació té les funcions següents:

  15. Donar suport i assistir la persona titular del Departament en l'exercici de les seves funcions en matèria de mitjans de comunicació.

  16. Dissenyar la política de comunicació del Departament.

  17. Coordinar les relacions dels diversos òrgans del Departament amb els mitjans de comunicació.

  18. Fer l'anàlisi, la difusió interna i la repercussió del contingut informatiu dels diferents mitjans de comunicació.

  19. Trametre notes de premsa i comunicats i preparar entrevistes, reportatges i rodes de premsa.

  20. Elaborar els informes que li siguin encarregats sobre aquest àmbit d'actuació.

  21. Supervisar la gestió dels programes de comunicació intradepartamental.

  22. Supervisar, en coordinació amb el Gabinet Tècnic, les actuacions de difusió externa del Departament pels diferents mitjans disponibles.

  23. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.

    2.7 L'Oficina de Protocol té les funcions següents:

  24. Gestionar les relacions amb la unitat competent en matèria de protocol de la Presidència.

  25. Coordinar les activitats de protocol, d'actes públics organitzats pel Departament i d'aquells en què participa.

  26. Assessorar i assistir en matèria de protocol la persona titular del Departament.

  27. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.

    2.8 Les persones titulars del Gabinet del/de la Conseller/a i de les unitats que en depenen són personal eventual.

    2.9 El Consell de Direcció del Departament, sota la direcció del/de la conseller/a, té les funcions de coordinar les polítiques sectorials, i el componen les persones titulars de les unitats següents:

  28. Secretaria General.

  29. Secretaria de Territori i Mobilitat.

  30. Secretaria d'Habitatge i Millora Urbana.

  31. Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat.

  32. Direcció General de Transports i Mobilitat.

  33. Direcció General de Carreteres.

  34. Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme.

  35. Direcció General de Qualitat Ambiental.

  36. Direcció General de Polítiques Ambientals.

  37. Direcció de Serveis.

  38. Gabinet del/de la Conseller/a.

  39. Qualsevol altre càrrec que la persona titular del...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR