DECRET 342/2004, de 20 de juliol, de reestructuració de la Direcció General de Formació Professional i Educació Permanent.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyDecret

DECRET 342/2004, de 20 de juliol, de reestructuració de la Direcció General de Formació Professional i Educació Permanent.

Pel Decret 282/2004, d'11 de maig, de reestructuració parcial dels departaments d'Ensenyament i de Benestar i Família (DOGC núm. 4132, de 13.5.2004), el Departament d'Educació assumeix les competències i funcions en matèria de formació de persones adultes que tenia atribuïdes el Departament de Benestar i Família, així com els recursos humans i materials directament o indirectament afectats. El mateix Decret assigna les competències en matèria de formació de persones adultes a la Direcció General de Formació Professional, que passa a denominar-se Direcció General de Formació Professional i Educació Permanent.

L'assumpció de les competències en l'àmbit de la formació de persones adultes, així com determinats aspectes derivats de l'execució del Pla General de la Formació Professional de Catalunya 2003-2006, fan palesa i urgent la necessitat de definir i d'adaptar l'estructura d'algunes de les unitats que han de fer front als nous reptes plantejats en l'àmbit de la formació de les persones adultes, de la formació professional específica i dels ensenyaments de règim especial d'esports.

De conformitat ambla Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta de la consellera d'Educació i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Corresponen a la Direcció General de Formació Professional i Educació Permanent les funcions següents:

a) Aprovar la planificació i l'organització de la formació professional específica, dels ensenyaments de règim especial d'esports i de persones adultes.

b) Promoure, dissenyar i organitzar els programes d'informació, orientació i inserció professional.

c) Planificar estudis de necessitats i prospectiva en matèria de formació professional específica, d'ensenyaments de règim especial d'esports i de persones adultes.

d) Dissenyar, organitzar, executar i avaluar les accions encaminades a adaptar de manera continuada l'oferta formativa en matèria de formació professional específica, d'ensenyaments de règim especial d'esports i de persones adultes a les necessitats culturals, socials, laborals i professionals.

e) Planificar els models formatius i els recursos humans, materials i funcionals d'acord amb les necessitats de la formació professional específica, dels ensenyaments de règim especial d'esports i de persones adultes.

f) Planificar les actuacions en matèria de cooperació exterior, particularment en l'àmbit de la Unió Europea en relació amb la formació professional específica, els ensenyaments de règim especial d'esports i de persones adultes.

g) Promoure, en col·laboració amb el Consell Català de Formació Professional, organismes i entitats públiques i privades, mesures i espais organitzatius per impulsar i organitzar accions per millorar els nivells de coordinació dels diferents subsistemes de la formació professional: la formació inicial, la formació ocupacional i la formació continua.

h) Planificar la formació contínua del professorat de formació professional específica, d'ensenyaments de règim especial d'esports i de persones adultes.

Article 2

De la Direcció General de Formació Professional i Educació Permanent depenen els òrgans següents:

a) Subdirecció General de Formació de Persones Adultes.

b) Subdirecció General de Planificació i Organització de la Formació Professional.

c) Subdirecció General de Programes i Recursos.

d) L'Institut Català de les Qualificacions Professionals, amb les funcions i estructura previstes al Decret 176/2003, de 8 de juliol, de creació de l'Institut Català de les Qualificacions Professionals.

Article 3

Correspon a la Subdirecció General de Formació de Persones Adultes:

a) Planificar estudis, recerques i prospectiva en l'àmbit de la formació de persones adultes.

b) Dissenyar plans i programes d'actuació en l'àmbit de la formació de persones adultes.

c) Proposar els mitjans i recursos humans, materials i funcionals necessaris dins l'àmbit de la formació de persones adultes.

d) Proposar ajuts i l'establiment de convenis de col·laboració amb entitats diverses que contribueixin a millorar la qualitat de la formació de persones adultes.

e) Proposar l'autorització i modificació de centres i aules de formació de persones adultes.

f) Elevar propostes de normativa específica de la formació de persones adultes.

g) Planificar i desenvolupar els currículums, pel que fa a continguts, estratègies, modalitats i organització, segons les necessitats específiques de les persones adultes.

h) Establir els criteris operatius per organitzar, realitzar i avaluar les activitats, programes i proves específiques de formació de persones adultes.

i) Dissenyar, planificar, realitzar i avaluar plans i programes de formació continuada destinats específicament al professorat de persones adultes.

j) Dinamitzar xarxes de qualitat i processos d'innovació educativa que promoguin la participació del professorat de formació de persones adultes.

k) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada pel/per la director/a general.

Article 4

De la Subdirecció General de Formació de Persones Adultes depenen els òrgans següents:

a) El Servei de Gestió de la Formació de Persones Adultes.

b) El Servei de Planificació de la Formació de Persones Adultes.

Article 5

Corresponen al Servei de Gestió de la Formació de Persones Adultes les funcions següents:

a) Gestionar la qualitat de l'oferta de la formació de persones adultes, adequant-la a les necessitats específiques dels diversos col·lectius en cada un dels territoris.

b) Elaborar i proposar els requeriments i els criteris per a l'assignació del professorat, tot atenent les característiques específiques de la formació dels col·lectius de persones adultes.

c) Proposar l'establiment de marcs de col·laboració amb entitats diverses que contribueixin a millorar la qualitat i l'adequació de la formació de persones adultes.

d) Proposar la creació, modificació i supressió de centres i aules de formació de persones adultes, així com informar les sol·licituds d'obertura de centres privats.

e) Proposar l'assignació de mitjans, recursos materials i funcionals específics als centres de formació de persones adultes.

f) Proposar i tramitar els processos d'assignació de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR