ORDRE ARP/279/2016, de 17 d'octubre, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts per al tractament de la vegetació en urbanitzacions i nuclis de població afectats per la Llei 5/2003, de 22 d'abril.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació
Rango de LeyOrdre

El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) té com a objectiu, entre d'altres, fomentar la realització d'actuacions de prevenció d'incendis forestals.

La Llei 5/2003, de 22 d'abril, de mesures de prevenció d'incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions situats en terrenys forestals, regula tot un seguit de mesures d'aplicació a les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions situats en terrenys forestals o en la franja de cinc-cents metres que els envolta, i insta la Generalitat a incloure un programa de subvencions per al compliment de les disposicions d'aquesta Llei.

Mitjançant diverses convocatòries d'ajuts des de l'any 2005 s'ha impulsat la implantació de mesures de prevenció d'incendis forestals en urbanitzacions i nuclis de població.

El Decret 123/2005, de 14 de juny, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions sense continuïtat immediata amb la trama urbana, desplega la Llei 5/2003 i estableix les característiques que han de complir les franges de protecció.

El Decret 64/1995, de 7 de març, pel qual s'estableixen mesures de prevenció d'incendis forestals, regula els municipis i períodes d'alt risc d'incendi així com la realització de treballs que generin risc d'incendi forestal.

Conseqüentment i valorada la conveniència de donar suport als ens locals mitjançant un ajut econòmic, d'acord amb l'article 92 del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, a proposta de la Direcció General de Forests, i en ús de les atribucions que m'han estat conferides,

Ordeno:

Article 1

Aprovar les bases reguladores dels ajuts destinats al tractament de la vegetació en urbanitzacions i nuclis de població afectats per la Llei 5/2003 que consten a l'annex de la present Ordre.

Article 2

Aprovar la tramitació exclusiva per mitjans telemàtics en les convocatòries públiques per a la concessió dels ajuts que es regeixin per les bases reguladores aprovades en l'article 1.

Disposició derogatòria

Es deroga l'Ordre AAM/56/2014, de 25 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts per al tractament de la vegetació en les urbanitzacions i nuclis de població afectats per la Llei 5/2003, de 22 d'abril, i es convoquen els corresponents a l'any 2014-2015, la qual resta aplicable únicament als ajuts corresponents a l'esmentada convocatòria.

Es deroga l'Ordre AAM/155/2012, de 6 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts per al tractament de la vegetació en les urbanitzacions afectades per la Llei 5/2003, de 22 d'abril, i en nuclis urbans vulnerables, i es convoquen els corresponents a l'any 2012-2013, que resta aplicable únicament als ajuts corresponents a l'esmentada convocatòria.

Disposició final

Aquesta Ordre entra en vigor l'endemà de la seva publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 17 d'octubre de 2016

Meritxell Serret i Aleu

Consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació

Annex

Bases reguladores

  1. Objecte dels ajuts

    L'objecte dels ajuts que estableix aquesta Ordre és el foment d'execució de franges de protecció perimetral enfront d'incendis forestals en urbanitzacions i nuclis de població afectats per la Llei 5/2003. Les actuacions subvencionades es detallen a l'apartat 3 d'aquestes bases.

  2. Persones beneficiàries

    Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts els ens locals que tinguin en el seu àmbit territorial urbanitzacions o nuclis de població afectats per la Llei 5/2003.

  3. Actuacions subvencionables

    3.1 Als efectes d'aquestes bases, es consideren despeses subvencionables els costos d'executar les actuacions silvícoles necessàries per tal de transformar la vegetació actual que ocupa l'àrea del perímetre d'una urbanització o nucli de població amb 25 metres d'amplada en una franja de protecció, d'acord amb les condicions tècniques que estableix l'annex 2 del Decret 123/2005, de 14 de juny.

    3.2 Són subvencionables les actuacions que s'indiquen a continuació i que es realitzin en franges de protecció d'urbanitzacions i nuclis de població afectats per la Llei 5/2003:

    1. Tractament de vegetació amb estassada de matoll i tallada d'arbrat superior al 33% dels peus inicialment existents: conjunt d'actuacions necessàries per tal de transformar la vegetació actual que ocupa l'àrea del perímetre d'una urbanització o nucli de població amb 25 metres d'amplada en una franja de protecció, d'acord amb les condicions tècniques que estableix l'annex 2 del Decret 123/2005, de 14 de juny, de mesures de prevenció d'incendis forestals en urbanitzacions sense continuïtat immediata amb la trama urbana. Aquesta actuació només serà subvencionable en boscos adults. S'inclou en aquest concepte la tallada de més del 33% de l'arbrat de classe diamètrica superior a 5 (superior a 7,5 cm de diàmetre normal), l'estassada del sotabosc i la retirada o trituració in situ de les restes vegetals generades.

    2. Tractament de vegetació amb estassada de matoll: conjunt d'actuacions necessàries per tal de transformar la vegetació actual que ocupa l'àrea del perímetre d'una urbanització o nucli de població amb 25 metres d'amplada en una franja de protecció, d'acord amb les condicions tècniques que estableix l'annex 2 del Decret 123/2005, de 14 de juny, de mesures de prevenció d'incendis forestals en urbanitzacions sense continuïtat immediata amb la trama urbana. S'inclou en aquest concepte la tallada de fins al 33% de l'arbrat de classe diamètrica superior a 5 (superior a 7,5 cm de diàmetre normal; pot ser que no calgui tallar-ne cap), l'estassada de matoll i la retirada o trituració in situ de les restes vegetals generades.

    3.3 Es considera que la despesa ha estat realitzada quan hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació establert a la convocatòria.

  4. Requisits i incompatibilitats

    4.1 Per obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions, els ens locals sol·licitants han de complir els requisits i les condicions generals establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions que li siguin aplicables, i els següents:

    1. El compte on s'ha d'ingressar l'import de l'ajut inclòs en l'imprès de sol·licitud ha de pertànyer a l'ens local beneficiari de l'ajut.

    2. Presentar declaració sobre si s'han demanat i/o s'han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, fent constar la relació detallada amb l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.

    3. El compliment de la quota de reserva per a la integració social del personal discapacitat que estableix la legislació vigent, si escau.

    4. En el supòsit que l'entitat tingui una plantilla igual o superior a vint-i-cinc persones, l'entitat beneficiària ha de preveure, conjuntament amb els agents socials, els mitjans oportuns per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe i intervenir-hi en els seus centres de treball.

    5. Complir amb la normativa de política lingüística fent constar, almenys en català, els rètols i les informacions de caràcter fix i que continguin text que han de figurar a l'interior dels centres laborals adreçats a les persones que hi treballen.

    6. Complir amb la normativa de política lingüística atenent en qualsevol de les llengües oficials de Catalunya i redactant, almenys en català, la senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix i els documents d'oferta de serveis per a les persones usuàries i consumidores dels establiments oberts al públic.

    7. Complir les obligacions que estableix l'article 6.1 de la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.

    8. Complir amb les obligacions establertes en la Llei 17/2015, de 21 de juliol, referents als plans de polítiques d'igualtat de gènere de les administracions locals de Catalunya.

    9. Complir les obligacions de facilitar la informació que la legislació de transparència imposa als beneficiaris en relació amb l'Administració o administracions de referència, sense perjudici del compliment de les obligacions de transparència que els pertoquin de forma directa d'acord amb la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com els altres principis ètics i regles de conducta establerts en l'esmentada Llei.

    4.2 Règim de concurrència:

    Els ajuts regulats en aquestes bases són compatibles amb altres ajuts que per a la mateixa finalitat puguin concedir altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals sempre que la quantia total no superi el cost de l'activitat subvencionada.

  5. Tipus i quantia dels ajuts

    5.1 L'ajut té caràcter de subvenció directament aplicable a les despeses ocasionades per l'execució de franges de protecció contra incendis forestals en urbanitzacions i nuclis de població afectats per la Llei 5/2003.

    5.2 La quantia màxima destinada a aquests ajuts i l'aplicació pressupostària a la qual s'ha d'imputar és la que determini la convocatòria corresponent.

    5.3 L'import de l'ajut no pot ser superior a 100.000,00 euros per ens local beneficiari.

    5.4 Els ajuts per al tractament de la vegetació en franges de protecció tenen una quantia diferenciada segons el tipus d'actuació:

    - tractament de vegetació amb estassada de matoll i tallada d'arbrat superior al 33% dels peus inicialment existents, una quantia del 60% del pressupost de l'actuació amb un màxim de 1.200,00 euros per hectàrea.

    - tractament de vegetació amb estassada de matoll, una quantia del 60% del pressupost de l'actuació amb un màxim de 600,00 euros per hectàrea.

    5.5 Aquests imports màxims es podran incrementar en un màxim de 300,00 euros...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR