ORDRE PRE/8/2006, de 10 de gener, d'aprovació de les bases per a la concessió de subvencions a projectes per a joves que els ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis constituïts per ens locals i entitats municipals descentralitzades elaborin en el marc del Pla nacional de joventut de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyOrdre

ORDRE

PRE/8/2006, de 10 de gener, d'aprovació de les bases per a la concessió de subvencions a projectes per a joves que els ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis constituïts per ens locals i entitats municipals descentralitzades elaborin en el marc del Pla nacional de joventut de Catalunya.

Pel Decret 193/2004, de 20 de febrer, de segona modificació del Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competències dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, es van atribuir al Departament de la Presidència les funcions relacionades amb la joventut. D'acord amb el Decret 195/2004, de 24 de febrer, de reestructuració parcial del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, la Secretaria General de Joventut s'adscriu a la Secretaria General del Conseller Primer.

El Decret 239/2005, de 8 de novembre, de reestructuració del Departament de la Presidència, atribueix a la Secretaria General de Joventut les funcions de direcció, de seguiment i supervisió d'actuacions en l'àmbit juvenil, i el disseny, la coordinació, l'impuls i el seguiment del Pla nacional de joventut de Catalunya.

El Pla nacional de joventut de Catalunya, revisat i aprovat pel Govern de la Generalitat el 25 d'octubre de 2005, incorpora sis principis rectors de les polítiques de joventut: la integralitat, la transversalitat, l'atenció a la diversitat, la proximitat, la participació, la corresponsabilitat i la innovació i l'aprenentatge.

Un dels mitjans per assolir el principi rector de la proximitat són els plans locals de joventut. Aquests plans els elaboren els ens locals de Catalunya en el marc del Pla nacional de joventut, i són les eines que permeten dissenyar les solucions més ajustades i eficients als problemes que els municipis de Catalunya detecten en matèria de joventut, alhora que permeten potenciar el desenvolupament de serveis adreçats a la gent jove en el territori.

Per la seva banda, els projectes per a joves que els ens locals de Catalunya elaboren i inclouen a sengles plans locals de joventut són una manifestació important de la integralitat de les polítiques de joventut tant al territori com a la vida diària del ciutadà jove català. De tal manera que són instruments necessaris per garantir una implementació de les polítiques de joventut adaptades a les necessitats específiques de cada territori i de cada col·lectiu. Per tant, permeten assolir la igualtat d'oportunitats de les persones joves en el desenvolupament dels seus projectes vitals, alhora que afavorir l'arrelament de la població jove al territori i potenciar el desenvolupament de serveis adreçats a la gent jove en el territori.

La Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003), pel seu caràcter bàsic té afectacions sobre les normes reguladores de bases de subvencions elaborades per l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

D'acord amb el que preveu el capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i en ús de les atribucions que em confereix la normativa vigent;

Atesa l'Ordre del Departament d'Economia i Finances d'1 d'octubre de 1997, sobre tramitació, justificació i control d'ajuts i de subvencions (DOGC núm. 2500, de 21.10.1997),

Ordeno:

Article únic

Aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions a projectes d'ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis constituïts per ens locals i entitats municipals descentralitzades elaborats en el context d'un pla local de joventut en el marc del Pla nacional de joventut de Catalunya, els criteris de valoració dels plans locals de joventut i els criteris de valoració de les sol·licituds de les subvencions, que consten en annex 1, 2 i 3 d'aquesta Ordre, respectivament.

Disposició addicional

  1. Als efectes d'aquestes bases es mantenen les qualificacions de plans locals de joventut que la Secretaria General de Joventut ha fet en base a l'Ordre PRE/24/2005, de 17 de febrer (DOGC núm. 4326, de 18.2.2005).

  2. En cas d'haver estat lliurades a la Secretaria General de Joventut noves versions actualitzades dels plans ja presentats, les qualificacions s'actualitzen d'acord amb aquestes bases, i d'acord amb el punt 5.4.2 de les mateixes.

    Disposició derogatòria

    Aquesta Ordre deroga l'Ordre PRE/24/2005, de 17 de febrer, d'aprovació de bases per a la concessió d'ajuts a projectes per a joves que els ajuntaments, mancomunitats de municipis i entitats municipals descentralitzades elaborin en el marc del Pla nacional de joventut de Catalunya (DOGC núm. 4326, de 18.2.2005).

    Disposició final

    Aquesta Ordre entra en vigor el mateix dia de la seva publicació al DOGC.

    Contra aquesta Ordre o les seves bases es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la publicació, segons el que preveu l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

    Barcelona, 10 de gener de 2006

    Josep Bargalló Valls

    Conseller primer

    Annex 1

    Bases reguladores

    .1 Finalitat

    1.1 La finalitat d'aquestes subvencions és garantir que els ajuntaments, les mancomunitats de municipis, els consorcis constituïts per ens locals i les entitats municipals descentralitzades impulsin polítiques integrals de joventut per assolir els objectius del Pla nacional de joventut de Catalunya.

    1.2 Per assolir aquesta finalitat, la convocatòria d'aquestes subvencions destina més pressupost als projectes emmarcats en plans locals que hagin obtingut la qualificació de pla integral de joventut, d'acord amb la base 5, apartat 3, d'aquest annex.

    .2 Objecte

    2.1 L'objecte de les subvencions que es regeixen per aquestes bases és donar suport a les polítiques integrals de joventut que elaborin els ajuntaments, les mancomunitats de municipis, els consorcis constituïts per ens locals i les entitats municipals descentralitzades. Als efectes d'aquestes bases, les polítiques integrals de joventut es concreten en els projectes per a joves que aquests subjectes creen i que, alhora, inclouen als seus plans locals de joventut en el marc del Pla nacional de joventut de Catalunya.

    2.2 Els projectes es defineixen com la planificació d'una intervenció concreta, de la qual cal obtenir-ne uns resultats. Aquests resultats han de portar a la consecució d'uns objectius generals i específics que els plans locals de joventut defineixen amb anterioritat. Els projectes per tant, expressen el nivell més operatiu del procés de planificació, amb una finalitat específica, i un caràcter temporal definit.

    En el marc de cadascun dels projectes s'hi poden encabir les actuacions que es considerin, sempre que la documentació del projecte justifiqui que totes elles responen a la voluntat d'intervenir de manera coordinada, sobre una mateixa necessitat i/o problemàtica diagnosticada.

    Els projectes objecte d'aquestes subvencions han de tractar d'un o més eixos del Pla nacional de joventut de Catalunya revisat dins les dues línies d'actuació.

    Dins la línia d'actuació d'emancipació, els eixos són: polítiques educatives, polítiques d'ocupació, polítiques de promoció de la salut, polítiques culturals, polítiques d'accés a la mobilitat i polítiques d'accés a l'habitatge.

    Dins la línia d'actuació de participació, els eixos són: interlocució i execució en les polítiques de joventut, suport a l'associacionisme i el foment de la cultura de la participació.

    2.3 Els projectes objecte d'aquestes subvencions poden ser de dos tipus:

    1. Projectes amb activitats. Aquests projectes poden contenir despeses dels capítols pressupostaris: capítol I (personal) .sempre que sigui personal contractat durant l'any de vigència de la convocatòria., capítol II (despeses de funcionament), capítol IV (transferències corrents/activitats), amb l'exclusió de les borses d'habitatge jove.

    2. Projectes amb inversions que contemplin la realització d'obres a béns immobles. Només poden contenir despeses pel capítol VII (transferències de capital/inversions). Aquests projectes no poden contenir altres actuacions pròpies dels altres capítols pressupostaris indicats al paràgraf anterior.

      Cada sol·licitant pot demanar subvenció per a un màxim de tres projectes distribuïts de la següent manera:

      Fins a un màxim de dos projectes amb activitats, que s'inclouran ambdós en una mateixa sol·licitud.

      Un projecte amb inversions, que es presentarà en una sol·licitud a part.

      2.4 Les subvencions que rebin els projectes que contemplen inversions es poden destinar a les següents actuacions:

      L'adquisició dels béns immobles destinats a joves, preferentment de manera exclusiva.

      La realització d'obres de nova planta, d'ampliació, de millora, de manteniment o de reforma dels béns immobles destinats a joves, preferentment de manera exclusiva.

      Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials o registrals, les despeses parcials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques, si es troben directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta.

      2.5 Aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions que els subjectes sol·licitants hagin demanat per a la mateix finalitat.

      .3 Període

      El període en què s'han de realitzar les actuacions objecte d'aquestes subvencions és l'any natural de cada convocatòria.

      .4 Quantia i aplicació pressupostària

      4.1 La quantitat màxima destinada a aquestes subvencions i l'aplicació pressupostària a la qual s'ha d'imputar és la determinada a la convocatòria pública.

      4.2 La quantitat total de la subvenció que s'atorga a cada sol·licitud pels projectes presentats amb activitats es determina en funció de:

      La qualificació obtinguda pel pla local de joventut...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR