DECRET 59/2010, d'11 de maig, d'estructuració de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament D'Interior, Relacions Institucionals i Participacio |
Rango de Ley | Decret |
DECRET
59/2010, d'11 de maig, d'estructuració de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
La Llei 10/2007, de 30 de juliol, va crear l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, com a entitat autònoma de caràcter administratiu adscrita al departament competent en matèria de seguretat pública, per donar resposta a tres finalitats essencials: la formació dels diferents col·lectius de seguretat; la creació, gestió, difusió i aplicació dels coneixements tècnics per seleccionar, promoure i desenvolupar els col·lectius de seguretat, i la promoció de l'estudi i la recerca en l'àmbit de la seguretat.
Així, la Llei 10/2007, de 30 de juliol, crea un únic centre de formació i recerca per a l'adquisició de qualificacions i competències professionals en l'àmbit de la seguretat. En aquest sentit, unifica l'Escola de Policia de Catalunya i l'Escola de Bombers i Seguretat Civil de Catalunya, i estableix, d'una banda, un àmbit d'actuació i unes funcions heretades de totes dues escoles, i hi afegeix, d'altra banda, noves funcions. Atesa aquesta fusió, és necessari dotar la nova institució d'una estructura i d'uns efectius que permetin complir de manera eficaç i eficient les funcions i finalitats encomanades.
Ateses les finalitats atribuïdes a l'Institut i per tal de dotar-lo dels recursos humans, materials i econòmics necessaris d'acord amb criteris d'eficàcia, eficiència i qualitat, l'Institut s'estructura en una Subdirecció General de Formació, Selecció i Avaluació, en una Subdirecció General d'Administració i Serveis i en una Àrea de Recerca, Coneixement i Relacions Exteriors.
Per això, de conformitat amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, i d'acord amb el Govern,
Decreto:
Institut de Seguretat Pública de Catalunya
De la Direcció de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya en depenen els òrgans i l'àrea funcional següents:
-
La Subdirecció General de Formació, Selecció i Avaluació.
-
La Subdirecció General d'Administració i Serveis.
-
L'Àrea de Recerca, Coneixement i Relacions Exteriors.
Subdirecció General de Formació, Selecció i Avaluació
2.1 La Subdirecció General de Formació, Selecció i Avaluació exerceix les funcions següents:
-
Promoure els estudis i projectes per a la definició dels programes, els continguts i l'estructura dels processos selectius dels cossos i el personal afectat per l'àmbit d'actuació definit a l'article 3 de la Llei de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
-
Promoure els estudis i projectes per a la definició de les competències, els perfils professionals i els mètodes de selecció i avaluació per a l'accés als cossos i als col·lectius específics del personal afectat per l'àmbit d'actuació definit a l'article 3 de la Llei de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
-
Promoure la definició i la coordinació d'aplicació dels protocols d'avaluació per dur armes de foc.
-
Dirigir i coordinar la col·laboració i assistència tècnica i la participació en els processos de selecció a les administracions i òrgans de selecció diversos.
-
Dirigir la definició i implantació de la detecció de necessitats formatives i dissenyar i aplicar mètodes d'avaluació d'activitats de formació en funció dels objectius i les estratègies dels plans generals de formació dels diferents cossos i col·lectius professionals afectats per l'àmbit d'actuació definit a l'article 3 de la Llei de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
-
Proposar directrius i elaborar criteris tècnics per al desenvolupament de les polítiques generals de formació relatives als cossos de policia de Catalunya i al personal de protecció civil i de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments, garantint la seva formació i capacitació específica i permanent en matèria de gènere i de desenvolupament dels drets de les dones.
-
Dirigir i supervisar la implantació i el desenvolupament dels plans de formació relatius als col·lectius professionals afectats per l'àmbit d'actuació definit a l'article 3 de la Llei de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
-
Promoure i dirigir les actuacions necessàries per implementar i fomentar la qualitat pedagògica de la formació de l'Institut.
-
Promoure l'elaboració dels plans de carrera dels diferents cossos i col·lectius professionals afectats per l'àmbit d'actuació definit a l'article 3 de la Llei de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
-
Dirigir la coordinació tècnica en les actuacions necessàries per establir els processos de reconeixement acadèmic de la formació impartida als cossos de policia i bombers de les institucions públiques de Catalunya amb les autoritats educatives i universitàries.
-
Dirigir els processos de convalidació, homologació o reconeixement de programes formatius realitzats per altres entitats al pla d'estudis de l'Institut.
-
Establir els perfils del professorat per a les activitats docents, proposar-ne la designació i conformar la realització dels serveis prestats.
-
Exercir qualsevol altra funció que li encomani la Direcció de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
2.2 De la Subdirecció General de Formació, Selecció i Avaluació en depenen les unitats següents:
-
El Servei de Selecció, Avaluació i Seguiment.
-
El Servei de Formació Bàsica.
-
El Servei de Formació Continuada.
-
La Secció de Secretaria Acadèmica.
Servei de Selecció, Avaluació i Seguiment
3.1 Al Servei de Selecció, Avaluació i Seguiment li corresponen les funcions següents:
-
Impulsar, planificar i coordinar la realització d'estudis per identificar i definir les competències, els perfils professionals exigibles i els mètodes de selecció i avaluació més adequats per a l'accés i la promoció als cossos de policia i als col·lectius específics que descriu la Llei de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
-
Planificar i supervisar el suport tècnic que es presta als cossos de policia i al personal de protecció civil i de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments en la realització dels processos de selecció.
-
Coordinar i garantir la participació de l'Institut en els òrgans de selecció dels cossos de policia de Catalunya i de les estructures professionals del personal de protecció civil i de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments.
-
Dissenyar i coordinar les activitats de formació dels/de les representants de l'Institut als tribunals d'oposició convocats per dur a terme els processos selectius dels cossos de policia de Catalunya i de les estructures professionals del personal de protecció civil i de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments, en l'àmbit de les seves funcions específiques.
-
Establir i aplicar els criteris de selecció i de designació dels/de les representants de l'Institut en els òrgans de selecció, procurant que aquests tendeixin a assolir la representació equilibrada de dones i homes.
-
Impulsar i organitzar les activitats de difusió entre les parts interlocutores en matèria d'instruments i de mètodes de selecció adients per als col·lectius professionals específics.
-
Proposar i coordinar l'aplicació dels procediments d'avaluació i desenvolupament de competències professionals per al comandament i/o les pròpies de cada especialitat, en el marc dels cursos selectius corresponents per als col·lectius professionals específics.
-
Impulsar i desenvolupar els estudis destinats a definir els protocols d'avaluació per dur una arma de foc, i participar en l'elaboració dels projectes destinats a elaborar normatives específiques per a l'aplicació d'aquests protocols d'avaluació.
-
Impulsar i articular xarxes organitzatives amb les administracions o centres directius competents per coordinar l'aplicació dels protocols d'avaluació per dur una arma de foc i donar-los el suport tècnic corresponent.
-
Coordinar i gestionar, mitjançant acords o convenis de col·laboració, els encàrrecs de consultoria o assessorament als centres o unitats que els sol·licitin sobre les metodologies i els instruments de selecció.
-
Exercir qualsevol altra funció que li encomanin.
3.2 Del Servei de Selecció, Avaluació i Seguiment en depenen les unitats següents:
-
La Secció d'Avaluació.
-
La Secció de Seguiment.
Secció d'Avaluació
A la Secció d'Avaluació li corresponen les funcions següents:
-
Participar i gestionar els estudis destinats a la identificació i definició de les competències, els perfils professionals exigibles i els mètodes de selecció i avaluació més adequats per a l'accés i la promoció als cossos de policia i als col·lectius específics que descriu la Llei de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
-
Participar i gestionar els estudis destinats a definir el perfil de competències professionals exigibles i identificar i definir els programes, els continguts i l'estructura dels processos selectius als cossos de policia, de protecció civil i de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments.
-
Prestar la col·laboració, l'assistència tècnica i el suport material i tècnic a les administracions i als òrgans de selecció en l'organització i la gestió de les proves i dels processos de selecció.
-
Gestionar i executar les activitats de difusió entre les parts interlocutores en matèria d'instruments i de mètodes de selecció adients per als col·lectius professionals específics.
-
Planificar i gestionar el suport tècnic per a l'avaluació de les condicions psicològiques per a l'ús de les armes de foc dels cossos de policia de Catalunya.
-
Supervisar i gestionar l'aplicació dels protocols d'avaluació per dur una arma de foc dels diferents cossos de policia de Catalunya.
-
Planificar...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba