ORDRE EMO/277/2012, de 27 de setembre, per la qual es garanteix el servei essencial de transport de viatgers que realitza l'empresa Transports de Barcelona, SA, a la zona del Barcelonès.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ
Rango de LeyOrdre

Vist l’escrit de convocatòria de vaga formulat per la Coordinadora Obrera Sindical, COS, a l’empresa Transports de Barcelona, SA (registre d’entrada de data de 19 de setembre de 2012), que, prevista per al dia 1 d’octubre de 2012, de 0 a 24 hores, continuarà amb caràcter indefinit a partir del dia 2 d’octubre de 2012, amb tres aturades de 2 hores per dia (de 2 a 4 hores, de 9 a 11 hores i de 16 a 18 hores) a excepció del dia 5 d’octubre, que serà una única aturada de 10 a 14 hores, i que afectarà la totalitat de la plantilla;

Atès que el servei de transport de viatgers que efectua l’empresa Transports de Barcelona, SA, a la zona del Barcelonès cal considerar-ho un servei essencial per a la comunitat, ja que la seva interrupció afectaria el dret a la lliure circulació, recollit a l’article 19 de la Constitució;

Atès que l’autoritat governativa ha d’establir les mesures necessàries per tal de mantenir el servei essencial, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l’exercici legítim del dret de vaga, reconegut a l’article 28.2 de la Constitució;

Atès que, malgrat que existeixen altres mitjans de transport públic, com són el metro, els trens, els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, altres empreses d’autobusos amb parades a l’interior de Barcelona, el servei públic de taxi, o el desplaçament mitjançant automòbils privats, o també a peu o en bicicleta, el fet és que el transport públic urbà de superfície ha passat a ser un element indispensable com a tal mitjà, del tot necessari i imprescindible en l’entorn ciutadà, i que garanteix el dret a la mobilitat de molts ciutadans, i en facilita l’accés al centre de treball, al lloc de residència, als centres hospitalaris, als comerços i als centres d’activitat econòmica, social i cultural, per la qual cosa constitueix un mitjà necessari per al desenvolupament d’altres drets;

Atès que hi ha barris perifèrics de la ciutat que no gaudeixen de transport alternatiu i que cal garantir el dret constitucional a la mobilitat, es considera necessari mantenir-hi una mínima infraestructura, que afectaria, en concret, les línies següents: 9, 21, 63, 65, 92, 95, 109, 150 i 157;

Atès que el servei d’autobusos de barri és un servei específic pensat per a zones de la ciutat que, per les seves característiques urbanístiques o orogràfiques no permeten el pas d’autobusos de grandària...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR