ORDRE EMO/277/2012, de 27 de setembre, per la qual es garanteix el servei essencial de transport de viatgers que realitza l'empresa Transports de Barcelona, SA, a la zona del Barcelonès.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | DEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ |
Rango de Ley | Ordre |
Vist l’escrit de convocatòria de vaga formulat per la Coordinadora Obrera Sindical, COS, a l’empresa Transports de Barcelona, SA (registre d’entrada de data de 19 de setembre de 2012), que, prevista per al dia 1 d’octubre de 2012, de 0 a 24 hores, continuarà amb caràcter indefinit a partir del dia 2 d’octubre de 2012, amb tres aturades de 2 hores per dia (de 2 a 4 hores, de 9 a 11 hores i de 16 a 18 hores) a excepció del dia 5 d’octubre, que serà una única aturada de 10 a 14 hores, i que afectarà la totalitat de la plantilla;
Atès que el servei de transport de viatgers que efectua l’empresa Transports de Barcelona, SA, a la zona del Barcelonès cal considerar-ho un servei essencial per a la comunitat, ja que la seva interrupció afectaria el dret a la lliure circulació, recollit a l’article 19 de la Constitució;
Atès que l’autoritat governativa ha d’establir les mesures necessàries per tal de mantenir el servei essencial, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l’exercici legítim del dret de vaga, reconegut a l’article 28.2 de la Constitució;
Atès que, malgrat que existeixen altres mitjans de transport públic, com són el metro, els trens, els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, altres empreses d’autobusos amb parades a l’interior de Barcelona, el servei públic de taxi, o el desplaçament mitjançant automòbils privats, o també a peu o en bicicleta, el fet és que el transport públic urbà de superfície ha passat a ser un element indispensable com a tal mitjà, del tot necessari i imprescindible en l’entorn ciutadà, i que garanteix el dret a la mobilitat de molts ciutadans, i en facilita l’accés al centre de treball, al lloc de residència, als centres hospitalaris, als comerços i als centres d’activitat econòmica, social i cultural, per la qual cosa constitueix un mitjà necessari per al desenvolupament d’altres drets;
Atès que hi ha barris perifèrics de la ciutat que no gaudeixen de transport alternatiu i que cal garantir el dret constitucional a la mobilitat, es considera necessari mantenir-hi una mínima infraestructura, que afectaria, en concret, les línies següents: 9, 21, 63, 65, 92, 95, 109, 150 i 157;
Atès que el servei d’autobusos de barri és un servei específic pensat per a zones de la ciutat que, per les seves característiques urbanístiques o orogràfiques no permeten el pas d’autobusos de grandària...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba