DECRET 236/2008, de 25 de novembre, modificació dels Estatuts de l'Ens d'Abastament d'Aigua-Aigües del Ter i del Llobregat.

Fecha de Entrada en Vigor24 de Diciembre de 2008
SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Medi Ambient i Habitatge
Rango de LeyDecret

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

DECRET

236/2008, de 25 de novembre, modificació dels Estatuts de l'Ens d'Abastament d'Aigua-Aigües del Ter i del Llobregat.

La Llei 4/1990, de 9 de març, d'ordenació de l'abastament d'aigua a l'àrea de Barcelona, va crear l'Ens d'Abastament d'Aigua i el va configurar com una entitat de dret públic encarregada de prestar el servei públic d'interès de la Generalitat i, per tant, de la seva competència, consistent en la producció i el subministrament d'aigua potable per a l'abastament de poblacions a través de la xarxa Ter.Llobregat.

Els seus Estatuts, aprovats pel Decret 210/1993, de 27 de juliol, van conferir el govern de l'entitat al Consell d'Administració i al president, de manera que aquest Consell és el màxim òrgan rector i exerceix l'autoritat superior.

Posteriorment, la regulació del cicle de l'aigua ha experimentat una profunda revisió tant des del punt de vista organitzatiu com des del substantiu. Així, la Llei 25/1998, de 31 de desembre, de mesures administratives, fiscals i d'adaptació a l'euro, va crear l'Agència Catalana de l'Aigua i li va atribuir totes les competències en matèria d'aigües i obres hidràuliques, de manera que va quedar constituïda com l'administració hidràulica única de la Generalitat.

Per la seva banda, la Llei 6/1999, de 12 de juliol, d'ordenació, gestió i tributació de l'aigua, va aprofundir en la reforma iniciada i va dur a terme una reordenació de les funcions i l'organització de l'Ens d'Abastament d'Aigua, i el va adscriure al Departament competent en matèria de Medi Ambient.

Les principals lleis en matèria d'aigües de Catalunya, inclosos els preceptes vigents en la matèria de les esmentades Llei 4/1990, Llei 25/1998 i Llei 6/1999, han estat objecte de refosa mitjançant el Decret legislatiu 3/2003, de 4 de novembre. Aquest Text refós incorpora les vigents disposicions relatives a l'Ens d'Abastament d'Aigua en el seu títol III.

L'article 40 estableix les directrius relatives a la composició i a la forma de designació dels membres del Consell d'Administració de l'Ens d'Abastament d'Aigua, que s'han de concretar mitjançant un decret. Aquestes directrius estableixen que el Consell d'Administració s'ha d'integrar amb una representació paritària de l'Administració de la Generalitat i de les corporacions locals destinatàries de l'abastament.

La Llei 6/1999 no es va limitar a ordenar la modificació de la composició del Consell d'Administració de l'Ens d'Abastament, sinó que també va introduir modificacions en algunes de les funcions que desplega aquest Ens i que ha passat a l'Agència Catalana de l'Aigua, com indica l'apartat tercer de la disposició addicional segona de la Llei esmentada, que recull l'article 8.2.d) del Decret legislatiu 3/2003. Aquesta modificació també ha de quedar reflectida en els Estatuts.

En darrer terme, la mateixa disposició addicional segona de la Llei 6/1999 va establir que les referències a la xarxa bàsica d'abastament i a les xarxes secundàries que conté la Llei 4/1990 s'havien d'entendre referides a les instal·lacions de la xarxa Ter.Llobregat. Amb la integració d'aquesta Llei en el Text refós de la legislació hidràulica de Catalunya, van adaptar-se les referències esmentades. No obstant això, cal que també s'introdueixi l'adaptació de les referències en el text dels Estatuts, aprovats per Decret 210/1993, de 27 de juliol.

Finalment, la publicació de la Llei 31/2007, de 30 d'octubre, sobre procediments de contractació en el sector de l'aigua, l'energia, els transports i els serveis postals, per la qual s'incorporen a l'ordenament jurídic espanyol les directives 2004/17/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 31 de març de 2004, sobre la coordinació dels procediments de contractació en els sectors de l'aigua, de l'energia, dels transports i dels serveis postals i la Directiva 92/13/CEE del Consell, de 25 de febrer, sobre coordinació de les disposicions legals, reglamentàries i administratives referents a l'aplicació de les normes comunitàries en els procediments d'adjudicació de contractes de les entitats que actuen en aquests sectors, així com la publicació de la Llei 30/2007, de contractes del sector públic, han determinat que es modifiqui l'article 25 dels Estatuts per tal com l'Ens d'Abastament d'Aigua està inclòs en l'àmbit d'aplicació de les normes esmentades.

Per tant, en compliment del mandat que conté l'article 40 del Decret legislatiu 3/2003, de 4 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la legislació en matèria d'aigües de Catalunya, de conformitat amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller de Medi Ambient i Habitatge i d'acord amb el Govern,

Article únic

S'aprova la versió modificada dels Estatuts de l'Ens d'Abastament d'Aigua que s'adjunta a l'annex.

Disposició derogatòria

Queda derogat el Decret 210/1993, de 27 de juliol, d'aprovació dels Estatuts de l'Ens d'Abastament d'Aigua creat per la Llei 4/1990, de 9 de març, d'ordenació de l'abastament d'aigua a l'àrea de Barcelona.

Barcelona, 25 de novembre de 2008

José Montilla i Aguilera

President de la Generalitat de Catalunya

Francesc Baltasar i Albesa

Conseller de Medi Ambient i Habitatge

Annex

ESTATUTS

de l'Ens d'Abastament d'Aigua, denominat Aigües del Ter i del Llobregat, Empresa Pública.

Títol I

Disposicions generals

Article 1

Naturalesa jurídica

1.1 L'Ens d'Abastament d'Aigua, que en el tràfic podrà usar el nom d'Aigües del Ter i del Llobregat, Empresa Pública, o Aigües Ter Llobregat, ATLL, és una entitat de dret públic de la Generalitat amb personalitat jurídica pròpia, que ajusta la seva activitat al dret privat i que es regeix per aquests Estatuts i per la legislació general sobre empreses públiques que li és aplicable.

1.2 Aigües del Ter i del Llobregat, com a empresa de la Generalitat de Catalunya, gaudeix de personalitat jurídica i d'un patrimoni propi i de plena capacitat d'actuar per acomplir els seus fins. En conseqüència, pot adquirir, posseir, reivindicar, permutar, gravar o alienar qualsevol tipus de béns, concertar crèdits, establir contractes, executar i explotar obres i serveis, obligar-se, interposar recursos i executar les accions previstes en les lleis.

Article 2

Objecte

2.1 Constitueix l'objecte d'Aigües del Ter i del Llobregat, Empresa Pública, d'ara en endavant, l'Empresa, la gestió conjunta i coordinada de les concessions per a l'abastament en alta de les poblacions incloses en l'àmbit territorial que defineix el Decret legislatiu 3/2003, de 4 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la legislació en matèria d'aigües de Catalunya, i la prestació del servei públic de competència de la Generalitat consistent en la producció i el subministrament d'aigua potable per a abastament de poblacions a través de la xarxa Ter-Llobregat, de conformitat amb el que preveuen sobre això el títol III i l'annex I de l'esmentat Text refós. Les seves funcions inclouen la construcció, la conservació, la millora, la gestió i l'explotació de les instal·lacions de servei públic que formen part de l'esmentada xarxa Ter-Llobregat.

2.2 L'empresa podrà prestar serveis d'assessorament i assistència tècnica en matèries relacionades amb la seva activitat i complementàries o connexes amb aquestes i dur a terme les actuacions i les obres que l'Administració li encarregui.

Article 3

Representació local

Les entitats locals destinatàries de l'abastament d'aigua des de les instal·lacions de la xarxa Ter.Llobregat participen en l'Empresa mitjançant la incorporació dels seus representants en l'òrgan col·legiat de govern als efectes de coordinació i gestió conjunta que preveu la Llei.

Article 4

Domicili legal

El domicili legal de l'Empresa, per a qualsevol classe d'efectes judicials o administratius, radicarà a la seva seu a Sant Joan Despí, c. Sant Martí de l'Erm, 30. El Consell d'Administració podrà acordar la modificació d'aquest domicili legal, que haurà de ser objecte de publicació. Així mateix, es podran establir oficines o dependències en el dit municipi o en d'altres.

Article 5

Adscripció orgànica i funcional

5.1 L'Empresa queda adscrita al Departament de Medi Ambient i Habitatge, mitjançant l'Agència Catalana de l'Aigua, als efectes que preveuen aquests Estatuts i els que deriven de la legislació aplicable a les empreses públiques de la Generalitat de Catalunya. No obstant això, podrà relacionar-se directament amb la resta de departaments de la Generalitat i especialment amb el d'Economia i Finances pel que fa als assumptes de caràcter financer o pressupostari.

5.2 La prestació del servei a càrrec de l'Empresa se subjectarà a les disposicions normatives de caràcter tècnic que dicti l'Agència Catalana de l'Aigua.

Títol II

Organització

Capítol 1

Òrgans de govern

Article 6

Òrgans de govern

6.1 Els òrgans de govern de l'Empresa són el Consell d'Administració i el/la president/a.

6.2 El Consell d'Administració exerceix de manera col·legiada l'autoritat superior de l'Empresa. Els seus membres representen l'Administració de la Generalitat i les entitats locals destinatàries de l'abastament des de la xarxa Ter.Llobregat.

6.3 El/la president/a té la representació legal de l'Empresa i exerceix les funcions directives i executives superiors.

Article 7

Composició del Consell d'Administració

7.1 El Consell d'Administració està constituït pels membres següents:

En representació de la Generalitat:

  1. Tres representants de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR