DECRET 171/1991, de 16 de juliol, pel qual s'estableix un model unificat de fulls de reclamació.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

La Generalitat de Catalunya té assumida, de conformitat amb l'article 12.1.5 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, la competència exclusiva en matèria de defensa dels consumidors i els usuaris. Un dels sistemes que està demostrant gran eficàcia en el desplegament de la competència esmentada és el de posar a l'abast dels consumidors i els usuaris instruments àgils per cursar les seves possibles reclamacions.

En aquest sentit, mitjançant el present Decret es pretén unificar els diversos models de fulls de reclamació en els establiments de comercialització de béns, productes i serveis creant un únic model amb el corresponent procediment per a la seva substanciació. De fet, determinats establiments ja estaven obligats a tenir a disposició dels consumidors en alguns casos llibres, i en altres fulls, per fer efectives possibles reclamacions dels consumidors.

El present Decret té dos objectius: d'una banda arbitrar un model únic, la qual cosa té l'avantatge de dotar d'una major racionalitat i eficàcia el sistema i facilitar als consumidors la identificació de l'instrument a la seva disposició, i d'altra banda, estendre progressivament la seva aplicació a d'altres establiments, encara no obligats per cap disposició legal, fins a incorporar al sistema el major nombre d'aquests establiments, en benefici de les correctes relacions entre els sectors econòmics i els consumidors.

De conformitat amb l'article 61 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

A proposta dels consellers de Comerç, Consum i Turisme i de Governació i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

S'estableix un model unificat de fulls de reclamació en l'àmbit territorial de Catalunya, d'acord amb el model oficial de l'annex 1 del present Decret, que estan obligats a tenir a disposició dels consumidors i usuaris els establiments o les empreses detallats a l'annex 2, que comercialitzin béns, productes, o prestin serveis. Sens perjudici dels paràgrafs precedents i del que disposa en la matèria la reglamentació de transports, qualsevol establiment no detallat a l'annex 2 podrà, si ho desitja, fer ús del sistema de fulls de reclamacions en els termes que estableix el present Decret.

Article 2

La finalitat dels fulls oficials de reclamació és la de facilitar als consumidors i usuaris la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR