DECRET 262/2005, de 13 de desembre, de reestructuració de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Economia i Finances
Rango de LeyDecret

DECRET

262/2005, de 13 de desembre, de reestructuració de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya.

La primera estructura organitzativa de la Intervenció General de l'Administració de la Generalitat va realitzar-se mitjançant el Decret de 4 de desembre de 1978, en una situació en què l'Administració de la Generalitat restava en fase embrionària i era necessària una mínima assignació competencial i organitzativa de la unitat que realitzava les funcions de control intern i de la comptabilitat pública en aquesta administració.

Des d'aleshores l'Administració de la Generalitat va evolucionar de manera notable assumint moltes competències de l'Administració de l'Estat i creant la necessitat d'una reforma de la Intervenció General per adaptar-la a una nova estructura. Aquesta necessitat va materialitzar-se en el Decret 271/1985, de 19 de setembre, que va reestructurar aquest òrgan de control.

Els motius que inspiraven i justificaven la reestructuració esmentada tornen a presentar-se, juntament amb nous arguments com la modernització dels procediments de gestió, les exigències d'una administració creixent, l'adaptació a les directrius europees en matèria de control i les noves formes organitzatives de l'administració catalana. Tot això fa necessari que es fixi una nova estructura organitzativa que satisfaci les finalitats encomanades, que optimitzi els recursos disponibles i distribueixi de manera eficient les diverses unitats administratives que conformen la Intervenció General.

Tots aquests aspectes fan necessari tenir una gran flexibilitat en l'organització i distribució en les diferents unitats i el personal d'aquesta Intervenció General, per tal de poder-se adaptar a les diferents estructures i organització de les diferents unitats i òrgans de la Generalitat.

Així mateix l'important increment de membres del cos d'interventors/es de la Generalitat i la resta de personal de la Intervenció General, així com l'augment de les funcions i objectius a realitzar justifiquen encara més una nova organització que la faci més efectiva.

En virtut d'això, de conformitat amb el que preveu l'article 62.1 i 62.2 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del/de la conseller/a d'Economia i Finances, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

De la Intervenció General

Article 1

Caràcter orgànic de la Intervenció General

La Intervenció General de l'Administració de la Generalitat, adscrita al Departament d'Economia i Finances, exerceix les seves funcions sota la dependència directa del conseller titular del Departament esmentat.

Article 2

L'/la interventor/a general

2.1 L'/la interventor/a general és nomenat/ada d'acord amb el que estableix l'article 7 de la Llei 16/1984, de 20 de març, de l'estatut de la funció interventora entre membres del cos d'intervenció de la Generalitat o entre persones que puguin concórrer al concurs previst en l'article 9 de la Llei esmentada.

2.2 L'/la interventor/a general exerceix les funcions de direcció, impuls, coordinació i vigilància de les unitats i òrgans que depenen d'ell/ella.

2.3 L'/la interventor/a general pot reclamar per a ell/a mateix/a el coneixement i la resolució de qualsevol assumpte que competi als òrgans i a les unitats administratives que depenen d'ell/a, fet que pot succeir per pròpia iniciativa o a petició de qui tingui atribuïda la competència.

Article 3

Funcions i competències de la Intervenció General

3.1 La Intervenció General exerceix les atribuïdes per la normativa vigent relatives a:

  1. El control econòmic i financer intern, mitjançant l'exercici de la funció interventora, el control financer i altres actuacions de control.

  2. La direcció i la gestió de la comptabilitat pública.

  3. La formació dels comptes econòmics del sector públic.

  4. L'assessorament als òrgans de gestió derivat de les seves funcions de control.

  5. La gestió de la informació econòmica i financera derivada de l'exercici de les seves funcions comptables i de control.

  6. El control, seguiment i avaluació de gestió en l'àmbit econòmic i financer mitjançant auditories de gestió i informes, la realització d'anàlisis, globals o específiques sobre resultats, riscos, organització, procediments, sistemes i programes.

    3.2 A més ha d'exercir les funcions següents:

  7. Assistència als òrgans col·legiats en què per raó del seu rang, càrrec o àmbit competencial hagi de participar, calgui informar o assistir.

  8. La promoció i el manteniment, d'acord amb les previsions legals, de relacions amb òrgans d'altres administracions que desenvolupin funcions similars de control, així com entitats d'àmbit privat amb finalitats en aquestes matèries.

  9. Planificar i dissenyar els projectes relatius a les seves funcions, així com gestionar, mantenir i explotar les bases de dades desenvolupades dels mateixos.

  10. Totes aquelles altres que li reconegui la normativa vigent.

Article 4

Estructura de la Intervenció General

4.1 L'/la interventor/a general de l'Administració de la Generalitat ha de desenvolupar les funcions de la seva especial competència, per si mateix/a i mitjançant les següents unitats, amb rang de subdirecció general, de l'estructura de la Intervenció General, de la qual en depenen funcionalment i orgànicament:

  1. La Intervenció Adjunta a la Intervenció General.

  2. La Intervenció Adjunta per a la Seguretat Social.

  3. La Subdirecció General de Fiscalització.

  4. La Subdirecció General de Control d'Empreses i Entitats Públiques.

  5. La Subdirecció General de Comptabilitat.

  6. La Subdirecció General de Control de Subvencions i Fons Comunitaris.

  7. La Subdirecció General de Control de la Gestió Econòmica i Financera.

4.2 Els/les titulars de les unitats anteriors poden avocar qualsevol acte o expedient relacionat amb les seves funcions, i ho poden fer per iniciativa pròpia o a petició de qui estigui realitzant la funció.

4.3 Els/les titulars de les subdireccions de la Intervenció General han de pertànyer al cos d'intervenció de la Generalitat.

Article 5

Substitució de l'/la interventor/a general

L'/la interventor/a general de la Generalitat de Catalunya és substituït/da en cas de vacant, absència o malaltia, per qui designi expressament el/la conseller/a del Departament d'Economia i Finances.

Capítol 2

De les funcions de les subdireccions generals de la Intervenció General

Article 6

Funcions de la Intervenció Adjunta a la Intervenció General

A la Intervenció Adjunta a la Intervenció General li correspon:

  1. Planificar, coordinar i verificar l'organització i els procediments de les diferents unitats de l'organització de la Intervenció General, i proposar a l'/la interventor/a general les modificacions i millores que corresponguin.

  2. Planificar, coordinar, dirigir i controlar la política de personal de totes les unitats de la Intervenció General, així com dur a terme la planificació i gestió dels recursos materials de les mateixes.

  3. Impulsar, coordinar i verificar el Pla de control financer de la Intervenció General d'acord amb les normes d'aplicació, així com la realització del projecte del Pla esmentat i el del Pla de control de la gestió econòmica i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR