DECRET 262/2005, de 13 de desembre, de reestructuració de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament D'Economia i Finances |
Rango de Ley | Decret |
DECRET
262/2005, de 13 de desembre, de reestructuració de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya.
La primera estructura organitzativa de la Intervenció General de l'Administració de la Generalitat va realitzar-se mitjançant el Decret de 4 de desembre de 1978, en una situació en què l'Administració de la Generalitat restava en fase embrionària i era necessària una mínima assignació competencial i organitzativa de la unitat que realitzava les funcions de control intern i de la comptabilitat pública en aquesta administració.
Des d'aleshores l'Administració de la Generalitat va evolucionar de manera notable assumint moltes competències de l'Administració de l'Estat i creant la necessitat d'una reforma de la Intervenció General per adaptar-la a una nova estructura. Aquesta necessitat va materialitzar-se en el Decret 271/1985, de 19 de setembre, que va reestructurar aquest òrgan de control.
Els motius que inspiraven i justificaven la reestructuració esmentada tornen a presentar-se, juntament amb nous arguments com la modernització dels procediments de gestió, les exigències d'una administració creixent, l'adaptació a les directrius europees en matèria de control i les noves formes organitzatives de l'administració catalana. Tot això fa necessari que es fixi una nova estructura organitzativa que satisfaci les finalitats encomanades, que optimitzi els recursos disponibles i distribueixi de manera eficient les diverses unitats administratives que conformen la Intervenció General.
Tots aquests aspectes fan necessari tenir una gran flexibilitat en l'organització i distribució en les diferents unitats i el personal d'aquesta Intervenció General, per tal de poder-se adaptar a les diferents estructures i organització de les diferents unitats i òrgans de la Generalitat.
Així mateix l'important increment de membres del cos d'interventors/es de la Generalitat i la resta de personal de la Intervenció General, així com l'augment de les funcions i objectius a realitzar justifiquen encara més una nova organització que la faci més efectiva.
En virtut d'això, de conformitat amb el que preveu l'article 62.1 i 62.2 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del/de la conseller/a d'Economia i Finances, i d'acord amb el Govern,
Decreto:
Capítol 1
De la Intervenció General
Caràcter orgànic de la Intervenció General
La Intervenció General de l'Administració de la Generalitat, adscrita al Departament d'Economia i Finances, exerceix les seves funcions sota la dependència directa del conseller titular del Departament esmentat.
L'/la interventor/a general
2.1 L'/la interventor/a general és nomenat/ada d'acord amb el que estableix l'article 7 de la Llei 16/1984, de 20 de març, de l'estatut de la funció interventora entre membres del cos d'intervenció de la Generalitat o entre persones que puguin concórrer al concurs previst en l'article 9 de la Llei esmentada.
2.2 L'/la interventor/a general exerceix les funcions de direcció, impuls, coordinació i vigilància de les unitats i òrgans que depenen d'ell/ella.
2.3 L'/la interventor/a general pot reclamar per a ell/a mateix/a el coneixement i la resolució de qualsevol assumpte que competi als òrgans i a les unitats administratives que depenen d'ell/a, fet que pot succeir per pròpia iniciativa o a petició de qui tingui atribuïda la competència.
Funcions i competències de la Intervenció General
3.1 La Intervenció General exerceix les atribuïdes per la normativa vigent relatives a:
-
El control econòmic i financer intern, mitjançant l'exercici de la funció interventora, el control financer i altres actuacions de control.
-
La direcció i la gestió de la comptabilitat pública.
-
La formació dels comptes econòmics del sector públic.
-
L'assessorament als òrgans de gestió derivat de les seves funcions de control.
-
La gestió de la informació econòmica i financera derivada de l'exercici de les seves funcions comptables i de control.
-
El control, seguiment i avaluació de gestió en l'àmbit econòmic i financer mitjançant auditories de gestió i informes, la realització d'anàlisis, globals o específiques sobre resultats, riscos, organització, procediments, sistemes i programes.
3.2 A més ha d'exercir les funcions següents:
-
Assistència als òrgans col·legiats en què per raó del seu rang, càrrec o àmbit competencial hagi de participar, calgui informar o assistir.
-
La promoció i el manteniment, d'acord amb les previsions legals, de relacions amb òrgans d'altres administracions que desenvolupin funcions similars de control, així com entitats d'àmbit privat amb finalitats en aquestes matèries.
-
Planificar i dissenyar els projectes relatius a les seves funcions, així com gestionar, mantenir i explotar les bases de dades desenvolupades dels mateixos.
-
Totes aquelles altres que li reconegui la normativa vigent.
Estructura de la Intervenció General
4.1 L'/la interventor/a general de l'Administració de la Generalitat ha de desenvolupar les funcions de la seva especial competència, per si mateix/a i mitjançant les següents unitats, amb rang de subdirecció general, de l'estructura de la Intervenció General, de la qual en depenen funcionalment i orgànicament:
-
La Intervenció Adjunta a la Intervenció General.
-
La Intervenció Adjunta per a la Seguretat Social.
-
La Subdirecció General de Fiscalització.
-
La Subdirecció General de Control d'Empreses i Entitats Públiques.
-
La Subdirecció General de Comptabilitat.
-
La Subdirecció General de Control de Subvencions i Fons Comunitaris.
-
La Subdirecció General de Control de la Gestió Econòmica i Financera.
4.2 Els/les titulars de les unitats anteriors poden avocar qualsevol acte o expedient relacionat amb les seves funcions, i ho poden fer per iniciativa pròpia o a petició de qui estigui realitzant la funció.
4.3 Els/les titulars de les subdireccions de la Intervenció General han de pertànyer al cos d'intervenció de la Generalitat.
Substitució de l'/la interventor/a general
L'/la interventor/a general de la Generalitat de Catalunya és substituït/da en cas de vacant, absència o malaltia, per qui designi expressament el/la conseller/a del Departament d'Economia i Finances.
Capítol 2
De les funcions de les subdireccions generals de la Intervenció General
Funcions de la Intervenció Adjunta a la Intervenció General
A la Intervenció Adjunta a la Intervenció General li correspon:
-
Planificar, coordinar i verificar l'organització i els procediments de les diferents unitats de l'organització de la Intervenció General, i proposar a l'/la interventor/a general les modificacions i millores que corresponguin.
-
Planificar, coordinar, dirigir i controlar la política de personal de totes les unitats de la Intervenció General, així com dur a terme la planificació i gestió dels recursos materials de les mateixes.
-
Impulsar, coordinar i verificar el Pla de control financer de la Intervenció General d'acord amb les normes d'aplicació, així com la realització del projecte del Pla esmentat i el del Pla de control de la gestió econòmica i...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba