ORDRE EMO/215/2011, de 2 d'agost, per la qual s'aproven les normes complementàries en relació amb l'acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ
Rango de LeyOrdre

ORDRE

EMO/215/2011, de 2 d'agost, per la qual s'aproven les normes complementàries en relació amb l'acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC).

El Decret 89/2009, de 9 de juny, pel qual es regula l'acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) (DOGC núm. 5398, de 11.6.2009) regula, en els aspectes essencials, els certificats de l'ACTIC, els criteris i els procediments per obtenir-los, els òrgans de l'Administració de la Generalitat de Catalunya competents en aquesta matèria, els centres col·laboradors i el Registre de l'ACTIC.

Els articles 6 i 20 i la disposició addicional sisena del Decret 89/2009, de 9 de juny, autoritzen el conseller competent en matèria de societat de la informació a dictar una ordre per la qual es detallin determinats aspectes de l'ACTIC.

De conformitat amb l'article 39.3 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, els consellers poden dictar disposicions reglamentàries en matèria d'organització del departament del qual són titulars, en els termes que determina la legislació sobre organització de l'Administració de la Generalitat, i també poden dictar disposicions reglamentàries relatives a altres matèries, en supòsits específics, si una norma amb rang de llei o un decret del Govern ho autoritza expressament.

D'acord amb les anteriors previsions i mitjançant l'Ordre GAP/378/2009, de 30 de juliol, es van aprovar les normes complementàries en relació amb l'ACTIC (DOGC núm. 5444, de 17.8.2009). Posteriorment, aquesta Ordre va ser derogada i substituïda per l'Ordre GAP/596/2010, de 20 de desembre (DOGC núm. 5781, de 23.12.2010).

En aquest moment resulta necessari modificar diversos preceptes d'aquesta Ordre amb els objectius d'afavorir un millor funcionament de l'ACTIC i d'introduir les modificacions necessàries per implementar el nivell 3 de l'ACTIC. Atès que els canvis esmentats afecten una part considerable de l'articulat, i en benefici d'una major claredat de la norma, es deroga íntegrament l'Ordre abans esmentada.

Per tot això,

Ordeno:

Article 1

Objecte

S'aproven les normes complementàries relatives a:

  1. El procediment d'inscripció a les proves d'avaluació per obtenir els certificats per a l'acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC).

  2. Les condicions de realització de la prova d'avaluació.

  3. Els mitjans personals i materials amb què han de comptar els centres col·laboradors i les relacions d'aquests amb l'Oficina Gestora de l'ACTIC i les persones usuàries.

  4. L'estructura del Registre de l'ACTIC.

Article 2

Presentació de la sol·licitud

2.1 La persona interessada ha de presentar la sol·licitud per participar en la prova d'avaluació a través del portal d'Internet ACTIC (http://actic.gencat.cat).

2.2 La persona interessada només podrà tenir una sol·licitud vigent. Per presentar una nova sol·licitud, el procediment obert per una sol·licitud anterior haurà d'haver finalitzat per qualsevol de les causes que preveu l'article 87 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

2.3 En aplicació del que estableix l'article 6.3 del Decret 89/2009, de 9 de juny, pel qual es regula l'ACTIC, si la persona que no obtingui el resultat d'apte/a per a una competència del nivell 3 vol tornar-se a avaluar d'aquesta competència, haurà de presentar una nova sol·licitud i no podrà repetir-ne l'avaluació fins que no hagi transcorregut un mes des de la data de la sessió en què es va avaluar d'aquesta competència.

Article 3

Pagament de la taxa

3.1 Per realitzar la prova d'avaluació, la persona interessada ha de satisfer la taxa prevista en l'article 24.4-1 del Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, sempre que no es doni un dels supòsits d'exempció previstos a la norma esmentada.

El pagament d'un import de taxa incorrecte no dóna dret a la inscripció a la prova d'avaluació.

3.2 Les persones interessades poden optar per pagar la taxa:

  1. Amb targeta bancària, de crèdit o de dèbit, a través del portal d'Internet ACTIC.

  2. Mitjançant l'ingrés de l'import de la taxa en el compte de la Generalitat de Catalunya, efectuat mitjançant la presentació d'una carta de pagament que facilita el portal d'Internet ACTIC.

    3.3 El termini per pagar la taxa és d'un mes a comptar des de:

  3. La data de presentació de la sol·licitud, si la persona interessada no sol·licita el reconeixement d'una exempció o de bonificacions.

  4. La data de notificació de la resolució relativa a la sol·licitud de reconeixement de l'exempció o de les bonificacions.

    3.4 Si la persona interessada satisfà la taxa amb targeta bancària a través del portal d'Internet ACTIC i no sol·licita ni el reconeixement d'una exempció o de bonificacions, ni l'adaptació o l'adequació del temps o dels mitjans materials necessaris per realitzar la prova d'avaluació, pot reservar el lloc, la data i l'hora per realitzar la prova d'acord amb l'article 7.

    3.5 Si la persona interessada satisfà la taxa mitjançant ingrés i no sol·licita ni el reconeixement d'una exempció o de bonificacions, ni l'adaptació o l'adequació del temps o dels mitjans materials necessaris per realitzar la prova d'avaluació, l'Oficina Gestora li notificarà la conformitat de l'ingrés en el termini de deu dies des de la data en què aquest s'efectua. Un cop notificada la conformitat de l'ingrés, la persona interessada pot reservar el lloc, la data i l'hora per realitzar la prova d'acord amb l'article 7.

Article 4

Acreditació de les exempcions i de les bonificacions

4.1 La persona interessada que es trobi en algun dels supòsits que donen lloc a l'exempció en el pagament de la taxa o a una bonificació, previstos a l'article 24.4-3 del Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, ha de declarar aquesta circumstància en la sol·licitud telemàtica.

4.2 La persona interessada pot autoritzar l'Oficina Gestora perquè comprovi la concurrència de les circumstàncies que donen lloc a l'exempció o a la bonificació en el pagament de la taxa.

En el cas que la persona interessada no n'autoritzi la comprovació, ha de presentar davant l'Oficina Gestora la documentació acreditativa de la situació declarada en el termini de deu dies des de la presentació de la sol·licitud.

4.3 L'Oficina Gestora publicarà al portal ACTIC la documentació acreditativa que, si s'escau, ha de presentar la persona interessada.

Article 5

Resolució relativa a les exempcions i les bonificacions

5.1 En el cas que el resultat de la consulta no confirmi la declaració feta per la persona interessada en la sol·licitud o la documentació aportada no sigui completa o adequada, l'Oficina Gestora requerirà la persona interessada perquè en un termini de deu dies esmeni o aporti la documentació i li indicarà que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la sol·licitud de reconeixement de l'exempció o de la bonificació, d'acord amb les previsions de l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

5.2 La direcció general competent en matèria de societat de la informació resoldrà, a proposta de l'Oficina Gestora, les sol·licituds de reconeixement de les exempcions o de les bonificacions en el termini de quinze dies a comptar de la data de presentació de la sol·licitud, de la data de presentació de la documentació justificativa si s'ha requerit la persona interessada perquè l'esmenés, o des del transcurs del termini concedit a aquest efecte.

Article 6

Sol·licitud d'adaptació o d'adequació del temps o dels mitjans materials necessaris per fer la prova d'avaluació

6.1 L'Oficina Gestora de l'ACTIC, amb l'autorització prèvia de la persona interessada, pot sol·licitar un informe sobre la sol·licitud d'adaptació o d'adequació del temps o dels mitjans materials necessaris per fer la prova als serveis de valoració i d'orientació de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials.

6.2 L'Oficina Gestora resoldrà la sol·licitud d'adaptació o d'adequació de la prova en un termini de deu dies des de la data de recepció de l'informe elaborat per l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials, ho notificarà a la persona interessada i li indicarà quins són els centres col·laboradors on pot fer la prova adaptada i la disponibilitat de dates i d'horaris per fer-la.

6.3 Per sol·licitar l'adaptació de la prova, la persona interessada ha d'acreditar un grau de discapacitat igual o superior al 33%.

Article 7

Reserva del lloc, la data i l'hora per fer la prova d'avaluació

7.1 La prova d'avaluació corresponent als nivells 1 i 2 es farà en una sola sessió.

La prova d'avaluació corresponent al nivell 3 es podrà fer en una o en dues sessions, i podrà incloure només aquelles competències de les quals la persona aspirant no s'ha avaluat anteriorment, aquelles avaluades en les quals ha obtingut el resultat de no apte/a i aquelles on ha obtingut el resultat d'apte/a però de les quals s'han actualitzat els continguts...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR