ORDRE PRE/20/2005, de 9 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions a associacions juvenils i entitats que ofereixen serveis a la joventut per a actuacions emmarcades en el Pla nacional de joventut de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Indústria, Comerç i Turisme
Rango de LeyOrdre

ORDRE PRE/20/2005, de 9 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions a associacions juvenils i entitats que ofereixen serveis a la joventut per a actuacions emmarcades en el Pla nacional de joventut de Catalunya.

Pel Decret 193/2004, de 20 de febrer, de segona modificació del Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competències dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, es van atribuir al Departament de la Presidència les funcions relacionades amb la joventut. D'acord amb el Decret 195/2004, de 24 de febrer, de reestructuració parcial del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, la Secretaria General de Joventut, s'adscriu a la Secretaria General del Conseller en Cap.

El Decret 184/2000, de 24 de maig, de reestructuració del Departament de la Presidència, atribueix a la Secretaria General de Joventut les funcions de direcció, de seguimenti supervisió d'actuacions en l'àmbit juvenil, la promoció de l'associacionisme juvenil i el disseny, la coordinació, l'impuls i el seguiment del Pla nacional de joventut de Catalunya.

El Pla nacional de joventut de Catalunya va ser aprovat pel Govern de la Generalitat el 7 de novembre de 2000 i incorpora tres grans projectes, el Projecte Govern, que és el conjunt d'actuacions en matèria de joventut que porta a terme l'Administració de la Generalitat de Catalunya amb criteris d'integralitat, el Projecte Territori, que és el conjunt d'actuacions en matèria de joventut que porten a terme les administracions locals a Catalunya i el Projecte Jove, que és el conjunt d'actuacions en matèria de joventut que porta a terme el teixit social juvenil, especialment el teixit associatiu juvenil.

D'acord amb el que preveu el Capítol IX del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat per Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i en ús de les atribucions que em confereix la normativa vigent,

Ordeno:

Article únic

Aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions a associacions juvenils i entitats que ofereixen serveis a la joventut per a actuacions emmarcades en el Pla nacional de joventut de Catalunya, les quals consten en annex d'aquesta Ordre.

Disposició final

Aquesta Ordre entra en vigor el mateix dia de la seva publicació al DOGC.

Contra aquesta Ordre o les seves bases podeu interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la publicació, segons el que preveu l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Barcelona, 9 de febrer de 2005

Josep Bargalló Valls

Conseller en cap

Annex 1

Bases reguladores

.1 Objecte

L'objecte de les subvencions que es regeixen per aquestes bases és la promoció de l'associacionisme juvenil de base associativa, participativa i democràtica, el suport a projectes d'especial interès adreçats a joves i el suport a les inversions en béns immobles destinats a activitats juvenils.

.2 Període

Les bases específiques de cada subvenció regulades als annexos successius determinen el període en què s'han de realitzar les actuacions que són objecte de subvenció.

.3 Destinataris

Poden sol·licitar aquestes subvencions les entitats que s'estableixen a les bases específiques de cada tipus de subvenció de les regulades en aquesta Ordre. No obstant això, d'acord amb la tradició associativa catalana, també poden acollir-s'hi les entitats catalanes que tenen implantació en altres territoris de parla catalana, així com les entitats previstes a l'article 3 de la Llei 18/1996, de 27 de desembre, de relacions amb les comunitats catalanes de l'exterior.

.4 Quantia

4.1 La quantitat màxima destinada a aquestes subvencions i l'aplicació pressupostària a la qual s'ha d'imputar es determina a la convocatòria pública corresponent.

4.2 Per determinar la quantia de la subvenció, a l'empara de la convocatòria corresponent, es té en compte l'adequació de les propostes que presenten els interessats als criteris de valoració publicats en aquestesbases, així com altres subvencions o ajudes que l'entitat sol·licitant pugui percebre per a la mateixa activitat o projecte, de manera que la quantitat a atorgar aïlladament o amb concurrència amb d'altres no superi en cap cas el 100% del cost de l'activitat o projecte.

.5 Sol·licituds

5.1 Les sol·licituds per a cada subvenció s'han de formalitzar mitjançant instància adreçada a la persona titular de la Secretaria General de Joventut, segons el model oficial facilitat per la Secretaria General de Joventut del Departament de la Presidència, adjuntant la documentació complementària que es detalla a la base 6 d'aquest annex i la documentació complementària prevista per a cada línia de subvenció. Aquesta documentació es pot presentar al registre de la seu central d'aquesta Secretaria General, carrer Calàbria, 147, 08015 Barcelona, a les coordinacions territorials, o bé en qualsevol de les oficines i els registres que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Els impresos de sol·licitud normalitzats es poden obtenir a la seu de la Secretaria General de Joventut, a les coordinacions territorials o a la pàgina web: http://www.gencat.net/joventut/ajuts.

5.2 La presentació de la sol·licitud significa la plena acceptació d'aquestes bases. Els grups, els centres d'esplai, els agrupaments escoltes i les entitats que formen part de federacions o associacions han de presentar la sol·licitud de subvenció a la federació o associació a la qual pertanyen, perquè aquesta tramiti la sol·licitud a la Secretaria General de Joventut.

.6 Documentació

6.1 A les sol·licituds de subvenció emplenades a tots els seus camps cal adjuntar la documentació que s'indica a continuació i la que requereix cadascuna de les línies de subvenció regulades als successius annexos d'aquesta Ordre:

a) Còpia confrontada de la documentació que acredita la constitució i inscripció en el registrecorresponent de la Generalitat de la persona jurídica, així com del NIF.

b) Document (nomenament, poders, etc.) que acredita les facultats atorgades a la persona representant de l'entitat i el DNI.

c) Declaració de si han demanat o han obtingut altres ajuts per a la mateixa finalitat i volum d'aquest finançament.

6.2 No cal presentar la documentació que ja és a la Secretaria General de Joventut o a qualsevol altre òrgan de la Generalitat, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la presentació, que no hi hagi cap modificació i que hagi estat admesa com a vàlida. En aquest supòsit, la persona sol·licitant ha d'especificar per escrit la data i l'òrgan on varen ser presentats i el procediment a què corresponen. No és d'aplicació aquest apartat quan siguin documents que s'hagin d'actualitzar periòdicament o quan hagin estat modificats amb posterioritat a la presentació a la Generalitat de Catalunya.

.7 Procediment, avaluació i resolució

7.1 El procediment de concessió d'aquestes subvencions és el de concurrència competitiva, i s'ha de resoldre en el termini de 6 mesos des de la presentació a l'òrgan competent per a la tramitació i ordenació.

7.2 La junta d'avaluació ha d'examinar i valorar les sol·licituds,emetre'n un informe, d'acord amb els criteris d'adjudicació que es determinen als annexos successius, i l'ha de remetre a la persona titular de la Subdirecció General de Joventut.

7.3 La persona titular de la Secretaria General de Joventut és la competent per resoldre, amb la proposta prèvia de la persona titular de la Subdirecció General de Joventut.

7.4 L'òrgan concedent pot revisar les subvencions ja atorgades i modificar-ne la resolució de concessió en el cas d'alteració de les condicions existents en el moment de la concessió o de l'obtenció concurrent d'altres ajuts, sens perjudici que, en el supòsit que la suma d'ajuts superi el cost del projecte, operi automàticament la reducció de la subvenció o, si escau, la revocació total o parcial, d'acord amb la normativa aplicable.

7.5 La resolució que finalitzi el procediment de subvenció es farà pública al tauler d'anuncis de la Secretaria General de Joventut, a les coordinacions territorials de Joventut i a la web de la Secretaria General de Joventut. Paral·lelament, es comunicarà a les persones interessades per correu certificat si la seva sol·licitud ha estat acceptada o no. Contra la resolució de concessió, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes davant l'òrgan que ha dictat l'acte o davant el conseller en cap, en els termes que estableixen els articles 114 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, sense perjudici de poder interposar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent. De conformitat amb la Resolució PRE/435/2004, d'1 de març, el secretari general del Conseller en Cap resol el recurs, per delegació.

Contra la desestimació per silenci de la sol·licitud, la qual no posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant el mateix òrgan que l'ha dictada o davant el conseller en cap en un termini no superior a tres mesos comptat des de l'endemà del dia en què s'hauria d'haver produït la notificació, d'acord amb l'article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, sense perjudici de poder interposar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent. De conformitat amb la Resolució PRE/435/2004, d'1 de març, el secretari general del Conseller en Cap resol el recurs, per delegació.

.8 Obligacions de les persones beneficiàries

Les persones...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR