DECRET 120/2009, de 28 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del Jurat d'Expropiació de Catalunya.

Fecha de Entrada en Vigor20 de Agosto de 2009
SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governacio i Administracions Publiques
Rango de LeyDecret

DECRET

120/2009, de 28 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del Jurat d'Expropiació de Catalunya.

La Llei 6/1995, de 28 de juny, en el marc de les competències de la Generalitat de Catalunya de desenvolupament en matèria d'expropiació forçosa i règim local, i de la competència exclusiva de regulació del procediment administratiu derivat de la seva organització, va crear el Jurat d'Expropiació de Catalunya. Aquesta Llei 6/1995 va ser desenvolupada pel Decret 202/2000, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament del Jurat d'Expropiació de Catalunya.

Transcorreguts gairebé deu anys, es va entendre necessari introduir canvis en la regulació i el funcionament del Jurat d'Expropiació, cosa que va portar a l'aprovació de la Llei 9/2005, de 7 de juliol, del Jurat d'Expropiació de Catalunya.

La Llei 9/2005, de 7 de juliol, ha suposat un canvi significatiu en la regulació del Jurat d'Expropiació de Catalunya, cosa que implica la necessària adaptació de la normativa reglamentària al nou marc legal, que ha de permetre igualment millorar el funcionament ordinari d'aquest òrgan, per adaptar-la a l'experiència pràctica assolida per aquest òrgan col·legiat permanent de la Generalitat de Catalunya que actua amb independència jeràrquica i de criteri.

El Reglament del Jurat d'Expropiació de Catalunya complementa la regulació legal, amb la voluntat d'afavorir la resolució consensuada de les controvèrsies, i potencia el tràmit d'avinença i la intervenció de les parts en la presa de decisions del Jurat d'Expropiació. D'altra banda, millora el procediment intern de determinació del preu just, amb la voluntat de millorar en objectivitat i transparència, i per apropar el Jurat d'Expropiació a la ciutadania i als agents implicats.

Per tant, a l'empara del que preveuen els articles 39.1 i 40 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la Presidència de la Generalitat i del Govern, d'acord amb el Dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller de Governació i Administracions Públiques i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

S'aprova el Reglament del Jurat d'Expropiació de Catalunya que figura a l'annex d'aquest Decret, que es dicta en desplegament i execució de la Llei 9/2005, de 7 de juliol, del Jurat d'Expropiació de Catalunya.

Article 2

El Jurat d'Expropiació de Catalunya està adscrit al Departament de Governació i Administracions Públiques.

Disposició transitòria

La constitució formal de les seccions del Jurat de la Catalunya Central i de l'Alt Pirineu i Aran, a què fa referència l'article 2.1 del Reglament, no es farà efectiva fins que s'acordi per decret del Govern, per a una millor planificació de la prestació dels serveis del Jurat que té encomanats. Mentre no es produeixi aquesta creació, les seccions actualment existents assumeixen els assumptes dels àmbits territorials respectius.

Disposició derogatòria

Es deroga el Decret 202/2000, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament del Jurat d'Expropiació de Catalunya. La base de dades de professionals creada a l'empara del Decret esmentat serà eliminada i retornada la documentació a les persones interessades, d'acord amb el que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

Disposició final

Aquest Decret entrarà en vigor als vint dies de la seva publicació.

Barcelona, 28 de juliol de 2009

José Montilla i Aguilera

President de la Generalitat de Catalunya

Jordi Ausàs i Coll

Conseller de Governació i Administracions Públiques

Annex

Reglament del Jurat d'Expropiació de Catalunya

Article 1

Naturalesa i funcions

1.1 El Jurat d'Expropiació de Catalunya és un òrgan col·legiat permanent de la Generalitat de Catalunya que té la naturalesa i les funcions previstes en la Llei 9/2005, de 7 de juliol.

1.2 El Jurat d'Expropiació actua amb independència de criteri i gaudeix d'autonomia per a la consecució de les seves funcions, les quals exerceix amb imparcialitat, objectivitat i sotmetiment ple a les lleis i al dret.

Article 2

Estructura territorial

2.1 El Jurat d'Expropiació de Catalunya s'estructura en les seccions territorials de Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, Terres de l'Ebre, Catalunya Central i Alt Pirineu i Aran.

2.2 La creació d'altres seccions territorials dels Jurat es fa per Decret del Govern, a proposta del titular o de la titular del Departament al qual estigui adscrit el Jurat d'Expropiació de Catalunya, d'acord amb la divisió territorial, i per una adequada prestació de les funcions que el Jurat té encomanades

Article 3

Composició

3.1 Cada una de les seccions del Jurat d'Expropiació està formada pel president o presidenta, el secretari o secretària i les persones vocals següents:

Un funcionari o funcionària titulats superiors en els àmbits del dret i de l'economia, del cos superior d'administració de la Generalitat o del cos d'advocacia de la Generalitat o d'un d'equivalent, que acrediti experiència en matèria de valoracions.

Un funcionari o funcionària del cos de titulació superior de la Generalitat, amb la titulació que correspongui segons la naturalesa del bé o dret a valorar.

Dues persones titulades superiors en grau universitari que acreditin experiència en matèria de valoracions, proposades per acord de les entitats municipalistes.

Una persona en representació de les cambres, els col·legis professionals, les organitzacions empresarials o les associacions representatives de la propietat.

Un registrador o registradora de la propietat, o un notari o notària, designat o designada pel col·legi corresponent.

3.2 Els organismes que, d'acord amb l'apartat anterior, estiguin representats al Jurat, han de proposar els seus representants en el termini màxim d'un mes des que es produeixi la vacant.

3.3 Els nomenaments de les persones membres de cadascuna de les seccions es fan per resolució del conseller o consellera del Departament a què és adscrit el Jurat d'Expropiació de Catalunya. La composició de cadascuna de les seccions es publica en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Article 4

Els presidents o presidentes

4.1 Els presidents o presidentes representen les respectives seccions en la demarcació territorial corresponent, sens perjudici de la representació institucional del Jurat, que correspon a qui presideix el plenari en els termes establerts en l'article 8 de la Llei 9/2005, de 7 de juliol, del Jurat d'Expropiació de Catalunya.

4.2 El president o presidenta de cada secció presideix les sessions, i li corresponen la resta de funcions que estableix aquest Reglament i la legislació vigent en matèria d'òrgans col·legiats.

Article 5

Les persones vocals

Els o les vocals del Jurat d'Expropiació de Catalunya, en les seves actuacions com a membres d'aquest Jurat, exerceixen funcions públiques i actuen amb objectivitat i independència de criteri i han de guardar reserva sobre els assumptes dels quals tinguin coneixement per la seva condició.

Article 6

Les persones vocals ponents

6.1 El president o presidenta de la secció designa entre els membres de la secció corresponent, per a cada expedient i segons la naturalesa del bé a expropiar, el o la vocal ponent que fa la proposta de valoració, sens perjudici del que disposa l'article 11.3

6.2 Els o les vocals ponents han de tenir la titulació o titulacions requerides en funció de la naturalesa del bé a expropiar i les competències pròpies de la titulació. A aquest efecte, s'apliquen preferentment les titulacions recollides en l'annex 3. L'aplicació de titulacions diferents s'ha de justificar en l'expedient.

Article 7

La secretaria de les seccions del Jurat

7.1 Correspon a la secretaria de cadascuna de les seccions del Jurat l'exercici de les funcions establertes en aquest Reglament i, en particular:

  1. Rebre i registrar els escrits relatius a cadascun dels expedients de què coneix la secció.

  2. Requerir les parts interessades per tal que completin, millorin o aclareixin la documentació aportada, així com donar-los trasllat dels escrits, valoracions i al·legacions formulats per les altres parts interessades.

  3. Dirigir la tramitació dels expedients.

  4. Trametre al o a la vocal ponent o personal assessor l'expedient o les actuacions amb la finalitat que prepari la proposta de valoració.

  5. Practicar les citacions per a les reunions de la secció, amb la convocatòria prèvia del president o...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR