STSJ Cataluña 424/2015, 30 de Junio de 2015

PonenteEDUARDO PARICIO RALLO
ECLIES:TSJCAT:2015:7891
Número de Recurso3/2013
ProcedimientoRECURSO ORDINARIO (LEY 1998)
Número de Resolución424/2015
Fecha de Resolución30 de Junio de 2015
EmisorSala de lo Contencioso

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA

SALA CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA

SECCIÓ CINQUENA

Recurs núm. 3/2013

SENTÈNCIA Núm. 424/2015

Il·lms. Srs.:

President

Sr. Alberto Andrés Pereira

Magistrats

Sr. José Manuel de Soler Bigas

Sra. Ana Rubira Moreno

Sr. Eduard Paricio Rallo

A la Ciutat de Barcelona, 30 de juny de 2015

LA SALA CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA DEL TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA (SECCIÓ CINQUENA), ha pronunciat la següent SENTÈNCIA en el recurs contenciós administratiu núm. 3/2013, interposat pel COLEGIO OFICIAL DE INGENIEROS TÉCNICOS DE TELECOMUNICACIÓN, representat per la Procuradora Sra. SONSOLES PESQUEIRA PUYOL i dirigit per la Lletrada Sra. CONCEPCIÓN JIMÉNEZ SHAW, contra el DEPARTAMENT DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT, representat i dirigit pel LLETRAT DE LA GENERALITAT, contra el CONSELL DE COL.LEGIS D'ENGINYERS TÉCNICS INDUSTRIALS DE CATALUNYA representat per la Procuradora Sra. BEATRIZ AMORAGA CALVO i dirigit pel Lletrat Sr. J.J. GRACIA AGIS i contra el CONSELL DE COL.LEGIS D'APARELLADORS, ARQUITECTES TÈCNICS I ENGINYERS D'EDIFICACIÓ DE CATALUNYA representat pel Procurador Sr. FCO. JAVIER MANJARIN ALBERT i dirigit per la Lletrada Sra. MARISA MAS MIRALLES.

Ha estat ponent el Magistrat Il·lm. Sr. Eduard Paricio Rallo, que expressa el parer de la Sala.

ANTECEDENTS

PRIMER

En data 2 de gener de 2013 la representació del COLEGIO OFICIAL DE INGENIEROS TÉCNICOS DE TELECOMUNICACIÓN va presentar en la secretaria d'aquesta Sala escrit d'interposició del present recurs, adreçat contra EL DECRET 141/2013 de 30 d'octubre, pel qual es regulen les condicions minimes d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat, a proposta del conseller de Territori i Sostenibilitat i d'acord amb el Govern de la Generalitat de Catalunya DOGC Nº 6245, de 2 de novembre de 2012.

SEGON

En data 26 d'abril de 2013 la part actora va presentar escrit de demanda mitjançant el qual va demanar sentència que disposi la nul·litat del Decret impugnat per vulneració del procediment d'elaboració del mateix o, subsidiàriament, per ometre l'exigència de que la sol·licitud de la cèdula d'habitabilitat ha d'acompanyar la documentació sobre a instal·lació comú de telecomunicacions prevista a l'article 6.8 de l'Ordre ICT 1644/11.

Hom fonamenta el recurs en els següents motius: A/ La vulneració del procediment legalment establert per aprovar el decret impugnat, atès que no es va dur a terme la consulta interdepartamental, específicament a Departament d'Empresa i Ocupació, on radica el Servei de telecomunicacions, ni es va donar audiència al Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics en Telecomunicacions, que son els professionals competents per subscriure el projecte d'infraestructures comuns en edificis per a l'accés a les telecomunicacions; i B/ La nul·litat de l'article 14 de la norma impugnada atès que per obtenir la cèdula d'habitabilitat no inclou la documentació referida al compliment de la normativa sobre infraestructures comunes de telecomunicació, essent així que l'Estatut d'Autonomia de Catalunya atribueix a la Generalitat la competència sobre condicions dels edificis per a la instal·lació d'infraestructures comuns de telecomunicacions (article 137), i també la competència executiva en matèria de telecomunicacions electròniques (article 140).

TERCER

Per la seva part, la representació de l'Administració demandada i les codemandades van formular contestació a la demanda en què, d'acord amb els fets i fonaments al·legats, van demanar la desestimació d'aquest recurs, que es declari conforme a dret la resolució impugnada i la imposició de les costes processals a l'actora.

QUART

Mitjançant resolució de data 18 d'octubre de 2013 es va fixar la quantia d'aquest procés com indeterminada. Acte seguit, es va admetre i practicar la prova proposada per les parts amb el resultat que consta als actes. Posteriorment, les parts van formular conclusions tot ratificant llurs respectives pretensions.

Finalment, es va assenyalar dia i hora per a la votació i resolució, diligència que va tenir lloc en la data fixada.

FONAMENTS DE DRET

PRIMER

En aquest procés el Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics de Telecomunicacions impugna el Decret 141/2012, mitjançant el qual por es regulen les condicions mínimes d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat.

El recurs queda fonamentat en un primer motiu consistent en la vulneració del procediment legalment establert per aprovar el Decret impugnat. El retret es refereix al fet que no es va dur a terme la consulta interdepartamental, específicament al Departament d'Empresa i Ocupació, on radica el Servei de telecomunicacions, ni es va donar audiència al Col·legi recurrent, que representa als professionals competents per subscriure el projecte d'infraestructures comuns en edificis per a l'accés a les telecomunicacions.

L' article 66 de la Llei 26/10 de règim jurídic i procediment de les Administracions Públiques de Catalunya disposa que quan l'aprovació de la norma correspon al Govern, com succeeix en aquest cas, la iniciativa s'ha de posar en coneixement dels diferents Departaments als efectes que puguin efectuar les observacions que considerin convenients prèviament als tràmits d'audiència i d'informació pública.

Alhora, l'article 67 disposa que els projectes de disposició reglamentària que afecten els drets o interessos legítims dels ciutadans s'han de sotmetre al tràmit d'audiència de les persones interessades, facilitant a les mateixes la documentació preceptiva.

El mateix precepte disposa que l'audiència es realitza directament amb els ciutadans, o mitjançant les entitats reconegudes per llei que els agrupen o els representen si les finalitats d'aquestes tenen una relació directa amb l'objecte de la disposició reglamentària.

Segons que posa de manifest l'Administració demandada, en el cas que ens ocupa es va dur a terme un tràmit d'audiència a mes de 50 entitats i alhora una informació pública, amb el resultat que van hi van participar...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
3 sentencias
  • STS 222/2018, 14 de Febrero de 2018
    • España
    • 14 Febrero 2018
    ...de Doña Concepción Jiménez Shaw, contra sentencia de fecha 30 de junio de 2015 dictada en el recurso contencioso-administrativo número 3/2013, por la Sección Quinta de la Sala de lo Contencioso- Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña . Siendo parte recurrida la Abogada......
  • SAN, 18 de Mayo de 2018
    • España
    • 18 Mayo 2018
    ...tiempo, por lo que no cabe dar efecto retroactivo a la extinción de una autorización que ya ha perdido sus efectos ( STSJ Cataluña de 30 de junio de 2015, rec. 3/2013 ). Invoca el artículo 57 de la Ley 30/1992 de 26 de noviembre de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Pro......
  • ATS, 10 de Diciembre de 2015
    • España
    • 10 Diciembre 2015
    ...30 de junio de 2015 de la Sala de lo Contencioso-Administrativo (Sección Quinta) del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña, en el recurso 3/2013 SEGUNDO .- En su escrito de personación la Generalidad de Cataluña, recurrida, ha solicitado que se inadmita el recurso de casación por su def......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR