STSJ Galicia 1707/2015, 26 de Marzo de 2015

PonentePILAR YEBRA-PIMENTEL VILAR
ECLIES:TSJGAL:2015:2297
Número de Recurso1132/2013
ProcedimientoRECURSO SUPLICACION
Número de Resolución1707/2015
Fecha de Resolución26 de Marzo de 2015
EmisorSala de lo Social

T.S.X.GALICIA SALA DO SOCIALA CORUÑA

PLAZA DE GALICIA

Tfno: 981184 845/959/939

Fax:881881133 /981184853

NIG: 27028 44 4 2011 0000997

402250

TIPO Y Nº DE RECURSO: RECURSO SUPLICACION 0001132 /2013-MFV

JUZGADO DE ORIGEN/AUTOS: PROCEDIMIENTO ORDINARIO 390/2011 JDO. DE LO SOCIAL nº 003 de LUGO

Recurrente/s: CONSORCIO GALEGO DE SERVIZOS DE IGUALDADE E BENESTAR

Abogado/a: LETRADO COMUNIDAD(SERVICIO PROVINCIAL)

Recurrido/s: Caridad

Abogado/a: XERMAN VAZQUEZ DIAZ-CIG

ILMOS/AS SRES/AS MAGISTRADOS/AS D/Dª

ROSA Mª RODRIGUEZ RODRIGUEZ

EMILIO FERNÁNDEZ DE MATA

PILAR YEBRA PIMENTEL VILAR

En A CORUÑA, a veintiséis de Marzo de dos mil quince.

Tras haber visto y deliberado las presentes actuaciones, la T.S.X.GALICIA SALA DO SOCIAL, de acuerdo con lo prevenido en el artículo 117.1 de la Constitución Española,

EN NO MBRE DE S.M. EL REY

Y POR LA AUTORIDAD QUE LE CONFIERE

EL PUEBLO ESPAÑOL

ha dictado la siguiente

S E N T E N C I A

En el RECURSO SUPLICACION 1132/2013, formalizado por la LETRADA DE LA XUNTA DE GALICIA, en nombre y representación de CONSORCIO GALEGO DE SERVIZOS DE IGUALDADE E BENESTAR, contra la sentencia número 469/2012 dictada por XDO. DO SOCIAL N. 3 de LUGO en el procedimiento PROCEDIMIENTO ORDINARIO 390/2011, seguidos a instancia de Caridad frente a CONSORCIO GALEGO DE SERVIZOS DE IGUALDADE E BENESTAR, siendo Magistrado-Ponente la Ilma Sra Dª PILAR YEBRA PIMENTEL VILAR. De las actuaciones se deducen los siguientes:

ANTECEDENTES DE HECHO
PRIMERO

Dª Caridad presentó demanda contra CONSORCIO GALEGO DE SERVIZOS DE IGUALDADE E BENESTAR, siendo turnada para su conocimiento y enjuiciamiento al señalado Juzgado de lo Social, el cual, dictó la sentencia número 469/2012, de fecha tres de Diciembre de dos mil doce .

SEGUNDO

En la sentencia recurrida en suplicación se consignaron los siguientes hechos expresamente declarados probados:

" 1 .- Dona Caridad, maior de idade, vén prestando servizos como traballadora por conta allea para o Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar dende o 1 de decembro de 2008, coa categoría profesional de técnica media de inclusión, en Baralla e percibindo unha soldada de 1648 euros ó mes, con inclusión da prorrata das pagas extraordinarias. No contrato da Sra. Caridad figura como data de fin de realización da obra ou servizo obxecto de contrato e na cláusula 6ª en relación coa adicional 1ª indícase que "o obxecto deste contrato é o desenvolvemento de acción no marco do II Plan Galego de Inclusión Sociolaboral". 2 .- Mediante a Resolución do 4 de xullo de 2006 acordouse dar publicidade ó convenio de colaboración entre a Vicepresidencia de Igualdade e Benestar e varios conceilos, para a constitución do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar. 3 .- Durante os anos 2009, 2010 e 2011 ditanronse po±i Vicepresidencia de Igualdade e Benestar varias ordes para a concesión de subvencións, identificándose como usuarios as persoas identificadas no II Plan galego de inclusión social- 4 .- No desenrolo da súa actividade, dona Caridad realizou as funcións que figuran no feito 4° da demanda e que se dan integramente por reproducidas. 5 .- 0 14 de xaneiro de 2011 formulouse a reclamación previa".

TERCERO

En la sentencia recurrida en suplicación se emitió el siguiente fallo o parte dispositiva:

DECISIÓN: "Acollo a demanda formulada por dona Caridad contra o Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar de tal xeito que declaro que a relación laboral entre ambas partes é indefinida, copas con as consecuencias legais inherentes a tal declaración".

CUARTO

Frente a dicha sentencia se anunció recurso de suplicación por CONSORCIO GALEGO DE SERVIZOS DE IGUALDADE E BENESTAR formalizándolo posteriormente. Tal recurso fue objeto de impugnación por la contraparte.

QUINTO

Elevados por el Juzgado de lo Social LUGO-3 de referencia los autos principales, a esta Sala de lo Social, tuvieron los mismos entrada en esta T.S.X.GALICIA SALA DO SOCIAL en fecha 15/03/2013.

SEXTO

Admitido a trámite el recurso se señaló el día 26/03/2015 para los actos de votación y fallo.

A la vista de los anteriores antecedentes de hecho, se formulan por esta Sección de Sala los siguientes,

FUNDAMENTOS DE DERECHO
PRIMERO

Frente a la sentencia de instancia que estimando la demanda formulada por Dª Caridad contra el Consorcio galego de servicios de igualdad e benestar y declaro que la relación laboral entre ambas partes es indefinida con las consecuencias legales inherentes a tal declaración.

Se alza en suplicación, la letrada de la Xunta de Galicia en nombre y representación del Consorcio galego de servicios de igualdad e benestar, interponiendo recurso en base a dos motivos, correctamente amparados en los apartados b ) y c) del artículo 193 de la LRJS, pretendiendo en el primero la revisión factica y enunciando en el segundo infracciones jurídicas.

SEGUNDO

La letrada de la Xunta de Galicia en la representación que ostenta de la demandada en el primer motivo del recurso, pretende la revisión factica y en concreto pretende la adición de un HDP nuevo que llevaría el ordinal HDP1bis con el siguiente texto:"El objeto del II plan galego de inclusión social sociolaboral comprende cuestiones como garantizar recursos económicos mínimos y mejorar el acceso a los servicios y equipamientos de los sistemas de los servicios sociales, aumentar la participación en el empleo de colectivos desfavorecidos, promover el mantenimiento de la vivienda de personas desfavorecidas o con rentas bajas, promover el acceso a la educación y a la formación con prevención del fracaso escolar, fomentar la accesibilidad y uso normalizado de los servicios sanitarios de la población y situación de riesgo de exclusión social, promover la inclusión social y promover la conciliación de la vida laboral, personal y familiar y apoyar la atención a la dependencia.por su parte y de conformidad con lo dispuesto en el art 6 de los estatutos del consorcio: o consorcio ten como misión primordial a participación na dirección,avaliacion e control da xestion dos servizos sociales de ámbito local(centros de prestación de servizos sociais de atención especializada e tamen centros de prestacion de servizos sociais de atención primaria cando así o solicite o concello interesado) con especial atención na xestion integral das escolas infanties e na atención educativa e asistencial aos nenos e nenas menores de tres años, na forma de recursos, equipamentos, proxectos, programas e prestacions, e no ámbito territorial dos municipios que o componen co obxecto de:a) garantir o acceso de todos os galegos e galegas a uns servicios sociais públicos de calidade, a través dunha oferta de recursos suficiente e equilibrada territorialmente, que contribuia a reforzar a igualdade de oprtunidades na utilización da rede social de atención;b) incrementar de xeito notable a cobertura, intensidade e horario de atención dos distintos servicios e prestacions,c) contribuir a mellora das condicions de vida e sociais das personas que prsenten especiais necesidades de proteccion social nos concellos galegos, ao respecto da sua autonomía personal,e calidade de vida persoal, familiar e de grupo.na misma liña prestarase especial atención as familias que asumen tarefas de atención e cuidado.d) proceder a una efectiva distribución dos servizos e prestacions a fin de dar resposta as necesidades reais da población, asignando equitativamente o uso e acceso aso recurso sociais disponibles, a través de procesos de panificación previa, e tendo como principio de actuación o mantemento das persoas no seu contorno propio.ademais o consorcio podera realizar cantas actividades complementarias ou derivadas reforzen a eficacia no cumplemento dos seus fins xerais".

Antes de resolver sobre la adicion solicitada hemos de partir de la base de que el recurso de Suplicación no tiene la naturaleza de la apelación ni de una segunda instancia, sino que resulta ser- SSTC 18/1993 - de naturaleza extraordinaria, casi casacional, en el que el Tribunal ad quem no puede valorar ex novo toda la prueba practicada en autos. Tal naturaleza se plasma en el art. 193 de la LRJS cuya regulación evidencia que para el legislador es al Juez de instancia, cuyo conocimiento directo del asunto garantiza el principio de inmediación del proceso laboral, a quien corresponde apreciar los elementos de convicción -concepto más...

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