STSJ Cataluña 981/2014, 16 de Diciembre de 2014

PonenteEDUARDO PARICIO RALLO
ECLIES:TSJCAT:2014:13229
Número de Recurso363/2012
ProcedimientoRECURSO ORDINARIO (LEY 1998)
Número de Resolución981/2014
Fecha de Resolución16 de Diciembre de 2014
EmisorSala de lo Contencioso

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA

SALA CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA

SECCIÓ CINQUENA

Recurs núm. 363/2012

SENTÈNCIA Núm. 981/2014

Il·lms. Srs.:

President

Sr. Alberto Andrés Pereira

Magistrats

Sr. José Manuel de Soler Bigas

Sra. Ana Rubira Moreno

Sr. Eduard Paricio Rallo

Sr. Juan Fernando Horcajada Moya

A la ciutat de Barcelona, a 16 de desembre de 2014

LA SALA CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA DEL TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA (SECCIÓ CINQUENA), ha pronunciat la següent sentència en el recurs contenciós administratiu núm. 363/2012 interposat pel Sr. Avelino, representat per la Procuradora Sra. CRISTINA RUIZ SANTILLANA i dirigit per la Lletrada Sra. JUDIT PEIRO PEIRO, contra el DEPARTAMENT D'AGRICULTURA, RAMADERIA, PESCA, ALIMENTACIÓ I MEDI NATURAL, representat i dirigit pel LLETRAT DE LA GENERALITAT.

Ha estat ponent el Magistrat Il·lm. Sr. Eduard Paricio Rallo, que expressa el parer de la Sala.

ANTECEDENTS

PRIMER

En data 21 de novembre de 2014 la representació de l'actor va presentar en la secretaria d'aquesta Sala escrit d'interposició del present recurs contra: 1) La resolució dictada por el Conseller Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació y Medi Natural, de la Generalitat de Catalunya, de data 5 de setembre de 2012, en la qual es desestima parcialment el recurs d'alçada interposat pel Sr. Avelino contra la resolució AAR/ 2236/2009, de 29 de juliol (DOGC núm. 5435, de 2009.08.04), que aprova l'acord de concentració parcel.lària de la zona regable del terme municipal d'Ossó de Sió (Subperímetre A); i 2) contra aquesta resolució AAR/2236/2009, de 29 de juliol.

SEGON

En data 26 de febrer de 2013 l'actor va presentar escrit de demanda mitjançant el qual va demanar sentència que declari la nul·litat del procés de concentració parcel·lària o, subsidiàriament, reconegui el dret del recurrent a ser indemnitzat en la quantitat provisional de 41.134'55 euros o be, supletòriament, condemni a l'Administració demandada a efectuar les obres de millora necessàries i d'eliminació d'afeccions per tal que les finques atribuïdes al recurrent no perdin valor, més una indemnització en concepte de les servituds per un import que es fixa provisionalment en 4.993'20 euros, amb expressa condemna en costes a l'Administració demandada.

Hom fonamenta el recurs en els següents motius:

A/ El fet que la parcel·la atribuïda a l'actor infringeix les finalitats establertes a l'article 173 de la Llei de reforma i desenvolupament agrari, atès que va aportar quatre finques i se li han atribuït tres, que a més queden separades per camins i interiorment dividies per murs de pedra;

B/ En la classificació de les terres atribuïdes hi ha errors i equivocacions que suposen una sobrevaloració de la finca atribuïda en un 12'22 %. Hom esmenta en aquest sentit que la quantitat de terra incultivable en la parcel·la atribuïda suposa un 7%, mentre que en les finques aportades era només un 2%, i que aquesta impossibilitat de cultivar deriva de l'existència de talussos, murs de pedra, arbres i arbustos, i curs d'aigua, i a la salinitat i sodicitat de part de la finca, així com la poca profunditat de la terra cultivable i uns afloraments de pedra que hi ha a altres parts, havent-se de restar per aquests conceptes un total de 69'20 punts en la valoració;

C/ El fet que la finca atribuïda queda gravada per diverses servituds no contemplades en l'acord impugnat, com ara la derivada de la carrera i la servitud d'aqüeducte corresponent a dos canonades d'aigua potable i de consum animal, amb un valor de compensació de 3.567'60 euros respecte la servitud de la carretera i de 1.425'60 euros respecte la servitud d'aqüeducte;

D/ Que, a més, la finca queda afectada per la zona d'influència viària en la mida que qualsevol actuació que comporti moviments de terres o altres requerirà autorització, influencia que afecta el 15% de la superfície atribuïda;

E/ Que també es produeixen afectacions per vessaments derivats dels desguassos de la carretera que aboquen a la finca sense quedar canalitzats, de forma que cal comptar els costos de canalització amb un valor de 6.706'08 euros;

F/ La manca de les obres necessàries com ara la neteja de la llera existent i la retirada dels marges, el que suposa un increment dels costos de producció en secà d'aproximadament un 20%, amb una depreciació de la finca en 18.108'59 euros; i

G/ La infracció del procediment en modificar-se l'any 2011 l'acord de concentració parcel·lària per incorporar la nova delimitació de la ZEPA que s'havia aprovat el 16 de juny d'aquell any, modificació que es va efectuar sense tràmit d'audiència en l'expedient de modificació del projecte i sense seguir el procediment de revisió d'ofici previst a l'article 212 de la Llei de reforma i desenvolupament agrari, incorrent l'Administració en via de fet.

TERCER

Per la seva part, la representació de l'Administració demandada va formular contestació a la demanda en què, d'acord amb els fets i fonaments que al· legats, va demanar la desestimació d'aquest recurs i la condemna en costes a l'actora.

QUART

Mitjançant decret de data 7 de juny de 2013 es va fixar la quantia d'aquest procés com indeterminada. Acte seguit, es va admetre i practicar la prova proposada per l'actora amb el resultat que consta als actes. Posteriorment, les parts van formular conclusions tot ratificant llurs respectives pretensions.

Acte seguit, es va assenyalar dia i hora per a la votació i resolució, diligència que va tenir lloc en la data fixada.

FETS PROVATS

ÚNIC .- De la documentació que integra l'expedient administratiu i l'aportada per l'actora a aquestes actuacions es desprenen els següents fets, que es tenen per provats:

Mitjançant Decret 192/2001, de data 10 de juliol es va aprovar la declaració d'utilitat pública i urgent execució de la concentració parcel·lària de la zona regable del terme municipal d'Ossó de Sió.

Mitjançant resolució ARP/276/04 de 17 de febrer es van aprovar les bases definitives de la concentració parcel·lària esmentada. Aquest instrument afecta quatre finques aportades per l'actor amb una superfície total de 8'3161 Ha.

Mitjançant acord del Govern de data 5 de setembre de 2006 es va declarar zona d'especial protecció per a les aus i es va aprovar la llista de llocs d'importància comunitària. Mitjançant resolució de 26 de gener de 2007 es va declarar la fermesa de les bases definitives de la concentració parcel·lària.

Per acord del Govern de 16 de juny de 2009 es va aprovar una ampliació de la zona d'especial protecció per a les aus.

Mitjançant resolució de data 29 de juliol de 2009 es va aprovar l'acord de concentració parcel·lària. L'acord atribueix al recurrent la finca núm. NUM000 del polígon NUM001, amb una superfície de 8,1323 Ha i un valor de 582,48. La finca quedava gravada amb una servitud de d'aqüeducte per pas d'una canonada de drenatge de 10 mt. d'amplada i 592 mt. de longitud.

En data 8 de setembre de 2009 l'actor va interposar recurs l'alçada contra l'anterior resolució, recurs que va ser parcialment estimat mitjançant resolució de data 5 de setembre de 2012 que és objecte d'aquest recurs.

...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
2 sentencias
  • STS 323/2017, 24 de Febrero de 2017
    • España
    • Tribunal Supremo, sala tercera, (Contencioso Administrativo)
    • 24 Febrero 2017
    ...el Procurador de los Tribunales D. Jacobo de Gandarilla Martos, bajo la dirección letrada de Dª. Judit Peiro Peiro, contra la sentencia núm. 981/2014, de 16 de diciembre, dictada por la Sección Quinta de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña,......
  • STSJ Comunidad de Madrid 679/2020, 23 de Octubre de 2020
    • España
    • 23 Octubre 2020
    ...a los artículos 180 y siguientes, reguladores del Procedimiento Ordinario. Como señala el Tribunal Superior de Justicia de Cataluña en Sentencia de 16 de diciembre de 2014 (Rec. 363/2012) " Se trata de una operación de conjunto presidida por los principios de igualdad, equivalencia y equili......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR