Convenio colectivo - Comerç i Importadors d'articles Fotogràfics, Vídeo i So, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4057 de 27/01/2004

RESOLUCIÓ

TIC/4123/2003, de 18 de desembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del comerç i importadors d'articles fotogràfics, vídeo i so de la província de Barcelona per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0800785).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del comerç i importadors d'articles fotogràfics, vídeo i so de la província de Barcelona, subscrit pel Gremi de la Fotografia i la Imatge de Catalunya, CCOO i UGT el dia 6 d'octubre de 2003, i d'acord amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 demaig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del comerç i importadors d'articles fotogràfics, vídeo i so de la província de Barcelona per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0800785) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 18 de desembre de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Transcripció literal del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de comerç i importadors d'articles fotogràfics, vídeo i so de la província de Barcelona per als anys 2003-2005

Capítol 1

Àmbit, revisió i condicions

Secció 1

Àmbit i revisió

Article 1

Àmbit funcional

En el seu aspecte funcional,el present Conveni col·lectiu afecta les relacions laborals entre treballadors i empreses del ram del comerç i importadors de Barcelona i la seva província dedicades al sector de la fotografia, el vídeo i el so. En conseqüència, aquest Conveni afecta totes les empreses dedicades al comerç, la importació i l'exportació de tota classe d'articles fotogràfics, de vídeo i so, així com les empreses en què també és aplicable aquest Conveni, encara que acompleixin activitats complementàries, com ara fotocòpies, laboratoris, minilaboratoris (minilabs), fotografia instantània, etc.

Article 2

Àmbit territorial

L'àmbit territorial d'aquest Conveni és el de província de Barcelona.

Article 3

Àmbit temporal

Les condicions econòmiques pactades en aquest Conveni tenen vigència des de l'1 de gener de 2003 fins al 31 de desembre de 2005.

Article 4

Revisió, formalitats i terminis

La denúncia del Conveni col·lectiu pot ser efectuada per qualsevol de les parts legitimades a aquest efecte de conformitat amb l'article 87 de l'Estatut dels treballadors, i ha de fer-se abans de 2 mesos del seu venciment.

Si no hi ha denúncia, es prorroga automàticament d'acord amb la llei.

Les condicions pactades en aquest Conveni subsisteixen, en tot cas, fins a la nova revisió. Tanmateix, a partir de l'inici de les deliberacions, perden vigència només les clàusules obligacionals, i es manté en vigor, en canvi, el contingut normatiu.

A partir de la segona setmana del mes de gener de l'any 2006, cal procedir a la constitució de la Comissió Negociadora del Conveni, que ha de fixar la data d'inici de les negociacions abans del final de la quarta setmana del mateix mes.

Secció 2

Condicions

Article 5

Globalitat

Les condicions pactades en aquest Conveni formen un tot orgànic indivisible, i a l'efecte de la seva aplicació pràctica cal considerar-les globalment.

Article 6

Compensació i absorció

Els salaris fixats en l'annex d'aquest Conveni són compensables i absorbibles en la seva totalitat ien còmput anual per les retribucions que fixin les empreses incloses en el seu àmbit.

Article 7

Garantia personal

Totes les condicions establertes en aquest Conveni tenen la consideració de mínimes, per la qual cosa els pactes, les clàusules, lescondicions i les situacions actuals implantades entre empresaris i treballadors que en còmput anual impliquin unes condicions més beneficioses que les pactades en aquest Conveni s'han de respectar íntegrament.

Capítol 2

Ingressos, grups professionals, modalitats del contracte, ascensos i cessaments

Secció 1

Ingrés i cessament

Article 8

Ingrés

L'ingrés dels treballadors s'ha d'ajustar a les normes legals generals sobre col·locació.

Té dret preferent per a l'ingrés, en igualtat de mèrits,qui hagi acomplert o acompleixi funcions en l'empresa amb caràcter eventual, interí, amb contracte per temps determinat, contracte a temps parcial o contracte de formació o pràctiques.

En cada centre de treball o empresa la direcció ha de comunicarals representants dels treballadors el lloc o els llocs de treball que es preveu cobrir i les condicions que han de complir els aspirants.

Article 9

Període de prova

  1. En les relacions de treball es pot fixar, sempre que es concerti per escrit, un període de prova, que en cap cas no pot ser superior als períodes següents:

    1. Personal tècnic: 6 mesos.

    2. Resta de personal: 3 mesos.

      En els casos en què l'empresa subscrigui inicialment un contracte indefinit amb el treballador, aquest període de prova té la durada següent, per a tots els treballadors:

    3. Grups professionals 1 i 2: 6 mesos.

    4. Resta de grups professionals: 12 mesos.

  2. La situació d'incapacitat temporal, maternitat i adopció o acolliment que afecti el treballador interromp el període de prova, sempre que es consigni per escrit en el contracte de treball corresponent.

  3. Durant el període de prova, tant el treballador com l'empresari poden desistir en la prova o extingir el contracte sense previ avís i sense quecap de les parts no tingui dret a cap indemnització, sens perjudici de la liquidació que correspongui al treballador.

    Superat el període de prova, el treballador passa a formar part de la plantilla i es computa el temps de prova a l'efecte d'antiguitat.

  4. Si el personal eventual o interí passa a ser fix per raó del seu contracte no necessita cap període de prova.

    Article 10

    Cessaments voluntaris

    Els treballadors que vulguin cessar voluntàriament en el servei de l'empresa estan obligats a fer-li-ho saber amb els terminis de preavís següents:

    Grups professionals 1 i 2: 15 dies.

    Grups professionals 3 i 4: 1 mes.

    Grups professionals 5 i 0: 2 mesos.

    L'incompliment per part dels treballadors de l'obligació de preavisar amb aquesta antelació dóna dret a l'empresa a descomptar de la seva liquidació l'import del salari d'1 dia per cada dia d'endarreriment en el preavís.

    En finalitzar el termini l'empresa està obligada a liquidar els conceptes fixos que es puguin calcular en aquell moment. L'incompliment d'aquesta obligació imputable a l'empresa comporta el dret del treballador a ser indemnitzat amb l'import d'1 dia per cada dia d'endarreriment en la liquidació, amb el límit de dies de preavís. No hi ha aquesta obligació i, pertant, no neix aquest dret si el treballador no ha preavisat amb l'antelació deguda.

    Secció 2

    Contractació

    Article 11

    Normes generals

    Per raó de les característiques del servei en l'empresa, els treballadors es classifiquen en fixos, contractatsa temps determinat, eventuals, interins i contractats a temps parcial, en formació i pràctiques.

    A més, es pot cloure qualsevol modalitat de contracte de treball prevista per la legislació laboral vigent a cada moment.

    Les relacions laborals han de ser, prioritàriament, de caràcter indefinit.

    Les diverses modalitats de contractació s'han de correspondre de manera efectiva amb la finalitat establerta legalment o convencionalment. Altrament, cal considerar com a indefinits amb caràcter generalaquests contractes en frau de llei.

    Article 12

    Contractes de durada determinada

    Els treballadors contractats per temps determinat han de tenir els mateixos drets i igualtat de tracte en les relacions laborals que els altres treballadors de la plantilla, llevat de les limitacions que derivin de la naturalesa i la durada del seu contracte.

    Els contractes de durada determinada per circumstàncies del mercat, acumulació de tasques o excés de comandes poden tenir una durada màxima de 12 mesos dins d'un període de 18 mesos a comptar del moment en què es produeixin aquestes causes.

    Article 13

    Contracte d'interinitat

    En els contractes d'interinitat, si la seva durada és superior a 2 anys, llevat del cas de suplència per excedència especial, el treballador, en cessar, ha de percebre una indemnització de 20 dies per any o fracció.

    En aquests contractes cal indicar expressament el treballador o els treballadors, el lloc de treball i les circumstàncies que són objecte d'interinatge.

    Article 14

    Contracte a temps parcial

    Els treballadors contractats a temps parcial tenen els mateixos drets i igualtat de tracte en les relacions laborals que els altres treballadors de plantilla, llevat de les limitacions que derivin de la naturalesa i la durada del seu contracte. Els treballadors contractats a temps parcial tenen dret a les despeses bestretes de menjador, transport, etc., de la mateixa manera que la resta de la plantilla, i els poden ser compensades en metàl·lic.

    Article 15

    Contracte de relleu

    En les empreses en les quals es produeixin les circumstàncies que possibilitin el contracte de relleu que preveu la Llei 32/1994, de 2 d'agost, així com les de la Llei 12/2001 de 9 de juliol, aquestes estan obligades a complir les formalitats necessàries per a la realització del contracte de relleu corresponent, sempre que el...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR