Convenio colectivo - Serveis Funeraris i de Gestió de Cementiris, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3927 de 17/07/2003

RESOLUCIÓ

TIC/2157/2003, de 2 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de les Pompes fúnebres de la província de Barcelona per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0801545).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de les Pompes fúnebres de la província de Barcelona, subscrit pel Gremi d'empresaris de serveis funeraris de Catalunya, UGT, CCOO i CTC el dia 14 d'abril de 2003, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de les Pompes fúnebres de la província de Barcelona per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0801545) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 2 de juny de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de les Pompes fúnebres de la província de Barcelona per als anys 2003-2005

Capítol 1

Àmbits

Article 1

Àmbit funcional i temporal. Durada i pròrroga

Aquest Conveni regula les relacions laborals de les empreses que es dediquen a l'activitat de pompes fúnebres i dels treballadors/ores que presten els seus serveis a les dependències i instal·lacions dels cementiris.

Aquest Conveni entra en vigor, amb caràcter general, incloent-hi els efectes econòmics pactats, el dia 1 de gener de 2003, independentment de la data en què sigui signat, inscrit i publicat.

La durada d'aquest Conveni és de 3 anys i fineix el dia 31 de desembre de 2005.

Es prorroga any rere any si cap de les parts signants no el denuncia amb 3 mesos de temps, com a mínim, respecte a la data d'acabament del Conveni.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni és d'àmbit provincial i afecta la província de Barcelona; inclou totes les empreses de l'activitat, tant públiques com privades, localitzades a la província, fins i tot si la seu central o el domicili social són fora de l'àmbit territorial esmentat.

Article 3

Àmbit personal. Eficàcia

Ateses la plena legitimitat i representativitat de les organitzacions signants, i d'acord amb el que estableix el títol 3 de l'Estatut dels treballadors, aquest Conveni regula les condicions mínimes per al sector a la província de Barcelona i afecta totes les associacions, empreses, persones i entitats compreses dins del seu àmbit funcional i personal a la província de Barcelona.

Aquest Conveni regula les relacions laborals entre les empreses de pompes fúnebres de la província de Barcelona i el personal que hi presta servei, sigui quina sigui la ubicació de la seva casa central.

Article 4

S'exclouen d'aquest Conveni:

  1. Els membres dels òrgans d'administració de les empreses i el personal d'alta direcció, regulats als articles 1.3.c) i 2.a) de l'Estatut dels treballadors.

  2. El personal afectat per convenis d'àmbit inferior o d'empresa vigents en el moment de la signatura d'aquest Conveni provincial.

    Capítol 2

    Organització de la feina

    Article 5

    L'organització pràctica de la feina, d'acord amb les normes i les orientacions d'aquest Conveni i la legislació vigent, és una facultat privativa de la direcció de les empreses. Tant la direcció com el personal estan obligats, en tot moment, a assolir el rendiment màxim a la feina dins el límit de les seves possibilitats i d'acord amb els principis de justícia i equitat.

    Així mateix, a títol enunciatiu, són facultats de la direcció de les empreses:

  3. Determinar les plantilles de personal necessàries en quantitat i qualificació, d'acord amb el nivell de prestació del servei i l'organització de la feina, amb les dotacions mínimes de personal establertes, o que es puguin establir, a les ordenances municipals que siguin d'aplicació per raó d'ubicació territorial.

  4. Establir els criteris i les normes de mobilitat i redistribució del personal, d'acord amb les necessitats de cada empresa.

  5. Exigir els rendiments mitjans o habituals en cada tasca i per cada empleat.

  6. Qualsevol altra funció anàloga que comporti establir, modificar o substituir normes o criteris amb vista a assolir una millor organització de la feina.

    Capítol 3

    Personal

    Article 6

    El personal a què fa referència aquest Conveni, segons les funcions que exerceix, s'inclou en els grups següents:

    1. Personal executiu.

    2. Personal administratiu.

    3. Personal de serveis.

    4. Personal industrial.

    5. Personal subaltern.

      Article 7

      Els grups professionals esmentats en aquest article comprenen les categories professionals següents:

    6. Personal executiu: cap d'oficines.

    7. Personal administratiu: agent de vendes, agent de compres, oficial de primera administratiu, oficial de segona administratiu, auxiliar administratiu, aspirant administratiu.

    8. Personal de serveis: tanatopractor, funerari de primera coordinador, encarregat de cementiris, funerari de primera, funerari de segona, operari de cementiris, peó, aspirant funerari.

    9. Personal industrial: peó, aprenent.

    10. Personal subaltern: hostessa, zelador, ordenança, porter, telefonista, vigilant, personal de neteja.

      Article 8

      La classificació del personal afecte a aquest Conveni és merament enunciativa. Les empreses, doncs, no estan obligades a cobrir tots el llocs enumerats si la necessitat de la feina normal no ho requereix.

      En el supòsit que un treballador/a exerceixi les funcions específiques d'una categoria professional superior, ha de ser retribuït amb la dotació econòmica assignada a aquesta categoria mentre duri la suplència.

      Les diferents comeses assignades a cada categoria són, així mateix, enunciatives, per tal com qualsevol treballador/a està obligat a efectuar totes les feines o operacions que la direcció de les empreses li ordeni si, d'acord amb els seus coneixements, hi està capacitat i no constitueix motiu de vexació.

      En tot cas, si aquestes feines són d'una categoria professional inferior a les seves, només es poden acomplir d'una manera esporàdica i durant el temps imprescindible, sense ultrapassar els 10 mesos continuats, mantenint el seu salari d'origen.

      Article 9

      Amb independència dels contractes per temps indefinit que se celebrin, l'empresa pot contractar pels treballs de duració determinada definits en la normativa vigent. La raó del contracte, la seva regulació així com la durada i finalització s'han d'ajustar a les disposicions específiques.

      Capítol 4

      Ingressos, cessaments i ascensos

      Article 10

      L'ingrés dels treballadors/ores en les empreses s'ha d'ajustar a les normes generals sobre col·locació i, específicament, al que disposa l'article 16 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, del text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors.

      Els candidats poden ser sotmesos a les proves d'aptitud que les direccions de les empreses decideixin, tant físiques com culturals, professionals o psicotècniques.

      Article 11

      S'estableixen els períodes de prova següents:

      Per al personal tècnic, 3 mesos.

      Per al personal administratiu, 2 mesos.

      Per al personal qualificat, 1 mes.

      Per al personal no qualificat, 15 dies.

      En tot cas, cal consignar per escrit al contracte de treball els períodes de prova.

      Durant els períodes esmentats, totes dues parts poden rescindir el contracte sense cap mena de preavís. Un cop han transcorregut els terminis de prova prefixats, el treballador/a s'ha de considerar fix a l'empresa, amb caràcter general si se n'ha pactat el contracte per un temps indefinit.

      Article 12

      Els treballadors/ores que vulguin cessar voluntàriament en el servei de les empreses estan obligats a fer-los-ho avinent amb 30 dies de temps de preavís. Pel que fa al personal executiu, aquest termini és de 3 mesos.

      Si el treballador/a no compleix l'obligació de fer el preavís amb l'antelació assenyalada, la direcció de l'empresa té dret a descomptar de la liquidació per quitança l'import del salari d'1 dia per cada dia de retard a fer l'avís. A aquest efecte, s'entén per salari les percepcions meritades pel treballador/a, afegint-hi tots els conceptes.

      Cal fer els ascensos de categoria professional tenint en compte la formació, els mèrits, l'antiguitat i les facultats organitzatives o tècniques del treballador/a.

      L'empresa està obligada a liquidar al treballador/a, l'últim dia de feina, tots els conceptes fixos que es puguin calcular fins aleshores. N'ha de liquidar la resta en el moment en què, gràcies al funcionament normal de la feina, disposi de les dades necessàries a aquest efecte.

      Capítol 5

      Jornada, horaris, hores extres, descansos, vacances, llicències i excedències

      Article 13

      La durada màxima de la jornada laboral, amb caràcter general, és de 1.826 hores anuals de feina efectiva. No obstant això, s'han de respectar les jornades de durada inferior establertes abans de signar aquest Conveni.

      La distribució horària d'aquestes hores s'ha d'establir amb caràcter individual a cadascuna de les empreses afectes.

      A l'efecte del còmput d'hores anuals, els temps moratoris per a esmorzars o berenars, pel que fa a les empreses en què se'n gaudeix i que no els han pactat altrament d'una manera expressa, no es consideren com a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR