ORDRE ECF/188/2007, de 23 de maig, per la qual s'aprova la tramitació telemàtica del procediment de presentació de queixes, denúncies, reclamacions i consultes a l'Agència Catalana del Consum.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyOrdre

ORDRE

ECF/188/2007, de 23 de maig, per la qual s'aprova la tramitació telemàtica del procediment de presentació de queixes, denúncies, reclamacions i consultes a l'Agència Catalana del Consum.

L'article 45 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, insta a les administracions públiques a promoure la incorporació de tècniques electròniques, informàtiques i telemàtiques en el desenvolupament de la seva activitat i l'exercici de les competències.

D'altra banda, l'article 38.9 de l'esmentada norma disposa que es poden crear registres per a la recepció de sol·licituds, escrits i comunicacions que es transmetin per mitjans telemàtics, amb subjecció als requisits informàtics que disposa l'apartat 3. Aquests registres telemàtics només estaran habilitats per a la recepció de sol·licituds, escrits i comunicacions relatives a procediments i tràmits de competència de l'òrgan o entitat que creï el registre i que s'especifiquin a la norma de creació i han de complir els criteris de disponibilitat, autenticitat, integritat, confidencialitat i conservació de la informació que igualment s'assenyali a la norma. Aquests registres telemàtics permeten presentar sol·licituds, escrits i comunicacions tots els dies de l'any durant les vint-i-quatre hores.

Mitjançant la Llei 9/2004, de 24 de desembre, es crea l'Agència Catalana del Consum com a màxim òrgan responsable d'executar les polítiques de consum de la Generalitat de Catalunya. L'Agència Catalana del Consum té atribuïdes específicament les funcions d'informació i tramitació de queixes, denúncies reclamacions i consultes envers les persones consumidores i usuàries.

Actualment, en la pàgina web de l'Agència Catalana del Consum s'incorporen formularis per presentar queixes, denúncies, reclamacions i consultes, entre d'altres, els quals han de ser impresos per part de les persones consumidores i un cop signats s'han de presentar a l'Administració per tal que aquesta faci un registre d'entrada físic.

Amb la finalitat de donar un millor servei a les persones consumidores i usuàries, i per tal de facilitar al ciutadà la presentació de queixes, denúncies, reclamacions i consultes, l'Agència Catalana del Consum vol incorporar aquestes formularis a la seva pàgina web i donar eficàcia a la tramitació telemàtica de les sol·licituds que les persones consumidores i usuàries li dirigeixin.

Per aquest motiu i en aplicació de l'article 11 del Decret 341/2001, de 4 de desembre, relatiu a les relacions entre la ciutadania i l'Administració de la Generalitat de Catalunya a través d'Internet, amb informe previ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR