Resolució del director general d’Innovació i Comunitat Educativa de 25 de febrer de 2019 per la qual es despleguen determinats aspectes per al curs escolar 2019-2020 dels processos d’admissió i matriculació d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer cicle d’educació infantil

SecciónIII. Altres disposicions i actes administratius
EmisorCONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Rango de LeyResolució

Fets

  1. El Decret 37/2008, de 4 d’abril, pel qual s’estableix el règim d’admissió d’alumnes als centres docents sostinguts amb fons públics, regula el procés i els criteris d’admissió d’alumnes als centres públics i als centres privats concertats de les Illes Balears que imparteixen els ensenyaments regulats a la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig.

  2. A la disposició final primera del mateix Decret s’autoritza el conseller competent en matèria d’educació perquè dicti les disposicions necessàries per executar-lo i desplegar-lo.

  3. El Decret esmentat aplica el previst a la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, en la redacció donada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, en referència als criteris preferents per a l’admissió d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics en el supòsit de no existir places suficients per cobrir la totalitat de la demanda i, alhora, fixa el barem de puntuació que s’hi ha d’aplicar.

  4. La Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència, modifica a la disposició final sisena l’apartat 2 de l’article 84 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, reformada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, el qual estableix els criteris prioritaris per adjudicar places en el procés d’admissió a l’escolarització.

  5. D’acord amb el punt anterior, quan no existeixin places suficients, el procés d’admissió s’ha de regir pels criteris de prioritat següents: presència de germans matriculats al centre o lloc de feina de pare, mare o tutors legals al centre mateix; proximitat del domicili; lloc de feina de pare, mare o tutors legals; renda per càpita de la unitat familiar; condició legal de família nombrosa; concurrència de discapacitat en l’alumne o en algun pare, mare o germà; situació d’acolliment familiar de l’alumne, i sense que cap d’aquests criteris tengui caràcter excloent.

  6. Alhora, la disposició final setena de la Llei 26/2015 modifica la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, modifica l’apartat seixantè del seu article únic i en dona una nova redacció a l’apartat 2 de l’article 87 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació. Per tant, segons estableix aquest article, es pot autoritzar un increment de fins a un deu per cent del nombre màxim d’alumnes per aula als centres públics i privats concertats d’una mateixa àrea d’escolarització per necessitats que venguin motivades pel trasllat de la unitat familiar en període d’escolarització extraordinària a causa de la mobilitat forçosa de qualsevol dels progenitors o tutors legals o bé arran de l’inici d’una mesura d’acolliment familiar en l’alumne o l’alumna.

  7. Aquesta modificació afecta parcialment els articles 84.2 i 87.2 de la Llei orgànica 26/2015, de 28 de juliol, en relació amb les normes sobre escolarització en centres públics i privats concertats, amb incidència directa en la normativa de l’Ordre que regula aquesta resolució.

  8. El Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, a la seva disposició addicional única especifica que les referències normatives fetes en altres disposicions (a la Llei 13/1982, de 7 d’abril, d’integració social de les persones amb discapacitat; la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d’igualtat d’oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, o a la Llei 49/2007, de 26 de desembre, d’infraccions i sancions en matèria d’igualtat d’oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat) s’entenen fetes als preceptes corresponents d’aquest text refós.

  9. L’article 4.2 del capítol II del Reial decret legislatiu esmentat al punt anterior especifica que a tots els efectes tenen la consideració de persones amb discapacitat aquelles que tenen reconegut un grau igual o superior al 33 %. Així mateix, considera que tenen una discapacitat en grau igual o superior al 33 per cent els pensionistes de la Seguretat Social que tinguin reconeguda una pensió d’incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els pensionistes de classes passives que tinguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.

  10. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, modificat, entre d’altres, pel Decret 18/2017, de 2 de novembre, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix a l’article 2.4 e que l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància (IEPI) queda integrat a la Conselleria d’Educació i Universitat i que les competències en l’àmbit de primera infància corresponen a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa.

  11. L’article 7.2 del títol I, capítol I, secció segona de la Llei 4/2011, de 31 de març, de la bona administració i del bon govern de les Illes Balears estableix que l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha de tenir com a prioritat l’ús de les tecnologies de la informació en l’activitat administrativa. En especial, ha de facilitar l’accés per mitjans electrònics de la ciutadania a la informació i al procediment administratiu, amb les limitacions que es deriven de la Constitució i de la resta de l’ordenament jurídic. La utilització dels mitjans electrònics no ha d’implicar, en cap cas, una minva dels drets ciutadans, així com tampoc restriccions o discriminacions de qualsevol natura en l’accés als serveis públics.

  12. En aquest marc, la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa considera oportú i necessari continuar amb el procés telemàtic d’admissió d’alumnes a centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells del primer cicle d’educació infantil, a l’efecte de dotar-lo d’una eficàcia i eficiència més gran en la gestió del procés d’escolarització en relació amb l’admissió, que haurà de redundar necessàriament en benefici dels interessats; un procés telemàtic que es configura, a més a més, com a una opció per a la ciutadania.

  13. En data 3 de maig de 2012, el conseller d’Educació, Cultura i Universitats dictà l’Ordre que regula la convocatòria del procés d’admissió i matriculació d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer i segon cicle d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, mòduls voluntaris de programes de qualificació professional inicial (PQPI) i batxillerat per al curs 2012-2013.

  14. Aquesta Ordre, que s’aplica mitjançant aquesta Resolució, i de la qual s’han adequat alguns aspectes per al curs escolar 2019-2020, manté la vigència en relació als preceptes que fan referència al primer cicle d’educació infantil.

    Fonaments de dret

  15. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig).

  16. La Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre).

  17. La Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència (BOE núm. 180, de 29 de juliol).

  18. El Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social (BOE núm. 289, de 3 de desembre).

  19. La Llei 4/2011, de 31 de març, de la bona administració i del bon govern de les Illes Balears (BOIB núm. 53, de 9 d’abril).

  20. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost i BOE núm. 202, de 22 d’agost).

  21. La Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies (BOIB núm. 97, de 7 d’agost).

  22. El Decret 37/2008, de 4 d’abril, pel qual s’estableix el règim d’admissió d’alumnes als centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 46, de 5 d’abril).

  23. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), modificat, entre d’altres, pel Decret 18/2017, de 2 de novembre (BOIB núm.135, de 4 de novembre).

  24. El Decret 39/2011, de 29 d’abril, pel qual es regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 de maig), afectat per l’Acord de Consell de Govern de 27 de maig de 2011 pel qual es corregeixen les errades del Decret 39/2011 (BOIB núm. 78, de 28 de maig).

  25. L’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de maig de 2012 que regula la convocatòria del procés d’admissió i matriculació d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer i segon cicle d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, mòduls voluntaris de programes de qualificació professional inicial (PQPI) i batxillerat per al curs 2012-2013 (BOIB núm. 64, de 5 de maig).

    Per tot això, dict la següent

    RESOLUCIÓ

  26. Publicar les instruccions generals per als centres públics del primer cicle d’educació infantil, que es recullen a l’annex 1 d’aquesta Resolució.

  27. Publicar el calendari del procés d’admissió i matriculació d’alumnes de primer cicle d’educació infantil per al curs escolar...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR