Resolució del director general d’Innovació i Comunitat Educativa de 25 de febrer de 2019 per la qual es despleguen determinats aspectes per al curs escolar 2019-2020 dels processos d’admissió i matriculació d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer cicle d’educació infantil
Sección | III. Altres disposicions i actes administratius |
Emisor | CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT |
Rango de Ley | Resolució |
Fets
-
El Decret 37/2008, de 4 d’abril, pel qual s’estableix el règim d’admissió d’alumnes als centres docents sostinguts amb fons públics, regula el procés i els criteris d’admissió d’alumnes als centres públics i als centres privats concertats de les Illes Balears que imparteixen els ensenyaments regulats a la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig.
-
A la disposició final primera del mateix Decret s’autoritza el conseller competent en matèria d’educació perquè dicti les disposicions necessàries per executar-lo i desplegar-lo.
-
El Decret esmentat aplica el previst a la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, en la redacció donada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, en referència als criteris preferents per a l’admissió d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics en el supòsit de no existir places suficients per cobrir la totalitat de la demanda i, alhora, fixa el barem de puntuació que s’hi ha d’aplicar.
-
La Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència, modifica a la disposició final sisena l’apartat 2 de l’article 84 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, reformada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, el qual estableix els criteris prioritaris per adjudicar places en el procés d’admissió a l’escolarització.
-
D’acord amb el punt anterior, quan no existeixin places suficients, el procés d’admissió s’ha de regir pels criteris de prioritat següents: presència de germans matriculats al centre o lloc de feina de pare, mare o tutors legals al centre mateix; proximitat del domicili; lloc de feina de pare, mare o tutors legals; renda per càpita de la unitat familiar; condició legal de família nombrosa; concurrència de discapacitat en l’alumne o en algun pare, mare o germà; situació d’acolliment familiar de l’alumne, i sense que cap d’aquests criteris tengui caràcter excloent.
-
Alhora, la disposició final setena de la Llei 26/2015 modifica la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, modifica l’apartat seixantè del seu article únic i en dona una nova redacció a l’apartat 2 de l’article 87 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació. Per tant, segons estableix aquest article, es pot autoritzar un increment de fins a un deu per cent del nombre màxim d’alumnes per aula als centres públics i privats concertats d’una mateixa àrea d’escolarització per necessitats que venguin motivades pel trasllat de la unitat familiar en període d’escolarització extraordinària a causa de la mobilitat forçosa de qualsevol dels progenitors o tutors legals o bé arran de l’inici d’una mesura d’acolliment familiar en l’alumne o l’alumna.
-
Aquesta modificació afecta parcialment els articles 84.2 i 87.2 de la Llei orgànica 26/2015, de 28 de juliol, en relació amb les normes sobre escolarització en centres públics i privats concertats, amb incidència directa en la normativa de l’Ordre que regula aquesta resolució.
-
El Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, a la seva disposició addicional única especifica que les referències normatives fetes en altres disposicions (a la Llei 13/1982, de 7 d’abril, d’integració social de les persones amb discapacitat; la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d’igualtat d’oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, o a la Llei 49/2007, de 26 de desembre, d’infraccions i sancions en matèria d’igualtat d’oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat) s’entenen fetes als preceptes corresponents d’aquest text refós.
-
L’article 4.2 del capítol II del Reial decret legislatiu esmentat al punt anterior especifica que a tots els efectes tenen la consideració de persones amb discapacitat aquelles que tenen reconegut un grau igual o superior al 33 %. Així mateix, considera que tenen una discapacitat en grau igual o superior al 33 per cent els pensionistes de la Seguretat Social que tinguin reconeguda una pensió d’incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els pensionistes de classes passives que tinguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.
-
El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, modificat, entre d’altres, pel Decret 18/2017, de 2 de novembre, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix a l’article 2.4 e que l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància (IEPI) queda integrat a la Conselleria d’Educació i Universitat i que les competències en l’àmbit de primera infància corresponen a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa.
-
L’article 7.2 del títol I, capítol I, secció segona de la Llei 4/2011, de 31 de març, de la bona administració i del bon govern de les Illes Balears estableix que l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha de tenir com a prioritat l’ús de les tecnologies de la informació en l’activitat administrativa. En especial, ha de facilitar l’accés per mitjans electrònics de la ciutadania a la informació i al procediment administratiu, amb les limitacions que es deriven de la Constitució i de la resta de l’ordenament jurídic. La utilització dels mitjans electrònics no ha d’implicar, en cap cas, una minva dels drets ciutadans, així com tampoc restriccions o discriminacions de qualsevol natura en l’accés als serveis públics.
-
En aquest marc, la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa considera oportú i necessari continuar amb el procés telemàtic d’admissió d’alumnes a centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells del primer cicle d’educació infantil, a l’efecte de dotar-lo d’una eficàcia i eficiència més gran en la gestió del procés d’escolarització en relació amb l’admissió, que haurà de redundar necessàriament en benefici dels interessats; un procés telemàtic que es configura, a més a més, com a una opció per a la ciutadania.
-
En data 3 de maig de 2012, el conseller d’Educació, Cultura i Universitats dictà l’Ordre que regula la convocatòria del procés d’admissió i matriculació d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer i segon cicle d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, mòduls voluntaris de programes de qualificació professional inicial (PQPI) i batxillerat per al curs 2012-2013.
-
Aquesta Ordre, que s’aplica mitjançant aquesta Resolució, i de la qual s’han adequat alguns aspectes per al curs escolar 2019-2020, manté la vigència en relació als preceptes que fan referència al primer cicle d’educació infantil.
Fonaments de dret
-
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig).
-
La Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre).
-
La Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència (BOE núm. 180, de 29 de juliol).
-
El Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social (BOE núm. 289, de 3 de desembre).
-
La Llei 4/2011, de 31 de març, de la bona administració i del bon govern de les Illes Balears (BOIB núm. 53, de 9 d’abril).
-
La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost i BOE núm. 202, de 22 d’agost).
-
La Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies (BOIB núm. 97, de 7 d’agost).
-
El Decret 37/2008, de 4 d’abril, pel qual s’estableix el règim d’admissió d’alumnes als centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 46, de 5 d’abril).
-
El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), modificat, entre d’altres, pel Decret 18/2017, de 2 de novembre (BOIB núm.135, de 4 de novembre).
-
El Decret 39/2011, de 29 d’abril, pel qual es regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 de maig), afectat per l’Acord de Consell de Govern de 27 de maig de 2011 pel qual es corregeixen les errades del Decret 39/2011 (BOIB núm. 78, de 28 de maig).
-
L’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de maig de 2012 que regula la convocatòria del procés d’admissió i matriculació d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer i segon cicle d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, mòduls voluntaris de programes de qualificació professional inicial (PQPI) i batxillerat per al curs 2012-2013 (BOIB núm. 64, de 5 de maig).
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
-
Publicar les instruccions generals per als centres públics del primer cicle d’educació infantil, que es recullen a l’annex 1 d’aquesta Resolució.
-
Publicar el calendari del procés d’admissió i matriculació d’alumnes de primer cicle d’educació infantil per al curs escolar...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba