Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques d’11 d’abril de 2017 per la qual es convoca un concurs per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d’interinitat, places vacants del cos facultatiu tècnic, escala sanitària, especialitat fisioteràpia, per a l’illa de Menorca, de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

SecciónPrimera. Nomenaments, situacions i incidències
EmisorESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Rango de LeyResolució

Fets

  1. En data 31 de març de 2017 va tenir entrada a l’Escola Balear d’Administració Pública la sol·licitud de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques per a la constitució d’una borsa del cos facultatiu tècnic, escala sanitària, especialitat fisioteràpia, a l’illa de Menorca.

  2. Adjunt a l’esmentada sol·licitud, consta l’informe de la Secretaria General de la Conselleria d’Educació i Universitat sobre la necessitat de constituir la borsa esmentada per tal d’assegurar la continuïtat del servei de fisioteràpia d’alumnes amb necessitats educatives especials associades a discapacitats motòriques.

    Fonaments de dret

  3. L’article 16 c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  4. L’article 6.3 c) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  5. L’article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que és personal funcionari interí el que, en virtut d’un nomenament legal, s’incorpora a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant una relació professional de caràcter temporal, regulada estatutàriament i subjecta a dret públic, per dur a terme amb caràcter temporal les funcions reservades al personal funcionari de carrera.

    Les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí són les següents:

    1. Ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal funcionari mentre no es proveeixin reglamentàriament.

    2. Substituir personal funcionari amb reserva de llocs de treball o en situació de llicència, quan la durada d’aquesta llicència ho requereixi.

    3. Substituir la reducció de jornada del personal funcionari quan les necessitats del servei ho requereixin. En aquest supòsit, l’Administració pot establir que la relació funcionarial interina sigui a temps parcial.

    4. Desenvolupar programes temporals que responen a necessitats no permanents de l’Administració.

    5. Subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment de l’activitat.

    Aquest article també disposa que els procediments de selecció d’aquest personal s’han d’establir reglamentàriament i han de respectar els principis d’igualtat, de mèrit, de capacitat i de publicitat, i també han d’obeir a criteris de celeritat i d’eficiència.

  6. D’altra banda, l’article 10 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, recull els mateixos supòsits que permeten el nomenament de personal funcionari interí que preveu la Llei autonòmica, i a més estableix un termini màxim de sis mesos dins un període de dotze per a la modalitat d’interinitat per excés o acumulació de tasques.

  7. En el Butlletí Oficial de les Illes Balears, núm. 78, de 30 de maig de 2009, es va publicar el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

    L’article 2 del Decret esmentat indica que les borses de personal funcionari interí s’han de formar mitjançant els procediments següents:

    1. Procediment ordinari.

    2. Procediment extraordinari.

    3. Procediment específic per subvenir a necessitats temporals i urgents de determinats cossos.

  8. L’article 4 del Decret 30/2009 regula el procediment extraordinari de selecció de personal funcionari interí per exhauriment de les borses formades per mitjà del procediment ordinari (sistema de borses de persones aspirants que provenen de la superació d’alguna prova en una convocatòria pública de selecció).

    Aquestes borses extraordinàries s’han de formar per al personal funcionari d’un cos, una escala i especialitat determinats i per a cada illa.

    D’acord amb l’article 4.3 del Decret esmentat, quan es preveu que una borsa es pot exhaurir abans de constituir-se la nova borsa del procediment ordinari o no n’hi ha cap d’anterior que disposa de persones aspirants, i es preveu la necessitat de cobrir vacants, s’ha de convocar un concurs públic per constituir una nova borsa amb les persones aspirants que compleixen els requisits que s’exigeixen per ocupar els llocs de treball o exercir les funcions del cos, escala i especialitat de la borsa. Aquestes persones han de ser ordenades dins la borsa d’acord amb el barem que s’estableix en cada cas, el qual ha d’incloure els mèrits que fixa l’article 4.3.

    Per tot això, fent ús de la competència que m’atorga l’article 6.3 c de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

    Proposta de resolució

    Propòs a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:

  9. Aprovar la convocatòria d’un concurs per constituir la borsa extraordinària de personal funcionari interí que s’indica a continuació:

    ―Cos facultatiu tècnic, escala sanitària, especialitat fisioteràpia, per a l’illa de Menorca.

  10. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s’adjunten com a annex 1 d’aquesta Resolució, d’acord amb el barem de mèrits que especifica l’annex 2.

  11. Designar els membres de la comissió tècnica de valoració, que figuren en l’annex 3.

  12. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en un diari de totes i cada una de les Illes, i en la pàgina web i en el tauler d’anuncis de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP).

    Interposició de recursos

    Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà que s’hagi publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

    També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà que s’hagi publicat aquesta Resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

    Palma, 11 d’abril de 2017

    El director general de Funció Pública i Administracions Públiques

    Pedro Jiménez Ramírez

    Conforme amb la proposta. En dict resolució.

    La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques

    Catalina Cladera i Crespí

    ANNEX 1

    Bases de la convocatòria

  13. Normes generals

    1.1. L’objecte d’aquestes bases és regular la convocatòria del procediment de concurs per constituir una borsa extraordinària del cos facultatiu superior, escala sanitària, especialitat fisioteràpia, per a l’illa de Menorca, d’acord amb el que determina l’article 4.3 del Decret 30/2009, atesa la necessitat de cobrir llocs de treball del cos, escala i especialitat esmentats.

    1.2. Les persones aspirants s’han de seleccionar mitjançant el procediment de concurs, que ha de consistir en la valoració dels mèrits que detalla l’annex 2 d’aquesta convocatòria.

    1.3. El procediment selectiu es regeix per les regles que preveuen aquestes bases i pel que disposen el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 36/2004, de 16 d’abril, pel qual es regula l’accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  14. Reserva per a persones amb discapacitat

    2.1. D’acord amb el que disposa el darrer paràgraf de l’article 59.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, es reserva una quota del 7 % de les vacants perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, sense perjudici que s’hagi d’acreditar la compatibilitat amb les funcions de la categoria professional corresponent.

    A aquest efecte, se’ls han d’oferir les vacants número 7 i les posteriors de catorze en catorze de la borsa, és a dir, els llocs número 21, 35, 49, 63... i així successivament. No obstant això, se’ls han d’oferir també llocs de treball quan els correspongui per la puntuació obtinguda en el procés selectiu.

    En tot cas, l’oferta de lloc està supeditada al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc de treball.

    2.2. Per gestionar millor la reserva per a persones amb discapacitat de les borses convocades, i amb independència que formin part de la borsa general, s’ha de constituir una llista específica de persones amb discapacitat, per ordre de prelació.

  15. ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR