DECRET 214/1985, de 6 de juny, sobre regulació dels centres docents experimentals de règim especial.
Sección | Concursos i Anuncis |
Emisor | Departament D'Educacio |
Rango de Ley | Decret |
NOTA. En aquest text s'han introduït les modificacions que estableix el Decret 139/1994.
Per tal de potenciar el moviment de renovació pedagògica a Catalunya i assolir un dels objectius prioritaris de l'Administració educativa, com és el millorament constant de la qualitat de l'ensenyament, la Llei 8/1983, de 18 d'abril, de Centres Docents Experimentals, regulà el marc jurídic dels centres docents destinats a la investigació i l'experimentació educatives en els diversos nivells d'ensenyament no universitari, tot instituint tres tipus de centres experimentals, entre els quals es troben els centres docents experimentals de règim especial (CERE), definits com a centres dedicats específicament a la investigació i experimentació educatives com a projecte global del centre.
L'esmentada Llei estableix que aquest treball d'experimentació en els CERE -tal com en la resta de centres experimentals- sigui orientat i avaluat per l'Administració educativa, obligant, en el cas dels CERE privats, a l'adscripció a un organisme o institució pública docent o d'investigació.
La Llei preveu a nivell públic dues possibilitats per accedir a la qualificació de CERE: centre de nou implantament o transformació de centres de règim ordinari, alhora que estableix un manament legal per tal de readaptar els centres pilot i experimentals existents al règim administratiu i jurídic dels CERE.
Per tal de complementar el marc jurídic d'aquests centres experimentals de règim especial, a proposta del Conseller d'Ensenyament formulada de conformitat amb el que estableix la disposició final de la Llei 8/1983, i d'acord amb el Consell Executiu,
Decreto:
-
Disposicions generals
- Són Centres Experimentals de Règim
Especial (CERE) els centres docents de nivell no universitari, públics o privats, creats o autoritzats respectivament com a tals per Decret del Consell Executiu i dedicats específicament a la investigació i experimentació educativa com a projecte global del centre.
- El Decret que creï o autoritzi un CERE
haurà de determinar, si s'escau, el seu règim administratiu que, atenent criteris de flexibilitat, abastarà els aspectes d'organització, funcionament, provisió de personal i mòduls.
Els CERE desenvoluparan els.
programes d'investigació i experimentació prèviament aprovats i assignats pel Departament d'Ensenyament, que podran ésser elaborats per la mateixa Administració Educativa, pels òrgans col·legiats dels centres, per les diverses institucions docents i d'investigació o per equips de recerca i assessorament psicopedagògic. 2. Caldrà que aquests programes experimentals compleixin els següents requisits:
-
Incidir en general en l'ordenació educativa i especialment en els problemes específics de l'aprenentatge i formació integral de l'alumnat, prestant una concreta atenció als aspectes curriculars de contingut, metodologia i activitat.
-
Ésser aplicables, com a mínim, a la totalitat d'un cicle o període educatiu. En tot cas, la temporalitat dels programes no podrà ser inferior a dos anys.
-
Ésser susceptibles de generalització i difusió. 3. En tot cas, els programes experimentals a desenvolupar pels CERE s'hauran d'inserir dins les prioritats de renovació i innovació educativa que, periòdicament i prèvia consulta a l'òrgan consultiu que correspongui, aprovi el Departament d'Ensenyament.
- La creació o autorització d'un CERE
s'acordarà en funció de l'interès educatiu general que, per les seves característiques i caràcter innovador en el tipus d'ensenyament de què es tracti, tingui el programa a experimentar, el qual, en tot cas, haurà de ser aprovat pel Departament d'Ensenyament prèviament a la creació o autorització del CERE.
- Amb l'objectiu de seleccionar els
programes a desenvolupar en els CERE, el Departament d'Ensenyament, si s'escau, obrirà convocatòria pública per tal que els òrgans col·legiats dels Centres, les diverses institucions...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba