ORDRE GAP/181/2010, de 25 de març, per la qual es realitza convocatòria de les proves selectives per accedir a la subescala de secretaria i intervenció de l'escala del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal.

SecciónDiversos
EmisorDepartament de Governacio i Administracions Publiques
Rango de LeyOrdre

ORDRE

GAP/181/2010, de 25 de març, per la qual es realitza convocatòria de les proves selectives per accedir a la subescala de secretaria i intervenció de l'escala del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal.

En virtut de l'Acord de Govern GOV/12/2010, de 26 de gener, es va aprovar la oferta d'ocupació parcial de personal amb habilitació de caràcter estatal per a l'any 2010 (DOGC núm. 5559, de 3.2.2010), que autoritzava la convocatòria de 50 places per a la subescala de secretaria i intervenció de l'escala del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal.

D'acord amb el que disposa el capítol I del títol IV i la disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i l'article 11 del Decret 195/2008, de 7 d'octubre, pel qual es regulen determinats aspectes del règim jurídic de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de les entitats locals de Catalunya, i amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal a Catalunya, amb l'informe previ de la Direcció General d'Administració Local, s'acorda convocar el procés selectiu per a l'accés a la subescala de secretaria i intervenció.

Atès el que disposa l'article 14.1 del Decret 28/1986, de 30 de gener, Reglament de selecció de personal de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

Ordeno:

Convocar proves selectives per cobrir 50 places vacants de personal funcionari amb habilitació de carácter estatal, subescala de secretaria i intervenció (núm. de registre de convocatòria 189) d'acord amb les bases que figuren a l'annex 1.

Contra aquesta Ordre, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs potestatiu de reposició davant el conseller o consellera de Governació i Administracions Públiques en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació al DOGC i al BOE, o directament recurs contenciós administratiu davant els Jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de l'Ordre al DOGC i al BOE.

Igualment, les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 25 de març de 2010

Jordi Ausàs i Coll

Conseller de Governació

i Administracions Públiques

Annex 1

Bases de la convocatòria

-1 Normes generals

1.1 La convocatòria de proves selectives per cobrir 50 places vacants de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, subescala de secretaria intervenció (núm. de registre de convocatòria 189), es realitza amb la distribució següent:

Del total de places ofertes, tres queden reservades per ser cobertes per persones amb minusvalidesa amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, d'acord amb l'article 59 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'article 1.2 de la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, i l'article 34 de la Llei 25/2009, de 23 de desembre, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l'any 2010.

Les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició sense obtenir plaça pel contingent de reserva per a discapacitats poden optar en igualtat de condicions a les places restants.

Les places reservades per a persones amb discapacitat que no es cobreixin s'acumularan al contingent general.

1.2 A les proves que estableix aquesta convocatòria se'ls apliquen la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; el Decret 195/2008, de 7 d'octubre, pel qual es regula el règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de les entitats locals de Catalunya, i supletòriament el Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública.

-2 Requisits de les persones aspirants

2.1 Per ser admeses a la realització d'aquestes proves selectives, les persones aspirants han de complir els requisits següents:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola.

  2. Tenir complerts els setze anys d'edat i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

  3. Tenir, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds, algun dels títols acadèmics següents: llicenciatura en dret, llicenciatura en ciències polítiques i de l'administració, llicenciatura en sociologia, llicenciatura en administració i direcció d'empreses, llicenciatura en economia, llicenciatura en ciències actuarials i financeres o el títol de grau corresponent.

  4. No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions.

  5. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap de les administracions públiques ni estar inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

  6. Tenir els coneixements de llengua catalana del nivell requerit en aquestes bases en el grau adequat a les funcions pròpies de la subescala objecte de convocatòria (nivell C) o superar la prova selectiva que preveu la base 7 d'aquesta convocatòria.

    2.2 Els requisits que estableixen aquesta base s'han de tenir en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió com a funcionari/ària de carrera, excepte el de la lletra d), que s'ha d'acreditar o demostrar abans d'iniciar-se el procés selectiu.

    -3 Sol·licituds i instruccions per emplenar-les

    3.1.a) Les persones que vulguin participar en aquestes proves selectives ho han de fer constar en el model de sol·licitud que es pot obtenir telemàticament a les adreces d'Internet http://www.gencat.cat/ovt/gap/convocatoria189 i http://www.eapc.cat.

    El model de sol·licitud en suport paper es pot obtenir al Departament de Governació i Administracions Públiques (Via Laietana, 26, 08003 Barcelona), a l'Escola d'Administració Pública de Catalunya (c. Girona, 20, 08010 Barcelona) i als serveis territorials de Governació i Administracions Públiques:

    Barcelona: c. Diputació, 303, 3a planta, 08009 Barcelona.

    Girona: Gran Via Jaume I, 9, 17001 Girona.

    Lleida: c. Lluís Companys, 1, 25003 Lleida.

    Tarragona: c. Sant Francesc, 3, 43071 Tarragona.

    Les Terres de l'Ebre: c. Montcada, 23 (Palau Abària), 43500 Tortosa.

    3.1.b) La persona aspirant ha d'observar les instruccions següents per emplenar la sol·licitud:

    Abans d'emplenar la sol·licitud s'han de llegir les bases de la convocatòria. Les dades de la sol·licitud s'han d'escriure en majúscula, a màquina o amb bolígraf. Cal assegurar-se que les dades consignades són perfectament llegibles en tots els exemplars.

    És imprescindible que la sol·licitud estigui signada per la persona aspirant. La manca de signatura comporta l'exclusió, llevat del supòsit de presentació mitjançant l'Oficina Virtural de Tràmits.

    Instruccions per emplenar les dades de la convocatòria:

    A l'apartat corresponent a les dades de la convocatòria cal indicar-hi el número de registre de la convocatòria.

    A l'espai de Departament, cal consignar-hi “Governació i Administracions Públiques”.

    A l'apartat de publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, la data de publicació.

    A l'apartat de cos, escala, categoria laboral, cal indicar-hi la subescala per a la qual concursa; per a aquesta convocatòria indicar-hi la de secretaria intervenció.

    En el sistema d'accés marcar: accés lliure.

    A l'apartat altres dades de la convocatòria indicar-hi l'idioma de la prova complementària.

    A l'apartat de dades personals, emplenar-hi tots els apartats que afectin a la persona sol·licitant.

    Dins de l'apartat de dades personals i abans d'emplenar, si escau, les caselles referents a les persones discapacitades cal llegir amb atenció les bases 3.1 apartats c) i d).

    A l'apartat de formació fer constar el títol acadèmic oficial per participar en la convocatòria, així com el centre d'expedició i l'any d'obtenció. També s'haurà de fer constar el nivell de coneixement de la llengua catalana i aranesa, si escau, i el document acreditatiu.

    A l'apartat exempció del pagament de la taxa d'inscripció a la convocatòria fer constar si s'està en algun dels supòsits d'exempció, així com l'import de la taxa que consta a la base 3.5.

    En cap cas, la presentació i pagament a l'entitat col·laboradora substituirà el tràmit de presentació, en el termini i en la forma escaient, de la sol·licitud expressada en la base 3.2. Abans d'efectuar el pagament comprovar que les dades són correctes.

    La sol·licitud és imprescindible que estigui signada. La manca de signatura comporta l'exclusió, llevat del supòsit de presentació mitjançant el portal de l'Oficina Virtual de Tràmits.

    3.1.c) Les persones discapacitades que vulguin acollir-se al torn de reserva s'han d'adreçar als centres de l'ICASS del Departament d'Acció Social i Ciutadania o del departament corresponent d'altres comunitats autònomes, i sol·licitar un dictamen vinculant en relació a aquesta convocatòria, en què es determinin la capacitat de la persona i si fa falta adaptació de temps o mitjans materials per a la realització de les proves.

    3.1.d) Les persones aspirants que acreditin una discapacitat i requereixin adaptació de les proves o els exercicis ho han de fer constar en la sol·licitud d'acord amb els codis següents:

    Tipus d'adaptació:

    1. Ampliació del temps de realització de les proves (un terç més que la resta de persones aspirants, sempre que no desvirtuï el sentit de la prova).

    2. Mobiliari adaptat: taula adaptada a l'alçada de la cadira de rodes.

    3. Mobiliari adaptat: cadira amb braços.

    4. Sistema Braille.

    5. Text de la prova ampliat.

    6. Sistemes/màquines de lectoescriptura per a deficiències visuals.

    7. Intèrpret de llenguatge de signes.

    8. Explicació personalitzada del contingut de la prova.

    9. Prova...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR