DECRET 132/1996, de 16 d'abril, d'aprovació del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya, any 1996, i de les bases d'execució del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya per al quadrienni 1996-1999.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyDecret

Els articles 18 i 19 del Decret 188/1995, de 27 de juny, de convocatòria per a la formulació del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya del quadrienni 1996-1999, estableixen les bases de formulació dels plans anuals.

Atesa la proposta inicial del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya, any 1996, formulada per la Comissió de Cooperació Local de Catalunya en la sessió de 16 d'octubre de 1995, que es va sotmetre a informació pública mitjançant Edicte de 18 d'octubre de 1995 i Resolució de 7 de novembre de 1995;

Atès que la Comissió de Cooperació Local de Catalunya, en la sessió del dia 13 de desembre de 1995, acordà, entre altres, la resolució de les al·legacions presentades en l'esmentat tràmit d'informació pública i va emetre informe favorable sobre les bases d'execució del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya del quadrienni 1996-1999;

Vist que en l'expedient de formulació del Pla s'han seguit tots els tràmits que disposa la normativa vigent;

A proposta del conseller de Governació, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article únic

S'aprova definitivament el Pla únic d'obres i serveis de Catalunya, any 1996, i les bases d'execució del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya per al quadrienni 1996-1999, que figuren als annexos d'aquest Decret.

Disposició addicional No obstant el que disposen les bases 21 i 23, i pel que fa a les actuacions incloses en el Pla del 1996, hauran de ser licitades i adjudicades en el termini de 5 mesos a comptar a partir de la data de publicació d'aquest Decret.

Disposicions finals

-1 Es faculta el conseller de Governació per a l'execució i el desplegament d'aquest Decret.

-2 Aquest Decret entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 16 d'abril de 1996

Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya

Xavier Pomés i Abella Conseller de Governació

Annex 1

Bases d'execució del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya per al quadrienni 1996-1999

Capítol 1 Normes generals

-1 Normativa aplicable L'execució del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya (en endavant, PUOSC o Pla), per al quadrienni 1996-1999, es regeix, en tot el que li sigui aplicable, per les lleis 5/1987, de 4 d'abril, sobre l'organització comarcal de Catalunya; 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya; i 23/1987, de 23 de desembre, del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya; pel Decret 188/1995, de 27 de juny, de convocatòria del PUOSC del quadrienni 1996-1999, i la resta de la normativa que l'afecti.

-2 Normativa aplicable a la contractació i l'execució Pel que fa a la contractació i l'execució de les obres, caldrà observar els preceptes bàsics de la Llei 13/1995, de 18 de maig, de contractes de les administracions públiques, i les disposicions reglamentàries que la despleguen; la Llei 8/1987, de 15 d'abril, i la resta de les disposicions vigents en la matèria.

-3 Execució del Pla Correspon a l'Administració de la Generalitat l'execució del programa general i dels programes específics finançats amb les seves aportacions i/o amb les de l'Administració de l'Estat.

-4 Execució dels programes específics de les diputacions provincials Correspon a cada diputació l'execució dels programes específics que proposa, d'acord amb l'article 9 del Decret 188/1995, de 27 de juny, de convocatòria del PUOSC 1996-1999.

Capítol 2 Gestió del Pla

Secció 1 Normes generals

-5 Àmbit de gestió del PUOSC La gestió de les actuacions incloses en el PUOSC comprèn les funcions següents:

  1. Contractació, execució i direcció de l'obra. Els ens encarregats d'aquestes funcions s'anomenen, en endavant, ens executors.

  2. Seguiment de l'execució de l'obra, lliurament de les subvencions atorgades i recepció facultativa. Els ens encarregats d'aquestes funcions s'anomenen, en endavant, ens gestors.

    Secció 2 Gestió del programa general i dels programes específics de l'Administració de la Generalitat

    -6 Competències del Departament de Governació Correspon al Departament de Governació la gestió del programa general i dels programes específics de l'Administració de la Generalitat, pel que fa a la direcció superior i al seguiment de la seva execució.

    -7 Ens executors 7.1 Les funcions d'ens executor corresponen als ens beneficiaris i, supletòriament, si no disposen de prou capacitat de gestió tècnica i/o administrativa, al consell comarcal, o a la diputació si aqueix no les pogués assumir. Aquesta suplència s'ha de formalitzar mitjançant la signatura del conveni corresponent, el qual ha de constar en l'anunci de licitació de l'actuació a la qual faci referència. A l'efecte de coordinació, les actuacions esmentades en el paràgraf precedent seran instrumentades per la delegació territorial del Govern de la Generalitat. Pel que fa a les entitats municipals descentralitzades que són beneficiàries del Pla, les funcions d'ens executor correspondran, en defecte d'aquelles, a l'ajuntament del municipi en el qual estan integrades, si aquest és, alhora, l'ens executor de les actuacions de les quals és beneficiari. 7.2 Les delegacions territorials del Govern de la Generalitat també podran assumir directament l'exercici d'aquestes funcions en el cas que no siguin exercides per les corporacions esmentades en el paràgraf anterior.

    -8 Ens gestors Les funcions d'ens gestors corresponen als consells comarcals i, supletòriament, a les diputacions provincials o, si escau, a les delegacions territorials del Govern de la Generalitat. Quan l'ens beneficiari de la subvenció sigui un consell comarcal, l'exercici de les funcions d'ens gestor correspondrà a la delegació territorial del Govern.

    Secció 3 Gestió dels programes específics proposats i finançats per l'Administració de la Generalitat o per les diputacions provincials

    -9 Bases d'aplicació La gestió i el finançament dels programes específics de l'Administració de la Generalitat, així com dels programes específics de les diputacions provincials, es regiran per les seves pròpies bases d'execució, i, supletòriament, per les presents, en tot allò que els sigui aplicable.

    Secció 4 Informació

    -10 Els ens gestors hauran de trametre mensualment a la delegació territorial del Govern de la Generalitat una relació de les certificacions d'obra lliurades,amb indicació de les quantitats de què s'ha disposat per al seu pagament, segons el model normalitzat que s'estableixi en aplicació de les presents bases d'execució.

    Capítol 3 Finançament del Pla

    -11 Subvencions La Direcció General d'Administració Local emetrà resolució sobre la determinació, per a cada obra, de la procedència de les aportacions que nodreixen la subvenció aprovada Aquesta determinació tindrà caràcter provisional i serà revisada per tal d'ajustar-la als resultats de les adjudicacions i poder complir, així, la normativa pressupostària i la que regeix la justificació de les aportacions al Pla. Aquestes resolucions seran comunicades a cada corporació local i als ens encarregats de la gestió del programa, per tal que efectuïn les previsions pressupostàries que calgui per poder atendre puntualment el pagament de les certificacions al contractista adjudicatari.

    -12 Plurianualitat En el cas de les obres el finançament de les quals estigui atribuït plurianualment, la resolució sobre la determinació de les aportacions especificarà les anualitats corresponents.

    -13 Operacions de crèdit 13.1 Els ens locals que hagin de contractar operacions de crèdit per al finançament d'obres i serveis que figurin inclosos en el Pla únic d'obres i serveis de Catalunya no necessitaran l'autorització del Departament d'Economia i Finances, excepte quan la càrrega financera, derivada de la suma de les operacions vigents concertades i de la projectada, excedeixi del 25% dels recursos liquidats per operacions corrents deduïts de la darrera liquidació pressupostària practicada. Nogensmenys, l'operació de crèdit i les seves característiques, d'acord amb el que preveu l'article 2.1) de l'Ordre de 21 de març de 1995, s'haurà de comunicar al Departament d'Economia i Finances a l'efecte de la seva anotació en el Registre de càrregues financeres assumides per les corporacions locals. Els ens gestors poden donar suport tècnic i administratiu als ajuntaments en la tramitació, davant el Banc de Crèdit Local i d'altres entitats, de les operacions de crèdit adreçades al finançament de les actuacions incloses en el PUOSC, per tal que l'ens executor les pugui treure a licitació dins dels terminis establerts en aquestes bases. 13.2 El tràmit d'exposició pública de l'acord d'aprovació del projecte de contracte d'aquestes operacions de crèdit es considerarà formalitzat en els supòsits següents:

  3. En el tràmit de publicació del Decret pel qual el Govern aprova el Pla de l'anualitat corresponent.

  4. En la publicació de l'aprovació definitiva dels pressupostos i de les seves modificacions, si els ens locals fan constar, pel que fa a les operacions de crèdit, l'import global, les finalitats generals a què es destinaran, el tipus d'interès, les comissions i els terminis establerts per a la seva devolució.

    -14 Transferències dels crèdits pressupostaris 14.1 La transferència de les subvencions de les administracions cooperadores en les inversions locals s'efectuarà en dues fases: En la primera, l'Administració de la Generalitat i, si s'escau, la diputació, transferiran el 75 per cent de la subvenció als ens gestors, després que l'ens executor comuniqui l'adjudicació de l'obra a la delegació territorial del Govern de la Generalitat. En la segona, es transferirà el 25 per cent restant quan la delegació territorial del Govern comprovi que en l'acta de recepció no consta cap observació en el sentit que l'obra no es troba en condicions de ser rebuda, o s'estableixi un termini per a esmenar defectes, o reflecteixi altres circumstàncies que impedeixin o ajornin la recepció formal de les obres per part de l'ens beneficiari. 14.2 Aquestes transferències es realitzaran d'acord amb les normes de funcionament de les intervencions...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR