DECRET 390/2003, de 29 de desembre, pel qual s'aproven la revisió anual de les tarifes i els peatges resultants de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya i l'ajornament temporal de la seva aplicació.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyDecret

DECRET 390/2003, de 29 de desembre, pel qual s'aproven la revisió anual de les tarifes i els peatges resultants de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya i l'ajornament temporal de la seva aplicació.

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha aprovat en els darrers anys un conjunt de mesures per aconseguir la implantació harmònica d'un nou model de gestió d'infraestructures d'altes prestacions i la millora de la gestió de la mobilitat sostenible especialment adreçada als usuaris habituals en raó de la mobilitat obligatòria, en coherència amb els treballs i conclusions aprovats pel Grup de Treball per a la Reordenació dels Peatges a Catalunya (Resolució 172/VI).

El punt primer de l'acord marc del Grup de Treball, de 10 de gener de 2002, preveia el restabliment dels peatges de manera que els usuaris no es veiessin afectats per l'increment de l'IVA aplicable l'1 de gener de 2002, en virtut de l'execució de la sentència del Tribunal de la Unió Europea de 18 de gener de 2001. Igualment, requeria la constitució d'un fons de transició, integrat principalment per la recaptació dels impostos sobre els usuaris i les societats concessionàries, que s'hauria de completar amb aportacions de les comunitats autònomes titulars d'autopistes amb càrrec als seus pressupostos. Alhora, en el punt segon acordava estudiar un nou model de gestió d'infraestructures d'altes prestacions homogeni i harmònic en el conjunt de l'Estat i de Catalunya.

En aquest marc, mitjançant el Decret 345/2002, de 24 de desembre, es va aprovar un nou sistema de revisió anual de les tarifes i peatges de les autopistes titularitat de la Generalitat.

D'altra banda, el Decret 351/2001, de 24 de desembre, va aprovar una bonificació temporal de les tarifes per reduir l'impacte de l'augment del tipus d'IVA d'aplicació als peatges, aprovat per l'Estat en execució de la sentència del Tribunal de la Unió Europea de 18 de gener de 2001. També preveia la regularització progressiva d'aquesta bonificació a partir de l'any 2004, de manera lineal en cinc anys.

Ateses les sol·licituds presentades per les empreses i societats concessionàries, d'acord amb els contractes de concessió corresponents i el règim de revisió de tarifes vigent, aquest Decret preveu la necessària aprovació legal de les noves tarifes i peatges revisats. Igualment, s'aprova l'ajornament temporal en l'aplicació dels nous peatges, sens perjudici del dret de les societats concessionàries a les compensacions legals corresponents.

El Govern de la Generalitat aprova aquestes mesures, fidel als compromisos i acords del Grup de Treball, adoptant els compromisos i aportacions pressupostàries corresponents per reduir l'efecte en els usuaris per l'augment de l'IVA aprovat per l'Estat, així com per possibilitar la no-aplicació temporal i immediata de l'increment dels peatges com a conseqüència de la seva revisió anual en aplicació dels actuals contractes de concessió vigents, amb el compromís de continuar negociant amb el Govern de l'Estat la creació d'un fons de transició general, com a instrument bàsic i imprescindible per a la determinació d'un nou model més harmònic amb el conjunt de l'Estat que faci possible un marc tarifari que incorpori indicadors de gestió de la mobilitat sostenible.

Per tot això, de conformitat amb el que estableixen els règims de concessió i d'explotació de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya i l'article 24 de la Llei 8/1972, de 10 de maig, de construcció, conservació i explotació de les autopistes en règim de concessió, d'acord amb l'informe de la Delegació del Govern a les Societats Concessionàries d'Autopistes, amb l'audiència de les empreses i societats concessionàries d'autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya i amb l'informe previ del Departament d'Economia i Finances, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques,

Decreto:

Article 1

1.1 S'aproven les tarifes arrodonides i els peatges resultants que, per a cadascuna de les categories de vehicles i recorreguts de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya, consten als annexos 1 i 2.

1.2 Per a les posteriors revisions anuals es consideraran, en tot cas, les tarifes sense arrodoniment que siguin d'aplicació a cadascuna de les autopistes i vies en règim de peatges certificades per la Delegació del Govern a les Societats Concessionàries d'Autopistes.

Article 2

2.1 S'ajorna fins a les 0.00 hores del dia 1 de gener de 2005, o en el seu cas fins a la data d'aplicació de la propera revisió anual, l'aplicació als usuaris dels peatges que estableix l'article anterior.

2.2 En el període que es mantingui aquest ajornament, seran d'aplicació els peatges aprovats que figuren a l'annex 2 del Decret 345/2002, de 24 de desembre.

Pel que fa al tram Sitges-el Vendrell de l'autopista C-32 Pau Casals, seran d'aplicació les tarifes i peatges resultants que figuren a l'annex 3 d'aquest Decret, sense que els sigui d'aplicació la repercussió de l'eliminació de la bonificació prevista per als anys 2003 i 2004 en la clàusula 10.3 del Conveni annex al Decret 344/1994, de 14 d'octubre, pel qual s'amplia la concessió de l'autopista A-16 (actual C-32) per a la construcció del tram Sitges-el Vendrell.

Article 3

3.1 La Generalitat de Catalunya, atès l'ajornament en l'aplicació dels peatges revisats aprovats a l'article 1 d'aquest Decret, compensarà les empreses i societats concessionàries afectades per les diferències d'ingressos per peatge.

A aquest efecte, es computarà com a diferència la resultant entre les tarifes i peatges matemàtics prorrogats i els que resulten de l'aplicació de la revisió anual aprovats a l'article 1, aplicats a les diferents categories de vehicles en raó del trànsit prèviament acreditat davant la Delegació del Govern a les Societats Concessionàries d'Autopistes (IVA no inclòs i sense arrodoniment).

Per a l'autopista C-32, tram Sitges-el Vendrell, la compensació a càrrec de la Generalitat de Catalunya es determinarà d'acord amb el sistema establert en el paràgraf anterior, considerant les tarifes i peatges que figuren a l'annex 3 d'aquest Decret.

3.2 La compensació resultant es farà efectiva dins del primer semestre de l'any 2005, amb l'interès legal corresponent.

Article 4

El Govern de la Generalitat de Catalunya i les empreses i les societats concessionàries estudiaran i concretaran els procediments per recollir en el marc tarifari els criteris de mobilitat sostenible i de qualitat de servei, fent especial atenció als entorns metropolitans.

Contra aquest acte, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició, de conformitat amb el que preveuen els articles 107.1, 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, davant el Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació o e la publicació al DOGC, o bé es pot interposar un recurs contenciós administratiu, de conformitat amb el que preveuen l'article 116 de la Llei esmentada i l'article 25 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seva notificació o publicació al DOGC, sens perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

Barcelona, 29 de desembre de 2003

Pasqual Maragall i Mira

President de la Generalitat de Catalunya

Joaquim Nadal i Farreras

Conseller de Política Territorial

i Obres Públiques

Annex 1

Tarifes

Túnel del Cadí i els seus accessos (Túnel del Cadí, sac).

C=Categoria

TR = tarifes revisades (euros)

TB = tarifes bonificades (euros)

C

Descripció

TR

TB

I.a)

Motocicletes i motocicletes amb sidecar

6,8240

6,4004

II.a)

Turismes i furgonetes de 2 eixos i 4 rodes fins a 9 places amb o

sense remolc d'un eix sense roda bessona en cap eix

8,4683

7,9427

II.b)

Furgons, furgonetes, camionetes i altres vehicles de 2 eixos i 4

rodes amb o sense remolc d'1 eix sense roda bessona en cap eix.

Camions i autocars de 2 eixos i 4 rodes

8,4683

.

III.a)

Turismes i furgonetes fins a 9 places de 2 eixos i 4 rodes

amb remolc de 2 eixos sense roda bessona. Turismes i

furgonetes de 2 eixos i més de 4 rodes

18,4824

17,3352

III.b)

Furgons, furgonetes, camionetes, autogrues i altres

vehicles de 2 eixos i 4 rodes amb remolc de 2 eixos sense roda bessona.

Camions, autogrues i autocars de 2 eixos i més de 4 rodes

18,4824

.

IV.a)

Turismes i furgonetes fins a 9 places de 2 eixos amb remolc

i roda bessona almenys en 1 eix

22,1657

20,7899

IV.b)

Furgons, furgonetes, camionetes, autogrues i altres vehicles

de 2 eixos i 4 rodes amb roda bessona almenys en 1 eix.

Camions i autocars de 3 o més eixos. Camions i autocars de

2 eixos i més de 4 rodes amb remolc

22,1657

.

Autopista C-32 Pau Casals (aucat).

C=Categoria

TR = tarifes revisades (euros/quilòmetre)

TB = tarifes bonificades (euros/quilòmetre)

C

Descripció

I.a)

Motocicletes de 2 eixos i 2 rodes.

Motocicletes amb sidecar, 2 eixos i 3 rodes.

II.a)

Turismes de 2 eixos i 4 rodes.

Turismes de 2 eixos i 4 rodes amb remolc d'un eix amb roda bessona o sense (doble pneumàtic).

II.b)

Furgons i furgonetes de 2 eixos i 4 rodes.

Furgons i furgonetes de 2 eixos i 4 rodes amb remolc d'un eix amb roda bessona o sense (doble pneumàtic).

Autocars de 2 eixos i 4 rodes.

III.a)

Turismes amb remolc de 2 eixos amb roda bessona o sense (doble pneumàtic) en algun d'ells.

III.b)

Furgons i furgonetes amb remolc de 2 eixos amb roda bessona o sense (doble pneumàtic) en algun d'ells.

Camions de 2 eixos i 6 rodes.

Autocars de 2 eixos i 6...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR