ORDRE TSF/65/2016, de 30 de març, per la qual es garanteix el servei essencial de transport de viatgers que realitza l'empresa Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, a la zona del Barcelonès.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Treball, Afers Socials i Famílies |
Rango de Ley | Ordre |
Vist l'escrit de convocatòria de vaga presentat pel Comitè d'Empresa de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA (amb registre d'entrada de 18 de març de 2016) que, prevista per al dia 2 d'abril de 2016, afecta la totalitat de la plantilla i es desenvoluparà amb aturades del servei distribuïdes de la manera següent: per als agents d'atenció al client i motoristes, des de les 10.30 fins a les 13.00 hores i des de les 18.30 fins a les 23 hores; per al personal de manteniment, des de les 11.30 fins a les 14.00 hores (torn de matí), des de les 19.30 fins a les 22 hores (torn de tarda) i des de les 22.00 hores fins a la 0.30 hores del dia 3 d'abril (torn de nit), i per a la resta de personal, les dues hores i trenta minuts darrers de la seva jornada;
Vist que el servei de transport de viatgers que efectua l'empresa Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, a la zona del Barcelonès cal considerar-lo un servei essencial per a la comunitat, ja que la seva interrupció afectaria el dret a la lliure circulació recollit a l'article 19 de la Constitució;
Vist que l'autoritat governativa ha d'establir les mesures necessàries per tal de mantenir el servei essencial, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l'exercici legítim del dret de vaga reconegut a l'article 28.2 de la Constitució;
Vist que el transport públic de metro és un element indispensable en l'entorn del transport ciutadà, que desplaça un gran nombre de viatgers diaris i ha passat a ser un element indispensable com a tal mitjà, del tot necessari i imprescindible per garantir el dret a la mobilitat dels ciutadans i facilitar l'accés als centres de treball, als llocs de residència, als centres hospitalaris, als comerços i als centres d'activitat econòmica, social i cultural, per la qual cosa constitueix un mitjà necessari per al desenvolupament d'altres drets;
Vist que la vaga afecta un gran nombre d'usuaris i una zona densament poblada com és la ciutat de Barcelona i les seves rodalies, que la durada de la vaga és parcial amb aturades en diferents franges horàries i que, malgrat l'existència d'altres mitjans de transport públic, el fet és que el transport públic suburbà és un element indispensable, del tot necessari i imprescindible en l'entorn ciutadà, i que garanteix el dret a la mobilitat de molts ciutadans i, de manera especial, a les persones sense vehicle particular, persones grans, persones amb...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba