ORDEN EMT/70/2022, de 21 de abril, por la que se garantiza el servicio de atención telefónica de urgencias y de emergencias que prestan a la población las empresas reguladas por el Convenio colectivo del sector de contact center.

Fecha de disposición21 Abril 2022
Fecha de publicación25 Abril 2022
EmisorDepartament d'Empresa i Treball

Vista la convocatòria de vaga presentada pel sindicat CGT a les empreses del sector de contact center (amb registre d'entrada de data 13 d'abril de 2022), que està prevista per al dia 26 d'abril de 2022, en tres franges horàries d'una hora de durada (de 0.00 a 1.00 hores el torn de nit, de 12.00 a 13.00 hores el torn de matí i de 18.00 a 19.00 hores el torn de tarda) i que afecta totes les persones treballadores contractades directament per una empresa que executa aquesta activitat o que aplica el conveni col·lectiu del sector de Contact Center, també aquelles subcontractades mitjançant un contracte de posada a disposició d'una empresa de treball temporal (ETT);

Vist que el servei de resposta dels números telefònics d'urgències i emergències que presten les empreses regulades pel Conveni col·lectiu del sector de contact center resulta necessari i imprescindible per atendre necessitats vitals i que, per això, l'atenció de les urgències i emergències sanitàries, d'ordre públic, de violència de gènere, de protecció civil, de bombers, de salvament marítim, d'avaries de gas, aigua i electricitat, d'informació de trànsit i altres d'anàlogues, s'ha de considerar un servei essencial per a la comunitat, perquè la seva interrupció afectaria drets i béns protegits constitucionalment com són els drets a la vida i a la salut dels ciutadans proclamats als articles 15 i 43 de la Constitució espanyola;

Vist que l'autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries a fi de mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l'exercici legítim del dret de vaga que reconeix l'article 28.2 de la Constitució espanyola;

Vist que l'activitat en el sector de contact center és la que es detalla a l'article 2 del Conveni col·lectiu del sector de contact center (abans de telemàrqueting), codi de conveni 99012145012002, i té per objecte: “totes aquelles activitats que tenen com a objectiu contactar o ser contactats amb tercers ja sigui per via telefònica, per mitjans telemàtics, per aplicació de tecnologia digital o per qualsevol altre mitjà electrònic, per a la prestació, entre d'altres, dels serveis següents que s'enumeren a títol enunciatiu: contactes amb tercers en entorns multimèdia, serveis de suport tècnic a tercers, gestió de cobraments i pagaments, gestió mecanitzada de processos administratius i de gestió interna (back office), informació, promoció, difusió i venda de tot...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR