ORDRE EMC/77/2019, de 16 d'abril, per la qual s'aproven les bases reguladores de la línia de préstecs en condicions preferents per al finançament de projectes de renovació dels establiments d'allotjament turístic de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament d'Empresa i Coneixement
Rango de LeyOrdre

Un dels objectius del Govern és facilitar instruments financers al teixit empresarial català per millorar la seva competitivitat per tal d'impulsar la reactivació de l'economia catalana i promoure el desenvolupament econòmic. Per tant, possibilitant l'accés a un finançament adequat es vol assolir un impacte positiu en l'economia catalana.

El nou Pla estratègic de turisme 2018-2022 estableix com a missió de la Direcció General de Turisme “...oferir als que ens honoren amb la seva visita els nostres atractius i els nostres serveis turístics perquè descansin, descobreixin el país i gaudeixin d'experiències excel·lents en un marc acollidor, confortable i segur. El nostre propòsit és oferir una experiència turística excepcional que proporcioni moments de felicitat i grans records”.

Atès que a aquestes bases els són aplicables la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament que la desenvolupa aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; i el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya;

Atesos el Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat CE als ajuts de minimis ( DOUE l 352, de 24.12.2013); i el Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 170 i 108 del Tractat (DOUE L187/1, de 26.6.2014);

Per tot això exposat,

Ordeno:

Aprovar les bases reguladores per a la concessió d'ajuts en forma de bonificació dels interessos d'operacions de préstecs destinades al finançament de projectes de millora i modernització de determinats establiments d'allotjament turístic, que es publiquen a l'annex 1 d'aquesta Ordre.

Disposició final

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 16 d'abril de 2019

Maria Àngels Chacón i Feixas

Consellera d'Empresa i Coneixement

Annex 1

Bases reguladores per a la concessió d'ajuts en forma de bonificació dels interessos d'operacions de préstec per al finançament de projectes de millora i modernització de determinats establiments d'allotjament turístic

Disposicions generals

Base 1

Objecte

L'objecte d'aquestes bases és regular la concessió d'ajuts en forma de bonificació dels interessos d'operacions de préstec per al finançament de projectes de millora i modernització de determinats establiments d'allotjament turístic.

Base 2

Persones o entitats beneficiàries

2.1 Poden ser beneficiaris/àries d'aquests ajuts els/les titulars d'allotjament turístics regulats al Títol I del Decret 159/2012, de 20 de novembre, d'establiments d'allotjament turístic i d'habitatges d'ús turístic (DOGC núm. 6268, de 5.12.2012), això és, establiments hotelers (hotels i hostals o pensions), apartaments turístics, càmpings i establiments de turisme rural operatius a Catalunya que portin almenys dos anys en funcionament i estiguin degudament habilitats en seu municipal, amb els condicionants que estableix la base 5 d'aquest annex.

2.2 També podran ser beneficiàries les empreses de serveis energètics que actuïn en funció d'un contracte de serveis energètics amb alguna de les empreses esmentades en el paràgraf anterior, i d'acord amb la base 5 esmentada.

La Directiva 2006/32/CE, de 5 d'abril, del Parlament Europeu, sobre l'eficiència de l'ús final de l'energia i els serveis energètics, defineix empresa de serveis energètics (ESE) com “...una persona física o jurídica que proporciona serveis energètics o de millora de l'eficiència energètica en les instal·lacions o locals d'un usuari i afronta cert grau de risc econòmic en fer-ho. El pagament dels serveis prestats es basarà (en part o totalment) en l'obtenció de millores de l'eficiència energètica i en el compliment de la resta dels requisits de rendiment convinguts”.

Base 3

Requisits per obtenir la condició de beneficiari/ària

3.1 Els sol·licitants han de complir els requisits següents:

  1. En el cas d'empreses amb 50 o més treballadors/ores, han de complir amb la quota legal de reserva de llocs de treball que preveu l'article 42.1 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre (BOE núm. 289, de 3.12.2013), o amb les mesures alternatives de caràcter excepcional del Reial decret 364/2005, de 8 d'abril (BOE núm. 94, de 20.4.2005), i el Decret 86/2015, de 2 de juny (DOGC núm. 6885, de 4.06.2015).

  2. Complir les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat i les obligacions davant la Seguretat Social. Aquest compliment s'haurà de mantenir al llarg de tot el procediment: en el moment de presentació de la sol·licitud, prèviament a la resolució d'atorgament, i abans de rebre qualsevol pagament. Dins d'aquestes obligacions, i de forma específica, cal complir amb l'obligació d'efectuar autoliquidacions de l'impost sobre les estades en establiments turístics davant l'Agència Tributària de Catalunya (ATC).

  3. No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició de beneficiari/ària que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003).

  4. Les empreses amb una plantilla igual o superior a 25 persones han d'indicar, d'acord amb els agents socials, els mitjans que utilitzen per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe i d'intervenir-hi en llurs centres de treball, d'acord amb els agents socials, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista (DOGC núm. 5123, de 2.5.2008).

  5. Complir els requisits que estableixen els articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística (DOGC núm. 2553, de 7.1.1998).

  6. No haver estat sancionat, en resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de discapacitats o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, durant l'any anterior a la convocatòria, d'acord amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l'ordre social, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost; o, si han estat sancionades, hagin aplicat les mesures correctores previstes i abonat les quantitats requerides per aquest concepte.

  7. Complir les obligacions i no incórrer en els supòsits de prohibició dels articles 90.bis i 92.bis del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya (DOGC núm. 3791A, de 31.12.2002).

  8. Disposar d'un sistema d'organització i de gestió de la prevenció d'acord amb la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals; amb el Reial decret 39/1997, d'1 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció; així com d'acord amb les modificacions posteriors introduïdes per la Llei 54/2003, de 12 de desembre, de reforma del marc normatiu de la prevenció de riscos laborals.

  9. Complir l'obligació de respectar la igualtat de tracte i d'oportunitats a l'àmbit laboral i, amb aquesta finalitat, adoptar mesures adreçades a evitar qualsevol classe de discriminació laboral entre homes i dones. En el cas de les empreses de més de 250 treballadors/ores, s'haurà d'elaborar i aplicar amb caràcter obligatori un pla d'igualtat, d'acord amb el que estableix l'article 36 de la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva entre homes i dones (DOGC núm. 6919, de 23.7.2015).

  10. No haver estat sancionat per la Direcció General de Turisme en els darrers 3 anys, per infracció greu o molt greu.

  11. No haver superat la quantitat màxima de 200.000,00 euros en ajuts de minimis que pot rebre una empresa en el període de 3 exercicis fiscals.

  12. No tenir la consideració d'empresa en situació de crisi, d'acord amb la definició inclosa a les directrius comunitàries sobre ajuts estatals de salvament i de reestructuració d'empreses en crisi (DOUE 2014/C 249/01, de 31.7.2014).

  13. No estar subjecte a una ordre de recuperació pendent, després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat un ajut percebut il·legal i incompatible amb el mercat interior (a excepció dels ajuts destinats a reparar els perjudicis causats per determinats desastres naturals).

  14. No estar afectat per cap de les situacions següents: incidències amb el Registre d'Acceptacions Impagades (RAI), amb l'Associació Nacional d'Establiments Financers de Crèdit (ASNF) o de caràcter judicial o fons propis negatius.

  15. Complir qualsevol altra obligació legal o reglamentària que els pugui afectar.

  16. No haver estat condemnades en sentència ferma, ni la persona jurídica sol·licitant ni les persones físiques adscrites a l'execució de l'activitat subvencionada, per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexuals, així com per tràfic d'éssers humans amb finalitat d'explotació sexual, incloent-hi la pornografia, de conformitat amb la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, en la redacció donada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència.

  17. Tots els establiments que es beneficiïn de les ajudes derivades d'aquesta Ordre hauran de disposar, en tot cas, de la llicència d'activitat corresponent.

    3.2 El compliment dels requisits d'aquesta base s'ha d'acreditar mitjançant la signatura de la declaració responsable que s'inclou a l'imprès de sol·licitud de l'ajut.

    El fet de presentar aquesta declaració responsable faculta l'òrgan competent de l'Administració per fer, en qualsevol moment, telemàticament o per altres mitjans, les comprovacions per mostreig o exhaustives necessàries per verificar la conformitat de les dades de les declaracions.

    La inexactitud o la falsedat de les declaracions responsables, a més de ser causa d'exclusió de la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR