DECRET 45/2010, de 30 de març, pel qual s'aprova el Pla territorial de noves estacions d'inspecció tècnica de vehicles de Catalunya per al període 2010-2014.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Innovacio, Universitats i Empresa
Rango de LeyDecret

DECRET

45/2010, de 30 de març, pel qual s'aprova el Pla territorial de noves estacions d'inspecció tècnica de vehicles de Catalunya per al període 2010-2014.

La Llei 12/2008, de 31 de juliol, de seguretat industrial (DOGC núm. 5191, de 8.8.2008), estableix en l'àmbit de la inspecció tècnica de vehicles un model que es basa en l'externalització dels serveis d'inspecció sotmesos a un règim d'autorització administrativa prèvia i sota el control de l'Administració que correspon a l'Agència Catalana de Seguretat Industrial i persegueix, pel que fa a la prestació dels serveis d'inspecció, tres objectius essencials: garantir una cobertura territorial adequada, assegurar-ne la qualitat i establir una competència efectiva i lleial entre els operadors.

En aquest sentit, es fa necessari adequar l'oferta del servei d'inspecció tècnica de vehicles a les necessitats existents, tant en relació amb la cobertura d'àmbits territorials actualment deficitaris, per aconseguir un apropament del servei a les persones usuàries, com per reduir el dèficit de servei existent en àrees cobertes per estacions d'inspecció tècnica de vehicles més saturades i amb temps d'espera més alts.

En el servei d'inspecció tècnica de vehicles, per les seves característiques territorials, convé evitar que per raons purament de rendibilitat del servei l'oferta es concentri excessivament en una determinada zona, en detriment d'altres àrees del territori que per tal com tenen un parc mòbil més reduït queden sense cobertura, amb el conseqüent perjudici per a les persones usuàries. D'altra banda, en les zones on la demanda és més gran per la densitat de vehicles, una elevada concentració d'estacions podria comportar una tendència dels operadors a competir reduint el seu nivell d'exigències i, en conseqüència, a la disminució de la qualitat del servei. Aquest últim aspecte, la qualitat del servei, és necessari que l'Administració el tuteli especialment, ateses les característiques d'aquest mercat, en què, en general, la qualitat no sempre és exigida per les persones usuàries.

Per tot això, l'ampliació de la xarxa actual del servei no es pot deixar només a la iniciativa individual dels operadors, fet que podria portar, molt probablement, a situacions no idònies de desatenció d'àrees amb un parc mòbil reduït i a un excés d'oferta als municipis amb més concentració de vehicles, sinó que s'ha de fer mitjançant un Pla territorial que determini la futura ubicació de les noves estacions d'inspecció tècnica de vehicles a construir d'acord amb les necessitats existents.

Aquest Pla territorial ha de ser, però, prou flexible per recollir adequadament el comportament i la nova distribució de les persones usuàries de la xarxa a mesura que es vagin complint les previsions de millora del servei amb la construcció de noves estacions, especialment pel que fa referència a la reducció dels graus de saturació i dels temps d'espera. Per això també s'ha previst un mecanisme d'actualització del Pla.

La disposició final tercera de la Llei 12/2008, de 31 de juliol, de seguretat industrial, faculta el Govern perquè dicti les disposicions necessàries...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR