DECRET 182/2002, de 25 de juny, pel qual es modifiquen el Decret 82/1996, de 5 de març, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de batxillerat, i el Decret 22/1999, de 9 de febrer, pel qual s'adequa l'organització dels ensenyaments de batxillerat al règim nocturn. ..

SecciónConcursos i Anuncis
Rango de LeyDecret

DECRET 182/2002, de 25 de juny, pel qual es modifiquen el Decret 82/1996, de 5 de març, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de batxillerat, i el Decret 22/1999, de 9 de febrer, pel qual s'adequa l'organització dels ensenyaments de batxillerat al règim nocturn.

Mitjançant el Reial decret 3474/2000, de 29 de desembre, que té caràcter bàsic, s'han modificat el Reial decret 1700/1991, de 29 de novembre, pel qual s'estableix l'estructura del batxillerat, i el Reial decret 1178/1992, de 2 d'octubre, pel qual s'estableixen els ensenyaments mínims del batxillerat; per aquest motiu cal modificar determinats articles dels decrets 82/1996, de 5 de març, i 22/1999, de 9 de febrer, i substituir l'annex 1 del Decret 82/1996, de 5 de març, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de batxillerat.

Algunes de les modificacions d'aquesta normativa bàsica ja formen part de la normativa catalana amb l'aprovació del Decret 127/2001, de 15 de maig, pel qual es modifiquen determinats aspectes de l'ordenació curricular de l'educació secundària obligatòria, del batxillerat i del batxillerat nocturn.

El present Decret introdueix els canvis en l'assignació horària i en els objectius i continguts de les matèries exigits pels nous ensenyaments mínims estatals. Pel que fa a la resta de les característiques del batxillerat: finalitat, estructura, durada, avaluació i altres, es manté tot el que regula la Llei orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenació general del sistema educatiu, així com es mantenen les característiques pròpies del desplegament del batxillerat a Catalunya.

En virtut d'això, a proposta de la consellera d'Ensenyament, amb l'informe del Consell Escolar de Catalunya i d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Decreto:

Article 1

Es modifiquen els articles 9, 10, 11, 13 i 14 del Decret 82/1996, de 5 de març, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de batxillerat, que queden redactats en els termes que s'estableixen a continuació:

'Article 9

'La part comuna del currículum és la mateixa per a tot l'alumnat. Les matèries comunes del batxillerat contribueixen fonamentalment a la funció formativa general del batxillerat. Aquestes matèries i la seva assignació de crèdits en cada curs són:

Matèria primer curs segon curs Llengua catalana i literatura I 3 crèdits II 3 crèdits Llengua castellana i literatura I 3 crèdits II 3 crèdits Llengua estrangera I 3 crèdits II 3 crèdits Filosofia I 3 crèdits II 3 crèdits Història 4 crèdits Educació física 2 crèdits Religió (voluntària) 2 crèdits'

'Article 10

'10.1 La part diversificada del currículum és la que es construeix cada alumne a partir de l'elecció de matèries pròpies de modalitat, de matèries optatives i del tema del treball de recerca, en funció dels seus interessos. Aquest currículum suposa 30 crèdits. Les matèries pròpies de cada modalitat i les matèries optatives proporcionen a l'alumnat una dimensió més especialitzada: el preparen i l'orienten cap a estudis posteriors o cap a determinades activitats professionals.

'10.2 Les matèries pròpies de modalitat, i els crèdits que tenen assignats, són les següents:

'a) Modalitat d'arts

Matèria primer curs segon curs Dibuix artístic I 3 crèdits II 3 crèdits Dibuix tècnic I 3 crèdits II 3 crèdits Història de l'art 3 crèdits

Fonaments de disseny: 3 crèdits

Imatge: 3 crèdits

Tècniques d'expressió graficoplàstica 3 crèdits

Volum: 3 crèdits.

Aquestes quatre matèries podran desenvolupar-se en qualsevol dels dos cursos.

'b) Modalitat de ciències de la naturalesa i de la salut

Matèria primer curs segon curs Matemàtiques I 3 crèdits II 3 crèdits Biologia I 3 crèdits II 3 crèdits Física I 3 crèdits II 3 crèdits Química I 3 crèdits II 3 crèdits Ciències de la terra i del medi ambient I 3 crèdits II 3 crèdits Dibuix tècnic I 3 crèdits II 3 crèdits 'c) Modalitat d'humanitats i ciències socials Matèria primer curs segon curs Llatí I 3 crèdits II 3 crèdits Matemàtiques aplicades a les ciències socials I 3 crèdits II 3 crèdits Economia i organització d'empresa I 3 crèdits II 3 crèdits Economia 3 crèdits Geografia 3 crèdits Grec I 3 crèdits II 3 crèdits Història de l'art 3 crèdits Història del món contemporani 3 crèdits

Literatura catalana: 3 crèdits

Literatura castellana: 3 crèdits

Història de la música: 3 crèdits

Aquestes tres matèries podran desenvolupar-se en qualsevol dels dos cursos.'

'd) Modalitat de tecnologia

Matèria primer curs segon curs Física I 3 crèdits II 3 crèdits Matemàtiques I 3 crèdits II 3 crèdits Tecnologia industrial I 3 crèdits II 3 crèdits Dibuix tècnic I 3 crèdits II 3 crèdits Química I 3 crèdits II 3 crèdits

Electrotècnia: 3 crèdits

Mecànica: 3 crèdits

Aquestes dues matèries podran desenvolupar-se en qualsevol dels dos cursos.'

'Article 11

En començar el batxillerat, l'alumne escull una modalitat. L'alumnat ha de cursar, cada any, almenys tres de les matèries de la modalitat escollida.'

'Article 13

'13.1 Si en matricular-se de segon curs l'alumne decideix canviar de modalitat, el centre podrà modificar-li el currículum però s'haurà d'assegurar que l'alumne cursi tres de les matèries de la nova modalitat corresponents a segon curs i que en acabar el cicle hagi superat quatre o més de les matèries pròpies d'aquesta.

'13.2 Excepcionalment l'alumnat podrà cursar en el segon curs de batxillerat matèries que tinguin continuïtat en els dos cursos tot i que no les hagués cursat a primer. En aquests casos, el centre l'orientarà pel que fa a la matèria no cursada.

'13.3 Les matèries de matemàtiques i matemàtiques aplicades a les ciències socials es consideraran equivalents a efectes de canvis de modalitat.'

'Article 14

'A efectes d'establir equivalències amb les matèries pròpies de modalitat establertes als articles 7, 8, 9 i 10 del Reial decret 1700/1991, modificat pel Reial decret 3474/2000, de 29 de desembre, es considerarà que:

'Haver superat les matèries de física I i de química I, conjuntament, es considerarà equivalent a haver superat la matèria de física i química

'Haver superat les matèries de biologia I i de ciències de la terra i del medi ambient I, conjuntament, es considerarà equivalent a haver superat la matèria de biologia i geologia.

'Haver superat la matèria de física II es considerarà equivalent a haver superat la matèria de física.

'Haver superat la matèria de química II es considerarà equivalent a haver superat la matèria de química.

'Haver superat la matèria de biologia II, es considerarà equivalent a haver superat la matèria de biologia.

'Haver superat la matèria de ciències de la terra i del medi ambient II, es considerarà equivalent a haver superat la matèria de ciències de la terra i del medi ambient.

'Haver superat la matèria de economia i organització d'empreses II es considerarà equivalent a haver superat la matèria de economia i organització d'empreses.'

Article 2

Es suprimeix l'article 12 del Decret 82/1996, de 5 de març, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de batxillerat.

Article 3

Els apartats 4 i 5 de l'article 16 Decret 82/1996, de 5 de març, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de batxillerat, queden redactats de la manera següent:

'16.4 Entre les matèries optatives del centre s'haurà d'ofertar una estada a l'empresa. Aquesta estada a l'empresa tindrà una durada mínima de 70 hores. Els alumnes que acreditin, mitjançant els documents que s'estableixin, una experiència laboral igual o superior a 140 hores podran sol·licitar-ne l'exempció, prèvia presentació d'una memòria, que es considerarà corresponent als dos crèdits de la matèria optativa estada a l'empresa.

'16.5 L'alumne pot cursar matèries optatives dissenyades pel centre fins a un total de 6 crèdits. A efectes d'aquest còmput i d'avaluació, l'estada a l'empresa equivaldrà a dos crèdits.'

Article 4

L'apartat 7 de l'article 19 Decret 82/1996, de 5 de març, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de batxillerat, queda redactat de la manera següent:

'19.7 L'alumnat que en acabar el segon curs tingui pendents d'avaluació positiva més de tres matèries, haurà de repetir tot el segon curs. Als efectes d'aquest article es considerarà una sola matèria la que es cursi amb la mateixa denominació en els dos cursos del batxillerat. En aquests casos es vetllarà perquè pugui assistir a classe, dins del seu horari lectiu, de les matèries que tingui pendents de primer curs. En cas que tingui superat el treball de recerca, o que tingui superada o hagi obtingut l'exempció de l'estada a l'empresa, no les haurà de repetir.'

Article 5

L'apartat 3 de l'article 24 del Decret 82/1996, de 5 de març, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de batxillerat, queda redactat de la manera següent:

'24.3 La part diversificada del currículum de l'alumnat que opti per cursar la matèria de religió constarà de 28 crèdits.'

Article 6

L'annex 1 del Decret 82/1996, de 5 de març, es substitueix per l'annex d'aquest Decret.

Article 7

Es modifiquen els articles 3.1, 3.2 i 3.4 del Decret 22/1999, de 9 de febrer, pel qual s'adequa l'organització dels ensenyaments de batxillerat al règim nocturn, i queden redactats en els termes que s'estableixen a continuació:

'3.1 Els alumnes han de cursar les matèries següents, amb la corresponent assignació de crèdits:

  1. Currículum comú: 28 crèdits.

    Matèria primer curs segon curs Llengua catalana i literatura I 3 crèdits II 3 crèdits Llengua castellana i literatura I 3 crèdits II 3 crèdits Llengua estrangera I 3 crèdits II 3 crèdits Filosofia I 3 crèdits II 3 crèdits Història 4 crèdits Religió (voluntària) 2 crèdits

  2. Currículum diversificat: 24 crèdits.

    Matèries de la pròpia modalitat: 18 crèdits.

    Matèries optatives: 4 crèdits.

    Treball de recerca: 2 crèdits

    A cada crèdit se li assignen...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR