LLEI 9/2019, del 23 de desembre, de modificació de la Llei 16/2017, del canvi climàtic, pel que fa a l'impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyLlei

El president de la Generalitat de Catalunya

Els articles 65 i 67 de l'Estatut preveuen que les lleis de Catalunya són promulgades, en nom del rei, pel president o presidenta de la Generalitat. D'acord amb l'anterior promulgo la següent

LLEI

Preàmbul

El Parlament de Catalunya, a l'empara de les competències de la Generalitat en matèria de medi ambient i de creació d'impostos propis, reconegudes pels articles 144 i 202 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, respectivament, per mitjà de la Llei 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic i de creació i regulació dels impostos sobre grans establiments comercials, sobre estades en establiments turístics, sobre elements radiotòxics, sobre begudes ensucrades envasades i sobre emissions de diòxid de carboni, va crear l'impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica. Posteriorment, la regulació d'aquest impost es va incorporar a la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic.

Alguns dels preceptes d'aquesta llei, com ara de l'article 40 al 50, que regulen l'impost, van ésser objecte de recurs d'inconstitucionalitat per part del president del Govern de l'Estat davant el Tribunal Constitucional, el qual, per mitjà de la Sentència 87/2019, ha validat el tribut.

La posada en marxa de la implantació efectiva de l'impost, però, ha posat en evidència algunes mancances de la regulació vigent que en fan necessària la modificació legislativa, com ara la relativa a la regulació d'una quantificació alternativa de les emissions de diòxid de carboni per als vehicles la fitxa tècnica dels quals no inclou aquesta informació.

Pel que fa a la gestió de l'impost, s'ha optat per incloure a la Llei el padró de contribuents, regulat per l'article 47, i el règim de pagament, regulat per l'article 47 bis , per a aprovar al més aviat possible, en compliment del principi de seguretat jurídica, les regles que han de permetre al contribuent satisfer un impost que, tot i que es va crear el 2017, per diferents motius no se n'ha pogut aprovar cap norma de desplegament. Aquesta llei, per tant, és una mesura proporcional i raonable per a donar resposta a la situació del tribut.

La Llei s'estructura en dotze articles, una disposició addicional, una disposició derogatòria i una disposició final.

En primer lloc, amb la finalitat d'homogeneïtzar conceptes i de garantir una major seguretat jurídica, l'article 1 adapta les referències nominals dels vehicles a la normativa de la Unió Europea. Aquesta adaptació es trasllada, així mateix, a l'article que regula la quota, que és modificat per l'article 5. Amb aquesta mateixa finalitat, l'article 3 modifica la definició de determinades exempcions.

L'article 2 concreta el punt de connexió dels vehicles de les persones jurídiques, a l'efecte de llur subjecció a l'impost.

Una de les modificacions més rellevants de la Llei és la que incorpora l'article 4, amb l'addició d'un nou article, el 43 bis , a la Llei 16/2017, per a regular la base imposable de l'impost. Aquesta es fixa en el volum d'emissions, en grams de diòxid de carboni per quilòmetre, detallat en el certificat o fitxa tècnica expedit pel fabricant o importador del vehicle. En el cas que no es disposi d'aquesta dada perquè es tracta de vehicles d'una certa antiguitat, s'estableixen unes fórmules específiques per a calcular la base imposable, tenint en compte les diferents tipologies de combustibles i considerant determinades propietats tècniques dels vehicles (la cilindrada, la potència neta, l'antiguitat, el pes, etcètera). Aquestes fórmules s'han obtingut a partir de l'explotació estadística de la informació de les bases de dades disponibles del parc de vehicles de Catalunya.

Per altra banda, amb l'objectiu de millorar i simplificar la gestió de l'impost, l'article 7 modifica la data de meritació, que passa a ésser el 31 de desembre de cada any o el darrer dia del període impositiu, quan aquest no coincideix amb l'any natural.

El desplegament del procediment per al pagament de l'impost es recull en els articles 8, 9 i 10. Tal com estableix la Llei 16/2017, la gestió de l'impost es fa per mitjà del sistema de padró, la regulació del qual s'ajusta a la normativa tributària general. Cal destacar que es preveu l'exposició del padró provisional de l'1 a 15 de maig de l'any natural posterior al de meritació, i del padró definitiu, de l'1 al 15 de setembre següent; el període de pagament es fixa de l'1 al 20 de novembre.

A més, l'article 6 estableix una bonificació per als contribuents que domiciliïn el pagament de l'impost.

Finalment, tenint en compte la situació de demora en l'aplicació de l'impost i de la modificació de la data de meritació, es determina la no-exigibilitat de l'impost per a l'exercici del 2018. Pel que fa a l'exercici del 2019, que es merita el 31 de desembre d'acord amb aquesta llei, només resulta exigible per als vehicles de les categories M1 i N1, i es manté la tarifa aprovada per la Llei 16/2017 per a aquest exercici; en canvi, per a les motocicletes, es disposa l'exigibilitat de l'impost amb efectes del 31 de desembre de 2020.

Article 1 Modificació de l'article 41 de la Llei 16/2017

Es modifica l'article 41 de la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, que resta redactat de la manera següent:

Article 41. Fet imposable

1. Constitueixen el fet imposable de l'impost les emissions de diòxid de carboni dels vehicles aptes per a circular per les vies públiques inclosos dins les categories següents:

»a) Vehicles de les categories M1 (vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de persones i llur equipatge, que tinguin vuit seients com a màxim, a més del seient del conductor, sense espais per a viatgers drets) i N1 (vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de mercaderies amb una massa màxima no superior a 3,5 tones), d'acord amb el que disposen la Directiva 2007/46/CE del Parlament Europeu i del Consell, del 5 de setembre, per la qual es crea un marc per a l'homologació dels vehicles de motor i dels remolcs, sistemes, components i unitats tècniques independents destinats a aquests vehicles, i el Reglament (UE) núm. 678/2011 de la Comissió, del 14 de juliol, que substitueix l'annex II i modifica els annexos IV, IX i XI de la Directiva 2007/46/CE del Parlament Europeu i del Consell, per la qual es crea un marc per a l'homologació dels vehicles de motor i dels remolcs, sistemes, components i unitats tècniques independents destinats a aquests vehicles.

»b) Vehicles de les categories L3e (motocicletes de dues rodes), L4e (motocicletes de dues rodes amb sidecar), L5e (tricicles de motor) i L7e (quadricicles pesats), d'acord amb el que disposa el Reglament (UE) 168/2013 del Parlament Europeu i del Consell, del 15 de gener, relatiu a l'homologació dels vehicles de dues o tres rodes i dels quadricicles, i a la vigilància del mercat d'aquests vehicles.

»2. A l'efecte d'aquest impost, es consideren aptes per a circular per les vies públiques els vehicles a què fa referència l'apartat 1 matriculats en el Registre de vehicles establert pel Reglament general de vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, del 23 de desembre, mentre no n'hagin estat donats de baixa de manera definitiva o temporal per robatori, i els vehicles proveïts de permisos temporals.

»3. No estan subjectes a l'impost els vehicles que, havent estat donats de baixa en el Registre de vehicles per l'antiguitat del model, puguin ésser autoritzats a circular excepcionalment en ocasió d'exhibicions, certàmens o curses limitades a vehicles d'aquesta naturalesa.»

Article 2 Modificació de l'article 42 de la Llei 16/2017

Es modifica l'article 42 de la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, que resta redactat de la manera següent:

Article 42. Subjecte passiu

1. Són subjectes passius de l'impost:

»a) Les persones físiques que siguin titulars del vehicle i tinguin el domicili fiscal a Catalunya.

»b) Les persones jurídiques, i també les entitats mancades de personalitat jurídica que constitueixin una unitat econòmica o un patrimoni susceptibles d'imposició definides com a obligats tributaris per la normativa tributària general, que siguin titulars del vehicle i que tinguin el domicili fiscal a Catalunya.

»c) Les persones jurídiques, i també les entitats mancades de personalitat jurídica que constitueixin una unitat econòmica o un patrimoni susceptibles d'imposició definides com a obligats tributaris per la normativa tributària general, que siguin titulars del vehicle i no tinguin el domicili fiscal a Catalunya però hi tinguin un establiment, una sucursal o una oficina, per als vehicles que, d'acord amb les dades que consten en el Registre de vehicles, estiguin domiciliats a Catalunya.

»2. Als efectes del que estableix aquest article, s'entén per titular del vehicle la persona identificada amb aquesta condició en el Registre de vehicles.»

Article 3 Modificació de l'article 43 de la Llei 16/2017

Es modifica l'article 43 de la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, que resta redactat de la manera següent:

Article 43. Exempcions

1. Resten exempts de l'impost:

»a) Els vehicles oficials de l'Estat, de les comunitats autònomes i de les entitats locals exempts de l'impost sobre els vehicles de tracció mecànica.

»b) Els vehicles amb matrícula del cos diplomàtic o d'oficina consular i del seu personal tècnic administratiu, d'acord amb el que disposa l'annex XVIII del Reglament general de vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, del 23 de desembre.

»c) Els vehicles amb matrícula d'organització internacional i del seu personal tècnic administratiu, d'acord amb el que disposa l'annex XVIII del Reglament general de vehicles.

»d) Els vehicles que correspongui per l'aplicació de disposicions contingudes en tractats o convenis internacionals.

»e) Els vehicles incorporats en el Registre de vehicles amb els codis de classificació per criteri d'utilització número 43 (ambulància), 44 (servei mèdic) i 45 (funerari) de l'annex II del Reglament general de vehicles.

»f) Els vehicles incorporats en el Registre de vehicles amb el codi de classificació per criteri d'utilització número 01 (persones de mobilitat reduïda) de l'annex II del Reglament general de vehicles, amb el benentès que els subjectes beneficiaris d'aquesta exempció no en poden gaudir per a més d'un vehicle simultàniament.»

Article 4 Addició de l'article 43 bis a la Llei 16/2017

S'afegeix un article, el 43 bis , a la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, amb el text següent:

Article 43 bis . Base imposable

1. La base imposable de l'impost està constituïda per les emissions de diòxid de carboni dels vehicles inclosos en les categories a què fa referència l'article 41, mesurades en grams de diòxid de carboni per quilòmetre.

»2. A l'efecte de l'apartat 1, la base imposable coincideix amb les emissions oficials de diòxid de carboni que consten en el certificat expedit pel fabricant o l'importador del vehicle.

»3. En el cas dels vehicles de les categories M1 i N1, per als quals no es pugui determinar la base imposable d'acord amb el que estableix l'apartat 2, perquè no es disposa de les emissions oficials de diòxid de carboni, la base imposable es calcula per aplicació de la fórmula següent, amb el límit mínim de 35 g CO2/km i el límit màxim de 499 g CO2/km:

»a.1) En el cas de vehicles de la categoria M1 amb combustible dièsel:

»BI = 0,01642 x CC + 0,0114 x MMX + 0,05745 x MOM + 0,005106 x TR + 3,471 x T - 37,15

»a.2) En el cas de vehicles de la categoria N1 amb combustible dièsel:

»BI = 0,01144 x CC + 2,699 x PF + 0,02635 x PN + 0,02562 x MMX + 0,03115 x MOM + 2,922 x T - 25,64

»b) En el cas de vehicles amb combustible gasolina:

»BI = 0,01149 x CC + 3,879 x PF + 0,04008 x MOM + 0,009541 x TR + 2,605 x T + 4,35

»c) En el cas de vehicles híbrids elèctrics (HEV):

»BI = 0,8533 x PF + 0,1909 x PN + 0,02794 x MMX + 0,3922 x T + 14,28

»d) En el cas d'altres vehicles no inclosos en les lletres anteriors:

»BI = 0,03399 x CC + 0,06862 x PN + 0,04134 x TR + 1,996 x T + 18,89

»on:

»– BI són emissions de CO2 expressades en unitats de grams per quilòmetre.

»– CC és la cilindrada del vehicle expressada en unitats de centímetres cúbics.

»– PF és la potència fiscal del vehicle expressada en unitats de cavalls fiscals.

»– PN és la potència neta màxima del vehicle expressada en unitats de quilowatts.

»– MMX és el pes màxim del vehicle expressat en quilograms.

»– MOM és la massa d'ordre en marxa expressada en quilograms.

»– TR és la tara del vehicle expressada en quilograms.

»– T és l'antiguitat del vehicle, que es calcula segons la fórmula següent:

»T = (M - P) / 365,25

»on:

»– M és la data corresponent al 31 de desembre del primer exercici de meritació de l'impost.

»– P és la data de la primera matriculació del vehicle.»

Article 5 Modificació de l'article 44 de la Llei 16/2017

Es modifica l'article 44 de la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, que resta redactat de la manera següent:

Article 44. Quota tributària

1. La quota íntegra s'obté d'aplicar la tarifa que correspongui a les emissions oficials de diòxid de carboni per quilòmetre del vehicle, d'acord amb les taules següents:

»a) Vehicles de la categoria M1 i de les categories L3e, L4e, L5e i L7e

Emissions oficials de diòxid de carboni Tipus marginal (€/g CO2/km)
Fins a 95 g/km 0,00
Més de 95 g/km i fins a 120 g/km 0,70
Més de 120 g/km i fins a 140 g/km 0,85
Més de 140 g/km i fins a 160 g/km 1,00
Més de 160 g/km i fins a 200 g/km 1,20
Més de 200 g/km 1,40

»b) Vehicles de la categoria N1

Emissions oficials de diòxid de carboni Tipus marginal (€/g CO2/km)
Fins a 140 g/km 0,00
Més de 140 g/km 0,70

»2. La quota líquida s'obté d'aplicar a la quota íntegra les bonificacions establertes per l'article 45.»

Article 6 Modificació de l'article 45 de la Llei 16/2017

Es modifica l'article 45 de la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, que resta redactat de la manera següent:

Article 45. Bonificacions

1. Els vehicles amb matrícula de vehicle històric, d'acord amb el que disposa l'annex XVIII del Reglament general de vehicles, gaudeixen de la bonificació del 100% de la quota íntegra.

»2. Per la domiciliació del pagament dels rebuts a què fa referència l'article 47, s'aplica una bonificació del 2% de la quota íntegra. En el supòsit de la liquidació corresponent a l'alta en el padró, l'aplicació d'aquesta bonificació està condicionada, també, al fet que el subjecte passiu, en el termini a què fa referència l'apartat 3 de l'article 47 bis , opti, sense estar-hi obligat amb caràcter general, per rebre les notificacions de l'Agència Tributària de Catalunya per mitjans electrònics, i mantingui aquesta opció fins a la data de notificació de la liquidació corresponent a l'alta en el padró. L'aplicació de la bonificació queda condicionada al cobrament efectiu del rebut o la liquidació mitjançant la domiciliació del seu pagament, i queda sense efecte si aquest cobrament no s'ha pogut efectuar per causa no imputable a l'Administració, i també en el cas de sol·licitud d'ajornament o fraccionament del deute.»

Article 7 Modificació de l'article 46 de la Llei 16/2017

Es modifica l'article 46 de la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, que resta redactat de la manera següent:

Article 46. Període impositiu i meritació

1. El període impositiu coincideix amb l'any natural, sens perjudici del que estableix l'apartat 2.

»2. El període impositiu és inferior a l'any natural en els supòsits següents:

»a) Primera adquisició del vehicle en una data posterior a l'1 de gener. S'assimila a la primera adquisició del vehicle l'entrada d'aquest al territori en què és aplicable l'impost per trasllat del domicili fiscal del seu titular a Catalunya, o per l'adquisició per part d'una persona amb domicili fiscal a Catalunya d'un vehicle de titularitat d'una persona sense domicili fiscal a Catalunya. En aquests supòsits, el període impositiu s'inicia el dia del canvi de domicili fiscal o el dia d'adquisició del vehicle.

»b) Baixa definitiva del vehicle o baixa temporal per robatori. S'assimila a la baixa definitiva del vehicle la sortida d'aquest del territori en què és aplicable l'impost per trasllat del domicili fiscal del seu titular fora de Catalunya, o per l'adquisició per part d'una persona sense domicili fiscal a Catalunya d'un vehicle de titularitat d'una persona amb domicili fiscal a Catalunya. En aquests supòsits, el període impositiu finalitza el dia anterior al del canvi de domicili fiscal o el dia anterior al d'adquisició del vehicle.

»3. L'impost es merita el darrer dia del període impositiu.

»4. Si el període impositiu no coincideix amb l'any natural, l'import de la quota tributària es prorrateja per dies.

»5. En el supòsit de segona o ulterior transmissió del vehicle, està obligat a satisfer l'impost referit a tot el període impositiu qui en sigui titular en la data de meritació, sens perjudici dels pactes privats que hi hagi entre les parts.»

Article 8 Modificació de l'article 47 de la Llei 16/2017

Es modifica l'article 47 de la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, que resta redactat de la manera següent:

Article 47. Padró

1. L'impost es gestiona mitjançant padró, que és elaborat i aprovat per l'Agència Tributària de Catalunya a partir de les dades de què disposa.

»2. Les dades i els elements tributaris que configuren el padró de l'impost són els referenciats a 31 de desembre de cada any, i recullen la situació corresponent a la data de meritació de l'impost, determinada per l'article 46.3.

»3. El padró ha de contenir, per a cada subjecte passiu, les dades següents:

»a) Nom i cognoms o raó social de la persona o entitat titular del vehicle.

»b) Número d'identificació fiscal.

»c) Dades d'identificació del vehicle.

»d) Nombre de dies del període impositiu.

»e) Base imposable.

»f) Quota íntegra.

»g) Bonificació de la quota tributària, si escau.

»h) Quota tributària.

»i) Número del compte corrent en què s'ha de practicar, si escau, la domiciliació de l'ingrés.

»4. Amb caràcter previ a l'elaboració definitiva del padró, el cap de l'Oficina Central de Gestió Tributària de l'Agència Tributària de Catalunya elabora un padró provisional, que té, per a cadascuna de les persones interessades, el caràcter de proposta de liquidació, i que s'exposa al públic de l'1 al 15 de maig de l'any natural posterior al de meritació, per mitjà de la publicació a la seu electrònica de l'Agència Tributària de Catalunya. Aquesta exposició pública ha d'ésser objecte d'anunci previ per mitjà d'un edicte publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya . Un cop finalitzat el tràmit d'exposició al públic, les persones interessades disposen d'un termini de quinze dies hàbils per a presentar al·legacions a la proposta de liquidació.

»5. El padró definitiu és aprovat pel cap de l'Oficina Central de Gestió Tributària, i s'exposa al públic de l'1 al 15 de setembre de l'any natural posterior al de meritació, per mitjà de la publicació a la seu electrònica de l'Agència Tributària de Catalunya. Aquesta exposició pública ha d'ésser objecte d'anunci previ per mitjà d'un edicte publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya , que ha d'incloure les dades següents:

»a) Període de cobrament.

»b) Modalitats de pagament admeses.

»c) En el cas de domiciliació del pagament, dates en què es farà el càrrec en el compte dels rebuts i, si escau, de les liquidacions corresponents a l'alta en el padró.

»d) Llocs en què es pot efectuar el pagament.

»e) Advertiment que, una vegada transcorregut el termini de pagament sense que aquest s'hagi produït, s'inicia el període executiu i els deutes són exigits mitjançant el procediment de constrenyiment amb els corresponents recàrrecs del període executiu, els interessos de demora i, si escau, les costes que se'n deriven.

»f) Recursos que escauen contra les liquidacions.

»g) Òrgans competents per a resoldre'ls.

»h) Terminis per a la interposició dels recursos.

»6. En el cas d'alta en el padró, l'exposició al públic del padró definitiu té l'efecte de notificació de la inclusió en el padró, i la liquidació corresponent a aquesta alta s'ha de notificar al contribuent de manera individual.

»7. No s'han d'incloure en el padró definitiu:

»a) Els vehicles exempts de l'impost.

»b) Els vehicles que meritin una quota líquida a la quantia que s'aprovi de conformitat amb el que disposa l'article 26.4 del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, del 24 de desembre. Aquesta regla de no-inclusió no s'aplica respecte dels vehicles que són de la titularitat d'un mateix subjecte passiu, sempre que la suma de les quotes líquides meritades per tots els vehicles superi la quantia esmentada.

»8. En els exercicis successius, l'exposició al públic del padró definitiu té, per a cadascuna de les persones interessades, l'efecte de notificació de les liquidacions que s'hi contenen.

»9. Les liquidacions contingudes al padró definitiu són susceptibles de recurs potestatiu de reposició davant el cap de l'Oficina Central de Gestió Tributària, o de reclamació economicoadministrativa davant la Junta de Tributs de Catalunya.

»10. L'alta, la modificació o la baixa en el padró de l'impost es pot produir també com a conseqüència d'un procediment de comprovació iniciat pels òrgans de Gestió Tributària de l'Agència Tributària de Catalunya a partir de les dades de què disposi l'Administració, o d'una actuació d'investigació de la inspecció dels tributs de la Generalitat.»

Article 9 Addició de l'article 47 bis a la Llei 16/2017

S'afegeix un article, el 47 bis , a la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, amb el text següent:

Article 47 bis . Pagament i domiciliació

1. L'exacció dels deutes notificats col·lectivament s'ha de fer per mitjà d'un rebut. El termini d'ingrés en període voluntari d'aquests deutes comprèn de l'1 al 20 de novembre o el dia hàbil immediatament posterior.

»2. Una vegada notificada l'alta en el padró provisional, els contribuents que volen domiciliar el pagament del deute hi han d'optar per mitjà d'una comunicació adreçada al cap de l'Oficina Central de Recaptació de l'Agència Tributària de Catalunya. La domiciliació s'ha de sol·licitar en el termini de dos mesos, a comptar des de la finalització del període d'exposició del padró provisional a què fa referència l'article 47.4, i s'inclou al padró definitiu. Les sol·licituds presentades amb posterioritat a aquesta data tenen efectes per als exercicis següents.

»3. La domiciliació del pagament dels exercicis futurs també es pot sol·licitar en el moment d'efectuar l'ingrés del deute a les entitats financeres col·laboradores.

»4. En el supòsit de la liquidació corresponent a l'alta en el padró, el subjecte passiu pot optar per la domiciliació del seu pagament en el termini de dos mesos a comptar des de la finalització del període d'exposició del padró provisional corresponent a la dita liquidació, i aquesta domiciliació queda condicionada, també, al fet que el subjecte passiu, en el període esmentat, opti, sense estar-hi obligat amb caràcter general, per rebre les notificacions de l'Agència Tributària de Catalunya per mitjans electrònics, i mantingui aquesta opció fins a la data de notificació d'aquella liquidació.»

Article 10 Modificació de l'article 48 de la Llei 16/2017

Es modifica l'article 48 de la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, que resta redactat de la manera següent:

Article 48. Gestió, recaptació i inspecció

La gestió i recaptació de l'impost i la seva inspecció en tot el territori de Catalunya corresponen a les oficines centrals de l'Agència Tributària de Catalunya.»

Article 11 Modificació de l'article 50 de la Llei 16/2017

Es modifica l'article 50 de la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, que resta redactat de la manera següent:

Article 50. Recursos i reclamacions

Els actes de gestió, d'inspecció i de recaptació dictats en l'àmbit de l'impost poden ésser objecte de reclamació economicoadministrativa davant la Junta de Tributs, sens perjudici de la interposició prèvia, amb caràcter potestatiu, del recurs de reposició davant l'òrgan que ha dictat l'acte impugnat.»

Article 12 Addició de l'article 50 bis a la Llei 16/2017

S'afegeix un article, el 50 bis , a la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, amb el text següent:

Article 50 bis . Desplegament i aplicació de l'impost

1. Els elements de quantificació de l'impost es poden modificar per mitjà de la Llei de pressupostos de la Generalitat.

»2. En l'aplicació de l'impost regeix supletòriament la legislació general tributària aplicable a Catalunya i les normes complementàries que la despleguen.»

Disposició addicional. Exigibilitat de l'impost

  1. L'impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica, regulat per la Llei 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic, és exigible per als vehicles de les categories M1 i N1 a partir del 31 de desembre de 2019, i per als vehicles de les categories L3e, L4e, L5e i L7e, a partir del 31 de desembre de 2020, i resta sense efecte l'impost meritat en l'exercici del 2018.

  2. El període impositiu de l'impost per a l'exercici del 2019 comença l'1 de gener de 2019.

  3. En l'exercici del 2019 la tarifa aplicable als vehicles de les categories M1 i N1 és la següent:

  1. Vehicles de la categoria M1

    Emissions oficials de diòxid de carboni Tipus marginal (€/g CO2/km)
    Fins a 120 g/km 0,00
    Més de 120 g/km i fins a 140 g/km 0,55
    Més de 140 g/km i fins a 160 g/km 0,65
    Més de 160 g/km i fins a 200 g/km 0,80
    Més de 200 g/km 1,10

  2. Vehicles de la categoria N1

    Emissions oficials de diòxid de carboni Tipus marginal (€/g CO2/km)
    Fins a 160 g/km 0,00
    Més de 160 g/km 0,30

    Disposició derogatòria

    Es deroga la lletra b de la disposició final setena de la Llei 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic i de creació i regulació dels impostos sobre grans establiments comercials, sobre estades en establiments turístics, sobre elements radiotòxics, sobre begudes ensucrades envasades i sobre emissions de diòxid de carboni, amb efectes des de l'entrada en vigor d'aquesta llei.

    Disposició final. Entrada en vigor

    Aquesta llei entra en vigor l'endemà d'haver estat publicada en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya .

    Per tant, ordeno que tots els ciutadans als quals sigui d'aplicació aquesta Llei cooperin al seu compliment i que els tribunals i les autoritats als quals pertoqui la facin complir.

    Palau de la Generalitat, 23 de desembre de 2019

    Joaquim Torra i Pla

    President de la Generalitat de Catalunya

    Pere Aragonès i Garcia

    Vicepresident del Govern i conseller d'Economia i Hisenda

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR