RESOLUCIÓ EDU/3332/2010, de 14 d'octubre, de convocatòria de concurs específic de mèrits per tal de proveir llocs de treball docent de caràcter singular en centres públics d'ensenyaments no universitaris que tenen autoritzat un pla estratègic per a la promoció de l'autonomia del centre educatiu.

SecciónCàrrecs i Personal
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

EDU/3332/2010, de 14 d'octubre, de convocatòria de concurs específic de mèrits per tal de proveir llocs de treball docent de caràcter singular en centres públics d'ensenyaments no universitaris que tenen autoritzat un pla estratègic per a la promoció de l'autonomia del centre educatiu.

La Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació, estableix en el seu article 2.3.c) que l'autonomia de cada centre és un dels principis organitzatius que regeixen el sistema educatiu. L'article 99 fa referència a l'autonomia de gestió i estableix en el punt 2 que el Govern pot establir un sistema de provisió de llocs de treball i de direcció de caràcter extraordinari, tal com determina l'article 124 de l'esmentada Llei 12/2009.

El Decret 102/2010, de 3 d'agost, d'autonomia dels centres educatius, fa referència en l'article 49 a la definició de plantilles i dels llocs de treball docents. La disposició transitòria sisena estableix que, mentre no es reguli reglamentàriament el sistema de provisió de llocs docents singulars per concurs específic, es mantenen vigents els procediments de provisió que estableixen els articles 9 i 10 del Decret 132/2001, de 29 de maig, pel qual es regulen els plans estratègics dels centres sostinguts amb fons públics.

En conseqüència, escau anunciar una nova convocatòria de concurs específic de mèrits per tal de proveir els llocs de treball docent de caràcter singular per dur a terme les activitats que afavoreixin l'assoliment dels objectius previstos en els centres que tenen autoritzat un pla estratègic per a la promoció de l'autonomia del centre educatiu per als cursos 2009-2013 i per als cursos 2010-2014.

Per tant, a proposta de la Direcció General de Recursos del Sistema Educatiu,

Resolc:

—1 Anunciar la convocatòria del concurs específic de mèrits per proveir els llocs de treball docent de caràcter singular en centres públics d'ensenyaments no universitaris que tenen autoritzat un pla estratègic per a la promoció de l'autonomia del centre educatiu per als cursos 2009-2013 i per als cursos 2010-2014, que es regirà per les bases que s'inclouen a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

—2 Els llocs de treball docent es defineixen com de caràcter singular i figuren en les plantilles de personal docent dels centres corresponents al curs acadèmic 2010-2011 aprovades per Resolució del conseller d'Educació.

—3 D'acord amb l'article 10 del Decret 132/2001, el personal que es seleccioni segons el procediment que estableix aquesta Resolució ocuparà el lloc de treball amb caràcter provisional durant els dos primers cursos de l'aplicació del pla estratègic corresponent: en comissió de serveis, si té una destinació amb caràcter definitiu, i en cas de no tenir destinació definitiva, amb adscripció provisional.

Un cop transcorreguts els dos primers cursos de l'aplicació del pla estratègic, per a cada lloc de treball obtingut per la resolució del concurs específic, es farà l'avaluació del compliment dels objectius que preveu el pla estratègic esmentat. Aquesta avaluació s'iniciarà amb l'informe de la direcció, avalat pel consell escolar del centre, i la completarà la Inspecció d'Educació, que emetrà l'informe corresponent. El/La director/a dels serveis territorials o el gerent del Consorci d'Educació de Barcelona elevarà la proposta d'avaluació al director general de Recursos del Sistema Educatiu, que emetrà la resolució que correspongui.

El personal que hagi superat l'avaluació que preveu el paràgraf anterior podrà optar entre romandre amb caràcter definitiu al mateix lloc de treball o continuar ocupant el lloc de treball amb caràcter provisional. La durada de l'ocupació d'un lloc de treball de caràcter singular serà, com a mínim, la mateixa que la durada del pla estratègic, llevat del cas del personal que no superi l'avaluació esmentada al paràgraf anterior.

La situació d'adscripció provisional a un lloc de treball de caràcter singular no eximeix l'interessat de la seva obligació de participar als concursos generals de trasllats que es convoquin mentre es mantingui aquesta situació, en el cas que per la convocatòria d'aquests i atesa la seva situació administrativa sigui considerat participant forçós. En cas d'obtenir adjudicació definitiva en el concurs de trasllats, aquesta li serà reservada i mantindrà l'adscripció provisional en comissió de serveis al lloc de pla estratègic fins a la finalització del pla.

El personal que no superi l'avaluació a què s'ha fet esment cessarà del lloc de treball adjudicat i, en conseqüència, haurà d'incorporar-se al lloc de treball que tingui amb caràcter definitiu, o bé haurà de participar en el procediment d'assignació de destinacions provisionals per al curs següent.

—4 El desenvolupament de l'activitat docent d'aquests llocs de treball singulars ha de permetre assolir els objectius i dur a terme les activitats establertes en el pla estratègic per a aquest lloc de treball.

Les destinacions adjudicades en aquest concurs de mèrits seran irrenunciables. El professorat que superi aquest concurs de mèrits haurà d'incorporar-se efectivament al lloc de treball obtingut amb data d'1.9.2011, i cessarà, amb data de 31.8.2010, de qualsevol adjudicació provisional de què disposés; tanmateix, en cas de tractar-se d'un professor amb una destinació definitiva, aquesta passarà a ser-li reservada.

—5 Els llocs de treball que, un cop resolt aquest concurs, restin vacants podran ser coberts provisionalment pel personal docent que reuneixi les condicions i els requisits exigits per ocupar-los, en els termes que prevegi la normativa sobre adjudicacions de destinacions provisionals per al curs 2011-2012.

Aquest professorat es destinarà en comissió de serveis o amb adscripció provisional atesa la urgència i la necessitat de proveir els esmentats llocs mentre no es convoqui un altre concurs específic.

—6 Delegar la competència per resoldre aquest concurs en el director general de Recursos del Sistema Educatiu.

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat amb el que preveu l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Així mateix, poden interposar potestativament recurs de reposició, abans del recurs contenciós administratiu, davant el conseller d'Educació en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, segons el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 14 d'octubre de 2010

Ernest Maragall i Mira

Conseller d'Educació

Annex 1

Bases

Concurs específic de mèrits per tal de proveir llocs de treball docent de caràcter singular en centres públics d'ensenyaments no universitaris que tenen autoritzat un pla estratègic per a la promoció de l'autonomia del centre educatiu.

—1 Els llocs de treball docent de caràcter singular són els que s'esmenten a l'annex 2. Per singularitzar aquests llocs de treball s'ha tingut en compte les següents particularitats:

Objectius

Els llocs de treball singulars associats a un pla estratègic de centre preveuen els objectius formulats en el pla. Aquests objectius són incrementar els resultats educatius i millorar la cohesió social, a més dels objectius específics de cada centre.

Les estratègies i activitats per millorar els resultats educatius i la cohesió social, singularitzats per cadascun dels centres, han d'incidir en els àmbits següents:

1) Les activitats d'ensenyament-aprenentatge que contribueixin al desenvolupament de les competències bàsiques de l'alumnat.

2) Les capacitats comunicatives de l'alumnat.

3) Les competències socials i el desenvolupament personal i emocional de l'alumnat.

4) L'alumnat amb dificultats d'aprenentatge a l'educació primària.

5) Actuacions en les àrees i matèries de l'ensenyament bàsic amb un èxit educatiu més petit.

6) L'alumnat que promocioni dintre de l'ensenyament bàsic sense haver superat totes les àrees o matèries.

7) Les capacitats bàsiques de l'alumnat que ha finalitzat l'educació primària i ho necessiti per seguir amb aprofitament l'educació secundària.

8) El currículum i l'opcionalitat a l'educació secundària.

9) L'abandonament prematur a l'educació secundària obligatòria.

10) Actuacions per afavorir la col·laboració amb l'entorn.

11) L'acció tutorial i l'orientació de l'alumnat.

12) Metodologies a l'aula que donin resposta a la diversitat de necessitats educatives de l'alumnat reforçant i/o ampliant el currículum.

Funcions addicionals a les tasques ordinàries del professorat:

Generar dinàmiques de treball en equip.

Desenvolupar les estratègies i activitats de pla estratègic que requereixen unes competències o requisits específics, a més dels establerts amb caràcter general per a la provisió dels llocs de treball ordinaris.

Dissenyar i aplicar un pla de treball específic que desenvolupi les estratègies i/o activitats relacionades amb el pla; entre d'altres, amb l'acollida d'alumnat, l'atenció a la diversitat, la millora de les metodologies en el procés ensenyament/aprenentatge, l'acció tutorial, la participació de l'alumnat, la resolució de conflictes, la mediació escolar, les sortides docents, la satisfacció de l'alumnat i les famílies, la millora de les capacitats comunicatives, la relació amb l'entorn, la imatge de centre, la dinamització de l'esbarjo, la utilització de les TIC en els processos d'aula.

Concretar cada curs, implementar i coordinar les activitats que desenvolupen l'estratègia/es en els plans de treball integrats en la programació general del curs.

Concretar els mecanismes de seguiment i avaluació de les estratègies i activitats del pla estratègic i integrar-los en la memòria...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR