ORDRE ECO/10/2011, de 2 de febrer, per la qual es dicten les normes per elaborar els pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l'any 2011.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT
Rango de LeyOrdre

ORDRE

ECO/10/2011, de 2 de febrer, per la qual es dicten les normes per elaborar els pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l'any 2011.

L'elaboració dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2011 s'emmarca dins d'un context econòmic que comença a mostrar indicis de recuperació. Tanmateix, es preveu una recuperació bastant plana i lenta, amb un ritme de creixement feble. En aquest context, el Govern de la Generalitat s'ha fixat com a principal prioritat la definició i concreció de les polítiques orientades a impulsar el procés de reactivació econòmica de Catalunya, per tal de recuperar les taxes d'ocupació i mantenir els nivells de benestar social i econòmic assolits pel nostre país.

Tot i que el context econòmic comença a ser menys desfavorable, l'actual situació financera de la Generalitat es caracteritza per un elevat dèficit i un fort endeutament provocats, d'una banda, per la forta caiguda dels ingressos, derivada de la severitat de la crisi econòmica dels últims anys, i, de l'altra, del continu creixement de les necessitats de despesa. En aquest context, l'objectiu del Govern és restaurar les finances públiques en dos anys, per restablir l'equilibri pressupostari i arribar a un nivell d'endeutament que garanteixi la sostenibilitat de les finances públiques a llarg termini.

L'elaboració dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2011 s'emmarca dins d'un context fiscal molt restrictiu, on els recursos disponibles seran inferiors als dels pressupostos 2010, el que implica que caldrà dur a terme forts ajustaments per adequar la despesa als límits compatibles amb els objectius d'estabilitat pressupostària.

L'elaboració dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya seguirà els principis d'austeritat, eficiència, eficàcia, equitat i transparència i ha de comportar una exhaustiva revisió de la despesa que permeti fer front als ajustos i reformes necessaris per restablir les finances públiques de la Generalitat, en un horitzó a mitjà termini.

L'elaboració dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l'any 2011 també està condicionada per la situació de pròrroga pressupostària, com a conseqüència de la dissolució del Parlament i la convocatòria d'eleccions, que es van celebrar el dia 28 de novembre de 2010. Les mesures de contenció de la despesa i en matèria de personal adoptades durant la pròrroga han estat el pas previ necessari per poder dur a terme els forts ajustaments que es requereixen.

D'acord amb les facultats conferides al Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, s'aproven les normes següents, a les quals s'ha d'ajustar l'elaboració dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2011.

Per tot això,

Ordeno:

Secció 1

Criteris de programació i pressupostació

Article 1

Criteris generals

1.1 Els departaments i les entitats del sector públic de la Generalitat han de revisar totes les seves despeses, fins i tot, les que a priori són considerades més prioritàries o necessàries, tant pel que fa a la seva magnitud, com pel que fa a les possibilitats de millorar-ne l'eficiència i l'eficàcia, amb l'objectiu de poder ajustar les seves propostes a les restriccions que imposa l'actual marc financer i la necessitat de restaurar les finances públiques de la Generalitat.

1.2 L'assignació dels recursos disponibles es farà d'acord amb les prioritats següents:

  1. Lluitar contra la crisi econòmica i les conseqüències socials que té sobre l'atur i l'extensió de la pobresa.

  2. Garantir els serveis essencials de l'estat del benestar, la cohesió social i l'equilibri territorial.

Secció 2

Pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2011

Article 2

Àmbit institucional

2.1 Els pressupostos del sector públic de la Generalitat de Catalunya per al 2011 han d'incloure els pressupostos corresponents als organismes següents:

  1. L'Administració de la Generalitat, en la qual s'inclouen el Parlament i els organismes estatutaris i consultius, els departaments del Govern i els fons pressupostaris no departamentals.

  2. El Servei Català de la Salut, l'Institut Català de la Salut i l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials.

  3. Les entitats autònomes de caràcter administratiu.

  4. Les entitats autònomes de caràcter comercial i financer.

  5. Les entitats de dret públic sotmeses a l'ordenament jurídic privat.

  6. Les societats mercantils en què la Generalitat participa d'una manera total o majoritària.

  7. Els consorcis amb participació majoritària de la Generalitat.

  8. Les fundacions amb participació total o majoritària de la Generalitat.

2.2 Es considera que la participació de la Generalitat en una societat mercantil és majoritària quan aquesta, directament o indirectament, té una participació de més d'un cinquanta per cent del seu capital o disposa de la majoria de drets de vot en els seus òrgans de govern. Pel que fa als consorcis i fundacions, es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR